Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehelle naisen koulutus tai ammatti ei ole tärkeää?

Vierailija
13.10.2022 |

Kyllähän se paljon perhe-elämäänkin vaikuttaa.

Kommentit (761)

Vierailija
1/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne väittää, mutta käytännössä miehille naisen tulot on hyvin tärkeitä. Naisen pitää maksaa puolet kuluista myös hoitovapaan ajalta.

Vierailija
2/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi se ei olisi ja mistä moinen käsitys on tullut että sillä ei olisi kellekään miehelle väliä. Olen itse mies ja kyllä minulle on väliä sillä mikä koulutus vaimollani on ja mitä hän tekee työkseen. En usko että olisin edes kokenut jotain yhteyttä sellaisen naisen kanssa jonka koko ajattelumaailma olisi jotain ihan muuta kuin itselläni. Enkä nyt mitenkään tarkoita että koulutus tai ammatti tekisi kenestäkään sen parempaa vaan ihan puhdasta yhteensopivuutta. "Lika barn leka bäst" kuten ruotsalaisetkin sanovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa kavereistani on korkeakoulutettuja ja kaikilla heillä on myös korkeasti koulutetut vaimot. On tuskin sattumaa joten en oikein usko että aloituksen väite olisi kaikkien miesten kohdalla totta.

Vierailija
4/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle oli tärkeää ettei puolisoni esim tee vuorotöitä. Ja kun ne kulut jaetaan tasan niin totta hitossa minä haluan "oman" tasoisen elämän ja saman elintason.

Vierailija
5/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nykyään molemmilla puolisoilla on yleensä samantasoinen koulutus. Siitä huolimatta toisen palkka voi olla huomattavasti korkeampi.

Vierailija
6/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on se ihminen itse ja että hänen kanssaan on hyvä olla.

Vierailija
7/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole minulle tärkeää. Tietysti jos jutut on sellaisia mitä en itse arvosta niin ajan myötä voi ruveta ärsyttämään.

Vierailija
8/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä mieheltä. Itse en ole tavannut yhtään sellaista miestä sen jälkeen, kun yliopistosta valmistuin (jos siis puhutaan mahdollisesta parisuhteesta eikä vain yhden yön jutusta). Ei varmasti puoliso olisi kanssani, jos meillä olisi eri elintasot ja erilainen suhtautuminen koulutukseen, työhön, uralla etenemiseen jne.

Vierailija
9/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millionairematch. Poistuu tuokin ongelma. Alle 200k löytyy oma ryhmänsä.

Vierailija
10/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muka tärkeää? :D Sanovat vaan. Pitää olla kaunis, miestä lyhyempi ja hyvä koulutus/ammatti.

Vierailija
11/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mies ei luontaisesti pidä naisen statusta tärkeänä kriteerinä. Siinä valitaan synnyttäjää, eikä johtajaa. Nainen taas on hakenut alkuhämäristä lähtien elättäjää ja turvaa lapsilleen ja itselleen.

Kulissiliitot on niin nähty.

Vierailija
12/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mies ei luontaisesti pidä naisen statusta tärkeänä kriteerinä. Siinä valitaan synnyttäjää, eikä johtajaa. Nainen taas on hakenut alkuhämäristä lähtien elättäjää ja turvaa lapsilleen ja itselleen.

Tää on kyllä niin evoluutiopsykologiaa että huh huh :D

Vierailija
13/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä vaikkapa sata vuotta sitten se talollisen poika nai talollisen tyttären eikä piikaa. Se oli ihan luonnollista. On hyvin lyhyt aika ihmisen historiassa kun sen vaimon taloudellista asemaa tai luokka-asemaa ei ole tarvinnut ottaa huomioon.

Vierailija
14/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minut on esimerkiksi tinderissä ghostattu, kun kerron ammatin. Miesten alalla olen. Kaikki seurustelukumppanit on myös olleet perusduunareita, ei ole korkeasti koulutetut miehet kiinnostuneet. Tosin en pyöri sellaisissa piireissä missä heihin oikein törmäisi. Olen kuitenkin ihan tavallinen, nätti, hoikka, naisellinen ja fiksu. Eli tuskin näkyy päällepäin koulutus tai ammatti, jos en sitten juuri ole töissä. Minulle ei ole väliä miehen koulutuksella tai ammatilla, kunhan joku ammatti edes on. Kunhan mies itse tykkää työstään, eikä tee sitä vain statuksen takia. Koska en itsekään välitä statuksesta, vaan teen sitä mistä tykkään.

Vierailija
15/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä on se ihminen itse ja että hänen kanssaan on hyvä olla.

Väärän ihmisen kanssa ei ole koskaan hyvä olla. Esim ammatti vaikuttaa siihen päivittäiseen arkeen.

Vierailija
16/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat koko ihmiskunnan historian tehneet töitä JA synnyttäneet.

Vierailija
17/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä niin evoluutiopsykologiaa että huh huh :D

Tuollaisella ala-arvoisella kommentilla nämä asiat ei lakkaa olemasta.

Koska synnyttäjän ja johtajan välillä ei ole mitään. Naiset ovat aina tehneet töitä.

Vierailija
18/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että itselläni (olen mies) on tuloja ja varallisuutta niin paljon että sen turvin elää pariskunta tai kokonainen perhekin. Kumppanini voisi hyvin jättäytyä pois töistä. Tämän vuoksi voin suosia parinvalinnassa naisen muita ominaisuuksia, kuin sellaisia jotka tähtäävät rahan haalimiseen.

Tietenkin naisen henkiset ominaisuudet ovat tärkeitä myös. Mahdollinen koulutus/ammatti on kuitenkin vain sivutuote tietynlaisista ominaisuuksista, ei itsetarkoitus.

Vierailija
19/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja vaimoni olemme molemmat korkeakoulutettuja, hyvissä työpaikoissa, hyvät palkat.

Kumpakin meistä on myös ollut aikanaan opiskelija ja ns. tavallinen duunari pienellä palkalla. On oltu töissä ja opiskeltu päivätyön ohessa päästäksemme siihen missä nyt olemme.

Useita vuosia meni silleen että toinen elätti toista, että toinen sai opiskeltua ja sitten vaihdettiin rooleja.

Kokemuksesta voin sanoa että kyllä se on raskasta, jos puoliso on parisuhteessa taloudellinen riippakivi.

Meillä sen kesti, koska tiesi että se tulee olemaan väliaikaista.

M40

Vierailija
20/761 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa meistä tekee töitä ns. toimistoaikaan, joten ammatilla ei suurempaa merkitystä ole. Mikäli olisi pieniä yhteisiä lapsia, niin vaikuttaisi jos toinen matkustaa paljon tai tekisi vuorotyötä. 

Omalla kohdalla, kun lisääntyminen on tehty ja lapsetkin jo teini-iässä, niin potentiaalisen kumppanin ammatilla varins vähän merkitystä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä