Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö teille muille näin aamupalaverissa / stand up mötessä / scrum dailyssä ?

IT-mies on herrasmies
13.10.2022 |

Olen töissä IT-alalle. Meidän tiimissämme on 9 henkilöä. Emme tee mitään yhteistä tuotetta, vaan toimimme kaikki löyhästi toisiin liittyvissä tehtävissä - samalla toiminta-alueella, mutta kuitenkin itsenäisesti. Meillä kaikilla on oma syväosaamisalueemme, josta toiset eivät hirveästi ymmärrä.

Tästä johtuen daily-palaverissa jaarittelen ensin että mitä tein eilen. Sitten kerron mitä aion tehdä tänään ja että minulla ei ole sen kummemmin esteitä. Tämän jälkeen muut tekevät saman. Yleensä kukaan ei kommentoi mitään, koska harva ymmärtää syvällisemmin toisten tekemisiä. Oman puheenvuoroni jälkeen minulla menee yleensä oma vastaanottimeni totaalisen kiinni ja muiden puhe alkaa kuulostaa jonkinlaiselta taustakohinalta (lip lap lip lap lip lap). Vähän pitää toki yrittää olla varuillaan, että jos joku buzzwordeista osuu sellaiselle alueelle, missä itse joutuu kommentoimaan.

Ylipäätään koen että palaveri on ihan täyttä ajanhukkaa muille, kuin tiimin PO:lle (=nokkamiehelle), jonka pitää osata tehdä yhteenveto tiimin tekemisistä ylemmälle portaalle.

Mutta joo, palkkahan se toki tästäkin tulee, joten voihan sitä leikkiä mukana.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wanha datakääpä kirjoitti:

"Ylipäätään koen että palaveri on ihan täyttä ajanhukkaa muille, kuin tiimin PO:lle (=nokkamiehelle), jonka pitää osata tehdä yhteenveto tiimin tekemisistä ylemmälle portaalle"

Öööh...vastasit omaan pohdiskeluusi. Miten kauan luulet, että sinulla olisi tiimiä/firmaa jos kellään ei olisi mitään kokonaiskuvaa? Sellaista ajanhukkaa se...

Joka päivä siis? Kuulostaa melko puuhastelulta.

Vierailija
62/68 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletatko, että joku kuuntelee sinua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletatko, että joku kuuntelee sinua?

En varsinaisesti. Kyllä siinä silti joutuu vähän pinnistää, että kuulostaa uskottavalta.

Vierailija
64/68 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon termien takia luulin tämän olevan provo; ajattelin noiden olevan jotain ap:n itse keksimiä lörs lärä -tyyppisiä juttuja. :D

Vierailija
65/68 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös 2023 ajankohtainen :D

Vierailija
66/68 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wanha datakääpä kirjoitti:

"Ylipäätään koen että palaveri on ihan täyttä ajanhukkaa muille, kuin tiimin PO:lle (=nokkamiehelle), jonka pitää osata tehdä yhteenveto tiimin tekemisistä ylemmälle portaalle"

Öööh...vastasit omaan pohdiskeluusi. Miten kauan luulet, että sinulla olisi tiimiä/firmaa jos kellään ei olisi mitään kokonaiskuvaa? Sellaista ajanhukkaa se...

Joka päivä siis? Kuulostaa melko puuhastelulta.

Sitähän se on. Scrum-mallissa on paljon tyhjäkäyntiä. Aivan älytön systeemi. Ei muissa tehtävissä toimivienkaan tarvitse päivittäin raportoida mitä ovat eilen tehneet ja mitä aikovat tänään tehdä.

Vierailija
67/68 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scrum passaa tiettyihin hommiin ihan hyvin. Moniin tiimeihin se joko pakotetaan ylhäältä käsin aivottomasti tai se jostain muusta syystä nähdään trendikkäänä ja sitä aletaan käyttää, vaikka siitä ei oikeasti ole muuta kuin haittaa. Paljon hukattua aikaa menee tyhjänpäiväisiin seremonioihin.

Vierailija
68/68 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt katotaan fiitserit ja groomataan seucci sprintti kondikseen ja stondikseen libba labba libba labba liu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi