Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin kieltäytyä työstä, jossa vaaditaan täyttä hajusteettomuutta?

Vierailija
13.10.2022 |

Olen työtön ja haen vähän kaikenlaisia töitä, myös henkilökohtaisen avustajan paikkoja. Yksi haastattelu meni lupaavasti siihen asti, kunnes avustajaa hakeva kertoi hajusteyliherkkyytensä olevan niin voimakas, etten saisi käyttää mitään hajustettuja tuotteita silloin kun menen hänen luokseen. Kielto koskee myös miedosti hajustettuja shampoita, käsivoiteita yms. Töihin pitäisi mennä aina perusteellisen suihkun kautta, jos olen käyttänyt jotain jossa on vähänkin hajusteita. Pitäisikö tällaiseen vaatimukseen suostua? Tarkoitan siis sitä, että onko väärin jäädä työttömäksi, jos saisi töitä tekemällä tällaisia myönnytyksiä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi. Kerran olin itekki tällaisessa paikassa. Rouva ite sitten suihki hajuvettä että meinasin pyörtyä mutta minulta vaati ilman hajusteita olemista. Halusi vain käskyttää avustajaa.

Vierailija
2/23 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta tuo ole huono syy kieltäytyä työstä jos valinnanvaraa on. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi minäkään.

Vierailija
4/23 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliiksi tulee vaihtaa yhtäkkiä kaikki hajusteettomaksi. En menisi.

Vierailija
5/23 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vaikuttaa sellaiselta "pomolta", jonka kanssa olisit pulassa milloin mistäkin nipoasiasta. Jos itselläni olisi valinnan varaa, en todellakaan menisi. Mutta jos ei ole varaa valita, sinnittelisin varmaan hetken aikaa ja hakisin samalla koko ajan uutta työtä. Fakta kun on valitettavasti työelämässä edelleenkin se, että se uusi työpaikka on helpompi saada, jos olet jo työllinen.

Vierailija
6/23 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kotona tiskaa ennen töitä tiskin sitruunanhajuisella käsitiskiaineella ja se haisee sitten käsissä.

Vierailija
7/23 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan ilmoittaisin ainakin, että sopiihan tuo, jos ne hajusteettomat tuotteet tulevat sitten työnantajan kustantamana työsuhde-etuna palkan päälle.

Vierailija
8/23 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisiko hän pesuaineet?

Välttelen hajusteherkkiä kuin ruttoa. Aina joku kuitenkin tuoksuu ja sitten pyörryttää, oksettaa ymsyms. Jännä silti, että yksikään ei ole nähteni IKINÄ oksentanut tai pyörtynyt :D sillä aina vain uhataan. Veikkaan että monissa tapauksissa kyse on nimenomaan vain kontrolloinnista.

Vierailija
9/23 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä syy. Tosin en itse palkkaa ketään, joka käyttää "tuoksuja". Suurin syy siihen on , että olen astmaatikko, toiseksi siksi että tuoksut ovat yleensä helvetin pahan hajuisia, eikä käyttäjä itseään vuosia siinä marinoineena ymmärrä, että on mennyt hieman överiksi.

Vierailija
10/23 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Olen tarkka käyttämistäni tuotteista, enkä halua käyttää aikaa ja rahaa uusien sopivien etsimiseen, jonkun toisen takia. Jollekin toiselle tuo vaatimus voi olla pikku juttu, hän saakoon työpaikan.

Vierailija
11/23 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi tuollaiseen ellei siitä saisi reillusti tavallista parempaa palkkaa tai olisi taloudellinen pakko (esim. tarvitsisin välttämättä rahaa talven jättimäisiin sähkölaskuihin enkä löytäisi mitään muuta kunniallista työtä). Hikoilen voimakkaasti eikä hajusteettomat antiperspirantit riitä peittämään hien hajua, ja olisi muutenkin stressaavaa joutua jatkuvasti miettimään mitä voiteita sun muita milloinkin käyttää.

Vierailija
12/23 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sen verran hyvä työllisyystilanne, että luultavasti löydät nopeasti jotain parempaakin, jos kerran haet kaikenlaisia töitä.

Vierailija
13/23 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja onko sellaisia enää olemassakaan, joissa lukee ettei ole hajusteita mutta silti tuoksuvat jollekin ja niistäkin jää erilaisia hajuja.

Aika paha muutenkin ravata raskaissa töissä ilman dödöä, että pakotetaan haisemaan pahalta, kyllä pitäisi tulla jotkut kymmenkertaiset likaisentyön lisät, jos tuollaiseen lähtisi!

Vierailija
14/23 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en taas menisi tuollaisiin töihin, koska joutuu kaikenlaisiin hajustettujen tuotteiden pesäkkeisiin. Jo nyt joutuu tuulettamaan naapurista tulevat lemut asunnosta hatarassa kerrostalossa. Myös vahvojen hajustettujen tuotteiden löyhkän.

Vierailija
15/23 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en suostuisi. Hajuvedettömyys on ok, koska voin käyttää hajuvettä vapaa-aikanakin, mutta shampoot ja suihkugeelit ovat tuoksuvia enkä haluaisi peseytyä hajustamattomilla. Sitä paitsi en usko, että muut edes haistavat edellisiltana käytettyä suihkugeeliä tai shampoota seuraavana päivänä ellei ihan tarkoituksella tulisi haistelemaan. Ainakin itse haistan suihkugeelin iholla vain suihkun jälkeen, mutta pian tuoksu häviää.

Vierailija
16/23 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan menisi. Vaikuttaa siltä, että tuollaisen tyypin kanssa tulee muitakin ongelmia. Ymmärrän täysin, että toivotaan hajuvesien jättämistä pois, mutta että jopa pitäisi vaihtaa kotona saippuat... Se menee vähän yli. Vaikuttaa enemmän halulta kontrolloida.

Vierailija
17/23 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän suostuu korvaamaan kaikki mahdolliset hajusteettomat tuotteet, voisin ehkä harkita.

Listaa vaan tekemään

- shampoo

- hoitoaine

- hiusnaamiot

- kuivashampoo

- muotovaahto

- lakka

- suihkusaippua

- deodorantti

- vartalovoide

- vartaloöljy

- kasvovoiteet

- huulirasva

- käsivoide

- jalkavoide

- pyykinpesuaine

- huuhteluaine

- tahranpoistoaine

- tiskiaine

- yleispesuaine

- hajusteettomat puhdistusliinat

- lattianpesuaine

-

-

-

Vierailija
18/23 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja onko sellaisia enää olemassakaan, joissa lukee ettei ole hajusteita mutta silti tuoksuvat jollekin ja niistäkin jää erilaisia hajuja.

Aika paha muutenkin ravata raskaissa töissä ilman dödöä, että pakotetaan haisemaan pahalta, kyllä pitäisi tulla jotkut kymmenkertaiset likaisentyön lisät, jos tuollaiseen lähtisi!

Kyllä minulla on tuoksuton deodorantti. Inhoan hajujen kakofoniaa kun ihmisestä.säteilee erilaisia kosmeettisia hajuja ja pyykinhuuhteluaine lisäksi.

Vierailija
19/23 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kaiken tuoksuttomina. Eivät ne ole sen kalliimpia kuin inhat tuoksut. En kai ole allerginen mutta minulle rulee oksettava olo tuoksuista. Jotkut koditkin tuoksuvat niin että pahaa tekee ja ihmiset vielä lisäksi siihen.

Puhdas koti ja ihminen ei haise - edes kemikaalille.

Vierailija
20/23 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Aihe aiheuttaisi jatkuvaa stressiä ja riitaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi