Onko väärin kieltäytyä työstä, jossa vaaditaan täyttä hajusteettomuutta?
Olen työtön ja haen vähän kaikenlaisia töitä, myös henkilökohtaisen avustajan paikkoja. Yksi haastattelu meni lupaavasti siihen asti, kunnes avustajaa hakeva kertoi hajusteyliherkkyytensä olevan niin voimakas, etten saisi käyttää mitään hajustettuja tuotteita silloin kun menen hänen luokseen. Kielto koskee myös miedosti hajustettuja shampoita, käsivoiteita yms. Töihin pitäisi mennä aina perusteellisen suihkun kautta, jos olen käyttänyt jotain jossa on vähänkin hajusteita. Pitäisikö tällaiseen vaatimukseen suostua? Tarkoitan siis sitä, että onko väärin jäädä työttömäksi, jos saisi töitä tekemällä tällaisia myönnytyksiä?
Kommentit (23)
Yleensä tuo ei tarkoita hajusteettomuutta vaan jopa hajuttomuutta.
Itse skippaisin työpaikan. Tunnen vain yhden hajusteallergisen ja tämä tupakoi,joten kyse ei ollut hajusteista tai edes hajuista vaan mielenterveydellisestä hajuherkkyydestä.
Hyvät tuoksut ovat perusasia ja oikeus. Tuollaisella kauhutyöpaikalla ei missään nimessä kannata itseään kiusata.
Haastattelusta oli siis kyse. Eli haastattelussa katsotaan työnhakijan sopivuus, se, että se haastattelija sitten jättää sut valitsematta sen takia, että käytät hajustettuja tuotteita, niin se ei ole mikään peruste karenssiin. Sillä todennäköisesti sillä haastattelijalla on myös muita ehdokkaita. Eihän se sulle työtä tarjoa, siis ole tarjoamassa sopimusta allekirjoitettavaksi, jos sinä sanot, että valitettavasti sinulle tuottaa vaikeuksia täyttää tuo vaatimus täydellisestä hajusteettomuudesta.
Suihkussa käynti ennen työpaikalle menoa... jaha.