Tapahtui tänään hammaslääkärissä
Kyllä nyt harmittaa. Kolme vuotta olen kerännyt rohkeutta mennä hamputarkastukseen ja vihdoin sitä jostain löytyi tarpeeksi. Olen taustatietolomakkeeseen merkinnyt kärsiväni paniikkihäiriöstä ja hammaslääkäripelosta.
Lääkäri oli puoli tuntia myöhässä ja sitten vielä kysyi, josko reiän paikkaus onnistuisi ilman puudutusta, kun on "ihan pieni". Sanoin että no can do, ei onnistu. Ekan piikin jälkeen odotettiin noin 5min, jonka jälkeen alkoi heti poraamaan ilman mitään tunnusteluja, että onko puutunut. No ei ollut ja käteni hikosivat ja alkoi ahdistaa. Toinen piikki ja hetken päästä sama juttu. En saanut henkeä, jouduin itse repimään ne rensselit suusta ja työntään tarjottimen pois.
Eihän siitä sitten enää mitään tullut ja lääkäri antoi ymmärtää seuraavan asiakkaankin jo odottavan. Väliaikainen paikka vaan ja lasku käteen. Myös siitä epäonnistuneesta puudutuksesta.
Arvatkaa miten kauan menee, että voin taas varata ajan. Välttämättä ei kyllä enää mikään aika riitä. Ja minä onneton kun luulin että nykyään otetaan kaikki tälläset hermoheikot tosi hyvin huomioon. No, ei ainakaan kunnallisella oo edistystä tapahtunut 20 vuodessa. =(
Kommentit (7)
soitat ja kerrto etukäteen pelostasi, yksityinen hammaslääkäri osaa käsitellä sinut pelkoinesi. Suusi tilanne EI parane odottelemalla!
Saat parempaa palvelua. Ja aikaa varatessasi kerro et pelkäät, niin laittavat sen huomioivalle lääkärille
Ihmisiä hekin ovat, eivätkä aina niin empaattisia.
Mutta harvemmin pienen reiän poraaminen sattuu sen enempää kuin puudutuspiikkikään, mulla on ainakin porattu ilman puudutusta, eikä juuri tuntunut. Voiko olla, että olit vain niin kauhuissasi, että pieni kipu tuntui suurelta?
Kyselemällä voisit löytää oikein hellävaraisen hammaslääkärin, kyllä heitäkin on. Rohkeutta vaan!
Voiko olla, että olit vain niin kauhuissasi, että pieni kipu tuntui suurelta?
Nimenomaan näin tapahtui. Mutta kun tuolle mun sisällä asuvalle paniikkipeikolle ei juuri selitellä että on vaan pieni kipu. Joko kipua on tai sitten ei ja jos on niin kohtaus tulee aivan varmasti.
Itse kärsin aivan kamalasta hammaslääkäpelosta. No tässä kesällä lohkesi iso pala hmapaasta ja hammaslääkäriin oli pakko mennä 6 vuoden tauon jälkeen.. No nyt takana 4 käyntiä ja 4 reikää paikattu. Ja pelko alkaa pikkuhiljaa väistyä.. Minulta on kyllä puudutettu niin hyvin, ettei mitään kipua ole tuntunut ja sanottu, että äännähdä jos sattuu niin laitetaan lisää.
Myös se että lääkäri pitää välillä taukoja ja kertoo mitä seuraavaksi tekee helpottaa omaa oloa.
Kunnallisista sain kouluaikoina tarpeekseni, aina vihloi kun porasivat jne.. Että nyt varaat heti sen ajan yksityiselle, ennen kuin tulee isompaa vahinkoa suuhun. Kyllä se siitä, tsemppiä!
hammaslääkäriä esim Helsingistä! Minä en pelkää kipua mutta kun edellisestä kerrasta on pitkä aika niin muuten vaan nolottaa....
t. ei ap mutta vastaavassa tilanteessa
ei se paljon enemmän maksa. Itselläni oli juuri kahden pinnan paikkaus, 42 e Kela-korvauksen jälkeen. ja hammaslääkäri toimii Helsingin keskustassa