Paras ruotsinlaiva n. 2-vuotiaan pojan näkökulmasta?
Mikä laiva sopii perheille? Missä mahd. vähän öykkäreitä?
Kommentit (9)
Tosi iso ja monipuolinen lasten leikkipaikka ja paljon ohjelmaa lapsille. Tilavaa, vaunujen kanssakin mahtuu hyvin kulkemaan. Monipuolinen ravintolatarjonta, löytyy jokaiselle jotakin. Myös äidille paljon kauppoja ;-) Matkustajissa enimmäkseen asiallista porukkaa, ei juurikaan rellestäjiä - ryyppäämään lähtijät suosivat halvempia laivoja ja risteilyjä (tosin kun Suomessa ollaan, aina joku häirikkö löytyy laivalta kuin laivalta). Paljon lapsiperheitä, eikä syyttä!
Joku mainitsi konferenssiosastolle laitetun lastenpaikan jollain laivalla; sellainen on kai kaikilla Itämeren laivoilla koulujen loma-aikoina, ainakin kesäisin, mutta muulloin niitä ei kyllä ole.
Serenade vielä parempi, kun Symphony, mutta Synphonykin hyvä.
Lapsiystävälliset laivat. Siistit, ei örveltäjiä.
Kävelykatu on lapsista kiva. (Myös minusta, aikuisestakin.) Meille on riittänyt aina Promenade-hytti, ei olla kalliimpaa haluttu/tarvittu.
Lapset tykkää katsella alas kävelykadulle ja se ikkunalauta tuo pikkusen lisätilaa.
Ahdashan se on, jos haluaa lapselle laittaa sinne matkasängyn. 2-v mahtuu vielä Siljan matkasänkyihin. Tai ei se ahdas ole, jos ei tarvitse kaikkia sänkyjä käyttää, vaan matkiksen voi laittaa toisen alasängyn paikalle. Muuten on kyllä aika tiukkaa. Mutta eihän siellä hytissä koko reissua oleillakaan.
Seisovassa pöydässä on aina hyvin huomioitu lapset ja ruokakin on noin pienille lapsille ilmaista siellä.
Nyt kun ei ole koulujen loma-aika, laivalla on rauhallista ja leikkipaikkaan esimerkiksi saa tutustua rauhassa, ei ole niin levotonta menoa, kun lomilla, kun lapsia on paljon.
Myös uimaosasto on tosi kiva lapsillekin. Siisti ja siellä on mataliakin altaita. (aikuisen ei kannata pettyä, siellä ei ole mitään 25m altaista eli oikeasti uimaan siellä ei pysty, vaan lillumaan pore- ja lämminvesialtaissa.)
Yleisilme on siistimpi, kun Vikingillä.
sillä on joka tapauksessa siellä paljon nähtävää ja koettavaa. Minä kallistuisin itse omasta puolestani Vikingille, siellä näkee merimaisemaa muuallakin kun omasta hytistä, voi paremmin ihailla ihanaa merellistä auringonlaskua tarvitsematta mennä kannelle.
Ja pallomeristä: minä en enää ikinä päästä lapsiani sinne kun näin, miten epähygienistä touhua sen on : pieni lapsi p*sko housuihinsa/vaippaansa ja sitä tavaraa tursusi yli housujenkin sinne pallomereen ja henkilökuntaa ei näkynyt mailla halmeilla. Kyseinen perhe tietysti liukeni saman tien pois paikalta ja sinnehän jäivät p*skaiset pallot muiden joukkoon. Yäk.
Niin ja vauva mukana. Mahtuuko siellä laivassa kulkemaan vaunujen kanssa? Entä missä voi pestä tuttipulloja?
Oli pallomeri ja muumit. Vieläkin niistä puhutaan.
Ja jos haluaa hulppean hytin kohtuullisen hintaan - suosittelen Gabriellan minisviittiä.
Itse olin 5v tenavan kanssa reissussa kuukausi sitten ja olin yllättynyt Gabriellalla olevasta tarjonnasta lapsille, joka osa kongressikerrokseta oli varattuna erilaisiin toimintoihin lasten kanssa. Toki laivasta löytyi se normaali pallomeri + puuhanurkat ja pelihallit.
Mikrot on, hyvät leikkipaikat ja hyvin sijoitettu.
Meillä ainakin tykkäsi 2-vuotiaana. On ohjelmaa, leikkipaikkaa ja hytiksi kannattaa valita Silja-luokan hytti. Isompi ja kivempi. Mahtuu paremmin kahden lapsen kanssa. Myös Commodore on loistava, mutta paljon kalliimpi - meillä poika vähän isompana tykkäsi istua ikkunalla katsomassa merelle (olisi halunnut nukkuakin siinä "ikkunalaudalla", oli siis tosi iso sellainen).