Kuka on Natalia Salmela
Oli kuka hyvänsä niin hän pettynyt neuvolaan. Mistä näitä "some-vaikuttajia" sikiää? Onneksi hän pääsi erinomaisena äitinä lapsensa kanssa erinomaiseen hoitoon yksityiselle. Kuulostaa siltä kun hän haluaisi vain kertoa kuinka varakas hän on.
https://www.is.fi/perhe/art-2000009120715.html
Kommentit (138)
Onhan se totta että suomen neuvolasysteemi on sysipaska. Pelkkää syyllistämistä kaikesta vaikka on ihan tavallinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö googlesta saa tietoa siitä, kuka hän on.
En seuraa mitenkään häntä somessa, kunhan olen joihinkin lehtijuttuihin törmännyt. Ihanaa, että on olemassa tuollaisia henkilöitä, jotka ovat kovia tekemään esim. juuri remonttitöitä ja saavat omalla työllään voittoa ja rikastuvat. Vaikuttaa melkoisen aikaansaavalta, idearikkaalta ja älykkäältä henkilöltä.
Kyllä. Ei ole Natalialle helpolla rahat tulleet. Paljon on tehnyt ja monessa mukana ollut ( mm. ihailemassani Satokausikalenterissa ollut toimitusjohtajana, nyt taitaa olla osakkaana)
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole varaa yksityisiin palveluihin ja kyllä niitä yllätysraskauksia hoidetaan julkisellakin puolella. Tuo koko juttu on siksi turha, että kaikki olemme korona-aikana eläneet poikkeusoloissa. Jos esim ei ole ollut varaa mennä yksityiselle hammaslääkärille, niin olet sitten kokonaan ilman hammashoitoa.
Tosin juttua lukemalla selviää, että Natan raskaus alkoi jo ennen korona-ajan alkua.
Vierailija kirjoitti:
kyllä se velkasalkun koko selviää kun alkaa pakkohuutokaupat
Ei hätää kun Satokausi kalenteri ja sen ympärille luotu somebisness pyörii. Huomasitko, että 190 k tuloista lähes 180 k oli ansiotuloja eikä pääomatuloja.
Ymmärrän häntä. Olisipa itselläkin ollut varaa käyttää yksityisiä palveluja. Meillä oli vauva-aikana vastassa joka kerta eri terveydenhoitaja. Kun saimme vihdoin pysyvän hoitajan, oli hänellä joku ongelma siitä, että olimme ns. nuoria vanhempia(25v lapsen syntyessä) ja lapsemme oli kaksikielinen ja puhe tuli aluksi pikkuisen perässä. Haukkui meidät suoraan milloin mistäkin, vaikka lapsen kehitys oli puheen kehityksen tasoitettua paljon edellä ikäisiään. Huokaisin helpotuksesta, kun lapsi meni kouluun ja siirtyi kouluterveydenhoitajan piiriin. Ei minullakaan ole oikeastaan mitään hyvää sanottavaa neuvolasta. Lähinnä traumaattinen kokemus.
Monesta muusta somevaikuttajasta poiketen tämä on jopa opiskellut sähkötekniikkaa ja tuotantotaloutta Tampereen yliopistossa
. Tosin on jäänyt ikiteekkariksi .
Odotan mielenkiinnolla miltä nämä tatuoidut tyypit näyttää 15-20 vuoden kuluttua kun iho vanhenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä se velkasalkun koko selviää kun alkaa pakkohuutokaupat
Ei hätää kun Satokausi kalenteri ja sen ympärille luotu somebisness pyörii. Huomasitko, että 190 k tuloista lähes 180 k oli ansiotuloja eikä pääomatuloja.
Ei nää mitään huomaa. Parasta niiden mielestä olisi toisen epäonni. Siitä sais kiksejä ja on kerrassaan sietämätöntä, jos joku menestyy.
Vierailija kirjoitti:
Odotan mielenkiinnolla miltä nämä tatuoidut tyypit näyttää 15-20 vuoden kuluttua kun iho vanhenee.
Yhtälailla se tatuoimatonkin iho rypistyy. Miksi kaikesta pitää sanoa jotain pahansuopaa?
Mielestäni hän puhuu asiaa. Oma kokemus julkisesta neuvolasta on huono. Mieheni kanssa rupesimme kutsumaan neuvolaa mittaamoksi, koska muihin asioihin kuin lapsen pituuskasvuun ei oikeastaan kiinnitetty mitään huomiota. Lapseni oli siis syntyessään pieni kokoinen ja kasvu meni alakäyrillä pitkään. Olen itse luonnostaan hyvin hoikka ja raskauden aikana kiloja tuli 8.
Tämä oli neuvolassa huolestuttavaa ja epäiltiin mm. että nälkiinnytän itseäni tarkoituksella.
Raskaus oli toivottu eikä minulla ole minkäänlaista syömishäiriö historiaa.
Koin jatkuvan huomauttelun painosta ahdistavana ja jälkitarkastuksessa kirjattiin erikseen epikriisiin että asiakkaalla näkyvät vatsalihakset. Tämä oli outoa. En ymmärrä miksi tämä tieto on kirjattu ylös.
Samalla kertomani oikea ongelma, eli ommellun repeämän kipuilu ohitettiin täysin kuittaamalla että se on normaalia ja menee itsestään ohi.
No ei mennyt :D
No onhan juttu tehty vähän kuin hän kitisisi turhasta, mutta on siinä perääkin. Naiset joutuu kuulemaan ja sietämään terveydenhoidonpiirissä kaikenlaista. Sinne mahtuu mukaan niin monenlaista hoitajaa. Asiat voi hoitaa monella tavalla. Itse en päässyt neuvolanpiiriin ennen kuin toinen ammattilainen todisti mun todella olevan raskaana. Se oli käsittämätön tilanne. Yksinkö mun pitäisi siitä raskaudesta selvitä kunnes se näkyy ulospäinkin?
Vierailija kirjoitti:
"Sosiaalisen median vaikuttaja, yrittäjä Natalia Salmela tahkosi viime vuonna yhteensä noin 197 000 euron tulot. Tienesteistä yli 177 000 euroa oli ansiotuloja, loput pääomatuloja".
No eipä ole suuresti pääomatuloja.
Kuitenkaan. Vain 20 000
Pääosa tuloistaan kuitenkin hänellä on palkkatuloa, eli ansiotuloa.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni hän puhuu asiaa. Oma kokemus julkisesta neuvolasta on huono. Mieheni kanssa rupesimme kutsumaan neuvolaa mittaamoksi, koska muihin asioihin kuin lapsen pituuskasvuun ei oikeastaan kiinnitetty mitään huomiota. Lapseni oli siis syntyessään pieni kokoinen ja kasvu meni alakäyrillä pitkään. Olen itse luonnostaan hyvin hoikka ja raskauden aikana kiloja tuli 8.
Tämä oli neuvolassa huolestuttavaa ja epäiltiin mm. että nälkiinnytän itseäni tarkoituksella.
Raskaus oli toivottu eikä minulla ole minkäänlaista syömishäiriö historiaa.
Koin jatkuvan huomauttelun painosta ahdistavana ja jälkitarkastuksessa kirjattiin erikseen epikriisiin että asiakkaalla näkyvät vatsalihakset. Tämä oli outoa. En ymmärrä miksi tämä tieto on kirjattu ylös.
Samalla kertomani oikea ongelma, eli ommellun repeämän kipuilu ohitettiin täysin kuittaamalla että se on normaalia ja menee itsestään ohi.
No ei mennyt :D
Lisään vielä, että vauvalla oli siis pitkään selvästi kivuliasta ummetusta, mutta tämä seikka ei neuvolassa kiinnostanut eikä neuvoja tai apuja tullut.
Ainoa asia mikä otettiin esille, oli tuo pituuskasvu, joka junnasi hetken paikoillaan.
Nyttemmin asia on korjaantunut ja lapsi kasvaa hyvin.
Oudompaa on mielestäni se, ettei hän osannut ottaa asioista selvää tuohon ikään mennessä jos raskautuminen sitten oli niin iso shokki. Ei tarvi paljon googlata tai synnyttäneiden kanssa jutella, että tulee selväksi miten julkinen neuvola toimii ja mitä siellä milloinkin käydään läpi. Raskaus on ollut tuossa vaiheessa niin alussa, ettei mitään sen suurempia toimenpiteitä ole yksinkertaisesti syytä tehdä. En käsitä mikä tässä on hällä ollu niin hankala ymmärtää.
Mulle julkisen puolen neuvola on ollut tosi positiivinen kokemus, ei mitään moitittavaa. Espoossa meillä on ollut yksi ja sama hoitajakin koko ajan ja hän on tosi mukava. Yksityisellä käytiin varhaisraskauden ultrassa, mutta se käynti kesti siis peräti 7 minuuttia (ovesta sisään ja ulos). Ei siellä tehty muuta kuin katottiin että alkio on kiinnittynyt oikeaan paikkaan. Se lysti maksoi 260e. No, oman mielenrauhan vuoksi se maksettiin ja hyvä niin, mutta ei siellä kyllä mitään muuta palvelua asiaan saanut, julkisessa neuvolassa saa sentään jutella rauhassa ja kysyä kaikkea mikä mietityttää.
Julkisen puolella pääsee kahdesti ultraan ilmaiseksi raskauden aikana ja se on ihan riittävä. Turhaan sitä ultraa joka viikko, ellei ole neuroottinen ja tietenkin rikas.
Ei tulisi mieleenkään hakeutua yksityiseen neuvolaan koko raskauden ajaksi, saati lastenneuvolaan. Suomessa on hyvä julkinen terveydenhuolto (pääkaupunkiseudullakin) jos ihmiset vaan käyttäisi sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole varaa yksityisiin palveluihin ja kyllä niitä yllätysraskauksia hoidetaan julkisellakin puolella. Tuo koko juttu on siksi turha, että kaikki olemme korona-aikana eläneet poikkeusoloissa. Jos esim ei ole ollut varaa mennä yksityiselle hammaslääkärille, niin olet sitten kokonaan ilman hammashoitoa.
Tosin juttua lukemalla selviää, että Natan raskaus alkoi jo ennen korona-ajan alkua.
Kyllä, raskaus todettiin joulun aikaan 2019, mutta Suomessa oli jo valmiuslaki voimassa maaliskuussa 2020. Kaikki liikenevä henkilökunta siirrettiin koronan hoitamiseen, tartuntojen jäljittämiseen jne.
Se ensimmäinen aika oman alueen neuvolaan ei järjestynyt niin nopeasti kuin NS olisi toivonut. Hyvä, että hän siirtyi yksityiselle, kun hänellä kerran oli siihen varaa. Kaikilla ei ole.
Ai jaa, täällä omikin keskustelua jo. Jos olisin noin karmeasti ihoni pilannut varmaan tarvisin henkistä tukea ja paljon.
Joko tämä vauva on tatuoitu?
Natalia Salmela on koulukiusaaja, joka on pilannut useiden ihmisten elämiä. Ei ole koskaan pyytänyt anteeksi tekojaan.
https://kotiliesi.fi/ihmiset-ja-ilmiot/ihmiset/nain-kiusatusta-natalia-…
Niin, täälläkin on Kokoomusta kovasti ylistetty. Ja kokoomuksen yksi suurista missioista on lisätä runsaasti yksityisiä sairaanhoito'- ja huolenpitopalveluita ja nipistää lisää julkisisista.
Vierailija kirjoitti:
Suomeen aikanaan elintason perässä muuttaneen ryzzän lapsi. Nyt leveilee varakkuudellaan eri kanavissa ja kertoo meille pulliaisille miten kannattaa elää jos fyrkkaa löytyy.
Ja tuo lahjominen kuuluu myös tuolla ihan kuvioihin.
"KUN synnytys alkoi elokuussa 2020 ja lapsivedet menivät, Salmela oli yksityisen äitiysneuvolan tutun kätilön vastaanotolla. Hän oli niin kiitollinen alusta asti mukana olleelle hoitajalle, että kävi hakemassa tälle samantien alakerrasta Marimekon myymälästä lahjakortin.
– Hän kehui minulla päällä ollutta mekkoa. Kävin hakemassa lahjakortin, että hän voi käydä ostamassa itselleen samanlaisen mekon." Hinta siellä 300 euroa!
Eikö googlesta saa tietoa siitä, kuka hän on.
En seuraa mitenkään häntä somessa, kunhan olen joihinkin lehtijuttuihin törmännyt. Ihanaa, että on olemassa tuollaisia henkilöitä, jotka ovat kovia tekemään esim. juuri remonttitöitä ja saavat omalla työllään voittoa ja rikastuvat. Vaikuttaa melkoisen aikaansaavalta, idearikkaalta ja älykkäältä henkilöltä.