Mies loukkaantui, kun kerroin, etten ole koskaan saanut kukkia
Mitä mieltä olette, loukkasinko miestäni niin pahasti kuin hän antaa ymmärtää vai vetikö hän herneet nenään pienestä? Olimme viime viikonloppuna ystävieni luona illanistujaisissa, joissa oli reilut 10 tuttavaamme. Jossakin vaiheessa iltaa joku ehdotti en ole koskaan-juomapeliä, jossa siis otetaan huikka, jos on tehnyt jonkin asian, mitä toinen ei ole. Erään naispuolisen sinkkuystäväni vuoron tullessa, hän sanoi, ettei ole koskaan saanut kukkia keneltäkään mieheltä. Kaikki muut seurueen naiset ottivat huikan, mutta minä en. Tästä alettiin sitten hieman piikittelemään miestäni, jonka kanssa olen ollut kohta 10 vuotta yhdessä. Yritin kääntää keskustelun muualle, koska näin miestäni nolottavat tilanne, mutta nyt hän on ollut lähes puhumatta minulle siitä lähtien. Minun olisi kuulemma pitänyt ottaa huikka, koska mitä väliä jollain kukilla on :/
Kommentit (27)
Miehesi saattoi itsekin tajuta "mokanneensa", vaikka on varmaan näyttänyt sinulle rakkautta muilla tavoin ja muilla lahjoilla, kuin kukilla. Olit kyllä kiusallisessa tilanteessa, koska miksipä tuollaisessa leikkimielisessä jutussa pitäisi valehdella, mutta varmaan tahtomattasi sait miehesi näyttämään huonolta mieheltä.
Vaikka onkin vähän pikkumaista olla sinulle nyt vihainen, koittaisin ymmärtää miestä ja jutella asiasta. Painottaisin, että ei ollut tarkoitus saada häntä näyttämään huonolta, ja että arvostat hänen muita rakkaudenosoituksiaan. Voit myös sanoa, että mykkäkoulu tuntuu sinusta pahalta. On parempi sanoa edes, että puhutaan myöhemmin, kunhan sitten oikeasti puhutte myöhemmin.
Riita ei kuulosta kauhean isolta niin älkää antako sen paisua.
Miehen oma häpeä. Itse olen saanut kukkia pari kertaa näin viisikymppiseksi mennessä, vaikken niistä välitä, varsinkaan kun käytetään viimeisiä tai minun rahojani. Olisin saattanut sanoa senkin :D
Siis häh. Miksi sun olisi pitänyt valehdella?
Miehesi on törppö. Ei siksi ettei ole tuonut kukkia vaan siksi että olisi halunnut sun valehdella ettei hän joudu huonoon valoon.
Tuollaiset nolaavat juomapelit kuuluu teini-ikään, ei aikuisille.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi saattoi itsekin tajuta "mokanneensa", vaikka on varmaan näyttänyt sinulle rakkautta muilla tavoin ja muilla lahjoilla, kuin kukilla. Olit kyllä kiusallisessa tilanteessa, koska miksipä tuollaisessa leikkimielisessä jutussa pitäisi valehdella, mutta varmaan tahtomattasi sait miehesi näyttämään huonolta mieheltä.
Vaikka onkin vähän pikkumaista olla sinulle nyt vihainen, koittaisin ymmärtää miestä ja jutella asiasta. Painottaisin, että ei ollut tarkoitus saada häntä näyttämään huonolta, ja että arvostat hänen muita rakkaudenosoituksiaan. Voit myös sanoa, että mykkäkoulu tuntuu sinusta pahalta. On parempi sanoa edes, että puhutaan myöhemmin, kunhan sitten oikeasti puhutte myöhemmin.
Riita ei kuulosta kauhean isolta niin älkää antako sen paisua.
Kiitos fiksusta kommentista. Rehellisesti en edes tajunnut siinä pienessä hiprakassa miettiä muuta kuin rehellistä vastausta, varsinkin kun alla oli jo vastauksia paljon intiimimpiinkin väittämiin. Meillä on ollut suhteessa aikanaan kinaa siitä, ettei mies hanki esim lahjoja koskaan kenellekään, mutta olen tyytynyt kohtalooni jo vuosia vuosia sitten, enkä ole häntä tästä viimeisiin vuosiin painostanut lainkaan. Luulen, että mies otti sen vakuutteluistani huolimatta julkisena näpäytyksenä, vaikka olin asiassa aivan vilpitön ja koitin johdattaa keskustelua heti muille urille.
Miksi sun olisi pitänyt valehdella jossain pelissä ettei miestä nolota?
Ostin kerran parikymppisenä tapailunaiselle kukkia. Nainen nauroi ja sanoi, että jotain rajaa nyt. En ole sen jälkeen ostanut kenellekään paitsi äidille.
M39
Ymmärrän toki että miestä nolottaa, harmittaa ja hävettää. Varmaan sinäkin ymmärrät. Mutta monen päivän mykkäkoulu on aivan luokatonta toimintaa.
Oletan että olet yrittänyt puhua asiasta hänelle kuitenkin. Jos näin on, niin mä sanoisin suoraan, että jos hänen mielestään jollain kukilla ei kerran ole mitään väliä, niin sitten on korkea aika hänen lopettaa aiheesta mykkäkouluilu. Ei ne kukat kaiketi niin tärkeitä olekaan, että moisesta pitäisi kummankaan kiukutella. Joten paluu normaaliin on nyt paikallaan, ja kukka-asiasta voi jutella sitten kun pöly on laskeutunut ja tunteet asettuneet. Jos niistä tarvitsee jommankumman mielestä puhua.
Miksi mies tuosta pahatuisi jos hänelle on ok, että ei tuo kukkia? Jos siis ajattelee, että kukkia pitäisi puolisolle tuoda, niin hän toisi. Eikö niin? Muutenhan hän olisi han törppö.
Jos seurassa ei viihdy ilman tyhjänpäiväisiä pelejä, on seura väärä tai viinaa liian vähän.
Tuosta se alkaa, eroprosessi. Mutta jostakinhan sen on alettava.
Kaikenlaiset totuuspelit ynnä muut sen kaltaiset ovat ärsyttäviä ja vihoviimeisiä. Niillä saadaan helposti riita aikaiseksi.
Sinunhan tuossa kuuluisi suutahtaa, jos jonkun. Millainen mies ei kertaakaan ole tuonut kukkia??
Tyhmästä asiasta suuttui, koita puhua sen kanssa.
Itse olen viiden vuoden aikana saanut kukkia 2 kertaa, ja tyytyväinen olen ollut muuten. Kukat ei kerro kaikkea
Vierailija kirjoitti:
Sinunhan tuossa kuuluisi suutahtaa, jos jonkun. Millainen mies ei kertaakaan ole tuonut kukkia??
Nyt ap et ala hyppimään sen mököttävän miehen mukaan. Hänen tulisi nyt korjata mokansa ja tuoda oikein erityisen kaunis kimppu.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmästä asiasta suuttui, koita puhua sen kanssa.
Itse olen viiden vuoden aikana saanut kukkia 2 kertaa, ja tyytyväinen olen ollut muuten. Kukat ei kerro kaikkea
Miten sinun kukat tai tyytyväisyys liittyy asiaan mitenkään?
Hihi :)
Tiesitkö että miehenä minä ostan vähintään kerran kuukaudessa naiselleni 10 ruusun kimpun (ison, siis pitkät ruusut) ja ovat kalliita toki, mutta jos tiedät mistä ostaa, niin alennuksien kanssa se ei ole paha raha loppujen lopuksi. Olemme molemmat puutarharuusujen harrastajia, pakko siis sanoa sekin, toki.
Itse olen niin älytön ruusujen harrastaja ja vaimoni myös että eiköhän meillä ole jonkinlainen sopuisa suhde tämän asian myötä <3
Olen saanut kukkia: syreenin oksia, jasmiineja, juhannusruusun oksia ja kevätesikoita.