Kuka on Natalia Salmela
Oli kuka hyvänsä niin hän pettynyt neuvolaan. Mistä näitä "some-vaikuttajia" sikiää? Onneksi hän pääsi erinomaisena äitinä lapsensa kanssa erinomaiseen hoitoon yksityiselle. Kuulostaa siltä kun hän haluaisi vain kertoa kuinka varakas hän on.
https://www.is.fi/perhe/art-2000009120715.html
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Näitä nykyajan pilittäjiä joita on suurin osa väestöstä...ikävä kyllä!
Ei nyt sentään. Vain nämä "somevaikuttajat" ja yleensä PK-seudulta.. 🥱
kiusattu kirjoitti:
Natalia Salmela on koulukiusaaja, joka on pilannut useiden ihmisten elämiä. Ei ole koskaan pyytänyt anteeksi tekojaan.
https://kotiliesi.fi/ihmiset-ja-ilmiot/ihmiset/nain-kiusatusta-natalia-…
On pyytänyt anteeksi, etkö osaa lukea?
Vierailija kirjoitti:
Niin, täälläkin on Kokoomusta kovasti ylistetty. Ja kokoomuksen yksi suurista missioista on lisätä runsaasti yksityisiä sairaanhoito'- ja huolenpitopalveluita ja nipistää lisää julkisisista.
Se Kokoomuksen sairasnhoidon yksityistäminen ei tarkoita sitä, että
ihmiset alkaisivat itse maksaa enemmän lääkärissä käynnistään eikä muuta vastaava.
Se tarkoittaa sitä, että kunnat voivat ostaa palvelusetelillä asiakkailleen yksotyiseltä puolelta.
Kunta maksaa sen käynnin.
Ei se asiaakkaalle maksa sen enempää kuin terveyskeskuksessa
käynti.
Tuohan olis mitä just nyt Suomessa vois tapahtua.
Meillä on hirvittävät jonot terveyskeskuksiin.
Myös päivystykset ovat tukossa.
Yksityisellä puoluella resursseja purkaa näitä jonoja.
Mutta se vasemmisto hallitukselle käynyt.
Kyllä Kokoomuksella on monia järveviäkin ratkaisuja, saada Suomen asioita kuntoon ja paremmalle tolalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen aikanaan elintason perässä muuttaneen ryzzän lapsi. Nyt leveilee varakkuudellaan eri kanavissa ja kertoo meille pulliaisille miten kannattaa elää jos fyrkkaa löytyy.
Ja tuo lahjominen kuuluu myös tuolla ihan kuvioihin.
"KUN synnytys alkoi elokuussa 2020 ja lapsivedet menivät, Salmela oli yksityisen äitiysneuvolan tutun kätilön vastaanotolla. Hän oli niin kiitollinen alusta asti mukana olleelle hoitajalle, että kävi hakemassa tälle samantien alakerrasta Marimekon myymälästä lahjakortin.
– Hän kehui minulla päällä ollutta mekkoa. Kävin hakemassa lahjakortin, että hän voi käydä ostamassa itselleen samanlaisen mekon." Hinta siellä 300 euroa!
Mitä lahjontaa tuo muka on? Itsekin ostin kätilölleni lahjan ihan vain tyytyväisyydestä hoitoon. Opettele mitä eroa on lahjalla ja lahjuksella.
Aikamoista valitusta yhteiskuntaa kohtaan hänellä. Ihmeellistä valitusta henkilöltä joka on noinkin etuoikeutetussa asemassa että voi valita palvelut.
Itse sain aivan hyvää palvelua julkisen puolen neuvolasta, oli jopa sama omahoitaja eri käynneillä. Vasta synnytyksiin mennessä tuli olo että on vaan jonkun kätilön valvonnassa, hyvin siitäkin selvittiin eikä jäänyt traumoja.
Voihan olla että on vähän tuuristakin kiinni minne joutuu kun julkisella puolella on kiirettä, varsinkin jos Helsingin seudulla asuu.
Vierailija kirjoitti:
Odotan mielenkiinnolla miltä nämä tatuoidut tyypit näyttää 15-20 vuoden kuluttua kun iho vanhenee.
15-20 vuoden kuluttua ketään ei kiinnosta 😄.
Nimim. Kokemusta löytyy, 54v 😊.
Vierailija kirjoitti:
Soitin raskaustestin tuloksen jälkeen neuvolan ajanvaraukseen, en tiedä mitä sanoin väärin kun sanoin raskaustestin näyttävän positiivista ja haluaisin saada varmistuksen asiaan. Henkilö toisessa päässä töksäytti että minkä varmistuksen ja mihin asiaan? Odotin ensimmäistä lasta, ja kaikki oli aivan uutta. Kiva oli alkaa rautalangasta yksityiskohtaisesti vääntäämään asiaa tälle "ammattilaiselle" puhelimessa kun ympärillä oli muita ihmisiäkin. Ensimmäisellä vastaanottokäynnillä minut tehtiin alkoholistiksi, koska kerroin SILLOIN TÄLLÖIN ennen raskautta juoneeni yli 8 alkoholiannosta kerralla.
Julkinen neuvola.
Oletkohan vähän ylidramaattinen. Lienet milleniaali?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älyttömän rikas asuntosijoittaja.
https://www.is.fi/viihde/art-2000008898779.htmlRahalla ei saa ulkonäköä😁
Natalia olisi ihan hyvän näköinen ilman noita mauttomia tatuointeja.
Minulla pelkästään hyviä kokemuksia äitiysneuvolasta, samoin ajasta jona lapsi siellä kävi. Molemmissa samat tutut hoitajat.
Nykyään käyn aikuisneuvolassa omien sairauksien/paino-ongelman takia, onneksi sielläkin ollut sama hoitaja vuosia, vaikka lääkärit vaihtuu terkkarissa tiuhaan.. Eli joka kerta eri lääkäri, jos joutuu käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen aikanaan elintason perässä muuttaneen ryzzän lapsi. Nyt leveilee varakkuudellaan eri kanavissa ja kertoo meille pulliaisille miten kannattaa elää jos fyrkkaa löytyy.
"KUN synnytys alkoi elokuussa 2020 ja lapsivedet menivät, Salmela oli yksityisen äitiysneuvolan tutun kätilön vastaanotolla. Hän oli niin kiitollinen alusta asti mukana olleelle hoitajalle, että kävi hakemassa tälle samantien alakerrasta Marimekon myymälästä lahjakortin.
– Hän kehui minulla päällä ollutta mekkoa. Kävin hakemassa lahjakortin, että hän voi käydä ostamassa itselleen samanlaisen mekon." Hinta siellä 300 euroa!
Mitä lahjontaa tuo muka on? Itsekin ostin kätilölleni lahjan ihan vain tyytyväisyydestä hoitoon. Opettele mitä eroa on lahjalla ja lahjuksella.
Kyllä esim 300 euron lahja ( Marimekon mekko ) on jo aivan muuta kuin ostaa vaikka kukkapuska hoitajalle.
Julkisella puolella tuosta on kyllä aivan omat ohjeet, esim noin kallista lahjaa ei enää voisi ottaa vastaan.
Ja mainostaako Salmela esim tuota yksityistä neuvolaa omilla tileillään?
Rahan ja kalliiden lahjojen ei pitäisi ohjata hoitajan käytöstä myöskään yksityisellä puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä esim 300 euron lahja ( Marimekon mekko ) on jo aivan muuta kuin ostaa vaikka kukkapuska hoitajalle.
Julkisella puolella tuosta on kyllä aivan omat ohjeet, esim noin kallista lahjaa ei enää voisi ottaa vastaan.
Ja mainostaako Salmela esim tuota yksityistä neuvolaa omilla tileillään?
Rahan ja kalliiden lahjojen ei pitäisi ohjata hoitajan käytöstä myöskään yksityisellä puolella.
Aikuinen nainen shokissa kun raskaus tuli yllätyksenä? Nukkuiko somevaikuttajamme biologian tunneilla?
Mutta vakavasti puhuen, eikö lehtiin saada enää muita haastateltavia kuin aina samat Nataliat, Jennit, Hannat ja miljoona pienempää somevaikuttajaa avautumassa vuorollaan ties mistä? Ei kiinnosta! Enkä halua nähdä noiden naamoja mainoksissakaan. Olen kyllästynyt, enkä edes seuraa heistä ketään. Ihan tarpeeksi tuota somevaikuttamista vuotaa muuallekin. Argh.
Mun mielestä tässä jotenkin missataan koko jutun pointti. Haukutaan rumaksi yms.
Jos on ollut vaikkapa vuosia hyvän, yksityisen palvelun piirissä työterveydessä, on hektinen ja vaativa työ ja tiukat aikataulut, julkinen neuvola on suorastaan shokki.
Itse en vähästä hätkähdä, mutta oli se mulle järkytys millaista "hoitoa" sieltä saa. Eli ei mitään henkiselle puolelle ennen sitä ekaa tapaamista vaikka itse olisin tarvinut sitä jutteluapua heti. Fyysistä puolta mitattiin ja tökittiin kyllä.
Jälkitarkastus oli aivan vitsi. Mitään fyysisiä huolia ei otettu todesta. En saanut edes lähetettä fyssarille vaikka pyysin, kun oli kaikenlaista kremppaa alakerrassa. Yksityisesti hoidin sitten kaiken, kun en halunnut käyttää Tenaa loppuikääni.
Mulla oli traumaattinen raskaus, vietin viikkoja Naistenklinikalla ennen synnytystä. Sen jälkeen kyllä ovet avautui neuvolapsykologille, mutta sekin vasta, kun lapsi oli 4kk. Oli katsos lomia ja kaikkea.
Tämä artikkeli ärsyttää monellakin tapaa. Ensinnäkin, tätä ei pitäisi yleistää julkisen neuvolan ongelmaksi, vaikka se ehkä Helsingin ongelma onkin.
Meillä ainakin neuvolaan mennään ekaa kertaa raskausviikolla 9. Siellä raskaus tarkistetaan ultralla. Sen jälkeen toki jutellaan ja kysellään ja täytellään neuvolakorttia jne. Lisäksi kaikki nämä Salmelan mainitsemat "lisäpalvelut" tehdään haluttaessa myös, eli down syndrooman seulonnat sun muut. Lisäksi sekä niskapoimun turvotus ultra että rakenneultra. Joka ikisellä kerralla sama terkkari vastassa. Lisäksi kaikissa kolmessa raskaudessa sama terkkari vastassa. En löytäny tuolta mitään sellaista jota hän olisi saanut yksityiseltä mitä en olisi itse saanut julkiselta. Eli ei aleta nyt turhaan parjaamaan julkista neuvolaa kokonaisuudessaan vain siksi että se ei Helsingissä toimikkaan.
Kyllä mainostaa. Muistan nähneeni kaupallista yhteistyötä Mehiläisen kanssa lapsen neuvolakäynnistä.
En tietenkään tunne henkilökohtaisesti, mutta olen saanut hänestä erittäin ärsyttävän ja työlään vaikutelman. Tuokin artikkeli oli raskasta luettavaa. Tuntuu kuin hänellä olisi aina jokin ongelma ja olemuksesta oikein huokuu negatiivisuus. Ihan kuin kaikki maailman ihmiset olisivat täällä aina häntä varten eikä koskaan toisinpäin. Vaatii jatkuvasti erityiskohtelua ja valittaa asioista, jotka ovat meille muille ihan arkipäivää. En nyt ole itsekään sellainen, joka tyytyy mihin sattuu, siitä ei ole kyse. Mutta tietty raja menee siinä, kuinka paljon voi jatkuvasti vaatia erityiskohtelua. Kaikkien pitäisi jatkuvasti tanssia hänen pillin mukaan, jotta voi olla hetken valittamatta. Miten me kaikki muut täällä elämässä pärjätään, mutta Natalia Salmelalle jokainen arkipäiväinen asia tuottaa päänvaivaa ja pahaa mieltä? On varmaan aika raskasta seuraa lähipiirissään. Hymykin on väkinäinen irvistys. Ehkä kannattaisi vähän löysätä pipoa ja alkaa nauttia niistä hyvistä hetkistä, eikä kaivamalla kaivaa kaikesta jotain negatiivista.
Onko tuo juttu tehtykin sillä tarkoituksella, että yhä useampi hakeutuisi yksityisiin neuvoloihin? Tässä tämä kansan jakautuminen taas näkyy.
Kun nainen tekee bisnestä, hän tekee sitä tässäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä nykyajan pilittäjiä joita on suurin osa väestöstä...ikävä kyllä!
Ei nyt sentään. Vain nämä "somevaikuttajat" ja yleensä PK-seudulta.. 🥱
Uskoisin, että tälläkin palstalla milloin mistäkin pillittäjistä iso osa on myös muualta kuin pk-seudulta
Vierailija kirjoitti:
Oudompaa on mielestäni se, ettei hän osannut ottaa asioista selvää tuohon ikään mennessä jos raskautuminen sitten oli niin iso shokki. Ei tarvi paljon googlata tai synnyttäneiden kanssa jutella, että tulee selväksi miten julkinen neuvola toimii ja mitä siellä milloinkin käydään läpi. Raskaus on ollut tuossa vaiheessa niin alussa, ettei mitään sen suurempia toimenpiteitä ole yksinkertaisesti syytä tehdä. En käsitä mikä tässä on hällä ollu niin hankala ymmärtää.
Mulle julkisen puolen neuvola on ollut tosi positiivinen kokemus, ei mitään moitittavaa. Espoossa meillä on ollut yksi ja sama hoitajakin koko ajan ja hän on tosi mukava. Yksityisellä käytiin varhaisraskauden ultrassa, mutta se käynti kesti siis peräti 7 minuuttia (ovesta sisään ja ulos). Ei siellä tehty muuta kuin katottiin että alkio on kiinnittynyt oikeaan paikkaan. Se lysti maksoi 260e. No, oman mielenrauhan vuoksi se maksettiin ja hyvä niin, mutta ei siellä kyllä mitään muuta palvelua asiaan saanut, julkisessa neuvolassa saa sentään jutella rauhassa ja kysyä kaikkea mikä mietityttää.
Julkisen puolella pääsee kahdesti ultraan ilmaiseksi raskauden aikana ja se on ihan riittävä. Turhaan sitä ultraa joka viikko, ellei ole neuroottinen ja tietenkin rikas.
Ei tulisi mieleenkään hakeutua yksityiseen neuvolaan koko raskauden ajaksi, saati lastenneuvolaan. Suomessa on hyvä julkinen terveydenhuolto (pääkaupunkiseudullakin) jos ihmiset vaan käyttäisi sitä.
Ei mua ainakaan kiinnostanut joidenkin ihmisten henkilökohtaiset tarinat raskaudesta. Olin myös niin shokissa koko tapahtumasta, että tarvitsin varmistuksen sille ja toisekseen halusin pääsyä keskustelemaan ammattilaisen kanssa. Siinä vaiheessa ei todellakaan aleta kaivamaan netistä tietoa. Halusin päästä heti julkiselle tarkastamaan kuinka pitkällä raskaus oli. Kysyttiin kuukautisia: noin kuukausi sitten. Ei päästetty. Menin julkiselle ja tuli ilmi, että oli 5 kk ollut raskautta jo. Kuukautiset oli tulleet suht normaalisti koko ajan. Voin kertoa, että ensiraskaudessa tuo on aika järkytys. Rahaa ei mielettömästi ole, mutta sen verran on, että silloin jo hakeuduin yksityiselle.
Se, että sinulla on ollut todella hyvää palvelua ja sinä olet onnistunut omissa raskauksissasi niin ei tarkoita sitä, että julkinen terveydenhuolto toimii. Se ei toimi. Mä en käsitä miten on onnistuttu pilaamaan näinkin pienessä maassa täysin julkisen puolen palvelut. Täytyy myöntää, että olin todella onnellinen kun toisessa raskaudessa asuimme Ruotsissa jo ja pystyn kunnallisen hintaan varaamaan kotiläärin kautta ajan yksityiselle. En ikinä halua kokea noin vähättelevää käytöstä terveyden hoidon ammattilaiselta kuin ensimmäisessä raskaudessa oli. Molemmat lapset ovat vain ruotsin kansalaisia nykyään. En koe saavani tai ole saanut Suomesta mitään, miksi pakottaisin heidät kärsimään sen maan kansalaisuudesta.
Sinä se et tunnu edes tietävän mitä linssilude tarkoittaa. 😂
Tosin rilleistä puheenollen. Oon miettinyt että käyttääkö toi huomionhakija "imagolaseja", vai onko noi jättirillit ihan oikeasti huonon näön vuoksi hankittu.... Veikkaan että ovat tyylin vuoksi naamalla. Niin feikki tämä koko muija tyyleineen.