Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

klaukkala asuinpaikkana,kiire!!

Vierailija
22.04.2010 |

laittakaa please plussat ja miinukset lapsiperheelle asua Klaukkalassa ja kokemuksia Klaukkalan koulusta,kiitos!

Kommentit (404)

Vierailija
21/404 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-huonot liikenneyhteydet moottoritie Helsinkiin/ Tampereelle

-vähän kauppoja, paljonko niitä oikein pitäisi olla? On kirjakauppa, vaatekauppoja, sähköliike, pari tavarataloa, ruokakauppoja, suomen paras kenkäkauppa, urheilukauppa jne

-useissa kouluissa homeongelma prosentuaalisesti ei enempää kuin muuallakaan

-nuorilla päihdeongelmia, oli 90-luvun ongelma

-rikollisten majapaikkoja Missä??

-syrjässä kaikesta, joo siis mistä kaikesta

Vierailija
22/404 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-vähän kauppoja, paljonko niitä oikein pitäisi olla? On kirjakauppa, vaatekauppoja, sähköliike, pari tavarataloa, ruokakauppoja, suomen paras kenkäkauppa, urheilukauppa jne

Eikös tässä nyt kysyttykään muiden kokemuksia vai ymmärsinkö väärin. Molemmissä Mäntysalon kouluissa ON homeongelma. Päihdeongelmaiset nuoret hilluvat ja riehuvat pitkin pihoja arki-iltaisinkin. Nähty on. Naapuritalossa majaili huumeporukka. Poliisi teki onneksi siihen lopulta ratsian. Eikä siellä kauppoja todellakaan ole tarpeeksi tai sanotaan sitten että tavaraa niissä ei ainakaan ollut. Aina piti lähteä muualta hakemaan. Esim lapsille polkupyörät ja talviurheiluvermeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/404 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väliseen matkaan ajaksi 17 min ja 18,7 km.

Vierailija
24/404 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireessä ei kannata asuinpaikkaa valita:)

Olen asunut Klaukkalssa 10- vuotta, keskustassa ja Syrjälässä. Ensin olin lapseton ja nyt minulle on ekaluokkalainen, eli kokemusta on päiväkodista, sekä koulusta. Klaukkalassa on aivan riittävän hyvät palvelut, uusi City- Market, muita ruokakauppoja, vaateliikkeitä ym ym. Myös liikuntaharrastuksille on hyvät mahdollisuudet, mm 2 hyvää kuntosalia, jumpat, jalkapallot, tennishalli ym. Ilta-aikaa pääsee 20 minuutissa Jumboon ostoksille ja Variston huonekaluliikkeet on 15 minuutin päässä. Ruuhka- aikaan on koko pääkaupunki ruuhkainen joten sille ei voi mitään, Espooseen ajaa 40 minuuttia aamulla. Lapseni oli Jokipuiston (nyt Mathilda tjs.) ja Isoniitun päiväkodissa ja täytyy sanoa, että olin erittäin tyytyväinen lapseni hoitoon. Nyt hän on uudessa Isoniitun koulussa, eikä se tiettävästi ole homeessa, kouluunkin olen tyytyväinen. Seurakunnan ip-kerho toimii loistavasti- palvelut on siis Klaukkalassa kohdillaan. AInoa miinun on, että haluaisin heiman sosiaalisempaa elämää eli ystävät asuvat Helsingissä ja Espoossa, ja sinne ei sitten enää viikonloppuna tule mentyä kun ajaa Espooseen töihin joka päivä. Rikollisista mulla ei ole havaintoa, eikä huumeongelmasta, mutta lapseni on vasta 7. Tervetuloa! Hintataso on vielä ihan ok, ja täällä on mukavia rivi- ja paritaloja ja myös ihan uusia ok- taloja myynnissä.

Vierailija
25/404 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun ajamaan 3-tietä etelään ja Kehä 1:stä pitkin. Työmatkaan menee omalla autolla 35 min nyt kun on nuo tietyöt tuolla Kehä III:n tienoilla. Normaalisti kesäaikaan menee 25 min. Mutta minä pystyn välttämään ruuhka-ajat. Bussi ei minulla toimisi. Silloin matkaan menisi 1h 15min.

Klaukkalasta löytää kyllä lähes kaiken tarvittavan. Ainakin meidän tapauksessa. Meillä ei ole minkäänlaista tarvetta shoppailuun, vaan

mieluummin otetaan se, mikä helpoiten löytyy.

Harrastaa voi todella monia asioita, mutta kyllä se uimahallin puute on ihan todellinen. Lähimpiin halleihin on n. 15-20 km matka.

Vierailija
26/404 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuttiin vuoden verran ja täytyy sanoa, että asuinpaikkana oikein mukava, kaikki peruspalvelut löytyy ja hieman enemmänkin. Rauhallista seutua, ainut asia mikä mua vitutti oli ne helvetin mopopojat joilla ei tosiaan oo muuta tekemistä ku ajaa ympyrää ja tukkia Alepan piha.

Mutta syy miksi muutettiin pois oli se, että en nähnyt itseäni kuitenkaan "niin kaukana" asuvan koko loppuelämääni. Muutimme siis aluksi vuokralle, kokeillaksemme, että haluammeko ostaa seudulta oman asunnon. Emme halunneet.

Vierailija
27/404 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajatuksista.Kyllä nyt taidan lähteä uudelleen tutustumaan seutuun ja paritaloon.Kovasti tekisi mieli päästä pois nykyisestä asuinpaikasta ja Klaukkala tuntuu ERITTÄIN mukavalta vaihtoehdolta :)

Vierailija
28/404 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne valmistuu myös ihan uusia rivi-ja paritaloja mutta muitakin on tarjolla. Mutta pysyisin tässä Keskusta, Syrjälä alueella, en menisi Mäntysaloon "saakka"

Vierailija
29/404 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskusta-alueella?

Vierailija
30/404 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko Jokitie keskusta-alueella?

Jokitie on ehkä jo hieman pohjoispuolella, mutta toisaaltaan ihan näppärässä paikassa esim. bussien kannalta, koska siitä pääsee kaikkiin Klaukkalantietä Lopelle/Röykkään jatkavien bussienkin kyytiin ja toisaalta lapsien koulu olisi tod. näk. joko Klaukkalan ala-aste tai tuo uusi Isoniitun koulu.

Vierailija
31/404 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/404 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuolta ilm.koulumatka on n.kilsan verran ja päiväkotiin sama juttu..

Vierailija
33/404 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan vielä nyt, kun ovat pieniä koululaisia.

Klaukkalan koulu on ollut ihan huippuhyvä (vertaan nyt muihin Klaukkalan ala-asteisiin, mistä olen kuullut tuttavilta) eikä päivähoidossakaan ole ollut valittamista.

Klaukkala on kuitenkin ihan perusturvallinen asuinpaikka lasten kanssa, enkä ole kuullut mistään rikollisuus/huumejengeistä vaikka täällä olen asunut jopa teini-ikäisenä... kaljaahan teinit kittaavat joka asuinpaikkakunnalla :)

Kauppoja on kyllä joo ihan kivasti, mutta silti usein tulee ajettua esim. Jumboon, mihin on kuitenkin aika lyhyt matka.

Itse kuljen Klaukkalan keskustasta bussilla päivittäin Helsinkiin töihin ja pikavuorolla esim. klo 7 aikoihin kestää Manskun alkuun se vartin verran. Se mitä tietöihin tulee, niin uskon, ettei Kehä III:n liittymän alue ole ainoa tietyömaa pk-seudulla ;)

Tiivistettynä siis: tykkään asua Klaukkalassa

Vierailija
34/404 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tykännyt, palvelut lähellä ja uimahallit rajamäellä ja martsarissa. Kouluista ei kokemusta, mutta esim me asutaan harjulassa ja koulu on ihan vieressä samoin päiväkodit.

Vierailija
35/404 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos multa kysyttäisiin.

Ex-asukas

Vierailija
36/404 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todellakin olen kuullut/ osittain nähnyt Klaukkalan huume- ja rikollisuusongelmat. Ehkä ollaan oltu teini-ikäisiä eri aikaan =) Ylä-asteella ollessani muistaakseni kolme nuorta kuoli kokeiltuaan huumeita erään illanvieton seurauksena, olivat siis ylemmillä luokilla enkä tuntenut tarkemmin, muistan vain koulussa järjestetyn muistotilaisuuden.

Ja sekin on ihan totta että Klaukkalassa oli ainakin silloin rikollisjengien majapaikkoja ja huumeita liikkui paljon, joku kyseli missä rikolliset majailivat, niin en tarkempia koordinaatteja osaa antaa. Taitavat Klaukkalan pahimmat ajat huumeiden ja rikollisuuden osalta toivottavasti olla jo historiaa..

Vierailija
37/404 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalle katsomaan tätä meininkiä,kyllä nyt tartutaan joka puliukkoon..missäs paratiisissa nämä kauhistelijat tätä nykyään asuvat?

Vierailija
38/404 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siltä että bussi ei todellakaan aja Manskun alkuun varttia vaan paljon pidemmän ajan.

ainakaan vielä nyt, kun ovat pieniä koululaisia. Klaukkalan koulu on ollut ihan huippuhyvä (vertaan nyt muihin Klaukkalan ala-asteisiin, mistä olen kuullut tuttavilta) eikä päivähoidossakaan ole ollut valittamista. Klaukkala on kuitenkin ihan perusturvallinen asuinpaikka lasten kanssa, enkä ole kuullut mistään rikollisuus/huumejengeistä vaikka täällä olen asunut jopa teini-ikäisenä... kaljaahan teinit kittaavat joka asuinpaikkakunnalla :) Kauppoja on kyllä joo ihan kivasti, mutta silti usein tulee ajettua esim. Jumboon, mihin on kuitenkin aika lyhyt matka. Itse kuljen Klaukkalan keskustasta bussilla päivittäin Helsinkiin töihin ja pikavuorolla esim. klo 7 aikoihin kestää Manskun alkuun se vartin verran. Se mitä tietöihin tulee, niin uskon, ettei Kehä III:n liittymän alue ole ainoa tietyömaa pk-seudulla ;) Tiivistettynä siis: tykkään asua Klaukkalassa

Vierailija
39/404 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskusta-alueella?

Jokitie on keskusta-alueella, sellaisen kivan omakotialueen reunalla, juuri Isoniitun uuden koulun alueella, kävelymatka keskustaan, sinne valmistuu niitä uusia rivitaloja. Voin kyllä suositella. Tulkaa katsomaan aluetta, ja katso kartasta missä on tuo koulu ja ajelette sieltä Jokitielle.

Vierailija
40/404 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on bussit tosiaan ruvenneet kulkemaan aikamoista ylinopeutta sitten niitten aikojen kun itse Klaukkalasta bussilla stadiin kuljin ;) Ei tosiaan oltu 15 minuutissa Manskulla, ei siellä päinkään =)