Mä en ymmärrä miten kaikenlaisilla tyhjätaskuilla on iphone 14 pro max, tekevät kaukomatkoja jne. Itse tienaan hyvin, minulla on 300e puhelin...
kerran vuodessa halpislentoyhtiö + airbnb matka etelä eurooppaan.
Eipä paljon mitään jää säästöön. Ja turha tulla väittämään että varmaan syön paljon ulkona, tai että tuhlaan rahani muuhun turhaan. EN!
Kommentit (113)
Mulla on ap myös 300€ puhelin. Olen kotihoidontuella. Mies pienipalkkainen(ja -munainen).
Vain köyhiä kiinnostaa toisten puhelimet ja matkat.
Mulla on 150€ puhelin, kuukaudessa säästän noin 1500 - 1800€. En näe mitään syytä ostaa kallista puhelinta.
Persaukiset ostaa kalleimmat puhelimet kytkyllä. Nykyään voit maksaa 1000e puhelinta 10e/kk. Samoin matkat visa vinkuu
Vierailija kirjoitti:
Persaukiset ostaa kalleimmat puhelimet kytkyllä. Nykyään voit maksaa 1000e puhelinta 10e/kk. Samoin matkat visa vinkuu
Se nyt ei tarkoita ettei niitä tarvii maksaa. Ehkä joo vuoden tai pari voi elää "luksuselämää". Sitten alkaa kurjuus ja itsariajatukset kun on elinikäinen velkavankeus.
Ne "tyhjätaskut" eivät välttämättä ole tyhjätaskuja. Ja jos on otettu sillä 3v soöparilla niin se tekee muutaman kympin per kk. Jos se on henkilön ainoa luksustuote niin ei se ole yli varojen elämistä edes työttömällä. Varsinkaan jos ei ole lapsia, autoa, lemmikkiä tai kalliita harrastuksia..
Juu, olen hyvätuloinen, mutta en kyllä mielelläni tonnin tai jopa kahden tonnin puhelimia ostele. Tuo 300-400 euroa on aikalailla maksimi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen työtön. Maksan osarilla 900€ telkkaria, uutta Xboxia ja 600€ puhelinta. Miksi? Köyhän kannattaa satsata laatuun.
Köyhän kannattaisi opetella rahankäyttöä.Kai myös syöt joka päivä ravintolassa kun saa "laadukkaampaa ruokaa"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sun rahat sitten menee jos kerran tienaat hyvin?
Mulla jää joku 2000€ kuussa sivuun kun en tiedä mitä sillä tekisin.
Vuokraan, ruokaan, laskuihin jne.
Paljonko pruttopalkkasi on?
Mihin hiton laskuihin?
Mistä tiedät, että ne tyhjätaskuiksi olettamasi ovat tyhjätaskuja?
Vierailija kirjoitti:
Juu, olen hyvätuloinen, mutta en kyllä mielelläni tonnin tai jopa kahden tonnin puhelimia ostele. Tuo 300-400 euroa on aikalailla maksimi.
3-4v. vanha 99€ Huawei kestää vieläkin.
Ei laskut tule mistään itsekseen ja automaattisesti, ne tulee siitä että olet ostanut jotakin. Mitä siis olet ostanut?
Kuinka leveästi asut? Muuta koppiin niin on varaa siihen kadehtimaasi puhelimeen.
Ja ei kai sinulla autoa sentään ole? Se vasta rahaa viekin.
Eikö tällainen puhelimien pikamuoti pitäisi kieltää jos kerran pikamuotikin kielletään, eikö kukaan välitä että energiaa palaa, saatetta syntyy ja ilmasto tuhoutuu kun jatkuvasti pitää turhaan tehdä uutta puhelinta ja vanhoja täysin ehjiä hävittää.
Jotkut vanhemmat ostaa vielä aikuisille lapsilleenkin kaikkia kivoja pikku lahjoja, kun tietävät näitten olevan rahapulassa. Ja onhan sitä kaikenmoista sokerideittailua ja onlyfansia, jos rahkeet sellaiseen riittää.
Minä en edes tiedä miltä näyttää joku iphone 14 pro max.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sun rahat sitten menee jos kerran tienaat hyvin?
Mulla jää joku 2000€ kuussa sivuun kun en tiedä mitä sillä tekisin.
Vuokraan, ruokaan, laskuihin jne.
Paljonko pruttopalkkasi on?
7200€ + lomarahat
Oletko sinkku, onko lapsia? Eli millaista laumaa tuolla elätät?
Jos kaikki on vain itsellesi niin sitten et vain osaa. Ehkäpä asut turhan leveästi kalliilla paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Ei laskut tule mistään itsekseen ja automaattisesti, ne tulee siitä että olet ostanut jotakin. Mitä siis olet ostanut?
Tämä "laskut" on koomisesti aina köyhien välttämättöminä menoina,sitten ei kuitenkaan kerrota mitä hullutuksia on ostettu.Se yksi käytti 200€ kuukaudessa tt-tuesta musiikkiharrastukseen ja osti kahvinsa R-kioskin kupeissa.
Ne omenan ostajat on osamaksuveloissa. Väitän että 90% ostaa osarilla puhelimen ja maksaa jopa montaa puhelinta kerralla kun hajoavat ennenkuin vuosien osarit on maksettu.
Bruttopalkka.
Niitä laskuja kannattaa alkaa perata - onko kaikki tarpeellista?