Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää kun mies ei tajua mitään

Vierailija
11.10.2022 |

Hän pitää itsestäänselvyytenä että käyn kaupassa, laitan ruoan, hoidan lapset, ja muutenkin pyöritän arjen. Jos olen illan pois, esim töissä, niin kamala sotku odottaa kotona palatessani.

Mikä siinä on, että vaikka näistä asioista on keskusteltu miljoona kertaa, esim kaupassa käynnin tasapuolisuudesta, niin silti saattaa mennä usein viikkoja ettei miehelle edes tule mieleen että vois mennä kauppaan? Ja jos valitan aiheesta, että hän ei käy kaupasta, niin mies kumoaa valitukseni sillä että sanoo kyllähän käy. Joo, on käynyt kyllä kerran kuukausi sitten ja sitten keskustelu menee täysin vänkäämiseksi ja ohi aiheen. Miksi? Voi v että ottaa päähän!

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitte, että käytte kaupassa vuorotellen. Alkuun tästä ei luisteta ja mies hoitaa oman osansa. Sama muille kotitöille. Myöhemmin voi joustaa puolin ja toisin, jos homma alkaa toimia.

Vierailija
22/65 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ei mies tiedä mitä tuo kaupasta, niin kauppalista käteen ja menoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen äiti on lellinyt sen piloille

Vierailija
24/65 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinainen aarre ulisee

Vierailija
25/65 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vanha koira enää uusia temppuja opi.

Meillä mutsi ihan hiilenä kun miehensä ei osaa tuoda kaupasta niitä tuotteita mitä ne on 35 v aina ostaneet, koska mutsi on hoitanut aina, siis ihan aina kaupassa käynnin ja päätökset siitä mitä ostavat ja mitä kaappeihin tarvitaan.

Nyt kun ei itse pääse niin on katastrofi kun mies tuo vääriä merkkejä tai vääriä pakkauskokoja.

Niin makaa kuin petaa.

Mut siis kyllähän sitä melkein pitäisi olla jossain tuetussa asumisessa jos ei kaupassa käynti onnistu? Meilläkin mies sen kerran kun käy kaupassa, niin ostaa pelkkää einestä ja makkaraa, ihan kuin kiusaksi tekisi niin? Tietää siis varsin hyvin että olen kasvissyöjä. Itse kun käyn ostan kaikille jotain, en toki pelkkiä kasvisruokia. Mikä siinä on niin vaikeaa ostaa niitä samoja juttuja mitä aina ostetaan? Kyllähän hän pakosti tietää mistä tykkään, mutta ei silti osta?

Vierailija
26/65 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykää kerran juttelemassa pariterapeutilla. Tehkää siellä yhdessä sopimus mitä perheen hyväksi kuuluu tehdä, kaikki kotihommat ja lasten asiat ihan fifty-fifty. Mies voi myös omalla vuorollaan ostaa siivous-, lastenhoito-, pesula- ja ruokapalvelut ym, jossei halua tehdä itse.

Hän on ehdottanut siivoojaa, mutta ei missään nimessä suostunut maksamaan sitä yksin!

Vierailija
27/65 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käviskö hän kaupassa jos pyytäisit?

Kyllä saattaisi käydä, mutta jos on sovittu että on hänen vuoronsa käydä vkl kaupassa, niin se on sellaista ihmeellistä vitkuttelua ja vatkuttelua, siitä kaupasta käymisestä tehdään ihan hirveä numero ja vähän jo ongelmakin. Kysellään ensin aina vaan mitä sieltä ostetaan, sitten pähkäillään jopa päivä tolkulla milloin se kaupassa käynti toteutetaan. Mitään ei voida suunnitella muuta sille päivälle, kun miehen pitää mennä kauppaan. Sanotaan nyt vaikka että ystävät pyytävät piknikille, niin ei käy, koska miehen pitää mennä kauppaan. En edes osaa selittää, ottaa niin paljon päähän, et helpompi vaan hoitaa itse vähin äänin ja ärsyttää sekin sitten ihan kauheasti.

Välillä tulee sellainen olo, et tekee tahalteen kaupassa käymisestä kauhean ongelman, jotta minä vaan hoitaisin sen alta pois. Tavallaan kyllä koen sen helpommaksi niin.

Tilatkaa netistä. Joko itsehakuna tai kotiin kuljetettuna. Hyvä puoli on se että edelliset tilaukset näkyvät ja ne voi vaikka kopioida uuteen tilaukseen jos ei ole mielikuvitusta!

Vierailija
28/65 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyttämisen sijaan kokeile jotain uutta. Menkää autolla yhdessä kauppaan. Jos ei ole autoa, kysy voiko mies käydä kaupassa (haluamanaan ajankohtana). Vai yhdessä. Laita muistilaput mitä piti tuoda. Kysy päiviä tai paria päivää aikaisemmin voiko siivota jotain tiettyä, laita liukuva aika päiviin - mies valitsee siitä, kirjoita muistilaput/kalenteriin miehen kanssa jos se on ok (varaudu muutoksiin). Jos ei silti tee mitään, turha kai ehdottaa. Älä oleta että toinen tekee itsenäisesti ja tajuaa mitä haluat, ajatuksia lukemalla. Älä kysy yhtäkkiä, että mies voi ennakoida, ellei se ole ok että yhtäkkiä kysyt jotain. Onko kalenteria ylipäänsä, jos on lastenhoitoa. Onko miehen työ liian uuvuttava arkisin.

Varmaan se mies osaisi pyydettäessä itsekin katsoa mitä kaapeissa on ja kirjoittaa sen kauppalapun. Jos ei halua hyysätä aikuista miestä, se pitää ymmärtää lopettaa. Muistuttaa ja pyytää ja sopia joo, mutta jos kuitenkin itse tekee puolivalmiiksi asiat niin ei se ole mitään miehen omaa tekemistä. Mies ei ole lapsi.

Vierailija
29/65 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käviskö hän kaupassa jos pyytäisit?

Kyllä saattaisi käydä, mutta jos on sovittu että on hänen vuoronsa käydä vkl kaupassa, niin se on sellaista ihmeellistä vitkuttelua ja vatkuttelua, siitä kaupasta käymisestä tehdään ihan hirveä numero ja vähän jo ongelmakin. Kysellään ensin aina vaan mitä sieltä ostetaan, sitten pähkäillään jopa päivä tolkulla milloin se kaupassa käynti toteutetaan. Mitään ei voida suunnitella muuta sille päivälle, kun miehen pitää mennä kauppaan. Sanotaan nyt vaikka että ystävät pyytävät piknikille, niin ei käy, koska miehen pitää mennä kauppaan. En edes osaa selittää, ottaa niin paljon päähän, et helpompi vaan hoitaa itse vähin äänin ja ärsyttää sekin sitten ihan kauheasti.

Välillä tulee sellainen olo, et tekee tahalteen kaupassa käymisestä kauhean ongelman, jotta minä vaan hoitaisin sen alta pois. Tavallaan kyllä koen sen helpommaksi niin.

Siinähän se harjaantuu kun saa harjoitella. Älä hoida alta pois, tai opetat hänelle sitä avuttomuutta. Lisäksi voi miettiä että eikö riitä että toinen tekee sitä mitä pyydetään, pitääkö se vielä tehdä juuri tietyllä tavalla tai tietyssä aikataulussa. Eikö saa tehdä asioita eri tavalla kuin itse on tottunut?

Vierailija
30/65 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja

Vierailija
31/65 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle pitää antaa kauppalista,jossa tarkasti eritelty määrät ja merkit.

Pitää sanoa milloin sinne on mentävä.

Oma mies hoitaa tämän homman ihan mielellään, mutta eihän se siellä mitään osaa ostaa jollei ole ohjeita. Sieltä saattaa tulla

ja tämä on tosi esimerkki;pähkinöitä,sipsejä,kokista ja pieni pala lanttua.

Vierailija
32/65 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin lapsilla eli teette selvän taulukon, missä eri tehtävät jaettu tekijöiden kesken. 

Vierailija
33/65 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet opettanut tuollaiseksi ja tehnyt vielä lapsiakin hänen kanssaan? Käykää yhdessä kaupassa seuraavan kerran, niin saatte myös kahdenkeskistä aikaa. Muutaman kerran jälkeen mies oppii yksinkin siellä kaupassa käymään. Jos ei opi , niin jos on mahdollista, niin mies tilaa ruuat kotiin hänen kauppavuorollaan. 

Vierailija
34/65 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli tollanen mies. Kotihommat, lastenhoito, elättäminen, seksi.. Mun vastuulla, eikä ollut tyytyväinen valitti ja vittuili vain.

Vierailija
35/65 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa vinoilla, että mitäs otit tommosen.

Minä en valmiina syntynyt ja sitä paitsi eipä tullut mieleen että joku voisi härskisti vaan lapata kaikki elämän hommat toiselle ja elää kuin turisti omassa kodissaan.

Vierailija
36/65 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole kyse siitä ettei hän tajua mitään, vaan siitä että hän käyttää sinua hyväkseen. Mikäs siinä ollessa kun on ilmainen piika passaamassa.

Vierailija
37/65 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne miehet pärjää töissä, kun esimies ei kirjoita lappua siitä, mitä pitäisi tehdä? Vieläpä tilanteessa, jossa on toimittu samoin vuosia?

Kirjoitteleeko esimies niitä lappuja miehelle joka päivä?

Olkoon syömättä, jos ei osaa kaupassa käydä.

Vierailija
38/65 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, sinulla on mieslapsi :D

Vierailija
39/65 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mies hoitaa tämän homman ihan mielellään, mutta eihän se siellä mitään osaa ostaa jollei ole ohjeita. Sieltä saattaa tulla

En voi ymmärtää, miten joillekin kelpaa tuollainen mies. Kai se sentään on rikas?

Vierailija
40/65 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää, miten joillekin kelpaa tuollainen mies. Kai se sentään on rikas?

Tätä minäkin mietin. Näistä oli joskus pitkä ketju että mies tuo aina kaupasta selleriä kun vaimo on pyytänyt tuomaan käsisaippuaa. 

Hyvähän se tietysti on että heikkolahjaisillakin on mahdollisuus pariutua, mutta olisihan arki tuollaisen muusinuijan kanssa aika hankalaa.