Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajatella: nainen ei meikkaa vuokseni

Vierailija
11.10.2022 |

Elikkäs sellainen tilanne, että olen tapaillut erästä naista pari kuukautta. Hän ei ole kertaakaan ollut meikattu kun olemme tavanneet, enkä ole nähnyt hänen meikkaavan vaikka olemme viettäneet viikonkin putkeen yhdessä.

Tässä ei ole ongelmaa, koska nainen on mielestäni maailman kaunein ja hänellä on todella hyvä iho. Meikkiä ei siis edes tarvita IMO.

Mutta katsoin hänen instastaan vanhoja kuvia ja selkeästi aiemmin hän on meikannut. Aika näyttävästikin. Hän näytti niissä kuvissa kieltämättä seksikkäältä.

Kertokaahan mikä tällaisen taustalla voisi olla! Eikö hän koe, että minun vuokseni tarvitsisi meikata (pitää minua alempitasoisena) vai mitä ihmettä?

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä teet ulkonäöllesi naisen mieliksi? Miksi naisen pitäisi meikata vuoksesi vaikkei häntä itseään huvita tai on joku muu syy meikkaamattomuuteen.

Aika paljonkin, kuten jo aiemmin kirjoitin. Kyllä minä haluan panostaa erityisesti kun tapaan tätä naista.

Ap

Esiinnyt siis itse jossain sliipatussa lookissa aina naisen tavatessasi ja sinun mielestäsi nainen ei sovi vierellesi. Nyt vain ihmettelen, miten olet alun alkaen edes päätynyt tapailemaan naista, joka on ihan eri tyyppinen kuin sinä. Onko sinulla niin vähän valinnanvaraa että on pakko alkaa tapailemaan ihmisiä, jotka eivät sinua selvästikään miellytä? Meikkaavia naisia on pilvin pimein, ihme jos ei riitä sinulle asti. 

Oletko käynyt apukoulun?

Aloituksessa jo kirjoitin, ettei meikkaamattomuus haittaa minua sinänsä. Kyse oli siitä, että aiemmin on selvästi meikannut. Mutta nyt ei minua tapaillessaan. Herättäähän se kysymyksiä.

Ap

Paljon tästä tosiaan herää kysymyksiä. Itse selkeästi arvotat toisesta pitämistä sen kautta, miten paljon extraa asiaan (esim. omaan ulkonäköön) panostaa. Joku toinen voisi pitää suurimpana luottamuksen osoituksena sitä, että näyttää oman aidon itsensä. Toinen näyttää rakkautta teoilla ja toinen sanoilla, jne. Ei kannata jumiutua siihen omaan käsitykseen ainoana oikeana.

Toisaalta näytät kuvittelevan, että naiset meikkaavat ainoastaan miehiä miellyttääkseen ja koet nyt jotenkin miehisyyttäsi alentavana sen, että kyseinen nainen on jostain syystä lopettanut meikkaamisen ennen kuin on sinut tavannut?

Jos nainen on aiemmin meikannut sekä arkena että juhlissa ja laittanut someen aiheesta kuvia, niin ei yhden miehen tapaaminen tuota käytöstä muuta. Vai kuvitteletko, että hän jotenkin nyt haluaa alistaa sinua sillä, että kokonaan muuttaa käyttäytymistään että voi osoittaa että sinä et ole panostuksen arvoinen?

Vierailija
62/96 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkään, kukaan nainen ei meikkaa miesten takia. Eikä pukeudu, eikä käy kampaajalla. Sen kun sisäistät, voit alkaa pohtimaan syitä meikkaamattomuuteen (vinkki: se on hänen oma asiansa).

Tätä argumenttia en ole koskaan tajunnut.

Eli jos nainen meikkaa vaan "itseään varten", niin hän siis vetää meikit naamaan ja sen jälkeen seisoo kotona tuijottamassa itseään peilistä? Koska miksi mennä minnekään, eihän kenenkään tarvitse niitä meikkejä nähdä? Sama idea pukeutumisessa: hieno mekko päälle ja sitten voi istua se päällä olohuoneen sohvalla ja olla itseensä tyytyväinen? Kun se ei ole "muita varten".

Vai onko ajatus se, että kun lähtee meikit päällä ulos ovesta muiden ihmisten sekaan, voi kuvitella saavansa positiivista huomiota ja siitä tulee itselle hyvä mieli? Mutta eihän sekään ole itseä varten, vaan että saadaan toisilta sitä huomiota. Eli aivan saletisti miehiä varten.

Älkää nyt viitsitkö jauhaa näitä samoja kliseitä.

- nainen, laiska meikkaamaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle taas tuli mieleen, että nainen hakee jotain vakavampaa suhteestaan sinuun. Haluaa olla muutenkin avoin. Siksi kokeilee nyt, että kelpaako ihan naturellina sinulle. Ehkä hän on myös kausimeikkaaja, kuten minä. Joka tapauksessa, meikkaamattomuus ei tarkoita sitä, että et vain säväytä tarpeeksi. Voittehan myös jutella asiasta, mikä hänelle on tärkeää miehessä (esim ei haise), tai että sinä ilahdut aina ripsarin käytöstä. Katso vaikutusta.

Meikkaamattomana ottaisin tuon kyllä aika rankkana kettuiluna. Tulisi tunne, etten kelpaa sellaisena kuin olen. Saattaisinpa jättää äijän etsimään mieluisampaa naista.

No en minä tuosta itseeni ottaisi. Saattaisin vaikka 'pyynnöstä' pitääkin kevyttä meikkiä, ainakin useimmin. Piristää se itseäkin. Ei ihme, ettei suhteilut onnistu, kun kaikessa pitää lähteä kilpailemaan siitä, kuka saa sanoa viimeisen sanan. (Pätee toki tähän nuorehkoon mieheenkin, joka havittelee meikattua naista). Onko se nyt pitkän päälle hyvä perusta suhteelle, että lähtökohtaisesti ei ainakaan halua toista miellyttää? Voi jessus kuinka totista.

t: pitkän linjan suhteilija, tosi nainen

Mulla on ajatuksena että toisen ihmisen pitäisi miellyttää jo siinä vaiheessa kun suhteeseen ryhdytään, eikä niin että pyritään suhteessa muuttamaan toista halutun kaltaiseksi. Jos ei löydä ihmistä joka miellyttää sellaisenaan, on ilman sitten.

Sanoihan ap, että nainen on nätti, ihmetteli vain muutosta. Minun mielestäni täällä nyt ammutaan hyttystä tykillä. Monille miehille meikkaus on se ja sama. Ihan hyvin voisit kysyä mieheltä, että laitanko noi ruskeat vai siniset kengät. Kun miesparka vastaa jotain, häneltä vaaditaan pitkä perustelu asiaan, joka todennäköisesti on hänelle samantekevä, molemmat vaihtoehdot kävisi. Lisäksi

vastaus on väärin ja syy seuraavaan parisuhdekriisiin.

Nainen, naimisissa miehen kanssa.

Vierailija
64/96 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä teet ulkonäöllesi naisen mieliksi? Miksi naisen pitäisi meikata vuoksesi vaikkei häntä itseään huvita tai on joku muu syy meikkaamattomuuteen.

Aika paljonkin, kuten jo aiemmin kirjoitin. Kyllä minä haluan panostaa erityisesti kun tapaan tätä naista.

Ap

Ok. Ja sitten kun olet saanut naisen tällä huijaustaktiikalla nalkkiin, muutut Uuno Turhapuroksi. Oletko kauankin ollut sinkku, kun on näin nerokkaat keinot?

Voi olla että nainen mielessään jopa toivoo, että ap panostaisi vähän vähemmän. Itse olen joskus lähes meikittömänä ja muutenkin hillitysti itseäni puunaavana tapaillut sliipattua miestä, ja kyllä mietin välillä että vois sitä geeliä laittaa pikkasen vähemmän tukkaan. Näytti sata kertaa paremmalta aamulla herätessä kuin laitettuna.

Vierailija
65/96 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona-aika sai ainakin omasta tuttavapiiristäni monet aiemmin meikkiä käyttäneet lopettamaan tai vähentämään meikkaamista varsin radikaalisti. Tuskin liittyy sinuun millään tavalla. Nuorena ja ulkonäöstään epävarmana varmaankin isompi osa naisista meikkaa, jossain kohden ei ole enää tarvetta.

Ja miksi naisen muuten pitäisi "meikata sinun takiasi"? Käytkö itse omasta aloitteestasi sokeroimassa kaiken kaulasta alaspäin olevan karvoituksesi naisen vuoksi edes parin viikon välein?

No itseasiasss kyllä.

En nyt sokeroimassa, koska 99,99% miehistä näyttää aika tyhmältä ilman karvoja.

Mutta kyllä panostan poikkeuksellisen paljon ulkonäkööni ollakseni mahdollisimman miellyttävän näköinen tämän naisen silmissä. Näen ekstra-vaivaa kyllä.

Vinkki, käytä se extra sisäisen itsesi kehittämiseen ja henkiseen kasvuun. Naisesi arvostaa sitä enemmän. Moni mies keskittyy kehittämään kehoaan, muttei lainkaan luonnettaan.

Vierailija
66/96 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan varma ettei nainen meikkaa? Oma mieheni on täysin sokea sille onko minulla meikkiä naamassa vai ei. Kerran kysyi illalla kun olin jo ottanut meikit pois miksi en ikinä meikkaa rajummin. Niin... Kyseisenä päivänä minulla oli ollut koko meikkiarsenaali naamassa. Kuulemma ei huomannut.

Vierailija
67/96 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma akka onneksi niin luonnostaan nätti, ettei meikkaa koskaan.

"Nätti akka" kuulostaa inasen paradoksilta

Vierailija
68/96 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkään, kukaan nainen ei meikkaa miesten takia. Eikä pukeudu, eikä käy kampaajalla. Sen kun sisäistät, voit alkaa pohtimaan syitä meikkaamattomuuteen (vinkki: se on hänen oma asiansa).

Eli jos nainen meikkaa vaan "itseään varten", niin hän siis vetää meikit naamaan ja sen jälkeen seisoo kotona tuijottamassa itseään peilistä? Koska miksi mennä minnekään, eihän kenenkään tarvitse niitä meikkejä nähdä? Sama idea pukeutumisessa: hieno mekko päälle ja sitten voi istua se päällä olohuoneen sohvalla ja olla itseensä tyytyväinen? Kun se ei ole "muita varten".

Vai onko ajatus se, että kun lähtee meikit päällä ulos ovesta muiden ihmisten sekaan, voi kuvitella saavansa positiivista huomiota ja siitä tulee itselle hyvä mieli? Mutta eihän sekään ole itseä varten, vaan että saadaan toisilta sitä huomiota. Eli aivan saletisti miehiä varten.

Minä en ole koskaan tykännyt huomiosta. En tykännyt silloin, kun meikkasin enkä tykkää nytkään, kun en meikkaa. Joskus vapaapäivinä oli kiva kokeilla eri meikkityylejä vaikka en niinä päivinä välttämättä käynyt edes ulkona roskiksella.

Vierailija
69/96 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkaan joka päivä, mutta en oman mieheni enkä yhdenkään toisenkaan miehen vuoksi.

Sitä, että meikki ei ole naisen naamalla miehen vuoksi, on miesten mielestä jostain syystä mahdotonta ymmärtää.

Jos nainen ei meikkaa, hän ei meikkaa. Hänen meikkaamisensa tai meikkaamattomuutensa ei liity mieheen millään tavalla. Syy meikata ei ole miehessä, syy olla meikkaamatta ei ole miehessä.

Miehillä on joskus vähän turhan isot luulot itsestään.

Aivan. Sinähän meikkaatkin vain pimeää metsää varten.

Vierailija
70/96 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain narsistinen naisen alistaja tekee tällaisen aloituksen.

Vierailija
71/96 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se vaan kertoo että ap on pinnallinen esineellistäjä.

Vähän tuttua se, että mies käy salilla, ajaa partaa, geelaa leikattuja hiuksia, mutta ei osaa kommunikoida pätkääkään eikä uhraa tuntiakaan niiden taitojen kehittämiselle.

Tai edes kehitä itseään hyväksi seksissä.

Kun on hyvännäköinen, sem pitäisi riittää.

Harvalle naiselle riittää.

Vierailija
72/96 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tyytyväinen! Laatunainen eikä Bimbo.

Vierailija
73/96 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä ontuvat jutut. Ai itseään varten on yhtä kuin peilin edessä itsensä tuijottelu? Minä en voi sietää huomiota, enkä kaipaa kehuja, varsinkaan miehiltä. Silti haluan pukeutua sellaisiin vaatteisiin, jotka miellyttävät nimenomaan minua, ja niin teenkin. Jos joskus laitan meikkiä, se on siksi että se piristää minua, ihan sama mihin menen se meikki naamassa.

Eli voitko selittää miksi sinä olet "laiska meikkaamaan", ja ihan oikeastiko silloin, jos laitat enemmän meikkiä, se on miehiä varten (keitä miehiä), ja huomiota? Tuolla tavalla jos jatkat, niin saattaa olla seurauksia mielenterveydelle.

Vierailija
74/96 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olis kiva jos AP kertoisi tarkemmin mitä se "aika paljonkin" on mitä hän tekee oman ulkonäkönsä eteen päivittäin. Ei siis itse meikkaa eikä sokeroi. Ajat parran, mitä vielä? Uskon että tämä nainenkin peseytyy, laittaa hiuksia, kosteusvoidetta ja deodoranttia ja valikoi vaatteitansa joten niitä ei lasketa.

Vierailija
75/96 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan varma ettei nainen meikkaa? Oma mieheni on täysin sokea sille onko minulla meikkiä naamassa vai ei. Kerran kysyi illalla kun olin jo ottanut meikit pois miksi en ikinä meikkaa rajummin. Niin... Kyseisenä päivänä minulla oli ollut koko meikkiarsenaali naamassa. Kuulemma ei huomannut.

Sama kävi mielessä, tämä on myös hyvin mahdollista. On olemassa selvästi erottuva tapa meikata ja sitten on hyvin vaivihkainen tapa, joka saa naisen näyttämään "luonnoraikkaalta" , vaikka tosiasiassa olisi käyttänyt useita tuotteita sen lookin aikaansaamiseksi. 

Aloittajan kysymys sinällään kuulostaa itselleni hyvin vieraalta. Jos joku kysyisi minulta "pidätkö minua alempiarvoisena, kun et meikkaa" se olisi aikamoinen red flag henkilön alemmuudentunnosta ja taipumuksesta tehdä ylitulkintoja.

Ihmisten tyyli muuttuu, ja nuorempana /ennen koronaa jne on voinut olla räikeämpi meiniki.

Koetko, että nainen on ollut selvästi alipukeutunut seurassasi tai ei oikeastaan ole ihan sinun tyylisesi?

Vierailija
76/96 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikki on naamio, jota ei vanhetessaan enää kaipaa. Uskaltaa tulla nähdyksi omilla oikeilla kasvoillaan. itsetunto siis lisääntynyt. 

Vierailija
77/96 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koetko, että nainen on ollut selvästi alipukeutunut seurassasi tai ei oikeastaan ole ihan sinun tyylisesi?

Minusta on ap:n kertoman perusteella täysin selvää, että juuri tästä on kyse. Hänen tyylisensä on meikkaava ja muutenkin ulkonäköönsä voimakkaasti panostava nainen. Nyt on vaan jostain syystä eksynyt tapailemaan väärää naistyyppiä. Liekö tämä nainen kuitenkin ollut meikkaamattomuudesta huolimatta niin kaunis, että on vetänyt ap:ta puoleensa.

Vierailija
78/96 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ap:n kertoman perusteella täysin selvää, että juuri tästä on kyse. Hänen tyylisensä on meikkaava ja muutenkin ulkonäköönsä voimakkaasti panostava nainen. Nyt on vaan jostain syystä eksynyt tapailemaan väärää naistyyppiä. Liekö tämä nainen kuitenkin ollut meikkaamattomuudesta huolimatta niin kaunis, että on vetänyt ap:ta puoleensa.

Minäkin arvelen että ap haaveilee sellaisesta temppari -tyylisestä laitetusta naisesta. Nyt tapailee olemukseltaan luonnollista naista, josta saisi helposti tempparimisukan oikein meikattuna ja puvustettuna. Tuhoon tuomittua, etsi ap makusi mukainen nainen, äläkä yritä vääntää toisesta sellaista väkisin. Pahoitatte vain molemmat mielenne.

Vierailija
79/96 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun tämä on minunkin tulkintani. Ap:lle itselleen laittautuminen on tärkeää, ja hän on liittänyt siihen viestejä ja merkityksiä, joita luulee muidenkin ymmärtävän. 

Nainen ei ole hänen "tyyppiään"  ja hän on tähän salaa vähän tyytymätön. Nyt hän sitten miettii aiheuttaako nainen tämän tahallaan.

80/96 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

IMO on kansainvälinen merenkulkujärjestö.