Miehellä kaksi puhelinta
Löysin mieheltä toisen puhelimen ihan yllättäen. Siinä oli prepaid liittymä, mutta puhelin oli suljettu. Oli pihavaraston lipaston laatikossa. Mies rakentelee autoaan siellä usein iltaisin ja viikonloppuisin. Olen tiennyt että mies katsoo aikuisten juttuja omalla puhelimellaan ja se on minulle ok. Mutta tämä toinen puhelin tuli täytenä yllätyksenä. Ensin ajattelin että asia ei kuulu minulle, mutta nyt pitemmän ajan kuluttua on siitä kehittynyt ongelma joka vaivaa kovastikin. Haluaisin kysyä suoraan mikä puhelimen tarkoitus on mutta en ole varma haluanko edes kuulla vastausta. Mies on huono valehtelemaan ja näen kyllä naamasta jos yrittää keksiä jonkun hätävalheen. Onko jollekin toiselle käynyt näin ja selvisikö selitys toiselle puhelimelle? Voiko olla mitään muuta kuin pettämistä varten?
Kommentit (334)
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri, mutta miten kiinni olevasta puhelimesta saa sen puhelinnumeron selville ja talteen?
Näkyy simkortis
Sim-kortissa lukee sen sarjanumero, ei puhelinnumeroa.
Eix sim-kortissa lue ne pin-ja puk-koodit ?
Ne voi lukea siinä isossa kortissa, mistä se pieni sim-kortti on irroitettu ja laitettu puhelimeen, tai siinä pahviläpyskässä, missä se iso kortti on ollut ostaessa.
Mitä sim-kortissa sitten lukee ? Siinä on neljä eri nrosarjaa. En käsitä.
Sim-kortit on nykyään niin pienikokoisia, että todennäköisesti siinä lukee se sarjanumero neljällä eri rivillä. Jos puhelimeen laitettavassa kortissa lukisi pin-koodi ja/tai puk-koodi (puk:ia käytetään, kun on näppäillyt pinin väärin monta kertaa ja saanut kortin lukkoon) niin sehän tekisi koko pin-koodin käytöstä hyödytöntä, varas voisi vain tarkistaa koodit kortista ja lähteä soittelemaan.
Pre paideissa taitaa jossain niissä lapuissa olla se alkuperäinen pin, mutta normaalisti sekin vaihdetaan kun saadaan liittymä käyttöön. Muiden liittymien osalta pin 1234 tai 0000 ja kai kaikki sen vaihtaa pois.
cruisingmap.
Nyt on sitten eka bi kokeilu takana.
Peppuneitsyys mennyttä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri, mutta miten kiinni olevasta puhelimesta saa sen puhelinnumeron selville ja talteen?
Näkyy simkortis
Ne voi lukea siinä isossa kortissa, mistä se pieni sim-kortti on irroitettu ja laitettu puhelimeen, tai siinä pahviläpyskässä, missä se iso kortti on ollut ostaessa.
Sim-kortit on nykyään niin pienikokoisia, että todennäköisesti siinä lukee se sarjanumero neljällä eri rivillä. Jos puhelimeen laitettavassa kortissa lukisi pin-koodi ja/tai puk-koodi (puk:ia käytetään, kun on näppäillyt pinin väärin monta kertaa ja saanut kortin lukkoon) niin sehän tekisi koko pin-koodin käytöstä hyödytöntä, varas voisi vain tarkistaa koodit kortista ja lähteä soittelemaan.
Pre paideissa taitaa jossain niissä lapuissa olla se alkuperäinen pin, mutta normaalisti sekin vaihdetaan kun saadaan liittymä käyttöön. Muiden liittymien osalta pin 1234 tai 0000 ja kai kaikki sen vaihtaa pois.
Jos ne pikkunrot on siinä sim-kortissa sille käyttäjälle, että saa avattua puhelimen ?
Ainski Telian sim-korteissa on kauhean vaikeita pin-koodeja. Ei ollenkaan koskaan noita sun mainitsemiasi 0000 tai 1234.
Mutta, miten voi saada lukitusta ja ilman pin-koodia puhelimesta kaikki tekstarit, kuvat ja videot ?
Vaimollani on kaksi puhelinta. Hän on pikkasen hajamielinen ja tarvitsee varalaitetta soittaakseen siihen kadonneeseen. Välillä molemmat ovat hukassa, ja saan soittaa jompaankumpaan.
Minulla oli pari vuotta sitten kaksi lankapuhelinta, kolme kännykkää ja yksi prepaid-liittymä. Kaksi lankapuhelinta oli sen takia, että toisella tilasin puhelinherätyksen ja toinen taas herätti minut. Herättävällä puhelimella ei voinut tilata puhelinherätystä, koska se ei ollut äänitaajuuspuhelin. Äänitaajuuspuhelin ei herättänyt minua, koska siinä ei ollut riittävän kovaa ääntä. Olen nimittäin huonokuuloinen.
Vanhin kännykkäni oli rikki, mutta siinä oli valokuvia. Säästin sen, koska toivoin, että ne kuvat saataisiin jollakin tavalla näkyviin. Toinen kännykkäni putosi lattialle ja sammui. Luulin, että se meni rikki ja ostin uuden. Myöhemmin kävi ilmi, ettei se mennytkään rikki. Niinpä se jäi minulle varakännykäksi.
Minulla oli prepaid-liittymä, koska olen niin hajamielinen: jos kännykkä hukkuu ja joku sen varastaa, tappio ei ole niin suuri.
Tällä haluan kertoa, että prepaid-liittymän ja useiden puhelimien käytöllä on monta syytä. Pettäminen on toki yksi vaihtoehto, mutta on niitä muitakin. Kehottaisin AP:tä kysymään mieheltään vain, miksi tällä on kaksi kännykkää. Jos hän antaa järkevän vastauksen, asia selviää.
Jos kaikki noudattaisi lakeja, niin ei varmaan kovin moni pettäjä jäisi kiinni. Aika moni on kosahtanut juurikin sen puhelimen takia.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyy simkortis
Jos ne pikkunrot on siinä sim-kortissa sille käyttäjälle, että saa avattua puhelimen ?
Ainski Telian sim-korteissa on kauhean vaikeita pin-koodeja. Ei ollenkaan koskaan noita sun mainitsemiasi 0000 tai 1234.
Mutta, miten voi saada lukitusta ja ilman pin-koodia puhelimesta kaikki tekstarit, kuvat ja videot ?
Ei niitä taida maallikko sieltä saada. Ehkä joku, jolla on tietotekniikan koulutusta ja ennenkin harrastellut tietomurtoilua.
Jos ottaa sim-kortin pois, niin jäljelle jää näytönlukitus. Varmaan siinä on jokin mahdollisuus sitä varten että on oikeasti unohtanut lukituskoodin tai piirtokuvion ja sen voisi vaihtaa. Siihen varmasti tarvitsee jonkin käyttäjätunnuksen ja salasanan (google-tili, appleid) joten homma jää siihen. Sormenjälki tai kasvojentunnistus lukituksen avaajana voi olla hankalampi. Ellei näytä nukkuvan äijän pärstää sille puhelimelle ja sillä puhelin aukeaa.
Ihan syystä nuo turvasysteemit on, etteivät varkaat pääse tietoihin niin helposti.
Ap joutuu nyt havainnoimaan muita epäilyttäviä asioita ja tekemään pistokokeita autotalliin. Ja pysyy homma laillisena.
Mulla on varmaan ainakin puolentusinaa puhelinta. Olen vanhat puhelimet jättänyt varapuhelimiksi, jos niillä ei ole enää kummempaa rahallista arvoa. Näin on varmaan valtaosalla, eli niitä vanhoja puhelimia läytyy varmaan lähes jokaiselta.
No ap kehitti tähän tarinaansa tuon prepaid jutun, että sai trolliinsa sopivasti dramatiikkaa ja johdateltua sen sopivasti tietyille urille, eli tietenkin pettämiseen. Tosiasiassahan kukaan jolla on "salapuhelin" ei jätä simkorttia puhelimeen, vaan säilyttää sitä ihan jossain muualla, jos siis jotain salattavaa olisi.
Annan kuitenkin tästä 2/5, koska salapuhelin ei trolleissa ole aivan loppuunkulutettu aihe.
Sanoisin kokemuksesta, että vokottelee toisia naisia. Voi olla että käyttää ja diilaa huumeita. Yleensä huumeiden käyttö viittaa myös toisiin naisiin ellet itse ole se "päänainen". Mutta siis sama asia. Kysy asiasta ei se muuten selviä.
Mä olisin varmaan todella epäilyttävä, poliisikin varmaan epäilisi jotain hämärähommia. Kasa jotain vanhoja nokialaisia senkin laatikossa. Osassa joku vanha prepaid. Niitä keräänty luottotiedottomana moni kun sai bonusrahaa kun osti uuden prepaidin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin jopa halvoissa puhelimissa on kaksi sim kortti paikaa.Tyhmä on ukkosi.Jos vitsii kanniskella 2 puhelinta mukana? Mutta olet sinäkin tyhmä löytöinesi ja epävarma yksilö! Mitään ei löydä jos ei pengo miehen tavaroita.
Ap on löytänyt puhelimen yhteisestä pihavarastosta etsiessään jotakin työkalua, varastossa on myös ap:n tavaroita. Se ei ole toisen tavaroiden penkomista, vaan vahingossa tehty löytö. Usein epäilyttävät asiat löytyvät vahingossa.
No tähän asti kyllä, puhelimen voi löytää, joskus jopa nähdä osan tekstistä yhden, juuri äsken tulleen viestin alusta. Mutta toisen viestejä ei kyllä ole mahdollista lukea vahingossa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki noudattaisi lakeja, niin ei varmaan kovin moni pettäjä jäisi kiinni. Aika moni on kosahtanut juurikin sen puhelimen takia.
Eli tarkoitus pyhittää keinot? Aika moni on myös mennyt lukemaan puolison puhelinta vaikka mitään väärää ei ollut tapahtunut ja aiheuttanut ongelmia suhteeseen.
Pettää. Kyllä nää miehet tiietään. Tinderissäkin hirveästi varattuja miehiä etsimässä seksiseuraa.
Prepaid-numerolle on kymmeniä hyviä käyttötarkoituksia pelkästään tietosuojan takia.
Prepaid-numero on hyödyllinen kun ostaa tuntemattomilta myyjiltä esim. auton varaosia ja haluaa välttää yhteystietojensa antamista varastetun tavaran kauppiaille, aggressiivisille myyjille tai muuten vain rasittaville henkilöille.
Annan prepaid-numeron myös lunastaessani ilmaisia lippuja messujärjestäjiltä, jotka jakavat yhteystiedot häirikköfirmoille. Samoin lehtitilauksiin ja erilaisille nettisivujen lomakkeille laitan prepaid-numeron.
En pääsääntöisesti vastaa prepaid-puhelimeeni ja aktiivikäytössä olevaan numerooni tulee vain asiallisia puheluita.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on joka hoidolle, eri puhelin.
Pelaan varman päälle.
Kannattais pelata myös pilkkusääntöjen osalta yhtä varman päälle.
Koititko käynnistää? Tietäisi onko se joku unohtunut, satunnaisiin juttuihin käytettävä puhelin vai lataileeko akkua aktiivisesti.
Ap on löytänyt puhelimen yhteisestä pihavarastosta etsiessään jotakin työkalua, varastossa on myös ap:n tavaroita. Se ei ole toisen tavaroiden penkomista, vaan vahingossa tehty löytö. Usein epäilyttävät asiat löytyvät vahingossa.