Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*¨*¨*JOULUNPALLOT TORSTAIHIN*¨*¨*

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mullapa olis hyvä idea itselleni: KANNATTAISKOHAN OLLA UNTEN MAILLA??? Tää unettomuus tekee mut kohta ihan hulluksi! Nukahdin about yhden aikaan ja heräsin 03.49 ja tässä sitä ollaan... Lupasin käydä esikoista näyttämässä töissä huomenna (tänään) enkä kehtaa perua kun jouduin jo maanantain esikoisen kuumeen takia perumaan eli kellokin soittaa sopivasti parin tunnin päästä jos nyt satun sitä ennen nukahtamaan (tuskin...). Lisäksi pitäisi viettää aamupäivä kaupungilla ja hankkia serkun muksun ristiäislahja sekä isukille kaikkea kivaa synttäreiden ja isänpäivän kunniaksi, meinaan kasata oman paketin, missä on kaikkea hyödyllistä ja hyödytöntä tulevalle 30-kymppiselle.

Lueskelin eilistä pinoa jo illalla ja ainakin kirjottelut miehen menoista pisti silmään. Meillä mies oli tänäänkin katsomassa jotain matsia kuppilassa (heräsin kun kaveri tuli kotiin eli syyttäiskö sitä...) ja pari iltaa on vielä sovittu, että voi mennä. Mulle asia on iha ok, parempi, että käy nyt ja on tyytyväisempi sitten kotosalla kuin se, että olis sellainen olo koko ajan, ettei vaimo päästä lähtemään. Meillä ainakin toimii paremmin se, että puhutaan asiasta ja hän saa itse päättää meneekö vai ei (tai ainakin luulee päättävänsä, keskustelemalla kun saa omat ideat kuulostamaan miehen omilta ;-)). Parin viikon päästä miehellä olis vielä yön yli reissu hesaan ja sitten on sovittu, että menot saa jäädä siihen.

Selkää juimii ja samaten alakertaa. Onkohan nämä taas niitä suppareita, joita en oikein sellaisiksi tunnista. Jotain tämän suuntaista tais esikoisesta olla, mutta en tajunnut niiden olevan suppareita... Ehkä nää on niitä, en tiedä. Otin äsken särkylääkkeen, jospa tämä nukahtamisen hankaluus johtuu siitä, että jokainen asento kolottaa jonnekin.

Joku mietiskeli MutterMommyn perään, tosiaan, onkohan jossain reissussa vai kenties laitoksella? Elämme jännittäviä aikoja, aina jonkin " aktiivinaa" palstahiljaisuus pistää miettimään, samaten Päivkki taisi loistaa poissaolollaan eilisessä pinossa, mitenköhän on, jokohan kolmas jouluntähti on syntynyt! Mitenköhän Kultikutri perheineen voi?

Lopettelen tältä erää, ettei mene liian turhiksi löpinöiksi.... Kasaudutaan taas ahkeraan tänään.

Uneton Tiina 35+0

Vierailija
2/23 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä kolmatta jouluntähteä syntynyt. Kiitos kaikille tsemppauksesta, viestinne on luettu tarkkaan moneen kertaan. Lääkärin mukaan näillä viikoilla ei enää automaattisesti joudu keskolaan, mutta täytyy myöntää, että aika paljon minua on jännittänny. Mutta nyt taas tullu pari päivää lisää kasvuaikaa masuvauvale, joten eiköhän tämä tastä.

Täällä kävi aura vasta päivällä eikä me saatu pojua tarhaan. Mies pääsi naapurin korkeapohjaisella nelivetoautolla töihin, mutta me jäätiin siis tänne " jumiin" . Äitini on täällä hoitamassa pojua, mutta oli aika hektinen päivä, kun pojulle tulee viimeiset puruhampaat eikä se ole nukkunut kunnolla ja lisäksi vielä tuo uhma päällä. Kaiken aikaa jotain kiukuttelua.... En siis ehtinyt pinoutua eilen.

Verensekaista limaa tulee koko ajan ja synnärillä jo puhuttiin limatulpan lähtemisestä, mutta eilen sieltä tuli sitten niin hirveän iso klöntti limaa, että se täyty olla se itse " pääklöntti" . Anteeksi kuvailuni, mutta en kyllä esikoisesta muista vastaavan kokoista klönttiä nähneeni, joten olin kyllä aika hämmentynyt, kuinka iso se todellakin voi olla! Kaiken aikaa on fiilis, että lähtö synnärille voi tulla minä hetkenä hyvänsä, supistelee (muttei säännöllisesti) ja alamaha outo, saas nähdä kuinka pitkälle mennään.

Vauva möyrii vilkkaasti ja välillä tulee vielä kunnon potkujakin. Mies otti eilen pelästyneenä käden mahaltani pois, kun sai siihen mojovan tällin;-)

Meidän isäntä ei juuri koskaan käy kavereiden kanssa viihteellä eikä esim. raskauteni aikana ole ottanut kerrallaan kaljaa paria pulloa enempää. Tosin kyllä tykkää sitten juoda sen kaljapullon joka saunan jälkeen (viikollakin), mutta mua se ei haittaa. Kiltti mies kaikin puolin, mutta onhan hän saanut nuorempana baareissakin painaa, joten nyt on tämä seesteinen vaihe menossa. (Viidenkympin villitystä odotellessa...?)

Mullakin kauhea makeannälkä! Kaakaota olen litkinny tässä raskaudessa paljon. Toisaalta siinä on se hyvä, että tulee myös juotua maitoa, kun muuten maito ei mene alas.

Mukavaa pakkastorstaita kaikille!

t. päivikki 35+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivikki, kuulostaa kyllä siltä ettet joudu enää kovin kauaa odottelemaan. Onnea matkaan kun sen aika tulee!

Me tästä pakataan ja lähdetään sitten ajelemaan poitsun kanssa keskisuomeen, mennään vähän kyläilemään vielä ennen kotiinlinnoittautumista. Eilen kyllä vähän supisteli, muttei kipeesti, joten uskallan lähteä. Yöllä heräsin neljän aikaan vessaan ja valvoin sitten yli tunnin kun uni ei tullut.... sitten heräsin suonenvetoon kuudenjälkeen... *huoh*

Eipä muuta. Voikaa hyvin, palaan palstalle viikonloppuna!

äitikuu rv 35 ja poikanen 2v1,5kk

Vierailija
4/23 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pirteenä odottelen kahvia.. Aamulla jouduin labraan lähtemään ilman aamupalaa ja siihen perään vielä neuvola sekä pientä shoppailua lelukaupassa :).

Neuvolakuulumisia: sf 33 eli tasanen käyrä hiukan keskivertoa ylempänä, Hb 140 <- kattokaas tota!! ja RR 136/86 ja pissa puhdas :)) kaikki kunnossa. Painoa oli tullut 200g lisää eli yhteensä 1kg 200g lähtöpainoon nähden. Seuraava käynti kahden viikon päähän ja sen jälkeen viikoittain. Nlalääkäriä en ottanut kun käyn äippäpolilla melkein kahen viikon välein niin saa senkin ajan joku tarvitseva.

Shoppaillessa tarttui mukaan Halloween tavaraa: tytölle noitahattu jota mielunnut ja pojalle karmea kummitusnaamari :o ja toukalle ostin pitkän värikkään käärmeen petikaveriksi :) Olen jo alkanut ostelemaan niin että aina kun näille vanhemmille lapsille jotain hankin niin masuasukki saa myös - - tasapuolista (toukka varmaan suuttuisikin jos ei jotain saisi) hih hih, potkaisis äityliä virtsarakkoon :)))

Tjaah... nyt nauttimaan kahvista - - nisti olen tohon aineeseen :o

Mukavaa päivää kaikille... palaillaan. Niin ja tsempit Päivikille :))

RauPotar ja toukka 34+5

Vierailija
5/23 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin äsken laskuja ja nyt on taas kevyt olo mielessä ja lompakossa. Tulisipa äkkiä se äitiysraha-päätös. Omien laskujen mukaan äippäloma alkaa huomenna ja rahoista ei ole mitään tietoa. Onneksi tienaa sitten ensi syksyyn asti vähän paremmin, kun tämä hoitoraha on niin pieni.

Nukuin viime yön tosi hyvin. Aurinkoinen ilma piristää vielä entisestään. Ulos on päästävä jossain vaiheessa. Voisi vaikka kaivaa pulkan varastosta. En jaksa uskoa, että tämä lumi on pysyvää ainakaan täällä etelässä, joten on otettava ilo irti kun vielä voi.

Galluppia voisi pistää vaikka nimiaiheesta. Joko olette miettinyt nimiä tai onko jollakin jo päätetty asiasta?

Meillä on tytölle etunimi valmiina. Mietittiin sitä jo esikoisen kohdalla. Jos vauva olisi ihan erinäköinen ja tuntuisi ettei nimi sovi ollenkaan, niin sitten tietysti vaihdetaan. Poikien nimiä ollaan myös mietitty, mutta niistä mikään ei ole vielä noussut ylitse muiden. Muutama mieleinen vaihtoehto on kuitenkin ja jos jostain syystä pitäisi antaa hätäkaste niin ollaan sovittu mitkä nimet silloin annetaan. Ikäviä asioita tuollaiset, mutta on sitäkin tullut välillä mietittyä. Viime kerralla minut nukutettiin heti synnytyksen jälkeen, joten voisihan vaikka sillä aikaa vauvan tila heikentyä. Onneksi esikoistytöllä ei ollut mitään hätää.

Vierailija
6/23 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt mennään jo 34+3

Vierailija
7/23 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

....että tänään on äitiyslomani ensimmäinen päivä :)) *juhlistaa asiaa kahvikupposella sekä mandariinilla* kippis kaikille!

Minä taasen eikä viikot lisääntyneet tässä välissä :o

Vierailija
8/23 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jihuu, nyt tuntuu talviselta. Hrr, onneksi talvitakki vielä mahtuu päälle (ja on vähän kasvunvaraakin, tosin en ole kyllä yhtään varma mahtumisesta jos tässä vielä kuusi-kahdeksan viikkoa massua kasvatellaan...) ja vaikka pakkasiin pitää taas vähän totutella, niin IHANAA! Talvi on toinen lempivuodenaikani heti syksyn jälkeen, mutta olenkin vähän outo ;D

[b][color=violet]Päivikki[/b][/color], kyllä se taidat sinä olla, seuraava vauvanhakija :) Onnea ja voimia koitokseen, pidämme täällä peukkuja! (Kuten jokaiselle vuorollaan, luonnollisestikin :))

Ah, leivoin pitkästä aikaa sämpylöitä (siis tavallisia, esikoiselle kun " harrastan" tuota allergialeivontaa pakosti) ja jestas että ne olivat HYVIÄ. Harvoin käytän mitään reseptiä, nakkelen sämpylätaikinaan mitä milloinkin " piristeitä" , tällä kertaa vehnäsämpylät ryyditettiin kaura- ja hirssihiutaleilla ja auringonkukan- ja kurpitsansiemenillä. Vauvakin vaikuttaa aamupalaamme todella tyytyväiseltä massussa ;). Taidanpa leipoa esikoisellekin sämpylöitä hänen omista jauhoistaan, nämä luontaisesti gluteenittomat vain täytyy tehdä suoraan muffinivuokiin kohoamaan kun taikinasta ei saa sellaista " leipoutuvaa" .

On kuitenkin tärkeää, että pieni saisi syödä edes hiven samannäköisiä ruokia ja leipomuksia kuin muutkin... Onneksi suurin osa allergioista on iän myötä hellittänyt! Mietityttää tietenkin tämän vauvan 75% todennäköisyys allergisuuteen, mutta kun asia on tuttu, ei edessä olevaa niin pelkää.

[b][color=navy]OMA JAKSAMINEN[/b][/color] Miten te muut, oletteko miettineet edessä olevaa, joka tapauksessa ainakin alussa väsyttävää vauva-arkea? Esikoisen vauva-aika oli suoraan sanottuna yhtä helvettiä toteamattomien allergioiden vuoksi ja en ole koskaan elämässäni ollut henkisesti niin lopussa. Parisuhdekin kriisiytyi kummankin väsymyksen vuoksi, onneksi oltiin niin vahvalla pohjalla että ymmärsimme tuon vaiheen olevan vain VAIHE, ohimenevää, ja loppujen lopuksi parisuhde vain lujittui, meistä tuli PERHE. Meillä tuo kriisiytyminen oli lähinnä sitä, että riideltiin hirveästi, oltiin ärtyneitä ja välillä toisen olemassa olokin ärsytti niin että avioero kävi usein mielessä :P Mitään ruusuisia kuvitelmia minulla ei nytkään ole, tosin voihan olla, että tulokas on helppo ja terve ja elämä idyllistä :DDD!

Esikoinen on onneksi jo kovin omatoiminen kolme- ja puolivuotias tyttö ja muutenkin luonteeltaan hyvin iloinen, reipas ja sosiaalinen, niin että väistämättömästä sisaruskateudesta/mustasukkaisuudesta (ja päällä olevasta uhmaiästä, jee...) huolimatta

luulen

meidän selviävän hyvin kahden lapsen perheenä. Olisi mukavaa lukea muidenkin ajatuksia edessä olevasta, niin esikoistaan odottavilta kuin heiltä, joilla jo ennestään on lapsi/lapsia?

[b][color=orange]NIMIASIASTA[/b][/color] jälleen. Nimiä on valmiina sekä tytölle että pojalle, mutta luulen, että tässä tapauksessa valinnan ratkaisee tulokkaan olemus :) Esikoiselle oli varma nimi, ja kun hän kerta kaikkiaan oli niin nimen " oloinen" , ei kummempaa pähkäilyä tarvittu. Jostain syystä meillä on tällä kertaa pojalle valmiimpana nimi, vaikka minulla se tyttöfiilis on ollutkin ;)

[b][color=teal]NIMIÄISET ja RISTIÄISET[/b][/color] Meillä vietetään nimiäisiä, koska kumpikaan emme kuulu kirkkoon ja maailmankatsomuskin on enemmän sellainen " panteistinen" . Helmikuu on juhlan todennäköisin ajankohta ja siviilikummitkin meillä on kysyttyinä, ystäväpariskunta (joka tuleekin lapsineen viikonloppuvierailulle toiselta puolelta Suomea, kivaa!). On mukavaa, kun tulevat kummit ovat osallistuneet odotukseen kyselemällä aktiivisesti vauvan ja äidin vointia :) Jokos te muut joulupullat olette miettineet lapsen ensimmäistä juhlaa?

Ihanaa päivää kaikille toivotellen,

Tinuri ja Itu rv 33+5

Vierailija
9/23 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo aamu alkoi ihan hyvin ensin vein neitosen hoitoon ja sitten piti kotona ruveta siivoilemaan mutta miten sitten kävikään ...

Eli leivoin ensin piirakna kun illalla olisi tupperware kutsut meillä joten pitää jotain tarjoillakin, no sitten piti tosiaan aloitella siivoamaan mutta alkoi niin paljon supistella ja osa suppareista oli tosi kipeitä ( ei muistanut miten kipeitä :) ) no soitin sitten äippäpolille ja sanoivat että jos eivät mene ohi niin näytille sitten vaan, no menin kuitenkin pitkäkseni sängylle ja onneksi menivät ohi ainakin nyt tuntuu siltä...

Eilen oli myös neuvola ja siellä kaikki ok painoa ei ollut tullut lisää yhtään kahdenviikon takaiseen, RR 116/62, pissa puhdas, sf 31 ja sykkeet 140-150 sillä välillä, eli sen puoleen kaikki pitäisi olla ok, mutta kohdun suu oli jo viimeisessä neuvola lääkärissä hieman pehmennyt ja auki mutta toivotaan että masukki jaksaa vielä pysytellä yksiössään jotain uuttavaikka kroppa olisi valmis.

Sorry oma napaisuus mutta näin taas tänään, palailen jos jotain uutta tulee vielä...

Tanja ja " hulivili" 33+1

Vierailija
10/23 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivikki : Kovasti sinulle voimia ja jaksamista, voi olla että kohta saat lähteä synnärille tai sitten ei... ollapa kristallipallo josta näkisi että MILLOIN...

Jenni82 : ilmeisesti sinunkaan nimeäsi ei ollut suomen suurituloisimpien joukossa, enpä ollut siellä itsekään :) Voisivat jakaa rahaa vähän tasaisemmin kaikille kansalaisille, vaikka meille äitiyslomalaisille hieman enemmän... :)

Äitipolikäynti : .... ihan yhtä tyhjän kanssa. Eivät saaneet mitattua vauvan pään ympärystä koska hän oli päättänyt olla kasvot ylöspäin eikä suostunut kääntämään kanttia. Eli minkäänlaista paino-arviota en saanut, ehkä on kooltaan hieman pieni tai sitten ei. Syntymäpäinoksi veikkasivat jotain 3 100-3200 g luokkaa. Kohdunsuun tilanne oli ennallaan joten mies saa pitää huomenna kökkäreensä työkaverinsa kanssa ihan huoletta. Näyttää siltä että mennään laskettuun aikaan asti ihan kepeästi, toivottavasti ei kauheasti yli. Valittelin jatkuvia supistuksia ja lääkäri lupaili käynnistystä lasketun ajan hujakoilla mutta epäilenpä sitä suuresti koska vauva on pienehkö, varmaan antavat hänen kasvaa rauhassa niin kauan kuin hän itse haluaa. Napanuoran virtaukset olivat hyvät ja vauva oli virkeä joten hän voi hyvin.

Nimi : olen tehnyt listaa tyttöjen ja poikien nimistä joista sitten karsitaan pois, mies ei tietenkään sano juuta eikä jaata, kaikki ovat hyviä kuulemma - ota siitä sitten selvää...

Olenpa pahalla tuulella tänään.... täytynee lähteä pikkuisen tuulettelemaan ulos jos saisi puhistua pahimpia höyryjä ulos......

MrsCruiser 36+1

Vierailija
11/23 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahopäänä en taas muista mitään... eli aamupäivällä päivittelin tuota meidän esittelylistaa, johon sit lisäsin syntyneet jouluntöhtöset kohdan ja sen lisäks maininnan la:jen perään syntynyt kohdan.....

Vaan siinäpä se pulma tuli etten yhtään muista koska kultikutrin vauva syntyi ja millä raskausviikolla??? niin ja tän päivän pinoa lukiessa valkeni et niin olikos joku muukin joka jo saanut oman vaavin?? kuka?? koska??? Anteeks nyt ihan hävettää kun niin laho pää etten muista mitään.

Jos joku osaa auttaa niin lisäilen nuokin sinne ja sitä mukaa sit uudet kun niitä tulee!!

nani 32+2

Vierailija
12/23 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana ilma ulkona! Aurinko paistaa ja pakkasta -8 astetta. On pitänyt istuskella lämpöalustan päällä ulkona, kun liikkuminen on todella hankalaa. Supistelee jatkuvasti ja ristiselkää " juilii" :

Tekasin eilen sellaisen viljatyynyn, jota mikrossa lämmitellään. Se lieventää onneksi osittain tuota selkäkipua. Arvelin jo, että jos näin jatkuu tulee lähtö. Onneksi ei kuitenkaan tullut.

Nimi on meidän nyytille edelleen hukassa, joitain nimiä on pyöritelty. Mitä useammin ne sanoo, sitä huonommalta ne tuntuu, jospa kuitenkin joku nimi löytyis. Viimeistään sitten kun vauvan näkee!

Tsemppiä edelleen Päivikille, synnytys taitaa lähestyä aika vauhtia!

Päivänjatkoa kaikille!

Jouluodotus 33 tasan, jälleen yksi mittapylväs saavutettu

Vierailija
13/23 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ainakin

NIMISTÄ oli puhetta. meillä nimet valmiina ollu jo muutaman kuukauden sekä tytölle että pojalle. Jos nyt ei tuleva veijari näytä yhtään nimeltään niin sit pitää äkkiä miettiä uus tilalle;D

RISTIÄISIÄ ollaan mietitty sen verran, että pidetään vaan ihan pienet lähipiirille, omat vanhemmat, isovanhemmat (kutsutaan, mutta eivät tod. näköisesti tule, kun asuvat toisella puolella suomea), Sisarukset ja kummit (kolme kummia ollaan pyydetty). Siinä todennäköisesti kaikki. Eli noin 15 tyyppiä yhteensä. Vähän oon miettiny myös jo tarjoiluja, mutta mitään ei oo lyöty lukkoon niiden suhteen. Oma äitini mahdollisesti leipoo osan ja itse osan. Niin ja siis kotona meinataan ne pitää.

Ainiin ja onnea ja jaksamista niille, jotka kärvistelee jo mahdollisesti pikaisen lähdön tunnelmissa!!! meillä ei tietoakaan että syntyis vielä tänä vuonna. Vaikka eipä sinänsä vielä mikään kiire, saa noita viikkoja vielä tulla lisää aika monta.

Mitähän muuta... ei taas muista....

nani edelleen 32 ja risat

Vierailija
14/23 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan viimeinen lääkärikäynti oli eilen ja pakkolepo OHI!!! JES!!!!:D Tosin suurempia urakoita vältettävä mutta perus elämä taas sallittua. Verenpaine ok, pissa puhdas mutta turvotusta edelleen valtavasti. Lääkärin mukaan pikkuisella olisi kiire nähdä päivänvalo, käski varautumaan synnyttämään parin viikon aikana!!! Vauva on todella alhaalla ja ihmetteli kuinka pystyn kävelemään ilman suurempaa painetta alapäässä. Kohdunpohjan korkeus ei ole kahteen viikkoon kasvanut senttiäkään, mutta lääkäri kertoi sen johtuvan juuri tuosta vauvan rajusta laskeutumisesta. Olen varma kuitenkin että vaikka kuinka lääkäri ilahduttikin uutisella että vauva näkisi pian päivänvalon niin kuitenkin mun tuurilla kärvistelen yliaikaa...???

Nimiä ei olla päätetty, ehdotuksia kyllä olisi joista täytyisi päättää. Ajateltiin ensin katsoa minkäs näköinen vauva sieltä syntyy ja jos sitten sen nimen päättäminen olisi helpompaa?

Ristiäisiä meillä vietetään " pienellä" porukalla (20hlöä). Siinä on isovanhemmat, kummit ja minun ja mieheni mummelit ja tuffat ja sisarukset. Esikoisen ristiäisissä oli lähisukumme eli 50 henkilöä!!!! Sukumme on isoa molemmin puolin ja kaikkien kanssa ollaan läheisissä tekemisissä. Mutta esikoisen ristiäisissä menimme samalla mieheni kanssa naimisiin joten siksi halusimme kaikki lähimmät ihmiset mukaan juhlaan. Nyt sitten karsitaan vieläkin pienemmiksi. Siltikin väkisin tuota väkeä näyttää tulevan jo pelkästään siitäkin että minun molemmat isovanhemmat ovat vielä elossa ja samoin miehenikin. Esikoisella on yhteensä 5 mummelia. :)

Vatsassa on mahdotonta möyrintää. Yöt ovat menneet mahdottomiksi, en ole pitkiin aikoihin enää saanut nukutuksi. Viime yönäkin väkisin tuli itku silmään kun väsytti niin mahdottomasti mutta missään asennossa ei ollut hyvä olla. Niimpä olen nyt sitten jotakuinkin selvinnyt joka yö noin 3h yöunilla ja nekin pätkittäin nukuttuna.

Ulkona on aivan mahtava ilma! Valtavat lumikinokset ja aurinko paistaa!! Olisi mahtavaa ulkoilla mutta esikoinen on kuumeessa ja flunssassa. :(

Iloista torstai-iltaa kaikille!!

Viuhti rv35

Vierailija
15/23 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä elellään jo viikkoa 33, se tuli siis tänään täyteen. Kahden kuukauden päästä vauva on viimeistään maailmassa. ihanaa...

RISTIÄISET:Me aijotaan pitää ristiäiset meillä kotona. Esikoiselle pidettiin myös, mutta kakkonen kastettiin kirkossa, ja oli vähän karu tilaisuus. Kutsutaan mun ja miehen sisarukset perheineen, vauvan mummut ja papat, myös isomummut ja -papat. Yhteensä parikymmentä vierasta.Kummeja pyydetään sitten kun vauva on syntynyt. Olen jo tarjoilupuoltakin miettinyt.. Varmaan helmi- tai jopa maaliskuussa ristiäiset vasta ovat, riippuen siitä milloin vauva päättää tulla maailmaan.

Eilisen päivän ja viime yön oli inhottavia liitoskipuja, tänä päivänä on olo ollu helpompi, mutta eiköhän tämä vaiva ole ihan synnytykseen asti riesana. Samoin oikean käden puutuminen, koko ajan tikustelee tuota kättä, ja etenkin kutominen on vihoviimeistä puuhaa.. Aamuyö ja aamun tunnit menee pyöriessä sängyssä kun tuo käsi on niin kipeä, ja joskus pitää yöllä ihan huutaa, kun niin paljon sattuu.

tintti 33+0

Vierailija
16/23 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut uni enään silmään ja jossain vaiheessa tajusin, että kyse oli todellakin supistuksista... Vauva on viime yön aikana " rojahtanut" tuonne jalkoväliin ja jonkinmoista limatulppaa tihkuu jatkuvasti. Olisin jo soittanut synnärille ellei huomenna olis neuvola. Saa nähdä mitä sieltä sanotaan... Tsemiä vaan Viuhti ja Päivikki, taidetaan olla aika samassa jamassa (turvotusta täälläkin hirmuisesti...)

Nani, Kultikutrin vauva taisi syntyä rv 24+4? En ole ihan varma, mutta näin muistaisin ja se tonen oli Joulunlapsi (toivottavasti meni oikein) rv:t oli päälle 30... Muuta en muista.

Nyt pitää jotenkin kärvistellä tämä päivä loppuun, onneksi mies on just kaupassan en oikein uskalla sinnekään lähteä. Aamulla olin kaupungilla ja koko ajan tuntui, että vauva " putoaa" kohta...

Tiina 35+0

Vierailija
17/23 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eikös se ollut Tähtituike ja se poika(?)vauveli taisi syntyä viikolla 34...

Näin taisi siinä " Joulunlapsen syntymä" -viestissä lukea =).

Vierailija
18/23 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, ERKKIERIKA, onkos mies ollut ahkerana tänään, TORSTAINA, ja hoitanut kaikki hommat pois tieltä?? Varmaan... :o)

SUKUPUOLESTA on kovasti puhuttu, ja täytyy minunkin laittaa omat huomiot pinoon. Meillä ennestään kaksi tyttöä, joten lähes kaikki tutut ja tuntemattomat on kokoajan kommentoimassa siitä että onkos nyt sitten se toivottu poika tulossa. Tai muuten vaan otaksuvat tietävänsä että me toivotaan tietenkin poikaa! Etenkin miestäni ottaa päähän, kun noi kommentit on usein hänelle kohdistettu, kun " tottakai hän nyt miehenä pojan haluaa..." Meille alustakin ihan selvää, että olisi kiva saada uusi VAUVA, kolmas LAPSI. Sukupuoli on sitten niinkuin samantekevää ja molemmat otettais mielellään vastaan. Perhe muotoutuu siinä kun muotoutuu.

Ekaamme odottaessani mieheni odotti vauvan olevan poika. Hän on kasvanut veljien kanssa, eikä ole lapsuudessaan jne. ollut paljonkaan tyttöjen kanssa tekemisissä. Häntä jotenkin " jännitti" se, ettei tietäis miten tytön kanssa olla, tai lähinnä kai se, ettei ymmärtäisi tätä. Sitten kun tyttö syntyi, hän on ollut NIIN ONNELLINEN tyttäristään, et kun voi vaan olla. On jopa sanonut, että miksiköhän mä poikaa edes halusin. :o) (Siis tuota nyt ei pidä ottaa väärin, kun meille ois poika kanssa ihan samalla tavalla tervetullut.) Mutta musta vaan on niin mielenkiintoista (ja ärsyttävää tässä tilanteessa) se, että kaikki luulee tietävänsä mitä toiset haluaa. Tai puhuvat ääneen siitä, mitä itse meidän perheelle haluavat. Ihan kun se heille kuuluisi! Täkäläiset isovanhemmat kanssa selvästi toivoo poikaa, kun heille tämä tuleva vauva on nyt viides jo lapsen lapsi, joka siis on todennäköisesti tyttö. Vaivaa vähän mieltäni vauvan kannalta, että eikö hän nyt sitten ole enää yhtä arvokas, kun on " jo viides tyttö" ... :o( Noh, tärkeintä vauvan kannalta varmasti se, että meille vanhemmille ja siskoilleen on vallan odotettu ja tärkeä lapsi, oli mikä oli....

TINURI kyseli ajatuksia tulevasta vauva-arjesta. Meillä siis noi kaksi isoa siskoa, kohta 4.5 ja 3 vuotiaat kovasti odottavat vauvaa tulevaksi ja juttelevat siitä miten kovasti sitten auttavat jne. Luulen, että selviämme ilman mitään sen suurempia mustasukkaisuuden puuskia kunhan vaan mulla ja isällä riittää aikaa ja energiaa noille isommille lapsille myös. Siinä mielessä on ehkä meillä homma hyvin, että heitä on kaksi, ja leikkivät tosi kivasti yhdessä, elikkä eivät oikeestaan ole tottuneet siihen, että saavat minun jakamattoman huomion osakseen, vaikka kotiäiti olenkin. Oletan kuitenkin, että ainakin nuorempi haluaa itse kovasti leikkiä vauvaa. On jo pari kertaa tullut syliini " tuhisemaan" ja leikisti juomaan rintamaitoa, kuten on nähnyt kaveripiirin vauvojen tekevän... Tuo imetys voi olla vaikeinta hänelle, kun se on niin vauvan ja äidin välinen juttu, jossa ei voi olla apuna tai osallisena.

Itseäni pelottaa se vauva-arjen unettomuus, joka hormoonilisineen saa minut välistä todella ärtyisäksi ja lyhytpinnaiseksi. Ja sehän tiedetään, että jos äiti kärsii, niin koko perhe kärsii... ;o) Elikkä katsotaan, mitä tuleman pitää. Paljonhan riippuu siitä millainen vauva sieltä tulee, eikä sille mitään mahda jos on vaikka vaikeaa koliikkia, allergiaa tms. Se auttaa, että tietää kokemuksesta että joskus se ruljanssi siitä helpottaa, vaikka ikuisuudeltahan se siinä väsyneenä tuntuukin. Mutta siis paljon ihanuuksiakin siihen vauva-arkeen liittyy, ja niistä pitää osata nauttia!!

Sori, että tuli nyt niin negatiivista vauva tekstiä, siis ihanan lutuisiahan ne pallerot on!!!!!

Mutta täytynee tästä mennä jotain hommaamaan... Voi että olen kateellinen kun teillä on siellä niin paljon lunta!!!!!

UM 34+

Vierailija
19/23 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä missä VIUHDILLE ja PÄIVIKILLE... Taitaa se olla teillä menoa pian kaikilla!!

Montakohan meitä jää oikeesti joulukuulle?? :oD

Vierailija
20/23 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjan pitkiä ovat pinot olleet parina viime päivänä. Ihan kaikkia en ole ehtinyt ajatuksella lukea. Ajatuskin tuntuu pomppivan muutenkin.

Ensinnäkin, TUUTI, toivottavasti sinä selvisit kunnialla omasta kompuroinnistasi. Ei ole ihme, että se vaikutti uniinkin.

RAUPOTAR, minkä takia sinä käytkään äitipolilla seurannassa? Komeat Hb-lukemat sulla! :-)

MAKEANHIMOSTA oli puhetta. Alkuraskaudessa minulle maistui kaikki muu paitsi makea. Heti, kun makeat alkoivat maistua, alkoi painoa tulla. Nyt on tullut jo 11 kg... Ei paljon lohduta, vaikka lähtöpaino olikin normaalin rajoissa.

APPIVANHEMMAT. Välit heihin ovat loistavat. En tiedä, onko sitten yksi syy siihen, että nähdään harvoin ja välimatka on pitkä. Ei vaiskaan, olisi mahtavaa, jos he asuisivat lähempänä.

MUTTERMOMMY, PÄIVIKKI ja HEINI. Mukava kuulla, että kaksi jälkimmäistä ovat vielä yhtenä kappaleena. Missä lienee m-m vaikuttaa? Ehkä hän on se kolmas...

NIMET ja RISTIÄISET. Viime viikollahan lääkäri arveli, että meille olisi tulossa tyttö. Muutamaa nimeä makustellaan vielä. Ristiäiset olivat esikoiselta omien vanhempieni luona. Nyt tällä kertaa ne ovat vuorostaan varmasti appivanhempien luona. Me asumme täällä " syrjässä" ja koko muu suku on siellä samalla kantilla Suomea. Miehellä paljon sisaruksia ja lapsia, joten ristiäisiin tulee varmasti aika paljon väkeä.

SUKUPUOLI. Sukupuoli on meille herttaisen yhdentekevä asia. Molemmat ovat tasan yhtä tervetulleita. En käsitä minäkään, miksi automaattisesti oletetaan, että pitäisi olla molempaa sorttia tai sitten niin, että esim. kahden tytön vanhemmat haluaa välttämättä pojan tai vice versa.

OMA JAKSAMINEN. Esikoisen odotusaika ja aika sen jälkeenkin oli sen enempiä tässä taas selittelemättä todella rankkaa henkisesti. Lisäksi se oli rankkaa myös fyysisesti, sillä hän heräili usein enkä itse nukahtanut esikoisen nukahdettua. Tuo unikonkurssi kesti siihen asti, että poika täytti 11 kuukautta. Nyt olen miettinyt, että huonot yöunet jaksan, jos se on suurin murhe. Jos siinä päällä on vielä murheita esim. vauvan terveydestä alkaa oma jaksaminen ja miehen jaksaminen olla lujilla. Tosin kaikki on niin suhteellista. Voivathan ne huonot yöunet sitten olla jo sinällään kauheita kestää. Parempi on, ettei turhia mieti. (Sanoin tämän itselleni.)

OMA NAPA. Kävin tänään tarjoamassa läksiäispullat töissä. Oli kiva käväistä työpaikalla viikon tauon jälkeen. Töistä lähtiessä tuntui ihan samalta kuin muutenkin. En kai osaa mieltää, etten mene sinne kuin joskus ehkä ensi vuonna. Normaalit iskiasvaivat oikeassa kankussa, supistelut ja yleisraskas olotila jatkuvat eikä niistä sen enempää.

Vielä tuosta SF-MITASTA. Minultahan sitä ei ole mitattu kertaakaan! Edellinen varsinainen neuvolan terkkarikäynti oli tosiaan elokuussa. Sen jälkeen olleilla lääkärikäynneillä joko neuvolassa tai sairaalassa ei mittaa ole otettu. Ensi viikolla on sitten ihan terkkarikäynti. Täytyy muistaa pyytää mittaamaan tuo mitta.

Jep, hyvää torstai-iltaa!

Iituli rv 34+1