Kuinka paljon teidän miehet syö?
Jos esimerkiksi mietitään tilannetta, jossa on 2 aikuista ja pieni vauva, joka ei syö vielä samoja ruokia. Montako päivää teillä kestää esimerkiksi 400g jauhelihasta valmistettu jauhelihakastike + peruna/pasta ja muut lisukkeet? Siis mies vetelee lähes yhdellä kertaa tuon kastikemäärän + 5 perunaa. Leipää menee myös päivän aikana joku 6 kpl. Maitoa päivässä lähes 2 litraa. Tämä alkaa jo turhauttaa. Mies syö myös töissä työpaikkaruokalassa, joten kotona syömiset ei ole päivän ainoa ateria. Sanomattakin selvää, että ylipainoa on eikä liiemmin liiku, mutta...
Turhauttaa tehdä ihan suurperheen ruokamääriä kahdelle aikuiselle, josta minä saan hyvällä tuurilla syötyä 2 pientä annosta. Aina on maito loppu, aina on leipä loppu jne. Mies kyllä käy itse kaupassa, mutta hänen ostostyyli on se, että ostaa juurikin sen 400g paketin jauhelihaa, joka riittää hänelle yhdeksi päiväksi...
Kommentit (44)
Ihme valitusta taas täällä. Meidän perheessä (1 mies, 2 poikaa) on oltava kilo lihaa pöydässä per ateria ja perunat päälle. Kolme kertaa päivässä syödään.
Kokoajan jotain popsii paitsi, kun kaljaa kittaa. Keskittyy juomiseen.
Epäilen kyllä tuota maidon juomista. Ei aikuisten tarvitse kahta litraa maitoa juoda. Mikä on todella paljon. Kannattaa vaihtaa veteen.
Eipä se tuollainen kastike päivää enempää kestä jos syödä on tarkoitus. Työpaikka lounaan päälle on vähän liikaa.
Mies täyttää vatsansa perunalla, salaatilla ja leivällä, ei ylenmääräisellä kastikkeen määrällä. Tuosta riittäisi meille 4 annosta.
Sinä ap pidät miestäsi nälässä, siksi hänellä menee maitoa yms naposteltavaa enemmän. Meillä menee 400 G jauhis yhdessä ruokailussa kahdella hengellä, jämät siitä ruuasta yhdelle hengelle esim pikalounaalla. Ei siitä lihapaketista ole tarkoituskaan tehdä kuin noin kolmen hengen ateria, ei useamman päivän ruokaa. Näin on lihankulutusta laskettu jo vuosikymmeniä. Jos haluat useamman päivän ruuan, osta suosiolla isompia rasioita.
Pari säkkiä kuivanappuloita menee kuussa.
Vierailija kirjoitti:
On vanha klisee että naiset on enempi makean perään. Se on yksiulöjuttu ei sukupuoli.
Ei se ole mikään klisee, vaan tutkittu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen kyllä tuota maidon juomista. Ei aikuisten tarvitse kahta litraa maitoa juoda. Mikä on todella paljon. Kannattaa vaihtaa veteen.
Kyllä mä epäilen ihan koko tarinaa. Mies ensin syö töissä työpaikkalounaan ja sen jälkeen kotona vielä kahden miehen edestä? Niin varmaan.
Mun mies oli nuorena vähän tanakka. Oli oppinut maalla juomaan maito 2 litraa päivässä. Sain hänet lopettamaan sen, ja nyt on ollut jo 25 vuotta normaalipainoinen.
Syö kyllä ison annoksen lounaalla, mutta lautasella on paljon kasviksia ja salaattiakin. Muuten syö aamulla puuroa marjojen kanssa ja illalla voileivän tai kaksi.
Makealle on perso, pulla kyllä maistuisi, mutta jos paistetaan vaikka marjapiirakkaa, niin nykyisin syö vain pienen palasen ip-kahvilla.
Itselläni on jotain kiukauksia, mitkä loppuisivat pian (esim.jäätelö) , mutta kun en osta sellaisia herkkuja, niin en myöskään syö niitä, kuin tosi harvoin.
Mieheni on hoikka. Syö pääasiassa kasviksia pari lautasellista päivässä. Aamuisin syö puuroa. Hänen ruokkimiseensa menee korkeintaan 100 euroa kuukaudessa.
Riippuu toki tietenkin vähän kastikkeestakin että miten sitä on, mutta tuommoinen 400g jauheliha ja siihen puolikas-3/4 pussia makaronia on suurinpiirtein 2 annosta. Toki tuosta jauhelihan määrästä voi vähän nipistää. Jos on kova nälkä tai puoliso jossain niin sitten tuo annos on n. 1,4. Eli reilu annos ja sitten vähän jää aamupalaksi.
Jos taas perunoita makaronin sijaan, niin riippuu taas perunoiden koosta aika reilusti mutta ei 6 pottua nyt mikään aivan mystinen lukema ole.
Suurperheen lukemat on _hieman_ toisenlaiset.
Ja toiset tosiaan syö enemmän. Ja toisilla on tapa napostella 10 kertaa päivässä jotain ja sitten leuhottaa että "minä syön vaan näin vähän" kun on ruoka-aika.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies syö kokoonsa (193cm/104kg) nähden tosi vähän.
Pieni hernaripurkki riittää meille hyvin puoliksi, 4-5 lihapullaa (120-150g) ja pari perunaa, 1 finduksen kalafile 100g + lohkoperunoita, 1 broilerin file 100g ja vaikka saman verran risottoa lisukkeeksi. Broilerin koivesta jää puolet syömättä.
Syö pari leipää iltapalaksi mutta täyttää vatsansa kevytkokiksella
Ei syö vähää jos paino pysyy tuona 104kg eli ylipainoisena...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni hernaripurkki riittää meille hyvin puoliksi, 4-5 lihapullaa (120-150g) ja pari perunaa, 1 finduksen kalafile 100g + lohkoperunoita, 1 broilerin file 100g ja vaikka saman verran risottoa lisukkeeksi. Broilerin koivesta jää puolet syömättä.
On liki normaalipainoinen. Sitä paitsi jos on vähänkin lihaksikkaampi, BMI ei kerro yhtään mitään ainakaan miehillä. Normaalilla BMIllä monella miehellä on kädetkin kuin pulkannarut ja jalat tikkuja.
Vierailija kirjoitti:
Ihme valitusta taas täällä. Meidän perheessä (1 mies, 2 poikaa) on oltava kilo lihaa pöydässä per ateria ja perunat päälle. Kolme kertaa päivässä syödään.
Suurella ruokamäärällä ylpeily kuulostaa kovin oudolta näin 2020-luvulla. Oletteko vastikään muuttaneet ulos slummista vai miksi iso määrä ruokaa on nyt niin hieno asia? Paljon vähemmälläkin normaali ihminen tulee toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On liki normaalipainoinen. Sitä paitsi jos on vähänkin lihaksikkaampi, BMI ei kerro yhtään mitään ainakaan miehillä. Normaalilla BMIllä monella miehellä on kädetkin kuin pulkannarut ja jalat tikkuja.
Normaali paino on pituus - 110, eli sinun miehellesi 83kg, läskeillä ainat samat selitykset "lihaksista" mitä tosiasiassa ei edes ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali paino on pituus - 110, eli sinun miehellesi 83kg, läskeillä ainat samat selitykset "lihaksista" mitä tosiasiassa ei edes ole.
Uuden BMI-laskurin mukaan 20,90 eli jos vähänkin laihtuu ON ALIPAINOINEN. Tuo -110 ei taida päteä kenellekään jos aikoo terveenä pysyä.
Tuo 110 on naisille ja miehille se oli 100.
Mutta antakaa toisen syödä mitä syö ja kuin paljon. Ei se syöminen muutu eikä vähene millään nalkuttamisella.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on hoikka. Syö pääasiassa kasviksia pari lautasellista päivässä. Aamuisin syö puuroa. Hänen ruokkimiseensa menee korkeintaan 100 euroa kuukaudessa.
Ku meniski vaan 100 euroo
Meillä tuo määrä kastiketta riittää 2 päivää, minä ja 2 lasta (vähän alle 10v molemmat) Lisäksi toki jotain pastaa tai perunaa ja vihanneksia. Ex söi saman määrän yksin mitä me lasten kanssa, pari vuotta sitten. Eli tuo määrä kesti päivän. Toki minun piti maksaa puolet ruuista... Vaikka en juo edes maitoa, mitä miehellä kului kyllä. Ruokakulut tippui huomattavasti, kun lapsetkin on puolet ajasta isänsä luona.