Kuinka paljon teidän miehet syö?
Jos esimerkiksi mietitään tilannetta, jossa on 2 aikuista ja pieni vauva, joka ei syö vielä samoja ruokia. Montako päivää teillä kestää esimerkiksi 400g jauhelihasta valmistettu jauhelihakastike + peruna/pasta ja muut lisukkeet? Siis mies vetelee lähes yhdellä kertaa tuon kastikemäärän + 5 perunaa. Leipää menee myös päivän aikana joku 6 kpl. Maitoa päivässä lähes 2 litraa. Tämä alkaa jo turhauttaa. Mies syö myös töissä työpaikkaruokalassa, joten kotona syömiset ei ole päivän ainoa ateria. Sanomattakin selvää, että ylipainoa on eikä liiemmin liiku, mutta...
Turhauttaa tehdä ihan suurperheen ruokamääriä kahdelle aikuiselle, josta minä saan hyvällä tuurilla syötyä 2 pientä annosta. Aina on maito loppu, aina on leipä loppu jne. Mies kyllä käy itse kaupassa, mutta hänen ostostyyli on se, että ostaa juurikin sen 400g paketin jauhelihaa, joka riittää hänelle yhdeksi päiväksi...
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
En tee jauhelikastiketta useammaksi päiväksi, vaan teen yhdelle aterialle ja käytän jauhelihaa n. 200-250 g siihen. Lisäksi porkkanaa, sipulia jne. Syömme sen kerralla ja kumpikin syö kaksi-kolme perunaa ja pienen määrän muuta lämmintä kasvislisuketta esim. vihreitä papuja tai parsakaalia. Mies syö aika paljon ruisleipää samalla. Maitoa ei juo koskaan. Hän syö yleensä enemmän kuin minä ja jos on kovin nälkäinen niin ottaa lisää.
Hän tienaa todella hyvin ja maksaa kaiken ruoan, niin saa myös syödä ihan niin paljon kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee jauhelikastiketta useammaksi päiväksi, vaan teen yhdelle aterialle ja käytän jauhelihaa n. 200-250 g siihen. Lisäksi porkkanaa, sipulia jne. Syömme sen kerralla ja kumpikin syö kaksi-kolme perunaa ja pienen määrän muuta lämmintä kasvislisuketta esim. vihreitä papuja tai parsakaalia. Mies syö aika paljon ruisleipää samalla. Maitoa ei juo koskaan. Hän syö yleensä enemmän kuin minä ja jos on kovin nälkäinen niin ottaa lisää.
Hän tienaa todella hyvin ja maksaa kaiken ruoan, niin saa myös syödä ihan niin paljon kuin haluaa.
Niin, ja hän syö aamupuuron lisukkeineen ja päivällä jonkun välipalan ja illallisen. Joskus syö iltapalan, mutta ei aina. Makeasta tykkää, varsinkin kahvileivistä ja suklaasta, mutta näiden syöntiä rajoittaa, että ei syö monta kertaa päivässä. Yhden korvapuustin tai vastaavan voi syödä. Juo vain vettä, joskus jaamme limsan tai oluen juhlahetkenä. Terve mies, hyvä ruokahalu.
Olemme kumpikin vegaaneja. Sinänsä ihan normaalit ruokamäärät, jos on keittoa niin sitten enemmän leipää jne.