Kuinka paljon teidän miehet syö?
Jos esimerkiksi mietitään tilannetta, jossa on 2 aikuista ja pieni vauva, joka ei syö vielä samoja ruokia. Montako päivää teillä kestää esimerkiksi 400g jauhelihasta valmistettu jauhelihakastike + peruna/pasta ja muut lisukkeet? Siis mies vetelee lähes yhdellä kertaa tuon kastikemäärän + 5 perunaa. Leipää menee myös päivän aikana joku 6 kpl. Maitoa päivässä lähes 2 litraa. Tämä alkaa jo turhauttaa. Mies syö myös töissä työpaikkaruokalassa, joten kotona syömiset ei ole päivän ainoa ateria. Sanomattakin selvää, että ylipainoa on eikä liiemmin liiku, mutta...
Turhauttaa tehdä ihan suurperheen ruokamääriä kahdelle aikuiselle, josta minä saan hyvällä tuurilla syötyä 2 pientä annosta. Aina on maito loppu, aina on leipä loppu jne. Mies kyllä käy itse kaupassa, mutta hänen ostostyyli on se, että ostaa juurikin sen 400g paketin jauhelihaa, joka riittää hänelle yhdeksi päiväksi...
Kommentit (44)
Vähän enemmän kuin minä. Syö 2-3 lämmintä ateriaa päivässä mutta annokset ovat maltillisia. Näistä 1 arkisin työpaikkaruokalassa. Siihen päälle aamu- ja iltapalavoileivät (1 kpl per kerta).
Mun mies syö kokoonsa (193cm/104kg) nähden tosi vähän.
Pieni hernaripurkki riittää meille hyvin puoliksi, 4-5 lihapullaa (120-150g) ja pari perunaa, 1 finduksen kalafile 100g + lohkoperunoita, 1 broilerin file 100g ja vaikka saman verran risottoa lisukkeeksi. Broilerin koivesta jää puolet syömättä.
Syö pari leipää iltapalaksi mutta täyttää vatsansa kevytkokiksella
Vierailija kirjoitti:
Mun mies syö kokoonsa (193cm/104kg) nähden tosi vähän.
Pieni hernaripurkki riittää meille hyvin puoliksi, 4-5 lihapullaa (120-150g) ja pari perunaa, 1 finduksen kalafile 100g + lohkoperunoita, 1 broilerin file 100g ja vaikka saman verran risottoa lisukkeeksi. Broilerin koivesta jää puolet syömättä.
Syö pari leipää iltapalaksi mutta täyttää vatsansa kevytkokiksella
Siis tarkoitat sellaista 435g hernaripurkkia? Meillä mies syö yksin sen verran. Eli vähintään 2 purkkia on laitettava, jos minäkin aion syödä ja jos haluan vaikka evääksikin... Ap
Makeat herkut näyttää kelpaavan myös miehille.Ostan itselleni suklaapatukan ja pari pullaa joka viikko pari kertaa.Kummasti ne on kadonneet kun keitän kahvia tai teetä ja haluaisin samalla nauttia pullan.
Miesystävä vohkii mun piilokarkit. Tarttee keksiä uusi piilo. Kai se nekin nuuhkii.
On vanha klisee että naiset on enempi makean perään. Se on yksiulöjuttu ei sukupuoli.
Vierailija kirjoitti:
Makeat herkut näyttää kelpaavan myös miehille.Ostan itselleni suklaapatukan ja pari pullaa joka viikko pari kertaa.Kummasti ne on kadonneet kun keitän kahvia tai teetä ja haluaisin samalla nauttia pullan.
Menee meillä myös herkkujakin. Vierasvaroiksi tarkoitetut keksitkin, jos ei muuta ole... Onneksi melko vähän kuitenkin verrattuna tähän muuhun ja mun omat herkut saa olla rauhassa. Ap
Vierailija kirjoitti:
On vanha klisee että naiset on enempi makean perään. Se on yksiulöjuttu ei sukupuoli.
Johtuu adrenaliinin vähyydestä.
Mies jos ekana ehtiiruokapöytään SYÖ MELKEIN KAIKEN. Jos itse haluaa jotain niin pitää ottaa talteen ja piilottaa jos ei ruokaajalla ole nälkä. Ei tämä ole mitään erikoista. Ystäväni sanoi samaa.
Hauskint pitkään aikaan.Munkaan mies ei pysty vastustamaan herkkuja. Pitää piilottaa niinkuin lapselta.
Mielestäni miehesi ei syö epätavallisen paljoa. Meillä 400 g jauhelihaa riittää kolmelle aikuiselle yhdelle aterialle. 2 N, 1 M.
Jotkut miehet vaan syö aivan saatanasti. On ehkä nuorena oltu urheilijoita, mutta iän myötä maha alkaa kasvaa kun ei tajuta ettei tarvitse syödä enää samalla tavalla.
Mun ukko syö kaiken mikä tarjolla ja siltikin laiha rimpula.
Mies juo aika monta olutta illan mittaan. Tiedän, että kaikki on juotu, kun kuuluu röyh.
Jokaisella on vapaus valita kenen kanssa on parisuhteessa.
Pistä läski liikkuman ja treenaamaan. Sitten sanot ettei se syö enää nälkäänsä vaan tottumuksesta syö liikaa. Siitähän se ylipaino johtuu että syö liikaa mutta ei kuluta niitä.
Minun miesystäväni ei syö. Se on luuranko, syö varmaan 5 päivää jauhelihakastikkeesta jossa 400g, 1 peruna riittää. Ja voi syödä kerran päivässä, jos sitäkään.
Pituutta yli 185, painoa varmaan alle 60 reippaasti.
Arvostelee myös minun syömisiäni, minä söisin varmasti päivässä jonkun 6 perunaa ja puolet tuosta kastikkeesta.
Tuollainen kastike riittää 3 ateriaan. Ruuaksi 2 ja evääksi 1. Mies tekee fyysistä työtä. Joskus laskin niin alle 2000 kcal syö päivässä oikeaa ruokaa.
Viikonloppuisin tuskin syö mitään.
Vähemmän kuin minä. Ainut mitä hotkii enemmän on makeat herkut.