Mies haluaa ostaa luksusluokan auton
Minä en innostu, hän on valmis pulittamaan 70 000 autoon, se ei oikein sovi minulle, mitä teen?
Kommentit (68)
Auto on kyllä maailman huonoin investointi tässä maailmassa. Ylihintainen kappale metallia, jonka arvo alkaa laskemaan heti ostettaessa.
Vierailija kirjoitti:
Auto on kyllä maailman huonoin investointi tässä maailmassa. Ylihintainen kappale metallia, jonka arvo alkaa laskemaan heti ostettaessa.
Ei se olekaan mikään investointi, jos nyt ei harvinaisista keräilykappaleista puhuta.
Auto on kulutushyödyke, ihan samalla lailla, kuin sohva, tai sänkykin.
Voithan sä nukkua lattiallakin jos haluat, mutta jotkut tykkää vaan vähän paremmasta.
Onhan tuo aika kallis, mutta jos tarvitsee auton, niin mikä ettei. Siis käteiselläkö mies on sen ostamassa ja ilmeisesti ei ole sitten rahasta puute. Olin itsekin ennen kalliita autoja vastaan, mutta loppujen lopuksi uusi, kallis auto on tullut halvemmaksi kuin vanha. Kokemusta on jo useammasta. Käytetty auto saattaa hajota, korjaus maksaakin 2000- 5000 e. No ei tulleet halvaksi ne autot. Lisäksi jos asuu maalla ilman bussiliikennettä, eli pakko olla auto, niin laina-auto korjausajalle maksaa mansikoita. Olen ostanut osarilla autoni, ja uutena ostetusta olen saanut myydessä sen verran rahaa, että on jäänyt n. 10 000 e välirahaa toiseen uuteen. Kun ostin halvan käytetyn, ei siitä saanut vaihdossa oikein mitään. Ja eikö kannata ottaa kasko vakuutukset, niin ei haittaa jos tulee lommo? Bonarit voi menettää mutta se on pieni raha se.
Ehkä autoon ei ole järkevää sijoittaa noin paljoa,mutta onko kaikki pakko ajatella aina järkevyyden kannalta? Vai voisiko oman varallisuuden puitteissa ostaa juuri sellaisen auton kuin haluaa,mikä tuo iloa ja mukavuutta arkeen. Näin meillä ajateltu asia,juuri auton kohdalla. Kilometrejä vuodessa ~40 000, ja sitä myöden lukematon määrä tunteja autossa istuen. Ikinä emme velaksi ostaisi autoa,eikä varsinkaan kallista,sillä ajetaan mihin etukäteen säästetyt rahat riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on itse ansainnut rahat ja ne eivät ole perheen harrastuksista/elintasosta pois, hän saa tehdä niillä mitä lystää.
Jos rahat ovat yhteisiä, sinullakin on niihin sananvaltaa. Pystyykö mies perustelemaan, miksi auto olisi perheelle parempi kuin esim. pidempi loma perheenä, rahojen sijoittaminen tai vaikkapa kodin remontti?
henkilökohtaisesti minun on vaikea tajuta, miksi kukaan tuhlaisi tuollaista määrää rahaa kulkuvälineeseen. Omien unelmien listalle "kallis auto" ei pääse edes top 1000 sijoille. Mutta ihmiset on erilaisia.
Niinpä, hyvä kysymys, mutta jos ovat hänen eurojaan, ei voi mitään. En vaan tajua, että tosiaan kulkuneuvoon tällainen summa, se on kieltämättä Elvistelyä, en tajua, en, ehkä hän haluaa Elvikseksi Elviksen paikalle. Pyh, kaikesta voi tulla sanominen.
No en nyt kyllä elvistelyksi näkisi. Saa kai sitä ajaa just sellaisella autolla mikä on itselle mieleinen ja minkä varallisuus sallii.
Mitäpä sitten . Ihan normi auton saa . Itse ostin rahoituksella vähän käytetyn porsche taycanin . 72000€ ja maksaa 1100€/ kk. Ei paha mielestäni hyvästä autosta .
Vedit suomalaiseen tyyliin taas kaikki musta-valkoiseksi. Harvassa taloudessa on pariskunnalla samat tulit, että sinun mukaan laitetaan jollekin yhteistilille samansuuruinen euromäärä joka kuukausi. Mieti tarkemmin. Joissakin vaimo, joissakin talouksissa mies ansaitsee enempi. Ihme oikomisia sulla!