Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa ostaa luksusluokan auton

Vierailija
10.10.2022 |

Minä en innostu, hän on valmis pulittamaan 70 000 autoon, se ei oikein sovi minulle, mitä teen?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies sen itse maksaa ja auton omaan kättöönsä hankkii, niin mitäs siinä on nokan koputtamista jos rahat riittää.

On meilläkin kahden hintaluokan autot pihassa, miehellä kalliimpi "statusauto" (heko heko), josta tykkää ja minulla taas työni vuoksi vanhempi ja kovempaa käyttöä kestävä korotettu nelikko, jonka kanssa ei niin haittaa vaikka huonokuntoisemmilla metsäautoteillä kyljet raapiutuisi oksiin.

Olet täydellisen väärässä. Jos auto maksaa 70 tuhatta, siitä käydään TODELLAKIN keskustelua kotona, ihan helvetin sama, kuka sen kustantaa.

Vierailija
42/68 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun te ihmiset tietäisitte, että autossa kuin autossa on 25-30% ilmaa.käsittämättömiä romuja myydään 12-23kilon duunari luokassa.Autoliikkeen silmissä tänäpäivänä 160 tuhatta tai yli ajetut on romuja ,onhan sillä jo 4 kertaa kierretty maapallo, jonka ympärysmitta on reilut 40000km.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis persjalkainen mies, joka tarvitsee kikkelinjatketta.

Vierailija
44/68 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis persjalkainen mies, joka tarvitsee kikkelinjatketta.

Persjalkainen kuten sinäkin, kateuksissasi haukottelet. Uuuups!

Vierailija
45/68 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos rahaa on, niin miksipäs ei. Omalla useampi kaksi- ja nelipyöräinen (harraste- ja käyttis) kulkupeli.

Nautin minäkin noista, hienojahan ne on ja voiko olla kesällä mukavampaa kuin avoautoajelu tai moottoripyöräily. Itsellä vaan yksi auto ja yksi moottoripyörä. Harrasteauto tulee sitten, kun rahaa on vähän enemmän.

Vierailija
46/68 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo menisi niin että kysyisin paljonko sen hankinta vaikuttaa negatiivisesti meidän kassavirtaan ja mistä se uusi meno on pois. Ilmoittaisin myös että auton hankkiminen ei saa vähentää miehen kontribuutiota yhteisiin menoihin eli hänellä pitäisi olla varaa maksaa sen 100% itse kaikkine kuluineen.

Kyllä itse miettisin tovin jatkanko sellaisen kumppanin kanssa joka haluaa laittaa itsetuntosyistä 70 000 euroa peltikasaan. Arvomaailmamme olisi kovin erilainen. Jos kumppani ilmoittaisi laittavansa saman summan arvo-osakkeisiin minulla ei olisi mitään sitä vastaan.

Mutta 70 000 € autoon? Kulutushyödykkeeseen jonka arvo laskee 30% kun sen ajaa veks autoliikkeen pihalta, joka aiheuttaa kuluja eikä tuota mitään. EI

Vierailija
47/68 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuo menisi niin että kysyisin paljonko sen hankinta vaikuttaa negatiivisesti meidän kassavirtaan ja mistä se uusi meno on pois. Ilmoittaisin myös että auton hankkiminen ei saa vähentää miehen kontribuutiota yhteisiin menoihin eli hänellä pitäisi olla varaa maksaa sen 100% itse kaikkine kuluineen.

Kyllä itse miettisin tovin jatkanko sellaisen kumppanin kanssa joka haluaa laittaa itsetuntosyistä 70 000 euroa peltikasaan. Arvomaailmamme olisi kovin erilainen. Jos kumppani ilmoittaisi laittavansa saman summan arvo-osakkeisiin minulla ei olisi mitään sitä vastaan.

Mutta 70 000 € autoon? Kulutushyödykkeeseen jonka arvo laskee 30% kun sen ajaa veks autoliikkeen pihalta, joka aiheuttaa kuluja eikä tuota mitään. EI

Käsittääkseni henkilöauto tuottaa kuljetuspalveluita eli valinnanvapautta aikaan ja matkustusmahdollisuuksiin nähden.

Myös reitin matkan päämäärään voi itse valita.

Vierailija
48/68 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsit itsellesi jonkun ruosteisella Ford Focuksella ajavan miehen.

Onko muita vaihtoehtoja?

Kas kummaa sillä autolla olikin väliä?

On tietenkin. Ruosteinen Ford ei pääse katsastuksesta läpi, niin mies rikkoo lakia ajamalla ajokelvottomalla autolla. Mies on siis rikollinen ja muista piittaamaton.

Vierailija
49/68 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies sen itse maksaa ja auton omaan kättöönsä hankkii, niin mitäs siinä on nokan koputtamista jos rahat riittää.

On meilläkin kahden hintaluokan autot pihassa, miehellä kalliimpi "statusauto" (heko heko), josta tykkää ja minulla taas työni vuoksi vanhempi ja kovempaa käyttöä kestävä korotettu nelikko, jonka kanssa ei niin haittaa vaikka huonokuntoisemmilla metsäautoteillä kyljet raapiutuisi oksiin.

Olet täydellisen väärässä. Jos auto maksaa 70 tuhatta, siitä käydään TODELLAKIN keskustelua kotona, ihan helvetin sama, kuka sen kustantaa.

Ei meillä ole pakollista käydä henkilökohtaisista ostoksista keskustelua. Jos mies haluaa hankkia itselleen x-merkin auton omilla rahoillaan, niin siinähän hankkii. En mi puutu miehen osakesijoituksiinkaan, ei kuulu mulle jos haluaa sijoittaa 20k jossain kuussa tiettyyn yritykseen. Ne on hänen rahojaan. Ja sama toimii toisin päin. Taloustili on sitten se, mistä maksetaan yhteiset asiat ja sinne kumpikin tilittää kuukausittain saman summan. Loput rahat on omia ja vain yhteiset hankinnat (oli se sitten vaikka remontti, sijoitusasunto tai lomamatka) on sellaisia, mistä on tarve keskustella.

Vierailija
50/68 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me säästettiin ja ostettiin juuri käteisellä 3 vuotta vanha auto, 18 tuhatta maksoi.

Meille tuo on luksusta.

Hippasen tyhmää tuhlata säästöt kulutushyödykkeeseen. 

Ei tuossa lukenut, että he käyttivät kaikki säästönsä autoon.

Vierailija
51/68 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä pieni muna? Autoon rahan laittaminen on kuin rahan kaatamista kaivoon. Vuosittainen arvonalenema sitä isompi mitä erikoisempi auto. Hienoissa autoissa laskee nopeesti arvo. Siihen päälle kalliit huollot.

Vierailija
52/68 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

70000e:lla saa laadukkaan ja hyvin varustellun auton, mutta ei tietenkään luksusautoa (muuta kuin käytettynä).

Onko miehellä paljon tarvetta hyvälle autolle?

Jos joutuu paljon ajamaan ympäri vuoden, niin tokihan siinä rupeaa vähän merkkaamaan jo se auton laatu ja varustelukin jotain..

Audi A8, Bmw 7-sarja ja Mercedes S-sarja ovat jo luksusautoja mutta ei niitä uutena saa tuolla rahalla, puhumattakaan sitten joistain vielä kalliimmista merkeistä.

Audi A8 hyväkuntoisena käytettynä voisi irrota tuolla rahalla.

Joku Volvo XC60 hyvin varusteltuna taitaa olla jo tuon 70000e, jos riittääkään. Ja tuo on erittäin suosittu automalli. Olen ajanut tuota ja voin kyllä suositella.

Vierailija
53/68 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei 70k € mitään luksusautoa saa. Oikein hyvän kyllä, mutta ei mitään kovin tavallisuudesta poikkeavaa.

Se ON enempi kuin suomessa keskimäärin 25-40 tuhatta on se, jolla suomalainen ostaa auton.

Saako alimpaan työväenluokkaan kuuluva ihminen ostaa yhtä kalliin auton kuin ylimpään akateemiseen yläluokkaan kuuluva naapurinsa?

Yleensä varakkaan tunnistaa siitä että ajaa ihan tavallisella autolla ja prolet ajelee jollain kalliilla osamaksudildolla.

Vierailija
54/68 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele käytettyä autoa.

Tolla rahalla ei meinaan uutta luksusluokan autoa saa.

Vierailija
55/68 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostais datsia duksterin.

Vierailija
56/68 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ollu kyse kai välttämättä uudesta autosta joten tuolla saa jonkun aika mukavan vähän käytettynä.Tuo on suurinpiirtein 3x se mitä itse laittaisin autoon mutta minusta ok jos tuo 70k tuntuu polttelevan taskussa eikä tunnu liian kalliilta omaan varallisuuteen nähden, harrastukset maksaa aina ja harrastukset on usein varallisuuden mukaan.

Vierailija
57/68 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Ei mekään käyty eikä koskaan olla käyty. Kumpikin toki mainitsee että vaihtaa autoa mutta siinäpä se. Yhdessä ihastellaan sitten toisen valintaa seuraavaks 😄.

Ostin itse 76 k€ auton vuosi sitten, mies tässä pohtii ja tuumii minkä auton itse laittaa nyt kun pitää autonsa vaihtaa (edellinen maksoi ehkä n 60k€?). Ostaa ehkä kalliimman tai sitten ei, evvk mulle.

Vierailija
58/68 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Ei mekään käyty eikä koskaan olla käyty. Kumpikin toki mainitsee että vaihtaa autoa mutta siinäpä se. Yhdessä ihastellaan sitten toisen valintaa seuraavaks 😄.

Ostin itse 76 k€ auton vuosi sitten, mies tässä pohtii ja tuumii minkä auton itse laittaa nyt kun pitää autonsa vaihtaa (edellinen maksoi ehkä n 60k€?). Ostaa ehkä kalliimman tai sitten ei, evvk mulle.

Ökyrikkailla kaikki on helpompaa.

Vierailija
59/68 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhakyynikko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni henkilöauto tuottaa kuljetuspalveluita eli valinnanvapautta aikaan ja matkustusmahdollisuuksiin nähden.

Myös reitin matkan päämäärään voi itse valita.

Kulkea voi aivan sujuvasti myös 10 000 euron autolla, joten nyt jäi vielä selvittämättä mitä se loput 60 tonnia tuossa tuottaa.

Itselleni autossa on lähes mittaamattoman arvokasta juurikin se liikkumisen vapaus. Mutta sen saa jo muutaman tonnin rotiskolla, joten periaatteessa kaikki raha siihen päälle on pelkkää vähän tyylikkäämmästä tai mukavammasta kyydistä maksamista, joka tulee todella kalliiksi.

Vierailija
60/68 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että kun talven tullen haette toomeentulotukea sähkölaskuun, kela vaatii myymäån auton pois?