Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylen uutinen: Töitä on tarjolla enemmän kuin koskaan, silti moni miettii kannattaako niitä tehdä

Vierailija
09.10.2022 |

https://yle.fi/uutiset/3-12649914

Siis miten ihmeessä tuollaiseen tilanteeseen ollaan voitu päätyä? Työvoimapula on huutava, mutta ihmisiä ei välttämättä kiinnosta tehdä töitä.

Sosiaalietuudet lienevät siis aivan liian hyvät, jos kotisohvalle jääminen on kannattavampaa kuin työnteko. Tuolle asialle pitäisi tehdä jotain ja heti!

Kommentit (2101)

Vierailija
1021/2101 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on taas näitä ihan hiton imbesillejä aloituksia jossa aloittaja osoittaa ettei tajua reaalimaailmasta yhtään mitään. Totta kai töitä on tarjolla, mutta millaisia töitä ne ovat onkin sitten eri asia. Ainahan on tarjolla paikkoja johonkin kusettajafirmaan siivoojaksi tai tarjoilijaksi jonnekin kulahtaneeseen baariin ilman mitään kunnollista palkkaa. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä että sinne pitäisi mennä puoli-ilmaiseksi. Se että joku korkeakoulutettu ei ota tällaista paikkaa vastaan ei tarkoita että hän olisi laiska. Et sinäkään ottaisi.

Olisipa minullakin noin typerä tapa nähdä maailmaa kuin tällä aloittajalla. Sitä pääsisi niin paljon helpommalla tässä elämässä kun näkisi kaikki asiat niin lapsellisen tyhmästi.

Vierailija
1022/2101 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua tehdä pskatyötä pskapalkalla. Vielä 10-20 vuotta sitten palkat olivat ok ja työtahtikin leppoisampi.

Miksi alapeukku? Elän pääosin mieheni tuloilla. Hän käy työssä josta nauttii, ja tienaa hyvin. Minä olen kotona ja hoidan kotityöt ja ruuanlaiton. Jos menisin töihin (joita on tarjolla), saisin enemmän rahaa, mutta olisin niin väsynyt, etten jaksaisi tehdä kotona mitään. Koti olisi läävä ja varmaan riitelisimme mieheni kanssa jatkuvasti. Jos löydän mielekkään työn 3000e kk-palkalla, voisin mennä töihin. En aio tehdä kiireistä ja liian yksinkertaista työtä 2000e kk-palkalla. Olen ennenkin tienannut 3000e, joten miksi lähtisin nyt alentamaan työpanokseni hintaa. Inflaatio huomioonottaen, saisin vaatia 4000e palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/2101 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkykyisen työttömän tuet pitää poistaa ja töihin on pakko mennä, jos aikoo rahaa jostain saada. Se on muutettava sellaiseksi tuo systeemi.

Ei tästä mitään tule, että iso porukka loisii kotona. Ei yhteiskunta kestä sitä enää.

Eriasia on sitten sairaat, työkyvyttömät, vammaiset jne., heille sosiaalituet kuuluvat.

Kun katsoo päättäjien rahan käyttöä hallituksessa ja eduskunnassa ei meillä ole mitään hätää, rahaa on kuin roskaa ei olla köyhiä eikä kipeitä.

Seuraava miljardien Italia paketti jo valmisteilla. :)

Suomalaiset tulevat aina olemaan maksajan paikalla EU:ssa Suomalaiset ovat liian sinisilmäisiä ja hyväuskoisia ei ole mitään mahdollisuutta voittaa etelä Euroopan maita huijauksissa ja varastamisessa koska heillä on kymmenien sukupolvien kokemus ja verissä.

Mutta saivathan Jutta ja Jyrki aikoinaan Kreikka paketista hyvät EU virat?

No joo mutta ne olikin melko arvokkaat hillotolpat muistaakseni 4,5 miljardia euroa.

Mutta suurin osa Suomalaisista vaatimalla vaativat lisää veroja kyselytutkimuksissa joten rahan suunta siis lienee edelleen pohjoisesta etelään jatkossakin.

Vierailija
1024/2101 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua tehdä pskatyötä pskapalkalla. Vielä 10-20 vuotta sitten palkat olivat ok ja työtahtikin leppoisampi.

Miksi alapeukku? Elän pääosin mieheni tuloilla. Hän käy työssä josta nauttii, ja tienaa hyvin. Minä olen kotona ja hoidan kotityöt ja ruuanlaiton. Jos menisin töihin (joita on tarjolla), saisin enemmän rahaa, mutta olisin niin väsynyt, etten jaksaisi tehdä kotona mitään. Koti olisi läävä ja varmaan riitelisimme mieheni kanssa jatkuvasti. Jos löydän mielekkään työn 3000e kk-palkalla, voisin mennä töihin. En aio tehdä kiireistä ja liian yksinkertaista työtä 2000e kk-palkalla. Olen ennenkin tienannut 3000e, joten miksi lähtisin nyt alentamaan työpanokseni hintaa. Inflaatio huomioonottaen, saisin vaatia 4000e palkkaa.

Nauttiiko joku työnteosta, täytyy olla melkoinen sosiopaatti.

Vierailija
1025/2101 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain ja pääsin citymarketiin opintovapaan tuuraajaksi. Olisi pitänyt ehkä jo hakuvaiheessa ymmärtää hakemuksen sanojen "työskentelemme ajoittain rivakalla vauhdilla joten hyvästä kunnosta on apua" tarkoittavan sitä että koko ajan on sa@tan@nmoinen kiire ja töitä tehdään paita hiestä märkänä. Ja töitä on aivan liikaa 25h/vko työaikaan nähden. Lisäksi kun työajat olivat mitä tahansa 5:30-23:30 välillä, niin olin iloinen kun määräaikainen työni loppui. Puolen vuoden työskentelyn aikana sain oikeaan käteeni kiertäjäkalvosin oireyhtymän ja vasempaan käteen tenniskyynärpään. Nyt olen iloinen työtön jolla on aikaa keskittyä omiin harrastuksiin ja käsien kuntouttamiseen.

Vierailija
1026/2101 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi tarvitsee ryhtiliikkeen,pian täytyy alkaa taas määräämään ihmisiä pois tuollaisesta lusmuilusta, nihilismistä ja pessimismistä. Miettikää nyt vähän nenäänne pidemmälle. Jengi töihin! Muualla maailmassa soditaan ja kuollaan, ja täällä porukka vetää tyynenrauhallisena lonkkaa. Kusipää sakkia pian koko Suomi täynnä.

Vierailija
1027/2101 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi tarvitsee ryhtiliikkeen,pian täytyy alkaa taas määräämään ihmisiä pois tuollaisesta lusmuilusta, nihilismistä ja pessimismistä. Miettikää nyt vähän nenäänne pidemmälle. Jengi töihin! Muualla maailmassa soditaan ja kuollaan, ja täällä porukka vetää tyynenrauhallisena lonkkaa. Kusipää sakkia pian koko Suomi täynnä.

Mitä töitä sinun työpaikallasi olisi tarjota minulle ja millä palkalla? Kysyn nyt sinulta, koska muut työnantajat eivät ole kiinnostuneet.

Vierailija
1028/2101 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos me kaikki vaan heittäytyisimme makoileen sohvalle ja nostelemaan tukia. Kukas ne tuet maksaa, jos ei ole veronmaksajia. Taidan liittyä seuraan. No, jos joku työnantaja soittelee kotio ja tarjoaa 4000€/kk, niin ehkä sitten vois harkita. Eihän mulla ole kuin keskiasteen tutkinto ja olenhan aiemminkin saanut 3000€/kk. 

Jos olet viisi vuotta ollut työttömänä ja töitä ei ole löytynyt 4000€/kk kuukausipalkkavaatimuksella, niin missähän se vika voisi olla? Ihmiset luulee itsestään liikoja ja kuvittelee saavansa ammattitutkinnolla automaattisesti samaa liksaa kuin yliopistokoulutetut. Monta vuotta työttömänä ollut korkeasti koulutettu taas uskoo omaavansa rautaisen osaamisen ja vielä suuremmat palkkavaatimukset, mutta tosiasiassa osaaminen on oikeasti sillä tasolla, että täydennyskoulutus tai jopa uusi tutkinto olisi tarpeen.  Kyllä se 90-luvulla suoritettu ohjelmistotekniikan DI-tutkintokin alkaa olla vanhentunut, jos ei ole yhtään perillä tämän päivän softakehityksestä.

Vierailija
1029/2101 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä 20v sitten ihan duunarien tuloilla pystyi ostamaan asunnon, perustamaan perheen, hankkimaan auto yms normaaliin elämää liittyvää. Nykyään vuokraan menee yli puolet palkasta (tähän ei tarvitse kenenään kommentoida että

Pihtiputaalla rivarikolmion vuokra on 300€/kk) ja elinkustannuksiin loput. 80% alle 40v ei tule koskaan ostamaan asuntoa/taloa omillaan. Mitään ei jää säästöön eikä tulevaisuutta voi suunnitella. Eli minkä takia tässä pitäis alkaa töitä tekemään?

Sen verran kuitenkin kommentoin, vaikka kielsit, että ne asunnot ovat siellä halpoja, missä työtä ei ole kenellekään, saati mitään mahdollisuuksia edetä elämässään.

Jossain Itärajan korvessa tai Lapin perukoilla on varmaan vähemmän työmahdollisuuksia , mutta muuten työvoimapulaa on jopa pikkuisilla paikkakunnilla, joissa asunnot on halpoja.

Mä asun Oulun lähettyvillä ja avoimia paikkoja vain 15. Nämäkin lähinnä hoitajien ja it-alan paikkoja.

Minulla on työnhakuprofiili jossa haen ihan mitä tahansa työtä mutta eipä työnantajat soittele.

Valehtelet. Oulussa löytyy yli 1800 työpaikkaa.

https://duunitori.fi/tyopaikat/alue/oulu

Vierailija
1030/2101 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä töitä sinun työpaikallasi olisi tarjota minulle ja millä palkalla? Kysyn nyt sinulta, koska muut työnantajat eivät ole kiinnostuneet.

Jos asenne on se, ettei halua tehdä hanttihommia, niin töitä ei ole tarjolla. Jos niitä töitä haluaa, niin pitää olla valmis tinkimään vaatimuksista ja ennenkaikkea pitää olla valmis tekemään jotain muuta mitä on tottunut vuosien varrella tekemään. Akateemisen uran luoneelle tämä voi olla kova paikka, mutta ainut vaihtoehto, jos ala on täysin "kuollut".

Vierailija
1031/2101 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miljardit solut paiskii kokoajan hommia ruhossani,  ei mun kannata töitä tehdä.

Vierailija
1032/2101 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asenne on se, ettei halua tehdä hanttihommia, niin töitä ei ole tarjolla. Jos niitä töitä haluaa, niin pitää olla valmis tinkimään vaatimuksista ja ennenkaikkea pitää olla valmis tekemään jotain muuta mitä on tottunut vuosien varrella tekemään. Akateemisen uran luoneelle tämä voi olla kova paikka, mutta ainut vaihtoehto, jos ala on täysin "kuollut".

Mitä teillä siis on tarjolla?

Vierailija
1033/2101 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyitä ja siistejä töitä ilman tuotantovelvoitetta 5500 euron palkalla ei ollu yhtään etuoven työpaikka ilmoituksissa tänään.

Kyllä kansa tajuu missä mennään. Ei kannata vääristellä,  suorastaan valehdella, luoda sellaista mielikuvaa että nyt tarjolla olisi yllinkyllin muita kun huonosti palkattuja ruummiillisia ja jatkuvan kiireen kanssa kilpajuosten tehtäviä töitä, ja nekin rupuhommat provikka ja nollasopimuksella pahimmassa tapauksessa

Vierailija
1034/2101 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä 20v sitten ihan duunarien tuloilla pystyi ostamaan asunnon, perustamaan perheen, hankkimaan auto yms normaaliin elämää liittyvää. Nykyään vuokraan menee yli puolet palkasta (tähän ei tarvitse kenenään kommentoida että

Pihtiputaalla rivarikolmion vuokra on 300€/kk) ja elinkustannuksiin loput. 80% alle 40v ei tule koskaan ostamaan asuntoa/taloa omillaan. Mitään ei jää säästöön eikä tulevaisuutta voi suunnitella. Eli minkä takia tässä pitäis alkaa töitä tekemään?

Sen verran kuitenkin kommentoin, vaikka kielsit, että ne asunnot ovat siellä halpoja, missä työtä ei ole kenellekään, saati mitään mahdollisuuksia edetä elämässään.

Jossain Itärajan korvessa tai Lapin perukoilla on varmaan vähemmän työmahdollisuuksia , mutta muuten työvoimapulaa on jopa pikkuisilla paikkakunnilla, joissa asunnot on halpoja.

Mä asun Oulun lähettyvillä ja avoimia paikkoja vain 15. Nämäkin lähinnä hoitajien ja it-alan paikkoja.

Minulla on työnhakuprofiili jossa haen ihan mitä tahansa työtä mutta eipä työnantajat soittele.

Työnantajat eivät ikinä soittele, voit olla aivan varma siitä. Se on kuule sinun tehtäväsi ottaa yhteyttä ja mainostaa itseäsi. Antaa samalla kuvan, että olet kiinnostunut juuri kyseisestä hommasta. On kokemusta reilun puolen vuoden työttömyysajalta. En kyllä edes odottanut, että joku soittaisi vaan hain itse aktiivisesti töitä. Ja se kannatti.

Vierailija
1035/2101 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teillä siis on tarjolla?

Ei sitten ollutkaan mitään tarjolla. Muiden firmojen pitäisi luoda niitä työpaikkoja, ei oman.

Vierailija
1036/2101 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yrityksessä olis töitä - minulle itselleni. Mutkun ei huvita.

Vierailija
1037/2101 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yrityksessä olis töitä - minulle itselleni. Mutkun ei huvita.

Mutta ottaisithan sinä siihen jonkun hyvän, jos TE-toimistosta lähetettäisiin joku ilmaiseksi?

Vierailija
1038/2101 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkykyisen työttömän tuet pitää poistaa ja töihin on pakko mennä, jos aikoo rahaa jostain saada. Se on muutettava sellaiseksi tuo systeemi.

Ei tästä mitään tule, että iso porukka loisii kotona. Ei yhteiskunta kestä sitä enää.

Eriasia on sitten sairaat, työkyvyttömät, vammaiset jne., heille sosiaalituet kuuluvat.

Miten mennään väkisin töihin kun kukaan ei palkkaa??

Eikös näitä valelääkäreitä ole pari ollut, eli ilmeisesti valehtelemalla :D

Lopputulema taitaa kuitenkin olla toisten verovaroilla "loisiminen" ja palkkaakaan ei välttämättä saa pitää.

Vierailija
1039/2101 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata, jos ei saa sellaista palkkaa, että pärjää ilman tukia ja jää muutama satanen säästöönkin. Ei työ itsessään ole se juttu. Tuet ovat liian matalat ja työvoimapula alojen palkat ovat liian matalat. Hinnat ja verot ovat erittäin korkeat.

Että jäätävä joka tilistä säästöönkin? Eli turhaan, kuten moni muukin tuli töitä tehtyä. Ei jäänyt säästöön kun taloa, lasten harrastuksia ym maksoi palkalla. En ole kuittaillut asumistukia, työttömyys korvauksia enkä muita ylimääräisiä tukia. Nyt jo eläkkeellä.

No kyllähän sä olet siinä aika paljon saanut säästöön, kun olet palkallasi kyennyt ihan talon maksamaan, vaikkakin hiljalleen. Se talo on nääs omaisuutta.

Vierailija
1040/2101 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet. Oulussa löytyy yli 1800 työpaikkaa.

https://duunitori.fi/tyopaikat/alue/oulu

Sanoinko että asun Oulussa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi