Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoko kukaan enää alkoholia? Onko alkoholi ihan täysin pois muodista nykyään?

Vierailija
09.10.2022 |

Parin viime vuoden aikana olen huomannut, että moni tuttu on lopettanut alkoholin käytön. Eivät mitään suurkuluttajia olleetkaan, mutta nyt eivät käytä ollenkaan. Huomaamatta mennyt itselläkin samaan. Töissä illanvietot rentoutumista tai yhdessä urheilua tms. Positiivinen suunta, enkä kaipaa viininhuuruista menoa. Oletteko muut huomanneet saman?

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miss Litrahuuli kirjoitti:

Sanna on niitä garvoha jotka pitää vielä perinteitä yllä.

*harvoja

Alkoholi tuottaa valtuon kassaan merkittävästi verotuloja. Tokihan johtavien poliitikkojen tulee ja on suorastaan celvollisuus näyttää kansalle esimerkkiä.

Vierailija
82/99 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me miehet juomme viskiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*harvoja

Alkoholi tuottaa valtuon kassaan merkittävästi verotuloja. Tokihan johtavien poliitikkojen tulee ja on suorastaan celvollisuus näyttää kansalle esimerkkiä.

Alkoholi ei tuota valtion kassaan centtiäkään kun huomioidaan alkoholin aiheuttamat kulut. Pelkästään terveydenhuollossa alkoholin kulut lasketaan miljardeissa. Tilatuista juomista ei tule latiakaan valtion kassaan ja se homma yleistyy koska se on halvempaa. Vähemmän haitallisesta kannabiksesta valtio saisi edes jonkin verran tuloja jos myisi sitä.

Vierailija
84/99 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join teininä lähes joka viikonloppu. Lukion jälkeen se tyssäsi. Opiskeluaikoina kävin muutamissa bileissä. Nykyään juon firman pikkujouluissa ja muuten ehkä jouluna lasin viiniä. Toisaalta, jos kävisin jossain illanvietoissa ja olisi kavereita niin ehkä joisin useammin.

Vierailija
85/99 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alkoholinkäytön vähenemiseen suhtaudutaan niinkuin se olisi jokin uhka jollekin? Alkoholi rumentaa, pilaa fyysistä kuntoa, tekee tyhmäksi, laiskaksi ja aggressiiviseksi. Haitat suurempia kuin hyödyt.

Vierailija
86/99 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*harvoja

Alkoholi ei tuota valtion kassaan centtiäkään kun huomioidaan alkoholin aiheuttamat kulut. Pelkästään terveydenhuollossa alkoholin kulut lasketaan miljardeissa. Tilatuista juomista ei tule latiakaan valtion kassaan ja se homma yleistyy koska se on halvempaa. Vähemmän haitallisesta kannabiksesta valtio saisi edes jonkin verran tuloja jos myisi sitä.

Älä nyt sotke asioita, verotuloja mitataan max hallituskauden mitalla.

Haittakulut ovat joskus 40 vuoden päästä istuvan hallituksen päänsärky. Verotuloja sen sijaan tarvitaan juuri tässä ja nyt.

Sitä paitsi ihmisten terveys rapautuu kun kävelevät liian vähän. Siitä nuo terveysongelmat ja kulujen kasvu johtuu.

Kävele sinäkin enemmän niin kestät paremmin alkoholia ja voit nauttia sen hyvistä puolista

Vierailija
87/99 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi alkoholinkäytön vähenemiseen suhtaudutaan niinkuin se olisi jokin uhka jollekin? Alkoholi rumentaa, pilaa fyysistä kuntoa, tekee tyhmäksi, laiskaksi ja aggressiiviseksi. Haitat suurempia kuin hyödyt.

En minäkään ymmärrä, miksi siitä meteliä pidetään..

Mutta tuohon oirelistaasi: älä yleistä, olen käyttänyt alkoholia hieman yli turvarajojen ainakin kaksikymmentä vuotta, enkä ole rumentunut, joutunut huonoon kuntoon saati tullut tyhmäksi, laiskaksi enkä varsinkaan aggressiiviseksi.

Vierailija
88/99 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me miehet juomme viskiä. 

Väärin. Minä olen mies niin kropalta kuin mieleltä, enkä juo sitä koskaan.

Vierailija
89/99 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me miehet juomme viskiä. 

Sitten olet maitomies.

Vierailija
90/99 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännissä on ihanaa, kun ei tarvitse jatkuvasti hävetä itseään. Lähdenkin tästä tiistaiaamupäivän kunniaksi baariin Kontulan ostarille.

M29

Vierailija
91/99 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä säädyllistä porukkaa kun kohtuukäytön rajana on joku lasillinen kuukaudessa :D Taidan olla varsinainen juoppo kun viiniä menee yleensä pari pulloa kuukaudessa. Minulla on tosialkoholistina myös sellainen viinipullon sulkija niin että voin halutessani tissutella samalla pullolla vaikka koko viikon.

Vierailija
92/99 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*harvoja

Älä nyt sotke asioita, verotuloja mitataan max hallituskauden mitalla.

Haittakulut ovat joskus 40 vuoden päästä istuvan hallituksen päänsärky. Verotuloja sen sijaan tarvitaan juuri tässä ja nyt.

Sitä paitsi ihmisten terveys rapautuu kun kävelevät liian vähän. Siitä nuo terveysongelmat ja kulujen kasvu johtuu.

Kävele sinäkin enemmän niin kestät paremmin alkoholia ja voit nauttia sen hyvistä puolista

Tuollakin logiikalla ne alkoholin haitalliset kulut ovat täällä nyt. Vai eikö muka 40 vuotta sitten juotu alkoholia?

Vierailija
93/99 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon. Arkisin 4-6 isoa kalijaa ja sitten viikonloppuna parina päivänä kunnon kännit väkevillä. Tätä olen harrastanut yli 10 vuotta jo. Yksin kotona vaan juon joten ei minua missään nähdä humalassa. Korkeintaan voin tänne vauvalle jotain kännihöpinää kirjoittaa pe- tai la-iltana.

Vierailija
94/99 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostimme kevään häihimme alkoholijuomia ihan normaalin kulutuksen mukaan, ehkä hieman yläkanttiin. Vieraat pääasiassa kolmekymppisiä nuoria aikuisia. Juomia jäi ihan hirveästi yli. Alkoholittomat juomat sen sijaan vietiin käsistä.

Kyllähän nykyään alkoholittomuudesta puhutaan ihan eri tavalla kuin ennen. Nuoret aikuiset kirjoittavat aiheesta kirjota eivätkä saa rappioalkoholistin leimaa.

Vierailija
95/99 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juomisen tilalle tullut ilmeisesti sijoittaminen. Humalan korvannut käyrien seuranta, rahankiilto silmissä. Kaikenlainen kitsastelu ja ikävänpito hamaan hautaan saakka. Kannattaisi nauttiakkin välillä elämästä, kun juo, niin tekee sen hyvällä omallatunnolla nauttiakseen, ei kärsiäkseen, itseään kuunnellen, siinä terveyden reseptiä.

Nauttia elämästä hyvällä omallatunnolla eli nuppi turvoksiin? Jos elämästä ei osaa nauttia hyvällä omallatunnolla ilman päihteitä, niin on syvällisen itsetutkiskelun paikka.

Vierailija
96/99 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä niin mielelläni olisin jatkanut juomista mutta 40 täytettyäni se vaan alkoi näkyä kehossa. Saatoin juoda yhden oluen tai koko viinipullon, joka päivä vähän jotain. Mulle toi homma on joko tai. Ei ole sellaista välimallia, että voisin ottaa tänään yhden ja ensi kuussa käydä lasillisella seuraavan kerran. Se on päivittäiskäyttö tai ei mitään, eli ikävä kyllä ei mitään.

Kaikki tutut kylläkin juovat ihan entiseen malliin tai enemmänkin. Mä keskityn pilven polttoon, sieniä joskus. Päihtymättä en osaa olla mutta näitä ei tarvitse päivittäin.

Vierailija
97/99 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me miehet juomme viskiä. 

Sitten olet maitomies.

Niin mitä sitten?

Vierailija
98/99 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä niin mielelläni olisin jatkanut juomista mutta 40 täytettyäni se vaan alkoi näkyä kehossa. Saatoin juoda yhden oluen tai koko viinipullon, joka päivä vähän jotain. Mulle toi homma on joko tai. Ei ole sellaista välimallia, että voisin ottaa tänään yhden ja ensi kuussa käydä lasillisella seuraavan kerran. Se on päivittäiskäyttö tai ei mitään, eli ikävä kyllä ei mitään.

Kaikki tutut kylläkin juovat ihan entiseen malliin tai enemmänkin. Mä keskityn pilven polttoon, sieniä joskus. Päihtymättä en osaa olla mutta näitä ei tarvitse päivittäin.

Sieniä haluttaisi kokeilla. Muuten aika samaa mieltä. Pajauttelu on parempi kuin alkoholi vanhalla iällä. Ei tarvi kärsiä tai korjata oloa kuten alkoholin kanssa. Täysin raittiiksi en ala ikinä. Se on aivan liian tylsää ja pääkin alkaa levitä jos on pidempään nauttimatta. Kokemusta on siitäkin kun kuukausia vain oli ja möllötti.

Vierailija
99/99 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

woket saa niin kovat kiksit tööttömyysperäsestä määähänmyyytöstä ettei viinaksia tarvii

Everything woke turns to s***.

-Donald J. Trump

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä