Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juoko kukaan enää alkoholia? Onko alkoholi ihan täysin pois muodista nykyään?

Vierailija
09.10.2022 |

Parin viime vuoden aikana olen huomannut, että moni tuttu on lopettanut alkoholin käytön. Eivät mitään suurkuluttajia olleetkaan, mutta nyt eivät käytä ollenkaan. Huomaamatta mennyt itselläkin samaan. Töissä illanvietot rentoutumista tai yhdessä urheilua tms. Positiivinen suunta, enkä kaipaa viininhuuruista menoa. Oletteko muut huomanneet saman?

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa eliniän odote on Euroopan korkein -ja yksi korkeimmista maailmassa. Siellä viini kuuluu (lähes) päivittäisenä osaksipäivällistä. Aivan erityisen pitkäikäisiä ovat Cilenton alueen asukkaat. Voit edelleen käydä lukemassa Yleltä Antonio Grippon (98) elämästä. Hän sanoo nauttivansa 1-2 lasia viiniä päivittäin palan painikkeeksi.

Tutkimusten mukaan vähäinenkin alkoholin käyttö lisää syöpäriskiä -vähäisesti. Italialaisten pitkä ikä tuskin selittyy viinillä, mutta se osoittaa, ettei kohtuullinen alkoholin käyttö ole este pitkälle ja terveelle elämälle. Ehkä positiiviset vaikutukset, kuten stressin väheneminen ja yleinen elämästä nauttiminen vie voiton vähäisistä haitoista.

Vierailija
42/99 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vuonna 1980 syntynyt ja omassa nuoruudessani juominen oli todella runsasta ja se aloitettiin aikaisin. Lisäksi opiskelijaelämä oli ihan tajutonta ryypiskelyä 2000-luvun alkupuolella. Oma tuttavapiirini ei kuitenkaan enää oikein juo ja itsekin vähentänyt 1-2 lasilliseen viiniä viikossa. Voisi oikeastaan lopettaa koko touhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, vain boomerit juovat alkoholia.

Jauhot on in!

T. Sanna ja jauhojengi

Vierailija
44/99 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkoholi ole enää nuorten suosiossa, vaan huumeet, kun Suomesta puhutaan. Suomessa tapahtuu Euroopan eniten nuorten huumekuolemia, mutta se on vain viileetä hommaa, kun jauhoja vedetään nenäonteloon. 

Makunsa kullakin. Itselleni riittävät olut ja tupakka. En ole koskenut koskaan huumeisiin. 

Vierailija
45/99 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin alkoholin ekstaasiin ja kannabikseen. Helpompi saatavuus ja olemattomat sivuvaikutukset. Sopii alkoholia paremmin vaativaa asiantuntijatyötä tekevälle. 

Vierailija
46/99 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin alkoholin ekstaasiin ja kannabikseen. Helpompi saatavuus ja olemattomat sivuvaikutukset. Sopii alkoholia paremmin vaativaa asiantuntijatyötä tekevälle. 

Oliko tämäkin pääministerin vastaus?😏

Vierailija
47/99 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokikin tietyissä muuttotappio kaupungeissa, kylissä vielä kulutetaan lisääntyvissä määrin alkoholia etenkin yksittäissuoritteina. Tällaisia kehityksen kelkasta pudonneita paikkoja ovat vaikkapa: tornio, oulu jyväskylä, lahti, pori.

Vierailija
48/99 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomerit juo alkoholia. 

BsB! Boomer is Best

voi noloa Sanonta on is the best eikä is best.

Vierailija
49/99 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin juon, kuten joka päivä pikkuisen. 4-6 olutta päivittäin.

Vierailija
50/99 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tilastojenkin mukaan vähentynyt. Alkoholia käyttävät ovat yleisesti ottaen hiukan varttuneempia yli 40-vuotiaita. Nuorempia ei tunnu niin kiinnostavan.

Nuoremmat ovatkin pahemmin masentuneita

Vierailija
51/99 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokikin tietyissä muuttotappio kaupungeissa, kylissä vielä kulutetaan lisääntyvissä määrin alkoholia etenkin yksittäissuoritteina. Tällaisia kehityksen kelkasta pudonneita paikkoja ovat vaikkapa: tornio, oulu jyväskylä, lahti, pori.

Pudokkaalta hyvä ulostulo, virheellisellä informaatiolla

Vierailija
52/99 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en juonut nuorena, olin absolutisti huomaamattani monta vuotta. Nykyään juon monena päivänä viikossa. En suuria määriä, mutta nytkin kaksi olutta.

Vierailija
53/99 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ruokakaupassa töissä ja voi kuulkaas, röökiä ja alkoholia ostetaan aivan järjettömät määrät, mutta nuoret juo enempi energiajuomia tai limsaa, se on ihan totta. Itse olen melkein nelikymppinen ja kuulun siihen ikäluokkaan vielä, jotka nuorena dokasi todella usein. Kymmenen vuotta nuoremmilla se on jo ihan erilaista. Nykyään juon ehkä kaksi kertaa vuodessa, mutta nautin kyllä nousuhumalassa ja haluankin silloin irrotella täysillä. Iän myötä olen vaan alkanut pelkäämään krapulaa ja olen jotenkin vaan osannut aikuistua, että kovaan humalatilaan en enää juo itseäni ja haluan viimeistään yhdeltä nukkumaan.

Mulla on taas päinvastoin, nuorena en juonut juuri ollenkaan, vasta noin kolmevitosena rupesin tutustumaan alkoholiin ja käymään baareissa.

Vierailija
54/99 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämäkin pääministerin vastaus?😏

Ei, ihan tavallisen ekonomin. 

Vierailija
55/99 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juuri juo. Vuodessa menee ehkä 5 x 0,5l olutta. Turha väsyttää itseänsä alkoholilla ja aamutkin on paljon kivempia.

Mulla menee toi päivässä.

Vierailija
56/99 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorison mielestä muut aineet pärisevät paremmin, mutta kyllä kolmekymppisille ja iäkkäämmille vielä alkoholi maistuu.

Vierailija
57/99 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pudokkaalta hyvä ulostulo, virheellisellä informaatiolla

Voi hyvä tavaton, liikut varmasti todella elitistisissä piireissä jos saat minusta pudokkaan, mutta onhan se hyvä kun mielikuvitusta riittää. Ehkä se auttaa kun johtajuuden illuusiot karistetaan.

Vierailija
58/99 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei alkoholi ole enää nuorten suosiossa, vaan huumeet, kun Suomesta puhutaan. Suomessa tapahtuu Euroopan eniten nuorten huumekuolemia, mutta se on vain viileetä hommaa, kun jauhoja vedetään nenäonteloon. 

Makunsa kullakin. Itselleni riittävät olut ja tupakka. En ole koskenut koskaan huumeisiin. 

Niin, makunsa kullakin. Mutta nuorten ottama suunta on paljon terveellisempi. Jos joskus vetää vähän jauhoja nenäonteloon niin ei sitä voi edes verrata tupakan ja alkoholin haittoihin.

Vierailija
59/99 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outi:

Meidän poika ei juo alkoholia!

Totuus: huumeita käyttää.

Suomalaisten huumekuolemat 15-kertaistuneet. Sillä lailla.

Vierailija
60/99 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä juo edelleen.