Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavoitteena täydelliset hiukset - anna paras vinkkisi

Vierailija
09.10.2022 |

Miten saatte pitkät hiukset pysymään hyvännäköisiä? Kun pidän niitä auki ne rasvoittuu nopeasti ja takana oleva pyörre tulee esiin. Hiukset ovat ns. raskaat. Hiuksia en juurikaan muuten föönää tai erityisemmin laita 😊

Kommentit (2068)

Vierailija
541/2068 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät geenit ja hyvä huolenpito.

Vierailija
542/2068 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalju?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/2068 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintavat, ruoka, tervelliset rasvat sisäisesti, ja biotiini-lisä.

Tietysti oikeat hoitoaineet.

Jos mahdollista kuivatus luonnollisesti ilman fööniä ja muita laittovälineitä.

Vierailija
544/2068 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirien shampoosta kyseleville: niitäkin on erilaisia (eri turkkilaaduille), mutta perusperiaatteena ihmisten shampooseen nähden ne eivät ole mitenkään tehokkaampia, vaan oikeastaan hellävaraisempia - ne poistavat vähemmän rasvaa. Koiran iholle pitää jäädä pesusta huolimatta rasvaa. Ei ole kerta eikä kaksi, kun joku tietämätön on pessyt koiransa ihmisten shampoolla tai ties millä käteen sattuneella pesuaineella, iho on kuivunut ja tuloksena eläinlääkärikäyntejä vaatinut kivulias ihotulehdus.

Okei. Meillä on yhdeksänvuotias koira ja olen pessyt sen aina miedolla, laimennetulla ihmisten samppoolla. Iho ja koko koira voi oikein hyvin. Mitään rajusti hakustettuja en käyttäisi ja pesen koiraa harvoin (koska sitä ei yhtenään kuulu pestä), ehkä kaksi kertaa vuodessa. Näin kyllä jatkankin tietämättömyyttäni.

Vierailija
545/2068 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda hoitoaine ja shampoo

Vierailija
546/2068 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirien shampoosta kyseleville: niitäkin on erilaisia (eri turkkilaaduille), mutta perusperiaatteena ihmisten shampooseen nähden ne eivät ole mitenkään tehokkaampia, vaan oikeastaan hellävaraisempia - ne poistavat vähemmän rasvaa. Koiran iholle pitää jäädä pesusta huolimatta rasvaa. Ei ole kerta eikä kaksi, kun joku tietämätön on pessyt koiransa ihmisten shampoolla tai ties millä käteen sattuneella pesuaineella, iho on kuivunut ja tuloksena eläinlääkärikäyntejä vaatinut kivulias ihotulehdus.

Okei. Meillä on yhdeksänvuotias koira ja olen pessyt sen aina miedolla, laimennetulla ihmisten samppoolla. Iho ja koko koira voi oikein hyvin. Mitään rajusti hakustettuja en käyttäisi ja pesen koiraa harvoin (koska sitä ei yhtenään kuulu pestä), ehkä kaksi kertaa vuodessa. Näin kyllä jatkankin tietämättömyyttäni.

Lisään tähän vielä, että kun ihmisen samppoon ph on noin 5,5 ja koirien 6,5-7, niin ihan veden lisääminen nostaa ph:ta joka tapauksessa. Itse olen käyttänyt koiralla mm. Erisania hyvin laimennettuna ja tosiaan täysin ongelmitta. Enkä osta koiralle muutamaa vuodessa tapahtuvaa pesua varten erillistä samppoota. Toki koiraq myös meillä tarvittaessa huuhdellaan ihan vedellä ilman pesuaineita sekä lumipestään, kun on lunta.

Hyvä nämä koira-asiatkin selvittää samalla. :)

Vierailija
547/2068 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät selvästi vääränlaista shampoota.

Vierailija
548/2068 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirien shampoolla :D

Ei toimi

Vierailija
549/2068 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksuta hiuksiasi

Vierailija
550/2068 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päänahka = hiukset

Kissat = koiria

:D

Vierailija
551/2068 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silikonit ja sulfaatit pois. Ne kuivattaa ja pakottaa leikkelemään latvoja jatkuvasti. 

Silikonista olen samaa mieltä. Kaksihaaraiset loppuivat minulta kun lopetin taannoin silikonin käytön. Mutta itse käytän urtekramin shampoota jossa on muistaakseni kookospohjaista sulfaattia ja jostain luin että se ei olisi niin paha kuin voimakkaammat sulfaatit. Yritin siirtyä sulfaatittomaan shampooseen mutta päänahka alkoi kutista.

Urtekramin shampoota olen käyttänyt vuosikymmenet ja latvani ovat hyvät. Nytkään en ole leikannut hiuksia 3 vuoteen enkä varmaan leikkaakaan pitkään aikaan. Latvat on hyvät.

Luonnollisestikaan en käytä mitään kuumavälineitä. Tukan paksuutta kehutaan paljon. Monesti näkee nuorilla kuinka vahva tukka ohenee siinä iässä kun sitä aletaan muotoilla kuumalaitteilla.

Kasviksia ja hyvää rasvaa ravinnoksi lisäksi.

Vierailija
552/2068 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silikonit ja sulfaatit pois. Ne kuivattaa ja pakottaa leikkelemään latvoja jatkuvasti. 

Silikonista olen samaa mieltä. Kaksihaaraiset loppuivat minulta kun lopetin taannoin silikonin käytön. Mutta itse käytän urtekramin shampoota jossa on muistaakseni kookospohjaista sulfaattia ja jostain luin että se ei olisi niin paha kuin voimakkaammat sulfaatit. Yritin siirtyä sulfaatittomaan shampooseen mutta päänahka alkoi kutista.

Urtekramin shampoota olen käyttänyt vuosikymmenet ja latvani ovat hyvät. Nytkään en ole leikannut hiuksia 3 vuoteen enkä varmaan leikkaakaan pitkään aikaan. Latvat on hyvät.

Luonnollisestikaan en käytä mitään kuumavälineitä. Tukan paksuutta kehutaan paljon. Monesti näkee nuorilla kuinka vahva tukka ohenee siinä iässä kun sitä aletaan muotoilla kuumalaitteilla.

Kasviksia ja hyvää rasvaa ravinnoksi lisäksi.

Minä saan kutinaa myös noista kookospohjaisista sulfaateista. Välillä kokeilen jotain muita tuotteita, mutta aina palaan Whamisan sulfaatittomaan shampooseen, koska se vaan on yksinkertaisesti parasta mitä olen koskaan käyttänyt. Pesee, mutta ei kuivata tai ärsytä.

https://www.sinunapteekki.fi/products/whamisa-organic-seeds-shampoo-oil…

Vierailija
553/2068 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalju

Vierailija
554/2068 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paksuta hiuksiasi

muttam iten

Vierailija
555/2068 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on maantienvärinen, suomalainen tukka, jossa on paljon hiuksia, mutta yksittäinen hius on ohut. Haluaisin tietää, onko millään hoitoaineella oikeasti vaikutusta tähän hiukseen.

Siis puolipitkän hiuksen latvat menevät aina nuudelimaisesti nippuun ja muutenkin tuntuu, että kaikki muotoiluaineet tekevät hiuksista vain rasvaisemmat. Alan jo epäillä, etteivät mitkään aineet vaikuta tähän hiuslaatuun "oikein". Siis jäävät jotenkin hiuksen pinnalle killumaan ja tekemään vaan likaista vaikutelmaa. Suolasuihke oli pahin hullutus, jonka oon ostanut, en ymmärrä mitä sen olisi pitänyt tehdä, mulla vaan teki pesemättömän näköiseksi.

En ihmettele yhtään suomalaisten naisten pilkattuja kouvola-kananperse-lähiö tms.-tukkia. Mun hiuksista ei tunnu saavan klassisen kauniita mitenkään, ne on aina ku pikkutytöllä tuossa olkapäillä, joten taidan mennä ottamaan kunnon punkkarikampauksen parilla pinkillä osiolla. Ainakin näkyy että hiuksille on tehty jotain :D Eli mun mielestä se hiusvärien ja -leikkausten rajuus johtuu siitä, että ei noilla föönauksilla oikein mitään näkyvää vaikutusta tähän littanaan ole, ihan turhaa työtä kun vielä pyöräilykypärän laittaa päähän. Eikä pysy kiharat, hyvä kun ponnarikaan.

Mun teoria muuten siitä Monacon ruhtinatar Charlenen sivusiilistä on hermostuminen liru-luru -hiuslaatuun ja siksi otti sen sivusiilin. Mitään aviokriisiä tarvi olla, tämä tukkalaatu tekee hulluksi:D

Vierailija
556/2068 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on maantienvärinen, suomalainen tukka, jossa on paljon hiuksia, mutta yksittäinen hius on ohut. Haluaisin tietää, onko millään hoitoaineella oikeasti vaikutusta tähän hiukseen.

Siis puolipitkän hiuksen latvat menevät aina nuudelimaisesti nippuun ja muutenkin tuntuu, että kaikki muotoiluaineet tekevät hiuksista vain rasvaisemmat. Alan jo epäillä, etteivät mitkään aineet vaikuta tähän hiuslaatuun "oikein". Siis jäävät jotenkin hiuksen pinnalle killumaan ja tekemään vaan likaista vaikutelmaa. Suolasuihke oli pahin hullutus, jonka oon ostanut, en ymmärrä mitä sen olisi pitänyt tehdä, mulla vaan teki pesemättömän näköiseksi.

En ihmettele yhtään suomalaisten naisten pilkattuja kouvola-kananperse-lähiö tms.-tukkia. Mun hiuksista ei tunnu saavan klassisen kauniita mitenkään, ne on aina ku pikkutytöllä tuossa olkapäillä, joten taidan mennä ottamaan kunnon punkkarikampauksen parilla pinkillä osiolla. Ainakin näkyy että hiuksille on tehty jotain :D Eli mun mielestä se hiusvärien ja -leikkausten rajuus johtuu siitä, että ei noilla föönauksilla oikein mitään näkyvää vaikutusta tähän littanaan ole, ihan turhaa työtä kun vielä pyöräilykypärän laittaa päähän. Eikä pysy kiharat, hyvä kun ponnarikaan.

Mun teoria muuten siitä Monacon ruhtinatar Charlenen sivusiilistä on hermostuminen liru-luru -hiuslaatuun ja siksi otti sen sivusiilin. Mitään aviokriisiä tarvi olla, tämä tukkalaatu tekee hulluksi:D

Olipa pitkä viesti, en jaksanut lukea. Pystykkö laittaa saman tiktok tanssina?

Vierailija
557/2068 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä sen nykyajan näkee. Kaikki pitäs olla tik tokkia, enempään ei riitä keskittymiskyky :D

Vierailija
558/2068 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin tiivistetty nykyajan keskittyminen :D

Vierailija
559/2068 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydelliset hiukset= omaa sellaiset luonnostaan.

Ei niistä huonoista täydellisiä saa vaikka kuinka yrittäisi.

Vierailija
560/2068 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syväpuhdistava shampoo käyttöön ja kaikkien silikonisten tuotteiden käytön lopettaminen. Shampoo ja hoitoaine esim. Madara GROW. Kosteisiin hiuksiin joku kevyt, tuuheuttava muotovaahto ja ehdottomasti föönikuivaus viileällä ilmalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi