Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavoitteena täydelliset hiukset - anna paras vinkkisi

Vierailija
09.10.2022 |

Miten saatte pitkät hiukset pysymään hyvännäköisiä? Kun pidän niitä auki ne rasvoittuu nopeasti ja takana oleva pyörre tulee esiin. Hiukset ovat ns. raskaat. Hiuksia en juurikaan muuten föönää tai erityisemmin laita 😊

Kommentit (2068)

Vierailija
281/2068 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö lihaa paljon

Mihinköhän tutkimuksiin perustuu lihan hiustenkasvua parantava vaikutus? Kaikki vähänkään luotettava tutkimus mitä itse olen nähnyt hiustenkasvua parantavista tuotteista on ollut kasviperäisistä tuotteista.

Toki jos on runsasta raudanpuutosta niin liha voi sisältää kohtuullisissa määrin sitä, mutta rautaa saa yhtä hyvin tai paremmin muualtakin eikä liha ole sen suhteen mitenkään erityisessä asemassa.

"Rautaa imeytyy eniten punaisesta lihasta, huonoiten kasviksista. C-vitamiini edistää raudan imeytymistä, kun taas kalsium hidastaa sitä. Kasvissyöjillä on erityisen tärkeää, että rautapitoisten ruokien kanssa nautitaan raudan imeytymistä edistäviä juomia ja vältetään sitä heikentäviä juomia."

https://www.mehilainen.fi/laboratorio/raudanpuute-anemia-ja-ferritiini

Juu, eläinperäinen rauta imeytyy noin pari kertaa paremmin kuin kasvipohjainen mutta kasvipohjaista rautaa on ylensä enemmän.

Ja edelleenkään liha ei ole hyvä lähde edes sille eläinperäiselle raudalle. Kannattaa kokeilla vaikka verilettuja tai mustaa makkaraa jos oikeasti haluaa (eläin)rautapitoista ruokaa.

Vierailija
282/2068 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö lihaa paljon

Mihinköhän tutkimuksiin perustuu lihan hiustenkasvua parantava vaikutus? Kaikki vähänkään luotettava tutkimus mitä itse olen nähnyt hiustenkasvua parantavista tuotteista on ollut kasviperäisistä tuotteista.

Toki jos on runsasta raudanpuutosta niin liha voi sisältää kohtuullisissa määrin sitä, mutta rautaa saa yhtä hyvin tai paremmin muualtakin eikä liha ole sen suhteen mitenkään erityisessä asemassa.

"Rautaa imeytyy eniten punaisesta lihasta, huonoiten kasviksista. C-vitamiini edistää raudan imeytymistä, kun taas kalsium hidastaa sitä. Kasvissyöjillä on erityisen tärkeää, että rautapitoisten ruokien kanssa nautitaan raudan imeytymistä edistäviä juomia ja vältetään sitä heikentäviä juomia."

Juu, eläinperäinen rauta imeytyy noin pari kertaa paremmin kuin kasvipohjainen mutta kasvipohjaista rautaa on ylensä enemmän.

Ja edelleenkään liha ei ole hyvä lähde edes sille eläinperäiselle raudalle. Kannattaa kokeilla vaikka verilettuja tai mustaa makkaraa jos oikeasti haluaa (eläin)rautapitoista ruokaa.

Ei imeydy. Onko jotain faktoja tai perusteluja heittää väitteelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/2068 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niitä pitää hoitaa ja muotoilla, eli käyttää aikaa ja rahaa ja nähdä vaivaa. Ja hankkia oikeat tuotteet hiuksillesi ja hiuspohjallesi Ei ne odottamalla muutu upeiksi.

Vierailija
284/2068 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hiuksia en juurikaan muuten föönää tai erityisemmin laita 😊"

Jos hiuksille ei tee mitään, niin ne näyttävät juurikin siltä, ettei niille ole tehty mitään.

Jep, aiemmin vaalennettujen ja föönattujen kuiviksi kulahtaneiden ja laitettujen hiusten tilalla on nyt kauniit, terveet ja kiiltävät hiukset. Ihan vaan kun lopetin sen ylenmääräisen laittamisen.

No käytössä oli siis väärät metodit. Pilalle vaalentamisen ja ei mitään välille mahtuu kyllä ihan terveitäkin keinoja, jotka antavat hiuksille ryhtiä ja vivahdetta.

Vierailija
285/2068 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki itsellesi mentori

Vierailija
286/2068 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö lihaa paljon

Mikä ei imeydy? Ihan yleisiin lähteisiin olen tämän perustanut. 

Ekalla hakutuloksella löytyy

"Heme iron is better absorbed by the body (about 15-35%) than non-heme iron (about 2-20%). BUT, plant-based eaters can still meet their daily iron needs by eating plenty of non-heme rich plant foods, like dark leafy greens, whole grains, legumes, dried fruits, nuts, and seeds."

https://www.foodnerdinc.com/blogs/food-for-thought/iron

Voisit itsekin opetella käyttämään hakukoneita.

Vierailija
287/2068 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vähemmän hiuksiaan sorkkii ja mekaaniselle (harjaaminen, peseminen ja hiustenkuivaaja) ja muulle rasitukselle (pakkanen, aurinko, kloorivesi, sauna) altistaa, sitä parempana pysyy. Itse pidän hiuksia useimmiten nutturalla ja vaihtelen paikkaa mihin ne klipsut kiinnitän, ettei katko hiuksia. Metallisia pinnejä en käytä koskaan enkä juurikaan ponnareitakaan, varsinkaan pieniä kuminauhoja. Lopetin jopa hiusharjan käytön ja selvitän takut sormin (tosin mulla onkin kiharuuteen taipuva hius joka tykkää hakeutua ns. omiin osioihinsa eikä niiden auki harjalla repiminen tarkoita kuin ylenpalttista pörröisyyttä ja lisää takkuja). Harvemmin pidän auki juuri siksi koska rasvoittuu nopeammin. En käytä silikoneja tms. joten mun tavoite ei olekaan mikään Pantene-mainoksen hulmuava ja kiiltävä silkkimatto, vaan ihan tämmöinen perushyvinvoiva tavis karhea luonnonhius. Leikkaan itse haaroittuneet hiukset säännöllisesti etteivät ne repeydy ja takkuunnu entisestään. Häntäluuhun asti pitkät hiukset.

Ravinto ja syöminen on myös avainasemassa. Laihduin viime talvena masennuksen ja syömättömyyden vuoksi nopeasti tosi paljon ja hiuksia myös lähti aivan älyttömästi.

Nämä vinkit toimii myös minulla. Myös se, että hiukset on leikattu kerroksittain auttaa, kun eivät ole ihan niin raskaat sitten. Toki riippuu hiustyypistä mutta ainakin tämmöiselle kiharalle kerrostus toimii. Pehmeät ja joustavat hiusdonitsit tms on parhaat kiinni laittamiseen, ohuet kumirenksut huonoimmat. Pidän usein tukkaa auki tai puoliponnarilla (eli osa tukasta kiinni niin etteivät tule naamalle), koska tuntuu että se on paras hiuksille. Tosin näin talvella kaulahuivit ja takinkaulukset tuppaa takkuunnuttamaan, joten pidemmille ulkoiluille laitan letille.

Vierailija
288/2068 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman vähän mitään turhaa kähertämistä ja föönaamista :D Mulla yltää hiukset melkein housujen rajaan ja pesen arkiaamuisin hiukset, vloppuisin en jos olen vain kotona. Käyn vuodessa vain kerran kampaajalla jolloin leikkaan ja värjään samalla (ei ole varaakaan käydä useammin). Katson vähän mitä suuhuni laitan eikä vitamiineistakaan haittaa ole.

Vierailija
289/2068 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö lihaa paljon

No se on ihan kemiaa. Se rauta on vähän eri muodossa kasviperäisenä ja eläinperäisenä, ja näistä se eläinperäinen on semmoisessa muodossa että se pääsee helpommin suoliston seinämän läpi menemään. En osaa selittää sitä asiaa sillä tavoin maalaisjärkisesti valitettavasti, kun ei ole mikään yksinkertainen prosessi tuo meidän ruuansulatuksen toiminta.

Vierailija
290/2068 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö lihaa paljon

Aina paikalle on pakko osua viisastelijoita😡

Vierailija
291/2068 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anthi anthi missä on se anthi kirjoitti:

Mulla ainahi meinaa olla tukka aika pöllyssä jollei sen anna rasvoittua ainahi 2 viikkoa. Se leikottiin viimeksi 21.1. tänä vuona muttei soo simmone liukas ja luistava  kuten 2012 kun mulla viimmeksi oli noin yhtä iso tukka. Tiiä sitt  pitääskö juoja jotai saviteetä kussois hiusten tarvimaa piitä. Takkuiseksi meinaa mennä. mikä siihin on syynnä? Onko hiussen latva liian ohut sillon. puuttooko hiusesta siinä tapauksessa vettä, rasvaa vahi jotain hiuksen perusmassaa?

Ilmeeni kun entinen koira kantoi aina karvatura koira kantoi sänkyyn kesällä hiekkaa kun makoili ja pyöri tarhassa jotka karisi sitten illalla sisälle kun otettiin koirat sisään.

Sivusta. Karvaturista puheen ollen, oikeasti olen kokeillut omaan kuontaloon - ihan vaan mielenkiinnosta - koirien shampoota. :D 

Sama täällä :D Aasiassa reissaillessa tuli hoidettua kodittomia koiranpentuja ja shampoon loputtua pesin oman tukkani sillä pentushampoolla eikä varmaan koskaan ole ollut niin pehmeä ja kiiltävä tukka :D Silloin oli kylläkin huomattavasti lyhyemmät kuin nyt mutta kuitenkin. Enkä herranjumala sentään tiedä mitä ne thaimaalaisiin koirashampoisiin laittavat...

t: se aiemmin vastannut jolla on häntäluuhun asti hiukset

Mä kokeilin kerran myös, vahingossa.

Koirashompoo säilytetään ihan muualla

Vierailija
292/2068 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anthi anthi missä on se anthi kirjoitti:

Mulla ainahi meinaa olla tukka aika pöllyssä jollei sen anna rasvoittua ainahi 2 viikkoa. Se leikottiin viimeksi 21.1. tänä vuona muttei soo simmone liukas ja luistava  kuten 2012 kun mulla viimmeksi oli noin yhtä iso tukka. Tiiä sitt  pitääskö juoja jotai saviteetä kussois hiusten tarvimaa piitä. Takkuiseksi meinaa mennä. mikä siihin on syynnä? Onko hiussen latva liian ohut sillon. puuttooko hiusesta siinä tapauksessa vettä, rasvaa vahi jotain hiuksen perusmassaa?

Ilmeeni kun entinen koira kantoi aina karvatura koira kantoi sänkyyn kesällä hiekkaa kun makoili ja pyöri tarhassa jotka karisi sitten illalla sisälle kun otettiin koirat sisään.

Sivusta. Karvaturista puheen ollen, oikeasti olen kokeillut omaan kuontaloon - ihan vaan mielenkiinnosta - koirien shampoota. :D 

Sama täällä :D Aasiassa reissaillessa tuli hoidettua kodittomia koiranpentuja ja shampoon loputtua pesin oman tukkani sillä pentushampoolla eikä varmaan koskaan ole ollut niin pehmeä ja kiiltävä tukka :D Silloin oli kylläkin huomattavasti lyhyemmät kuin nyt mutta kuitenkin. Enkä herranjumala sentään tiedä mitä ne thaimaalaisiin koirashampoisiin laittavat...

t: se aiemmin vastannut jolla on häntäluuhun asti hiukset

Mä kokeilin kerran myös, vahingossa.

Koirashompoo säilytetään ihan muualla

Onko koirashampoo muka oikeasti tehokkaampaa? 

Vierailija
293/2068 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voluptin tuotteita käyttänyt itse ja ainakin omalla kohdalla ne on auttaneet

Vierailija
294/2068 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksista tunnistaa helposti mihin sosiaaliluokkaan joku kuuluu. Itse käyn kerran viikossa kampaajalla.

Vierailija
295/2068 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että pitkät hoitavat hiuksiaan mitenkään eri tavalla kuin lyhyet.

Aina paikalle osuu viisastelija, joka ilmeisesti pitää itseään hauskana😡

No olihan tuo nyt ihan hauska. Chillaa vähän.

Vierailija
296/2068 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi kun ei suomalaisesta liruhiuksesta saa mitenkään hyvännäköistä :DDDD Siksi hankin naiseni Itä-Euroopasta

Vierailija
297/2068 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shampoota kannattaa säännöllisin väliajoin vaihtaa.

Vierailija
298/2068 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Vierailija
299/2068 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

ei kuulu sulle mutta niin nyt vain kuuluu tehdä

Vierailija
300/2068 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaa hiukset märkänä pesun jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan