Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavoitteena täydelliset hiukset - anna paras vinkkisi

Vierailija
09.10.2022 |

Miten saatte pitkät hiukset pysymään hyvännäköisiä? Kun pidän niitä auki ne rasvoittuu nopeasti ja takana oleva pyörre tulee esiin. Hiukset ovat ns. raskaat. Hiuksia en juurikaan muuten föönää tai erityisemmin laita 😊

Kommentit (2068)

Vierailija
221/2068 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olaplex tuotteet auttanut itsellä ainakin. Hiuksista tuli jonkun kuukauden päästä paljon paksummat ja terveemmät. 

Sama. Onko kellään kokemusta Kerastasen Densifique-kapseleista? Huijausta vai toimiiko?

Olen käyttänyt Kerastasen Densifique Fondant Densité Conditioner ja hiuksieni laatu parani huomattavasti.

Kiitos vastauksesta. Ehkä kokeilen.

Vierailija
222/2068 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Radico- kasviväri kerran kuussa tai kahdessa. Mikään muu ei hoida hiuksiani yhtä hyvin. Peittää alkavat harmaat, vie pois säkkärän, tuo rakennetta ja hius laskeutuu kauniimmin. Tekee kai saman kuin proteiinihoito.

Pesurutiini: pesen hiukset ja levitän niihin System 4-hoitoaineen, joka päässä istun mieluiten saunassa hiukset hupulla ja pyyhkeellä suojattuna, jos aikaa on. Sen jälkeen pesen hiukset vielä kerran ja huuhtelen omenaviinietikalla, jossa on rosmariinin ja katajan eteerisiä öljyjä. Annan kuivua luonnollisesti ja laitan hiuspuuteria juuriin. Tuloksena on upean tuuheat, pehmeät ja kiiltävät hiukset, vaikka lähtötilanne on rasvoittuva ja lasimainen. Pesuväli 2-3 päivää.

Ennen pesin, hoidin ja föönasin. Hiukset olivat litteä ja narumainen pettymys, ihan sama mitkä kampaajan suosittelemat aineet oli käytössä. Kaikki muuttui, kun kuulin tästä hoitoaineen ja shampoon väärinpäin käytöstä. Vuosi sitten löysin Flow-merkkisen hiusetikan, joka oli se viimeinen silaus rutiiniini. Nykyään sekoitan etikan ja öljyt itse.

Minulla myös paksut ja hyväkuntoiset hiukset, mutta hieman harmaita ja Radicon sävysi kiinnostaisi. Muistatko, mikä sävy? Samoin kiinnostaisi hiuspuuteri, minkä merkkistä käytät?

En sinulle, mutta ihan yleensä muistutan, että osa meistä tarvitsee kunnolla pesevän samppoon tai päänahka kutisee ja rasvoittuu. Itse pesen Erisanin samppoolla, se sopii hyvin ja hiukset ovat hyväkuntoiset ja paksut ja vyötäröpituiset, ikää lähes 49v.

Käytän hieman punaisiin taittaviin, keskiruskeisiin hiuksiini joko Ash Blonde- tai Strawberry Blonde- sävyä, eli lähintä mahdollista omaan väriin verrattuna. Auburn Red oli myös kiva mutta todella punainen, enkä itse välttämättä haluaisi hennatun näköisiä hiuksia.

Parhaaksi hiuspuuteriksi olen todennut Schwarzkopfin got2be Powderfulin. Se oli ennen tuoksuton mutta parissa viimeisimmässä purkissa on ollut mieto tuoksu (pitäisi kirjottaa maahantuojalle).

Kiitos kovasti tästä! Minulla on myös hieman punaiseen taittavat hiukset (ja ehkä hieman tummemmat kuin sinulla). En halua hennatun punaisia hiuksia vaan haluaisin hiusteni harmaisiin kohtiin samantyyppisiä raitoja/sävyjä kuin aurinko tekee. 

Hiuspuuteria kokeilen myös vaikka minulla ei päänahka tahdo kestää mitään muotoilutuotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/2068 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiusten täydellisyys tulee perimästä, etkä voi sitä enää tavoitella.

Elintavoilla on havaittu merkitystä hiustenlaatuun mm. kaksoistutkimuksissa. Siitä ei ole tarkkaa tietoa mikä kaikki tarkalleen vaikuttaa koska tutkimus on hankalaa ja ollut vähäistä. Yleiset asiat kuten stressi, tupakointi jne. on todettu melko helposti hiustenlaatua huonontavaksi.

Esim. biotiini usein linkitetään hiustenkasvua parantavaksi, tutkimus mihin tässä markkinoinnissa viitataan on kuitenkin ainoastaan lapsista joilla on geneettinen virhe biotiinin tuotannon suhteen ja ainoastaan näille biotiinin on havaittu lisäävän hiustenkasvua. Toinen kikka on valita tutkimusryhmästä sellaiset jolla on selkeää vitamiininpuutosta, syöttää näille vitamiinilisää ja lopuille placeboa. Näin saadaan paperilla näyttämään että jokin ravintolisä lisäisi hiustenkasvua.

Tutkimuksia voidaan muutenkin tehdä harhaanjohtavasti. Ihmisellä on mm. luonnollinen sykli hiustenkasvun ja lähdön suhteen siten, että ihmisen luontainen hiustenlähtö on korkeimmillaan loppukesästä. Tätä hyväkskäyttäen voidaan ajoittaa tutkimusryhmät siten että minkä tahansa tuotteen saadaan näennäisen tieteellisesti näyttämään siltä että lisää hiustenkasvua.

Tää ei tietenkään tarkoita sitä etteikö jotkut ruoat, lisäravinteet tai luontaistuotteet saattais parantaa hiustenlaatua ja -kasvua. Joistain tuotteista alkaa olla jo melko vahvaa konsensusta että ne ainakin voivat lisätä hiustenkasvua ja jopa ehkäistä hiustenlähtöä. Näissäkin tuotteissa kuitenkin apu on ylensä aika vähäistä eikä mitkään tuotteet toimi kaikille. Hankala alue laajastikin johon on tuskin mitään taikakeinoa tulossa koska muuten sellainen oltaisiin jo keksitty.

Vierailija
224/2068 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olaplex tuotteet auttanut itsellä ainakin. Hiuksista tuli jonkun kuukauden päästä paljon paksummat ja terveemmät. 

Olapexit tekee kai jonkun kalvon hiuksiin ja siksi niistä tulee niin hyvät. Sitte kun lopettaa tuotteiden käytön niin jonkun kuukauden päästä palaa samaksi kuin ennen.

Vierailija
225/2068 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että pitkät hoitavat hiuksiaan mitenkään eri tavalla kuin lyhyet.

Tämä!

Vierailija
226/2068 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule onnistumaan näillä vinkeillä

Vierailija
227/2068 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä stressiä!

Vierailija
228/2068 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kypsästä lihasta ja kanasta rustot ja roippeet, niin hiukset pysyy kunnossa vanhanakin.

Vierailija
229/2068 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö lihaa paljon

Vierailija
230/2068 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kastele hiuksiasi kuumalla vedellä

Vierailija
231/2068 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruuan syötni

Vierailija
232/2068 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa kalju niin tukkaa ei tarvitse hoitaa. Problem solved.

Vierailija
233/2068 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi kun ei suomalaisesta liruhiuksesta saa mitenkään hyvännäköistä. Siksi onkin paljon miesmäistä tyyliä ja kouvolatukkaa

Vierailija
234/2068 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese joka päivä, käytä hoitoainetta ja kampaa hiukset vain hoitoaineen kanssa, hyvä huuhtelu. Kuivaa kuivaajalla jos pitää olla heti kuivat.

Vierailija
235/2068 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaa hiukset kuivana pesun jälkeen siis ensin föönäys tai anna vaan kuivaa.

Huomasin itse vahingossa kun kampa jäi pari kertaa salirepusta, ei lähde hiuksia ollenkaan niin paljon.

Vierailija
236/2068 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida mahdollinen raudanpuute. Aiheuttaa mulla hiustenlähtöä ja päänahan oireilua. Kuivia länttejä siellä täällä.

Vierailija
237/2068 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö lihaa paljon

Mihinköhän tutkimuksiin perustuu lihan hiustenkasvua parantava vaikutus? Kaikki vähänkään luotettava tutkimus mitä itse olen nähnyt hiustenkasvua parantavista tuotteista on ollut kasviperäisistä tuotteista.

Toki jos on runsasta raudanpuutosta niin liha voi sisältää kohtuullisissa määrin sitä, mutta rautaa saa yhtä hyvin tai paremmin muualtakin eikä liha ole sen suhteen mitenkään erityisessä asemassa.

Vierailija
238/2068 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vaan en ymmärrä miksi tulette tänne tahallaan pilaamaan minun keskustelun. Huolestuttavaa on, että eikö teillä oikeasti ole mitään parempaa tekemistä? Esim harrastuksia tai ihmissuhteita.

-ap

Ok boomer 🤣🤣

ok zoomer ;)

Vierailija
239/2068 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta hanaveden juonti. Täynnä alumiinia, raskasmetalleja ja fluoreja.

Vierailija
240/2068 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese hiuksesi shampoolla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan