16v tyttäreni on raskaana
Mites tähän nyt pitäisi suhtautua. Olen aivan järkyttynyt mutta olen hänen tukenaan koko raskauden ajan jos päättää pitää vauvan. Onko vanhemmilla mitään sananvaltaa tähän? Vaikuttaako koulunkäyntiin miten
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pirjo74 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaatinut kollilta kumia? Mikset ole puhunut ehkäisystä teinillesi?
Eikös koulusaa opeteta kondomin käyttöä???
Vanhempien tehtävä on. Tai oli teidän tapauksessa...
Mistä päättelet etteivät olisi kotona puhuneet? Miksi poliisit tuo myös esim. alaikäisiä kännisiä kotiin, kun lapset ihan varmasti tietävät etteivät saa juoda? Ja taatusti on vanhemmat kieltäneet. Miksi näpistetään ja ajetaan ilman korttia tai ylinopeutta? Onko tämä jälkiviisaus jotenkin tarpeen tai avuksi?
No kun ap kyseli onko muka koulun tehtävä ehkäisyvalistus!
Pöh😠
Vierailija kirjoitti:
Miten lapsen isä? Siis syntymättömän lapsen? Onko kuvioissa? Pysyykö kuvioissa, jos vauva syntyy? Onko tukena jos ei synny?
Niin. Lapsen isä!?!?
Ihan turha enää lyödä lyötyä, maito on jo maassa ja nyt pitää selvittää, mitä seuraavaksi. Mielestäni vaihtoehdot on pitäminen tai abortointi, tuo adoptiotie on niin vaikea ja usein traumatisoiva, ihmiset suhtautuu siihen vähän turhan kevyesti. Tytär tarvitsee keskusteluapua esim. neuvolasta, myös äiti voisi tukea ja antaa keskusteluapua, jos tunteet pysyy joten kuten aisoissa. Luonne vaikuttaa paljon. Pitää olla selvää, että elämä muuttuu radikaalisti, jos lapsen pitää ja sellainen huoleton ikätoverien kaltainen bilenuoruus tuskin onnistuu. Joillekin se on ok ja kasvavat äidit rooliin hienosti, toisilta ei onnistu. Mutta hyvä muistaa että ei tämä(kään) ole maailmanloppu, kyllä tuosta selvitään, valitsee tyttö kummin päin vain.
Vierailija kirjoitti:
Jos on totta, niin mitä 16-v tekee sängyssä jonkun kanssa?
No kyllä se pitäisi pystyä tuosta aloituksesta arvaamaan mitä se siellä tekee?
likainensetamies kirjoitti:
sori, unohdin kortsun
Iik likainen serämies
Vierailija kirjoitti:
Jos on totta, niin mitä 16-v tekee sängyssä jonkun kanssa?
Missä tynnyrissä sä olet kasvanut jos et tajua 16-vuotiaiden olevan kiinnostunut seksistä. :D Ehkäisystä pitää toki huolehtia.
Ap, onko päätöksiä tehty? Lapsen isä???
Arvatenkin sait itsekin tyttäresi saman ikäisenä. Mikäli tämä on edes totta.
Ja minä olen lapsen isä. T. Raino 53v
Vierailija kirjoitti:
Lapselle voi näyttää ilmakuvan Rovaniemestä ja sanoa "että mitä suuremmalla todennäköisyydellä isäsi on tässä kuvassa".
Vierailija kirjoitti:
Paikallinen korisjoukkue.
Järkevämpi tehdä lapsi 16v kuin 36veenä. Huomattavasti varmemmin terve ja nuorena jaksaa valvoa vaikka joka yö.
Et sitten valistanut lastasi. Nyt sitten tuet lastasi ja lastenlastasi.
Vierailija kirjoitti:
Järkevämpi tehdä lapsi 16v kuin 36veenä. Huomattavasti varmemmin terve ja nuorena jaksaa valvoa vaikka joka yö.
16 v on lapsi, koulut vielä käymättä. Valistakaa lapsia hyvissä ajoin.
Olet varmasti Suomen ainoa Pirjo joka on syntynyt vuonna 1974. Vai oliko ikäsi?
Mun tytär oli vähän päälle 16 kun sai lapsen. Valmistui kaksoistutkinnosta äskettäin ja on väyläopinnoissa ammattikorkeakoulussa. Lukipn sai suorittaa aikuispuolella, isolta osin etänä. Ikää kohta 19 vuotta. Lapsenlapsi 3-vuotias loppuvuodesta.
Joskus voi asiat sujua hyvinkin.