Onko ok mennä sanomatta enterorokossa kylään?
Yksi tuttu tuli enterorokossa meille kylään, eikä ilmoittanut asiasta. Rakkuloita suussa ja käsissä. Onko tämä mielestänne oikeaa toimintaa? Miten tekisitte tässä tilanteessa?
Kommentit (14)
Ja sinun pitää kysyä asiaa täällä? Siellä on sitten ollut kaksi ääliötä samassa tilassa. Olisit ajanut ulos heti ja sanonut tuttavuuden irti siltä seisomalta.
En halua ehdoin tahdoin saada sitä, joten käännytin hänet pois. Mielestäni siinä ei ole mitään väärää
Vierailija kirjoitti:
Ja sinun pitää kysyä asiaa täällä? Siellä on sitten ollut kaksi ääliötä samassa tilassa. Olisit ajanut ulos heti ja sanonut tuttavuuden irti siltä seisomalta.
Ajoin hänet ulos heti.
Sairaana ei kyläillä. Ihan näin yksinkertaista.
Pitääkö siis täällä kysellä? Eikö ole itsestään selvä että sairaana ei mennä kylään? Mikä uusavuttomuuden huippu!
Enterorokkoa ei taida enää siinä rokkovaiheessa tarttua. Itämisaika on pitkä ja tartuttaa jo ennen oireita. Käytännössä siis pitkin kyliä laukatessa tartuttaa enteroa ennenku koko taudista on itse tietoinen.
Mykälle ok. Yleensä jotakin sanotaan.
Enterorokkohan taitaa olla aikuiselle aika raju tauti? Minulla ei ole kokemusta, mutta muistan iäkkäällä vanhemmallani olleen tartunta. Lapsiperheestä lähtöisin.
No ei oo ok. Silkkaa v*ttumaisuuttahan tuo. Tahallaan tuli tartuttamaan. Varmaan niitä ihmisiä, jotka ajattelee vain oma napaa ja että "kun minä joudun kärsimään niin muutkin joutaa."
Ei ole ok. Se on aikuiselle hirveä tauti. Tutulla kuulemma irtosi kynsiä.
Ei ole ok.