16v tyttäreni on raskaana
Mites tähän nyt pitäisi suhtautua. Olen aivan järkyttynyt mutta olen hänen tukenaan koko raskauden ajan jos päättää pitää vauvan. Onko vanhemmilla mitään sananvaltaa tähän? Vaikuttaako koulunkäyntiin miten
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Ei vaatinut kollilta kumia? Mikset ole puhunut ehkäisystä teinillesi?
Eikös koulusaa opeteta kondomin käyttöä???
Pirjo74 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tollakaan oo! Hissan kirjasta kuva!
-ap
https://cumm.co.uk/wp-content/uploads/2017/09/Naked-Old-men-Show-their-…
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä puhuminen ei vedä sitä kumia siihen pilin päälle. Ja humalaiset tuskin miettivät tällaisia. Entäs jos ehkäisy pettänyt tai poika valehdellut kumista? Kumma tämä palsta, vastataan tietäväisenä ja syytellen, vaikka vain pieni aavistus jostain. Mutta kun minä, minä ja vielä kerran minä.
Miten lapsen isä? Siis syntymättömän lapsen? Onko kuvioissa? Pysyykö kuvioissa, jos vauva syntyy? Onko tukena jos ei synny?
Vierailija kirjoitti:
Kumikaan ei ole 100% varma suoja. Sen kanssa voi myös toimia väärin tai se voi mennä rikki.
Pirjo74 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien tehtävä on. Tai oli teidän tapauksessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso Teiniäidit-ohjelmaa saatte molemmat vinkkejä.
Eikös noi teiniäidit ole yleensä ongelmalapsia???
Onhan ap:n tytölläkin ongelma eli ongelmalapsihan se on.
Pirjo74 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea tulevalle äidille ja isoäidille!
Minkähän värinen ylläri tulossa. sillä ei tietenkään ole mitään väliä, koska ainahan ne lapsenlapset on yhtä toivottuja ja yhtä rakkaita.
Tyttäreni poikaystävä on tummaihoinen eli eiköhän sieltä tumma lapsi tule
Ihana. Siis välimuoto tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumikaan ei ole 100% varma suoja. Sen kanssa voi myös toimia väärin tai se voi mennä rikki.
Eikä se ole 100% varma silloinkaan. Jos kondomia käyttää täysin oikein eikä siinä ole valmistusvirhettä niin ehkäisyteho on 98%.
Tuo on oikein sopiva ikä tulla raskaana, sillä luonto on tarkoittanut asian niin, että paras ikä olla raskaana ja tulla äidiksi on noin 12-25 vuotiaana eli melko nuorena, ei enää vaikka joskus 40-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Pirjo74 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien tehtävä on. Tai oli teidän tapauksessa...
Mistä päättelet etteivät olisi kotona puhuneet? Miksi poliisit tuo myös esim. alaikäisiä kännisiä kotiin, kun lapset ihan varmasti tietävät etteivät saa juoda? Ja taatusti on vanhemmat kieltäneet. Miksi näpistetään ja ajetaan ilman korttia tai ylinopeutta? Onko tämä jälkiviisaus jotenkin tarpeen tai avuksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä se ole 100% varma silloinkaan. Jos kondomia käyttää täysin oikein eikä siinä ole valmistusvirhettä niin ehkäisyteho on 98%.
No sitähän mä just tässä sanoin. Kumi ei ole 100% varma suoja. Sen kanssa voi MYÖS toimia väärin, eli esim. ensin ilman ja sitten vasta viimeisillä vaiheilla laittaa päälle. Jotkut kun luulee, ettei touhutipoista voi hedelmöityä jne. Samoin voi vehkeen jättää liian pitkäksi aikaa "sinne" ja kaikki valuu sisään.
Miksi täällä lähinnä jossitellaan kumin käytöstä ym? On niin hirmu helppoa olla jossittelija, niitä on pilvin pimein täällä vauvapalstalla, aiheesta riippumatta.....
Jos 16 v odottaa lasta, niin ei se ole maailman eka eikä viimeinen ihme.
Jos raskaus alussa niin toki tytön (ja lapsen isän?) kanssa hyvä pohtia. Varmaan monenlaisia ajatuksia ja vaihtoehtoja mielessä itse kullakin. Neuvola ja sos.työntekijä voivat auttaa tilanteessa, siis kuunnella ja jakaa tietoa.
Pirjo74 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole raskaana. Keksi uuusi provo.
Ei vai? Miksi sitten lääkäri hänelle näin sanoi??
Lääkäri? Tarvitaanko Porvoossa Pirjo lääkäriä kun epäillään raskautta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä lähinnä jossitellaan kumin käytöstä ym? On niin hirmu helppoa olla jossittelija, niitä on pilvin pimein täällä vauvapalstalla, aiheesta riippumatta.....
Jos 16 v odottaa lasta, niin ei se ole maailman eka eikä viimeinen ihme.
Jos raskaus alussa niin toki tytön (ja lapsen isän?) kanssa hyvä pohtia. Varmaan monenlaisia ajatuksia ja vaihtoehtoja mielessä itse kullakin. Neuvola ja sos.työntekijä voivat auttaa tilanteessa, siis kuunnella ja jakaa tietoa.
Tarkoitus on näköjään etsiä syntipukki ja alkaa solvaukset. Kun se mamma ei ollut itse kiskomassa sitä kortsua päälle. Vanhemmat ämmätkin saavat "vahinkolapsia", miksi ei 16-vuotias nuori?
Olisi hauska ketju, jollei Provo olisi niin kulunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei edes noin paljon. Ehkä 90 %.
Oikeasti kamalaa. Olen aina ollut teiniraskauksia vastaan ihan älytöntä. Antaisin omat neuvot mutta saisi päättää mitä haluaa.