Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomaatteko D-vitamiinin auttavan sinua millään tavalla? Miten?

Vierailija
09.10.2022 |

Itse syön 200 ug/vrk. En osaa sanoa onko mitään apua ollut.
Muutaman viikon ajan olen syönyt.

Ainakaan kipeäksi en ole tullut vaikka olen työskennellyt flunssaisten kanssa sekä koronaa sairastavien kanssa.

Kommentit (47)

21/47 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt kohta kymmenen vuotta 50-100 mikrogrammaa päivässä. En ole huomannut mitään vaikutusta. Kyllä hyvästä D-vitamiinitasosta silti on apua terveysongelmien ennaltaehkäisemisessä joten jatkan käyttöä.

Vierailija
22/47 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 50 ug päivässä, ja kyllä se meikäläisellä parantaa vastustuskykyä. Pari vuotta sitten kun en vielä syönyt, niin olin flunssassa talvisin huomattavasti useammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla itan vahvan B12 vitamiinin ja illalla 50-100 mg D-vitamiinikapselin (imeytyy kuulemma paremmin). Toimii, mieliala parempi ja yleistila ok.

Vierailija
24/47 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt 100mg taas elokuusta alkaen. Muuten en ole huomannut mitään, mutta aamuöiset heräämiset kesken unia ovat lisääntyneet.

Voi tietty johtua muistakin syistä.

Vierailija
25/47 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä sivuhuomiona: Jos aloittaa lauseen teitittelemällä, kuten ap, on toivottavaa jatkaa teitittelyä edes saman lauseen loppuun asti. 

Ei mulla muuta.

Vierailija
26/47 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon mieluummin olutta.

Vierailija
27/47 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan ei kai purkista ottaessa mitenkään nopeasti vaikuta.

Tasot ei vaihtele mitenkään päivittäin tai yllättäen suuntaan tai toiseen vaan rasvaliukoisena pysyy joitain kuukausia samalla tasolla.

Vierailija
28/47 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo lisäravinteet on viimesem päällle kusetusta. Ei varmssti auta yhtään. Kunnon ruoka ja oikea aurinko auttaa. Ja talvella hyvö ruoka. Noista pillereistä ei saa muutq ku placeboa. Piste.

Vierailija
29/47 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa D-vitamiini valtasi hittivitamiinien ykköspaikan, kun vielä jokunen vuosikymmen sitten C-vitamiini oli se juttu?

Vierailija
30/47 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne auta mitään. Uskokaa kokenutta isää. Ei auta.

Vierailija
31/47 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjettömän suuria annoksia ketjussa ainakin näkee. Otan 20 µg/vrk. Olen selvästi virkeämpi etenkin aamuisin ja tyroksiinilääkityksen teho vaikuttaa paremmalta. Päiviä, jolloin olo tuntuu voimattomalta, on erittäin harvoin. 

Vierailija
32/47 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta.

Vierailija
33/47 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjettömän suuria annoksia ketjussa ainakin näkee. Otan 20 µg/vrk. Olen selvästi virkeämpi etenkin aamuisin ja tyroksiinilääkityksen teho vaikuttaa paremmalta. Päiviä, jolloin olo tuntuu voimattomalta, on erittäin harvoin. 

Kyllä. Jotkut ottavat jopa 100 MILLIgrammaa.

Vierailija
34/47 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina syönyt Dtä. Eli n. 10 ug per päivä syys-maaliskuun ajan. Noin kymmenen vuotta sitten tutkin juttuja, että on niin pieni annos, ettei siitä ole kuin tiettyä ylläpidollista hyötyä. Nostin oman päivittäisen annokseni 20 ug/vrk - ympäri vuoden.

Sen jälkeen huomasin, etten sairastukaan flunssaan, jos joku samassa tilassa aivastaa. Mä olin todella herkkä saamaan pieniä nuhakuumeita tuon tuosta. Se oli rankkaa, kun jatkuvaa väsymystä ja puoliteholla olemista. Hoida siinä sitten lapsia pirteenä ja iloisena. Pah.

Noin jatkoin muutaman vuoden ja sitten luin tutkimuksia, joita oli tehty amerikkalaisilla sukellusvenehenkilökunnalla. Kuinka paljn he viettävät veden alla ja mitä määriä popsivat d-vitamiinia. Nostin mäkin annostustani 50ug/vrk ympärivuoden.

Nyt kesällä olin muutamia viikkoja ilman ja eron huomasi. Yleiskunto lässähti. Viikko täysin ilman d-vitamiinia, niin jo nuhakuume kolkutteli nokassa.

Mun d-vitamiinivarastot ei täyty. Lääkäri suositteli vähintään tuon 50ug jatkamista valoisaan aikaan ja nyt sitten talvea kohden menisin 100 ug per päivä. Olen taas tikissä. :)

Vierailija
35/47 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa D-vitamiini valtasi hittivitamiinien ykköspaikan, kun vielä jokunen vuosikymmen sitten C-vitamiini oli se juttu?

Varmaan siinä vaiheessa, kun sitä on tutkittu enemmän. Etenkin täällä pimeän puolen kansalaisilla. Suurinosa maapallostahan ei niinkään tarvii mitään d-vitamiinilisiä.

Vierailija
36/47 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön joka päivä 50 mikrogrammaa D-vitamiinia. En ole ollut flunsassa neljään vuoteen. Tätä ennen söin 25 mikrogrammaa ja oli useammin flunssia. Olen ylipainoinen, joten tarvitsen myös enemmän D-vitamiinia kuin normaalipainoiset.

Vierailija
37/47 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Jotkut ottavat jopa 100 MILLIgrammaa.

Tervetuloa virtsakivet!

Virtsakivet eli munuaiskivet syntyvät, kun virtsan mineraalit tai happamat suolat kristallisoituvat munuaisissa. Virtsakivet juuttuvat usein virtsajohtimeen, estävät virtsan kulun ja aiheuttavat kipua. Virtsakivitaudin syntyyn vaikuttaa ruokavalio sekä perinnölliset tekijät. Virtsakivien muodostumiselle altistaa varsinkin runsas suolan, eläinperäisen proteiinin, kalsiumin ja C- ja D-vitamiinien nauttiminen.

38/47 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiini ehkäisee osteoporoosia. Sen näkee vasta vanhuksena, onko siitä ollut apua siihen.

Vierailija
39/47 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön päivittäin 100 mg. Ensin otin 50 mg mutta olin kotihoidossa vajaan vuoden ja hoitajat sanoi että ota kaksi tablettia.

Vierailija
40/47 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

D-vitamiini ehkäisee osteoporoosia. Sen näkee vasta vanhuksena, onko siitä ollut apua siihen.

Ja kun kauhalla lappaa niin luut sulaa lopullisesti. Jee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan