Huomaatteko D-vitamiinin auttavan sinua millään tavalla? Miten?
Itse syön 200 ug/vrk. En osaa sanoa onko mitään apua ollut.
Muutaman viikon ajan olen syönyt.
Ainakaan kipeäksi en ole tullut vaikka olen työskennellyt flunssaisten kanssa sekä koronaa sairastavien kanssa.
Kommentit (47)
Mä tulin heti sairaaksi kun aloitin d vitamiinit
Joka kerta kun yritän alkaa syömään d vitamiinia tulee vuorokauden sisällä älytön vetämättömyys ja väsymys, kestää monta päivää vaikken enää ottaisi niitä. Olo menee pilalle. 10-20 mikrog tabletteja. En ymmärrä.
Syön nykyään 60 mikrogrammaa purkista päivittäin, siihen päälle ruoan kautta tuleva d-vitamiini. Atooppinen ihottuma hävinnyt käytännössä kokonaan, yleensä jo tässä vaiheessa syksyä iho karmeassa kunnossa.
Oon stönyt lähes 20v isohkoilla annoksilla aina pimeän kauden. En tiedä onko ollut vaikutusta, koronaa en saanut. Enkä juuri flunssiakaa.. Mutta mikä siihen syynä, en tiedä. D-vitamiinin kanssa pitää syödä magnesiumia ja K2-vitamiinua, ei siitä muuten saa hyöthä.
Minulla todettiin sekä D-vitamiininpuutos että raudanpuutos. Nyt syön sekä rautaa että D:tä 100 mikrogrammaa päivässä. Onko sitten jompikumpi auttanut paremmin tai molemmat, mutta en ole enää kuolemanväsynyt kokoajan, olen nyt syönyt niitä kolmisen kuukautta. Toki väsynyt olen yhä ja palelen, mutta väsymys on aavistuksen helpottanut. Aijon jatkaa näillä annoksilla toistaiseksi, ehkä vuoden päästä käyn mittaamassa miltä arvot näyttää.
Söin ennen sitä virallisesti suositeltua miniannosta. Sitten sain tietää D-vitamiiniarvoni: 28. Olen syönyt 50-100 mikrogrammaa päivässä neljän vuoden ajan ja arvo on nyt 90. Sairauden hoidon vuoksi tähtäimessä 120-150.
Mikä on muuttunut neljässä vuodessa? En enää nuku koko ajan tai ole jatkuvasti nuhainen. Krooniset kipuni ja ihottumat ovat kadonneet.