Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (19022)

Vierailija
18221/19022 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein juuri evääksi kolmioleipiä peleihin lähtevälle poikaselle ja miehelle. Ovat iltapäivään asti pelireissulla, niin ajattelin ottaa pienet päiväunet ja sitten tehdä rauhassa viikkosiivouksen. Imuroinnin jätän miehelle, mutta muuten järkkäilen paikkoja ja pesen vessan. Mies ajasti pyykinpesukoneen ja astianpesukoneen valmiiksi kun on kuulemma edullista pörssisähköä tulossa.

Siivouksen jälkeen teen jonkinlaisen kukka-asetelman tai kimpun keittiön pöydälle, kun eilen huomasin marketissa edullisia mutta kivan näköisiä leikkoneilikoita. Eukalyptusta ostin myös lisukkeeksi. Ihana laittaa siivottuun kotiin kukkakimppu ja istua sohvalle sitä katselemaan viinilasillisen kanssa.

Illalla kokkaan ruuaksi hodareita ja salaattia peleistä palaaville. Ihan kiva lauantai tulossa.

Kauheeta juopottelua tyyliin yhden otin.

Vierailija
18222/19022 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jokaisella kirjoittajalla, olipa kyseessä tämä palsta tai Instagram tai Facebook tai muu, on toki oma vastuunsa kirjoittamisistaan. Jotenkin täysin ymmärrettävää.

Mutta ei näemmä kuitenkaan, kun katsoo täälläkin olevaa kirjoittelua. Käytöstapoja ei ole ollenkaan. Solvataan, syyllistytään kunnianloukkauksiin jne helposti. Itse en ole instagramissa enkä facebookissa mutta minulle on näytetty, kuinka siellä ihmiset levittelevät omilla kasvoillaan varsin leväperäisesti toisten ihmisten kuvia ja asioita välittämättä pätkääkän yksityisyyden suojasta, ihmisen omasta kunniasta ja itsemääräämisoikeudestaan.

Se on hyvä esim teini-ikäisen nyoren huomata kuinka oma vanhempi on laittanut hänen kuvansa kiertoon, kysymättä ollenkaan mitä mieltä teini itse on asiasta. Tai että teini saa itse huomata tai hänelle se kerrotaan toisten kautta, kuinka oma vanhempi on julkisesti haukkunut asiattomasti jotain toista ihmistä. Siinä varsinkin ollaan ratkaisevien arvojen ja kysymysten äärellä. Mikä sinä olet minulle vanhempana sanomaan miten minä saan käyttäytyä, kun et osaa sitä itsekään. Ja peli on menetetty.

Kannattaa miettiä todellakin miten somessa käyttäytyy. Seuraukset kun ovat monitahoiset. 

Kannattaako jo valmiiksi v*ttuuntuneena tulla haastamaan riitaa, mikä voi huonolla tuurilla vaikuttaa omaan tulevaisuuteesi ratkaisevasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18223/19022 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla, ei niinkään tässä ketjussa, on todella paljon aloituksia/viestejä koskien muita ihmisiä kuin kirjoittajaa itseään, esim. ex-puolisoa, nykyistä puolisoa, vanhempia, lapsia, muita sukulaisia, naapureita, työkavereita... Siis todella paljon ja hyvinkin intiimiä ja yksityistä sisältöä. Hirvittää kyllä, millainen tietokanta näistä viesteistä on muodostunut täysin sivullisten ihmisten elämästä.

Samaa mieltä. Mitä vähemmän kertoo kenestäkään, se on hyvä. Ei joudu myöhemmin  vastuuseen. Vain omia ajatuksia voi kertoa rajoituksetta. Tai kyllähän niitäkin täällä on rajoitettu.  Lampaan hulvaton toimistomielikuva poistettiin jo tänö aamuna.

Täällä ei saa olla hulvaton, riemukas, lennokas eikä iloinen. Oma milipde tulkitaan negasti. Valehdella saa, synkistely etenkin kerää sympatiaa.

Vierailija
18224/19022 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva tuo, kun teet kukka-asetelmia. Mä laitan neilikkakimpun vaan sellaisenaan maljakkoon. Ovat kyllä tosi nättejä, kun nuput aukeavat ja kestävät kauan vaasissa. Kauniita syksyisiä värejä on nyt neilikoissa.

Vierailija
18225/19022 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, jokaisella kirjoittajalla, olipa kyseessä tämä palsta tai Instagram tai Facebook tai muu, on toki oma vastuunsa kirjoittamisistaan. Jotenkin täysin ymmärrettävää.

Mutta ei näemmä kuitenkaan, kun katsoo täälläkin olevaa kirjoittelua. Käytöstapoja ei ole ollenkaan. Solvataan, syyllistytään kunnianloukkauksiin jne helposti. Itse en ole instagramissa enkä facebookissa mutta minulle on näytetty, kuinka siellä ihmiset levittelevät omilla kasvoillaan varsin leväperäisesti toisten ihmisten kuvia ja asioita välittämättä pätkääkän yksityisyyden suojasta, ihmisen omasta kunniasta ja itsemääräämisoikeudestaan.

Se on hyvä esim teini-ikäisen nyoren huomata kuinka oma vanhempi on laittanut hänen kuvansa kiertoon, kysymättä ollenkaan mitä mieltä teini itse on asiasta. Tai että teini saa itse huomata tai hänelle se kerrotaan toisten kautta, kuinka oma vanhempi on julkisesti haukkunut asiattomasti jotain toista ihmistä. Siinä var

En osaa sanoa tuohon mitään kun en ole facessa, intassa.

Vierailija
18226/19022 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla, ei niinkään tässä ketjussa, on todella paljon aloituksia/viestejä koskien muita ihmisiä kuin kirjoittajaa itseään, esim. ex-puolisoa, nykyistä puolisoa, vanhempia, lapsia, muita sukulaisia, naapureita, työkavereita... Siis todella paljon ja hyvinkin intiimiä ja yksityistä sisältöä. Hirvittää kyllä, millainen tietokanta näistä viesteistä on muodostunut täysin sivullisten ihmisten elämästä.

Samaa mieltä. Mitä vähemmän kertoo kenestäkään, se on hyvä. Ei joudu myöhemmin  vastuuseen. Vain omia ajatuksia voi kertoa rajoituksetta. Tai kyllähän niitäkin täällä on rajoitettu.  Lampaan hulvaton toimistomielikuva poistettiin jo tänö aamuna.

Täällä ei saa olla hulvaton, riemukas, lennokas eikä iloinen. Oma milipde tulkitaan negasti. Valehdella saa, synk

Kuka on missään vaiheessa kieltänyt iloittelun ja riemun? Etsipä tämä viesti todistamaan väitettäsi. Muutoinhan se on vain sinun tekemää tulkintaa. Valehtelijaksi syyttäminenkin ilman todisteita on aivan turhaa oman itsesi huonon olon levittämistä.

Sen sijaan jos iloittelu on sitä että haukutaan jotain ihmistä, ilkeillään muka huumoriin vedoten - se on ihan puhdasta lapsellisuutta ja moukkamaisuutta. 

Ja tiesitkö, että ihan perusterveeseen ihmisyyteen kuuluu empatiakykyisyys? Tämä yleensä tulee normaalitapauksissa esiin silloin, kun kuullaan huonoja uutisia. Silloin osataan lohduttaa ja tukea toista, jolla on jo valmiiksi vaikeaa.

Jos huomaat, että sinulla ei ole kykyä empatiaan, niin ikinä ei ole myöhäistä opetella sitä. Apua ja tukea on tarjolla siihenkin asiaan ihan ammattilaisten kautta. Aikuinenkin voi oppia tunne-elämän taitoja. Ja terapeutilla käyminen on itseasiassa suotavaa ihan jokaiselle.

Vierailija
18227/19022 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä esim teini-ikäisen nyoren huomata kuinka oma vanhempi on laittanut hänen kuvansa kiertoon, kysymättä ollenkaan mitä mieltä teini itse on asiasta. Tai että teini saa itse huomata tai hänelle se kerrotaan toisten kautta, kuinka oma vanhempi on julkisesti haukk

Näistä huonosti käyttäytyvistä aikuisista esim instassa tai facessa on saanut nykyään lukea aika monessa paikassa kunnianloukkaussyytteen saaneina sekä korvauksien maksajina. Somekäyttäytyminen ei voi enää kenellekään tulla tietämättömyytenä. Ja tämä koskee ihan tavallisia keskustelupalstojakin.

Vierailija
18228/19022 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaa aamu, jotenkin ihanan rauhoittava. Puiden lehdet värittävät maisemaa, vaahteran punainen, koivun keltainen. Pihlajanparjat hehkuvat oranssia. Maaruska alkanut, puolukat punaisina.

Ihana, ihana syksy. Kohti tummaa lokakuuta, marraskuuta. Ei haittaa. Lyhdyt, kynttilät valaisee :)

Joulukin tulla jollottaa, lahjoja hankittu vuoden varrella. 

Vierailija
18229/19022 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva tuo, kun teet kukka-asetelmia. Mä laitan neilikkakimpun vaan sellaisenaan maljakkoon. Ovat kyllä tosi nättejä, kun nuput aukeavat ja kestävät kauan vaasissa. Kauniita syksyisiä värejä on nyt neilikoissa.

Neilikat on ihania, tuoksukin kiva.

Vierailija
18230/19022 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä esim teini-ikäisen nyoren huomata kuinka oma vanhempi on laittanut hänen kuvansa kiertoon, kysymättä ollenkaan mitä mieltä teini itse on asiasta. Tai että teini saa itse huomata tai hänelle se kerrotaan toisten kautta, kuinka oma vanhempi on julkisesti haukkunut asiattomasti jotain toista ihmistä. Siinä var

Tai kannattaako menettää kasvojaan koko kylän edessä valehteluillaan ? Leimasta ei koskaan pääse eroon.

Vierailija
18231/19022 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedin äsken kahvit ja raa'an korvapuustin. En kadu päätöstäni. Maistui todella hyvältä. Hyvät viikonloput ihmisille.

Pakko kysyä, miksi raakana? Oliko siis raakapakaste, en oikein usko, että yhden pullan taikinan teit.

Kiva lukea noita koripallojuttuja, itse en katso, kun en oikein ymmärrä sääntöjä. Kouluaikaan kyllä pelattiin. Tykkään lätkästä, pesäpallosta erityisesti, lentiskin menee. Ja mäkihyppy. Pitkän matkan hiihto jai juoksu ei nappaa.

Lauantaita rattoisaa kaikille, tosikoille ja veitikoille

Vierailija
18232/19022 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää lainatko näitä trollauksia, spämmejä, nimittelyitä ym. muita epäasiallisuuksia.

Vierailija
18233/19022 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ostan usein neilikkakimpun, niitä pienikukkaisia. Ovat kestäviä. Juuri hain kasvimaalta kehäkukkia ja ruiskaunokkeja maljakkoon. 

Vierailija
18234/19022 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä esim teini-ikäisen nyoren huomata kuinka oma vanhempi on laittanut hänen kuvansa kiertoon, kysymättä ollenkaan mitä mieltä teini itse on asiasta. Tai että teini saa itse huomata tai hänelle se kerrotaan toi

Tämä niin totta. Keskustelin sähköpostilla sanoman kanssa soveliaista käytöstavoista vauvalla. Aika helposti joutuu it-osoite seurantaan jankkauksesta, ilkeästä käytöksestä, sopumattomista aiheista. Osoitteen vaihto ei auta, jos saman kirjoittajan viestejä useampi ilmiantaa. Kannattaa miettiä ennenkuin joutuu seurantaan. Kunnianloukkaus on vakava rike. Somessakin.

Vierailija
18235/19022 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on laiska päivä. Hipsuttelen yöpaidassa vielä, en ehkä tee mitään tarpeetonta. Sadekin ropisee. Suunnittelen: syysverhojen vaihtoa, kirjettä kummitytölle, kesävaatteiden talvisäilytystä jne.

No olipas uni: sain perintönä entisen työpaikkani, siis yrityksen. Koruja paljon ja ison pöytäryhmän, plus muita tavaroita. Yritys ei ollut onnistunut ison haitallisen puun kaadossa (?), minun porukkani hoiti asian hetkessä. Kannoin tavaroita sisään uuteen asuntooni valkoisessa morsiuspuvussa. En meinannut saada ulko-ovea lukkoon, aina tuli entisiä pomoja sisään ja yritti perua konkurssinsa ja saada lainaa minulta.

Oli tosi sekavaa, unenselittäjää kaipaan.

Vierailija
18236/19022 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä esim teini-ikäisen nyoren huomata kuinka oma vanhempi on laittanut hänen kuvansa kiertoon, kysymättä ollenkaan mitä mieltä teini itse on asiasta. Tai että

Eräs tuttuni yritti haastaa kunnianloukkauksesta exänsä käräjille. Ei onnistunut. Normaalia sanahelinää, oli lakimiehen neuvo, ei otettu edes tosissaan miehen pyyntöä. Exnainen solvasi ja haukkui, mutta sai jatkaa. Ehkä naisille sallitaan enemmän ? Väärin se tietysti on.

Vierailija
18237/19022 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnianloukkauksesta. Minua on loukattu reaalielämässä jatkuvasti. Puhuttu pahaa ja levitetty valkeita. Näin, vaikka ehkä pitäisi täällä palstallakin varoa mitä kirjoittaa niin kyllä minä olen tavallaan ihan tässä  "tavallisessa" elämässä kokenut jo ne asiat. Näin mietin, että on tavallaan turha täällä nyt jännittää mitä voi kirjoittaa elämästään ja mitä ei, kun on kokenut jo sen kaiken. 

Vierailija
18238/19022 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ostan usein neilikkakimpun, niitä pienikukkaisia. Ovat kestäviä. Juuri hain kasvimaalta kehäkukkia ja ruiskaunokkeja maljakkoon. 

Oi, noita kehäkukkia ja ruiskaunokkeja voi syödäkin, laittaa vaikka salaatin tai voileivän päälle 🥰 Neilikat ovat kyllä nättejä ja pitkäikäisiä. Isot neilikat mielestäni kauniimpia kuin perus ruusut ja värivalikoimakin hyvä. Joskus jotkut oksaneilikat eivät meinaa aueta, mutta välillä kukkivat ihan hurjasti. 

Vierailija
18239/19022 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi  ryyppy päälle, nyt hermot riekaleina, aamusta saakka kämpän siivoomista, välillä tuntuu, että miten tästä pääset taas nousemaan jaloillen ja elää niin kuin normaali ihminen.

Vierailija
18240/19022 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein juuri evääksi kolmioleipiä peleihin lähtevälle poikaselle ja miehelle. Ovat iltapäivään asti pelireissulla, niin ajattelin ottaa pienet päiväunet ja sitten tehdä rauhassa viikkosiivouksen. Imuroinnin jätän miehelle, mutta muuten järkkäilen paikkoja ja pesen vessan. Mies ajasti pyykinpesukoneen ja astianpesukoneen valmiiksi kun on kuulemma edullista pörssisähköä tulossa.

Siivouksen jälkeen teen jonkinlaisen kukka-asetelman tai kimpun keittiön pöydälle, kun eilen huomasin marketissa edullisia mutta kivan näköisiä leikkoneilikoita. Eukalyptusta ostin myös lisukkeeksi. Ihana laittaa siivottuun kotiin kukkakimppu ja istua sohvalle sitä katselemaan viinilasillisen kanssa.

Illalla kokkaan ruuaksi hodareita ja salaattia peleistä palaaville. Ihan kiva lauantai tulossa.

Kauheeta juopottelua tyyliin yhden otin.

Niinkö se sinulla menee?