Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (17518)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa, että sain olla avuksi. Kaikkea hyvää teille joiden unia sain tänään avata. Ja tietenkin kaikille muillekin keskustelijoille kivaa päivänjatkoa :)
Vielä yks kyssäri, jos sallit: viime aikoina olen nähnyt tosi paljon unia vanhemmistani (jo kauan sitten siirtyneet tuonilmaisiin). Unessa he ovat nuorempia ja terveempiä. Kuitenkin tarvitsevat apua. Oikeassa elämässä sairaanhoitajasiskoni on usein unessa erikoistunut lääkäri, rikas, menestynyt. Käy vanhemmillani pitkät ajat ja ohjaa hoitoa.
Aina unen lopussa hän lähtee. Hätäännyn, kysyn, koska palaa. Aina lupaa ihan oitis palaavansa ja olen luottavaisin mielin.
Sama sisko unissani elää kaksoiselämää, hänellä on perhe, lapset molemmissa elämissä. Tämä on jotenkin julkinen salaisuus, mutta yhdessä unessa pääsin käymään hänen k
Kiitos. Jotain tuollaista itsekin arvelin. Isosisko on ja läheinen, arvostan kovin.
Unientulkitsijalle: Mä olen jo vuosikymmeniä nähnyt aina silloin tällöin (noin 2-3 kertaa vuodessa) unta, jossa mun siskoni yks kaks haluaa, että mä ajan hänen autonsa kotiin. Ja mullahan ei siis koskaan ole ollut ajokorttiakaan. Näissä unissa aina mietin, mikä olisi järkevin reitti ajaa, jotta ei vaan osuisi joku poliisien liikennetarkastus kohdalla. Tiedostan siis unessa itsekin, ettei mulla ole ajokorttia. Viimeisen 15 vuoden aikana näihin uniin on tullut vielä sellainen piirre, että mulla on siinä siskoni autossa ruumis takakontissa. Joo, olen aina tykännyt lukea dekkareita ja katsoa telkkarista rikossarjoja. Viime vuosina vielä aika paljon nimenomaan true crimeä. Siskoni kanssa ollaan naurettu näitä mun unia usein ja mun siskoni sitten viisastellut, että no sullahan on jo niin hyvä tietämys ruumiiden hävittämisestä, että ehkä ne ruumiit sen takia on ilmaantunut auton takakonttiin. Ilman niitä ruumiitakin näin jo näitä unia ekaa kerta yli 40 vuotta sitten.
Isäni oli sellainen, ettei koskaan nähnyt unia. Paitsi viimeisenä elinvuotenaan eräänä aamuna herätessään kertoi että hän oli kaatanut isoja tukkipuita ja tehnyt kuorman valmiiksi ja odotti jo aiemmin kuollutta veljeään hakemaan kuorman. Isä oli herätessään hyvän tuulinen ja iloinen kun oli unessa saanut tehdä sitä työtä josta nautti eniten ja tunsi olevansa voimissaan. Minä sen sijaan ymmärsin että joudun hänestä kohta luopumaan ja niin kävikin, kuukauden kuluttua hän nukkui pois. T. unien tulkitsija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... Mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on...
Tessalonikalaiskirjeestä. Ennustamiset, unien tulkinnat, kaikki tällainen on koeteltava.
Taas tätä uskovaisten omaa slangia. Mitä tarkoittaa tässä koetelkaa-sana? Kaikkihan täällä elämässä on koettava ja koetettava, ei vain unien tulkinnat tms. Miksi pitää puhua niin epämääräisesti?
Ja Raamatussahan on paljon unia ja niiden tulkintoja. Tikapuut taivaaseen, Joosefin varoitusuni, Johanneksen ilmestys jne.
Näin on Raamatussa. Koetelkaa, tutkikaa, mistä hengestä voima on lähtöisin, siihen Raamattu ohjaa sekä tunnistamaan hengen hedelmät. Sanaa kannattaa tutkia niin se ei kuulosta "slangilta".
Vierailija kirjoitti:
Unien selittäjä, mitä sanot minun viimeöisestäni: Kuljin vanhan nuoruuskotini ohi, se on myyty pois vuosi sitten ja on ennallaan. Unessa se oli yhtäkkiä maan tasalle purettu ja joku kertoi että uusi omistaja rakentaa tilalle uuden. ( Niin ei hän kuitenkaan ole tekemässä.)
Muutimme muutaman kerran lapsuuteni ja nuoruuteni aikana. Joskus olen nähnyt unia mieluisimmasta lapsuuden omakotitalokodista, että olen jostain syystä mennyt käymään siellä, ja jotkut uudet omistajat on pistäneet sisustuksen uusiksi, enkä pitänyt siitä yhtään, haikailin vaan sitä alkuperäistä meidän aikaista sisustusta.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Unientulkitsijalle: Mä olen jo vuosikymmeniä nähnyt aina silloin tällöin (noin 2-3 kertaa vuodessa) unta, jossa mun siskoni yks kaks haluaa, että mä ajan hänen autonsa kotiin. Ja mullahan ei siis koskaan ole ollut ajokorttiakaan. Näissä unissa aina mietin, mikä olisi järkevin reitti ajaa, jotta ei vaan osuisi joku poliisien liikennetarkastus kohdalla. Tiedostan siis unessa itsekin, ettei mulla ole ajokorttia. Viimeisen 15 vuoden aikana näihin uniin on tullut vielä sellainen piirre, että mulla on siinä siskoni autossa ruumis takakontissa. Joo, olen aina tykännyt lukea dekkareita ja katsoa telkkarista rikossarjoja. Viime vuosina vielä aika paljon nimenomaan true crimeä. Siskoni kanssa ollaan naurettu näitä mun unia usein ja mun siskoni sitten viisastellut, että no sullahan on jo niin hyvä tietämys ruumiiden hävittämisestä, että ehkä ne ruumiit sen takia on ilmaantunut auton takakonttiin. Ilman niitä ruumiitakin näin jo näitä unia ekaa kerta yli 4
Koet että sinulta vaaditaan sellaista, mitä sinulla ei ole. Jotain pelkoa /mietteitä uudesta uudesta tilanteesta, vastuusta. On hyvä kuitenkin kun unessa auto liikkuu; elämän rullaa ja olet sen ohjaimissa.
Nro 17207: "Koet että sinulta vaaditaan sellaista, mitä sinulla ei ole. Jotain pelkoa /mietteitä uudesta uudesta tilanteesta, vastuusta. On hyvä kuitenkin kun unessa auto liikkuu; elämän rullaa ja olet sen ohjaimissa."
Nyt muuten osui ja upposi!! Nämä unet on tulleet mulle lähes aina just silloin, kun olen kokenut, että multa vaaditaan (taas kerran) enemmän kuin mitä pystyn antamaan.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Nro 17207: "Koet että sinulta vaaditaan sellaista, mitä sinulla ei ole. Jotain pelkoa /mietteitä uudesta uudesta tilanteesta, vastuusta. On hyvä kuitenkin kun unessa auto liikkuu; elämän rullaa ja olet sen ohjaimissa."
Nyt muuten osui ja upposi!! Nämä unet on tulleet mulle lähes aina just silloin, kun olen kokenut, että multa vaaditaan (taas kerran) enemmän kuin mitä pystyn antamaan.
Unet on avain itsetuntemukseen. Kiva kun sain vähän avittaa :)
Lammas, sulla on 'dekkari' menossa öiseen aikaan. Sama mulla. Välin pyörii unissa niin mutkikkaat juonet, että aamulla naurattaa. Entisistä rakkaista näen unia, varsinkin yhdestä jo kuolleesta. Aina unessa tuo kuolema on joku väärinkäsitys yms. Hän haluaa tavata ja vaihtaa kuulumisia. Ilahdun niin ja herätessä petyn. Oikeasti emme ole tavanneet reiluun kolmeen kymmeneen vuoteen, mutta yhteydessä olimme kuolemaansa asti.
Hassusti unissa ihmiset, paikat, ajat sekaantuu keskenään. Ja joskus unessakin tajuaa epäloogisuuden. Joskus taas kaikki on ihan tavallista kummallisuudessaan.
Doris
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syökäämme perunaa omasta maasta (Suomesta). 🥔
Minäkin syön perunaa. Riisin olen korvannut ohralla, kotimaista sekin. 'Risotto' tulee maukasta siitäkin. Joskus, harvoin, jouluna saatan syödä riisipuuroa, hyväähän se on, toisten keittämänä. En edes muista, milloin olisin riisiä ostanut, en vuosikymmeniin. Nyt tulee 'Forest Gump'mainen lista perunoista: uudet perunat, kuoritut perunat, perunamuussi, uunilohkoperunat (eri maustein), perunamunakas, joskus tosi harvoin ranskalaiset perunat, perunalaatikko eri höystöin, perunavelli...
En potatis, potatisen, potatisar, potatisarna 🥔🥔🥔🥔🥔🥔🥔🥔🥔🥔👍
Vierailija kirjoitti:
Lammas, sulla on 'dekkari' menossa öiseen aikaan. Sama mulla. Välin pyörii unissa niin mutkikkaat juonet, että aamulla naurattaa. Entisistä rakkaista näen unia, varsinkin yhdestä jo kuolleesta. Aina unessa tuo kuolema on joku väärinkäsitys yms. Hän haluaa tavata ja vaihtaa kuulumisia. Ilahdun niin ja herätessä petyn. Oikeasti emme ole tavanneet reiluun kolmeen kymmeneen vuoteen, mutta yhteydessä olimme kuolemaansa asti.
Hassusti unissa ihmiset, paikat, ajat sekaantuu keskenään. Ja joskus unessakin tajuaa epäloogisuuden. Joskus taas kaikki on ihan tavallista kummallisuudessaan.
Doris
Totta. Mä näin myös vuosikausia unia talosta. Se oli joka unessa sama talo. En koskaan nähnyt taloa ulkoapäin, mutta sisältä. Aika erikoinen pohjaratkaisu. Vuosikymmeniä myöhemmin - en edes muista, mistä yhteydestä - tuli juttua yhden mun nettikaverin kanssa. Taisi olla niitä aikoja, kun vähän haaveilin maalle muuttamisesta. Kertoi, että hänen kotipaikkakunnallaan on tullut yksi talo myyntiin ja laittoi mulle linkin myytävänä olevasta isosta talosta. Kun klikkasin linkin ja näin sen pohjapiirustuksen, ajattelin, että tän täytyy olla unta. Kun katsoin talon sisäkuvat eri huoneista, ajattelin, että tämä ei voi olla totta. Oli pakko kysyä mun vanhemmiltani, olenko joskus varhaislapsuudessani käynyt siellä. En kuulemma koskaan koko paikkakunnallakaan. Se oli nimittäin se mun unieni talo. Ollut aikoinaan - siis ennen mun syntymääni - pienen paikkakunnan keuhkoparantola. Joskus miettii, onko niitä entisiä elämiä vai ei.
Mä näen sellaista unta todella usein, että olen isoisäni vieraalle myydyssä talossa. Ensin olin siellä vain silloin, kun kukaan ei ollut kotona ja salaa, usein äiti mukana myös. Sitten alkoivat uudet omistajat olla talossa paikalla, kerran oli edesmennyt pappa myös, joka muuttui linnuksi ja lähti pois. Ennen sitä sanoi, et tiedä millaista täällä on. Sanoin että, voit kuiskata minulle, mutta sitten pappa lähti lintuna pois.
Kylläpä nukuin pitkästä aikaa huonosti! Pikkutunneilla luovutin ja luin kirjaa.
Aamulla nuori räkätti törmäsi ikkunaan ja pitkään makasi toipumassa. Lopulta availi silmiään ja nokkaansa ja terhentäytyi parempaan asentoon. No harakkapa tuli ja nappasi siitä oivan aamupalan itselleen.
Kävimme muistisairasta äitiäni katsomassa kolmen tunnin ajomatkan päässä. Näin viime yönä unta että hän oli kuollut. Ikävä kyllä ei vielä toteutunut, fyysisesti hän on hyvässä kunnossa vaikka on jo 97- vuotias.
Lammas, olen puolestasi tyytyväinen kun/ jos pääsit isäsi passaamisesta. Hienosti kävit kipeänä ja väsyneenä hänen luonaan- jospa jo riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Mä näen sellaista unta todella usein, että olen isoisäni vieraalle myydyssä talossa. Ensin olin siellä vain silloin, kun kukaan ei ollut kotona ja salaa, usein äiti mukana myös. Sitten alkoivat uudet omistajat olla talossa paikalla, kerran oli edesmennyt pappa myös, joka muuttui linnuksi ja lähti pois. Ennen sitä sanoi, et tiedä millaista täällä on. Sanoin että, voit kuiskata minulle, mutta sitten pappa lähti lintuna pois.
Nää talojutut on kummallisia, unessa siis. Asuin oikeasti pikkuisessa omakotitalossa nuorena vajaat kymmenen vuotta. Muutettuani pois, talo poltettiin palokunnan harjoituksena, oli siis tosi vanha. Paikalle vuokraisännän poika rakensi talon. Näinkin sen. Silti, vuosikausia näin unta, että kävin salaa yöpymässä talossa. Koskaan en kiinni jäänyt. Tulkitsin unen niin, että koska olin viihtynyt talossa hyvin, ihania muistoja kertyi paljon. Niin samalla, kun palasin unissani taloon, palasin noihin uskomattomiin muistoihin, ystäviin, juhliin, tapaamisiin. Onnelliseen nuoruuteen. Vaikka elämä sen jälkeenkin oli onnellista, joku kausi päättyi.
Unet on kyllä ihmeellisiä.
Nro 17214: Kiitos <3 Mua on alkanut pikkuhiljaa jo vähän naurattaa koko tilanne enkä ole isälle enää niin vihainen. Lauantaina hän soitti mulle, että mun pitää hakea hänen postinsa viikonlopun aikana, koska maanantaina on syyskyyn eka päivä eikä Nordean vanha tunnuslukulaite enää toimi. Ja hänelle oli siis tulossa laskuja, jotka halusi maksaa viikonlopun aikana. Sinällään ihan ymmärrettävä toime lähes 100-vuotiaalta, MUTTA isä on kuitenkin käyttänyt Nordean uutta tunnusklukulaitetta jo aiemmin tilatessaan verkkokaupoista tavaraa. Eli kyllä hän osaa ja pystyy sitä käyttämään, mutta ei vaan halunnut. Noh, hain hänen postinsa ja nakkasin nopeasti ovesta sisään ja häivyin. Maanantaina taas soitti, että pitää tulla vaihtamaan olohuoneeseen lamppu. Joo, ei pysty itse sitä vaihtamaan, mutta hänen olohuoneessaaan on 4 muutakin valaisinta. Ei siis olisi suinkaan tarvinnut pimeässä kökkiä. Mutta kun halusi, että se lamppu vaihdetaan just silloin eikä vaikka pari päivää myöhemmin. Eli ollaan palattu taas parin vuoden takaiseen, kun isä juoksutti mua siellä milloin mistäkin asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää talojutut on kummallisia, unessa siis. Asuin oikeasti pikkuisessa omakotitalossa nuorena vajaat kymmenen vuotta. Muutettuani pois, talo poltettiin palokunnan harjoituksena, oli siis tosi vanha. Paikalle vuokraisännän poika rakensi talon. Näinkin sen. Silti, vuosikausia näin unta, että kävin salaa yöpymässä talossa. Koskaan en kiinni jäänyt. Tulkitsin unen niin, että koska olin viihtynyt talossa hyvin, ihania muistoja kertyi paljon. Niin samalla, kun pala
Juu, tuo pappani itse rakentama talo, oli ja on edelleen minulle rakas. Minusta tuntuu, että pitäisi rakentaa samanlainen, toki päivitettynä. Aivan valtavan hienosti tuli valo sisälle, vaikkei ikkunat nykymittapuun mukaan suuret ollutkaan. Ja portaikko upea.
Näen myös välillä unta toisesta talosta jota ei enää ole, mutta unessa on aivan kunnossa tai toisinaan eri unessa ihan raunioina.
Tuohon yhteen viestiin liittyen en ajatellut, että harakat söisivät noin isoja lintuja kuten rastaita. En ollut edes miettinyt asiaa. Viinimarjoja ovat taas rastaat syöneet paljon. Ne kivat mustarastaatkin.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon yhteen viestiin liittyen en ajatellut, että harakat söisivät noin isoja lintuja kuten rastaita. En ollut edes miettinyt asiaa. Viinimarjoja ovat taas rastaat syöneet paljon. Ne kivat mustarastaatkin.
Samaa ihmettelin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nousin vasta klo 11 ei kivaa. Kahvit kera sanahakujen. Tosi pilvistä, ei huvita lenkille. Mies lähti kanttarelli metsään. Saas nähdä saako saalista. Ruoka valmiina, eilinen broilerikeitto. Mieli tekisi pojan mökille, mutta kun siellä ei TV toimi. Hyvää tiistaita kaikille 🙂
Eikö mökillä ole muutakin tekemistä kuin töllö?
Me ollaan mökillä puolet vuodesta, eikä meillä ole siellä televisiota. Kännykästä katsotaan kerran päivässä uutislähetys. Ei kaivata muuta ollenkaan. Ollaan metsässä, tehdään metsätöitä, marjastetaan, saunotaan, jutellaan, luetaan kirjoja ja nautitaan hiljaisuudesta ja nyt jo pimeydestäkin.
Saako mökillä asua puolet vuodesta?
Taas tätä uskovaisten omaa slangia. Mitä tarkoittaa tässä koetelkaa-sana? Kaikkihan täällä elämässä on koettava ja koetettava, ei vain unien tulkinnat tms. Miksi pitää puhua niin epämääräisesti?
Ja Raamatussahan on paljon unia ja niiden tulkintoja. Tikapuut taivaaseen, Joosefin varoitusuni, Johanneksen ilmestys jne.