Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (17547)

Vierailija
17181/17547 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unien selittäjä, mitä sanot minun viimeöisestäni:  Kuljin vanhan nuoruuskotini ohi, se on myyty pois vuosi sitten ja on ennallaan. Unessa se oli yhtäkkiä maan tasalle purettu ja joku kertoi että uusi omistaja rakentaa tilalle uuden. ( Niin ei hän kuitenkaan ole tekemässä.)

Olet kasvanut nyt myös henkisesti  aikuiseksi  (se voi tulla sinulle yllätyksenä). Olet rakentumassa oman elämäsi herraksi kenties uuden edessä.

No ihanaa, että viimeinkin! Olenhan jo 70- vuotias!  Nuoruuteen ja lapsuuteen ja varsinkin talossa asuneeseen minulla oli vaikeat välit. 

Vierailija
17182/17547 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeä itse tylyä kirjoitustasi!!!

Tämä on keskustelupalsta, täällä vaihdetaan kuulumisia.

Pitkis, älä piittaa tämmöisistä kirjoituksista, niinkuin varmaan osaatkin jättää huomiotta :)

Pyykki pyörii, kiva saada ulos kuivumaan. Yöllä yritin katsella revontulia herätessäni, kun niitä luvattiin koko maahan. Eipä näkynyt.

Anonyymi - ikuisesti

Lainaus ei 'taaskaan' toiminut, mutta kyllä kaikki tietää, mitä kommenttia lainasin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17183/17547 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raksahommat menee eteenpäin, Jippii! Joka kerta kun meen kattoo, ni aina on tapahtunu edistystä. Tuntuu NIIIIIIIN HYVÄLTÄ, että toi haave konkretisoituu ja kohta pääsee muuttamaan. 

Onko jo tapetit valittu? Onko teillä pitkä muuttomatka? 

Muistan, kun hommattiin tää loma-asunto maalta (150km), niin ihasteltiin paljoa kaappi/komerotilaa. Eka vuosina olikin tyhjää paljon, vaan: tilalla on tapana täyttyä, huomaan. Keittiössäkin on kaksi korkeaa komeroa, toinen on täyttynyt pääosin mun askartelutavaroista. 

Laitoin eilen kerätyt puolukat sauvasekoittimen kautta purkkiin ja jääkaappiin. Ehkä seuraavat pakastan kokonaisina. Pihasaunaa lähden kohta lämmittämään, tai siis valmistelemaan: puut, veet. Saunotaan ajoissa, kun neljältä ennustettu sade alkavaksi. Grillataan samalla, niin on poudalla kivempaa.

Doris

Joo, tuota paistopistejuttua meilläkin ihmeteltiin, että pitäisi samana päivänä syödä. Luulisi, että olisi ohjeistettu paistopisteen luona asiaa. Oudolta kuulostaa.

Vierailija
17184/17547 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unien selittäjä, mitä sanot minun viimeöisestäni:  Kuljin vanhan nuoruuskotini ohi, se on myyty pois vuosi sitten ja on ennallaan. Unessa se oli yhtäkkiä maan tasalle purettu ja joku kertoi että uusi omistaja rakentaa tilalle uuden. ( Niin ei hän kuitenkaan ole tekemässä.)

Olet kasvanut nyt myös henkisesti  aikuiseksi  (se voi tulla sinulle yllätyksenä). Olet rakentumassa oman elämäsi herraksi kenties uuden edessä.

No ihanaa, että viimeinkin! Olenhan jo 70- vuotias!  Nuoruuteen ja lapsuuteen ja varsinkin talossa asuneeseen minulla oli vaikeat välit. 

Olet nyt jättänyt tuon vaiheen taaksesi, päästänyt ja päässyt siitä lopullisesti irti. Vaikka vasta 70-vuotiaana se tapahtuikin:) Sitähän sanotaan että koskaan ei ole liian myöhäistä saada onnellinen lapsuus :)

Vierailija
17185/17547 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetty riisi - se on yksi yleisempiä ruokamyrkytyksen aiheuttajia. Toinen on raaka kananliha. Paistettu kypsä kananliha säilyy tunteja huoneenlämmössä (olen testannut miehelläni). Mutta riisi en ole testannut, kun jotenkin niin selvää ollut että riisi pilaantuu tosi nopeasti. 

Vierailija
17186/17547 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökäämme perunaa omasta maasta (Suomesta). 🥔

Vierailija
17187/17547 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unien selittäjä voisi vastata minullekin. Etuhampaan lohkesi ja se korjattiin. Myöhemmin näin unta, että hammas olikin edelleen korjaamatta ja pelästyin sitä. 

Vierailija
17188/17547 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitetty riisi - se on yksi yleisempiä ruokamyrkytyksen aiheuttajia. Toinen on raaka kananliha. Paistettu kypsä kananliha säilyy tunteja huoneenlämmössä (olen testannut miehelläni). Mutta riisi en ole testannut, kun jotenkin niin selvää ollut että riisi pilaantuu tosi nopeasti. 

Voi ihana sinä! 😁 Niinhän Uuno Turhapurokin testasi vaimollaan, ovatko sienet myrkyllisiä vai ei. 🍄🍄🍄

Vierailija
17189/17547 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä saanut ruokamyrkytystä riisistä. Söin risottoakin monta päivää. Ainoa kerta, kun olen saanut ehkä ruoasta jotain oli pakastettu kuha kyseessä. Kaupan kuhafilee ja paistoin kaksi filettä uunissa. Toisessa näkyi verta ja toisessa ei. Äitini söi sen verettömän sattumalta ja minä verellisen. Minulle tuli oireita ja äitini säästyi niiltä. Tosin ei minullekaan mitään kovin pahaa tullut. 

Vierailija
17190/17547 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet nyt jättänyt tuon vaiheen taaksesi, päästänyt ja päässyt siitä lopullisesti irti. Vaikka vasta 70-vuotiaana se tapahtuikin:) Sitähän

Oikeasti varmaan on näin. Mikä helpotus,  kun  äiti kuoli ja kotitalon voi myydä pois. Suhteemme oli aina vaikea, vaikka saattohoidossa pystyimme halaamaan, en silti voi antaa anteeksi hänelle. Hän myrkytti jälkipolvienkin välit.

Vierailija
17191/17547 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raksahommat menee eteenpäin, Jippii! Joka kerta kun meen kattoo, ni aina on tapahtunu edistystä. Tuntuu NIIIIIIIN HYVÄLTÄ, että toi haave konkretisoituu ja kohta pääsee muuttamaan. 

Onko jo tapetit valittu? Onko teillä pitkä muuttomatka? 

Muistan, kun hommattiin tää loma-asunto maalta (150km), niin ihasteltiin paljoa kaappi/komerotilaa. Eka vuosina olikin tyhjää paljon, vaan: tilalla on tapana täyttyä, huomaan. Keittiössäkin on kaksi korkeaa komeroa, toinen on täyttynyt pääosin mun askartelutavaroista. 

Laitoin eilen kerätyt puolukat sauvasekoittimen kautta purkkiin ja jääkaappiin. Ehkä seuraavat pakastan kokonaisina. Pihasaunaa lähden kohta lämmittämään, tai siis valmistelemaan: puut, veet. Saunotaan ajoissa, kun neljältä ennustettu sade alkavaksi. Grillataan samalla, niin on poudalla kivempaa.

Doris

Joo, tuota paistopist

Tapetit ja maalien sävyt on jo valittu. Ensi viikolla alkaa maalaaminen ja sen jälkeen tapettien laittaminen. Tulee omiin silmiin niin nättiä, että melkein liikuttuu jo etukäteen, kun vain ajatteleekin. Muuttomatkaa on noin 30 km eli ei paljoa. Olen innoissani! 

Vierailija
17192/17547 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unien selittäjä voisi vastata minullekin. Etuhampaan lohkesi ja se korjattiin. Myöhemmin näin unta, että hammas olikin edelleen korjaamatta ja pelästyin sitä. 

Unessa hampaat kuvaavat sinun sukulaisia. Etuhampaat kuvaavat isää ja äitiä. Takahampaat kaukaisempia sukulaisia. Hampaiden kunto unessa kuvastaa heidän terveydentilaa.

Yleisellä tasolla tietämättä enempää voisin ajatella että vanhemmillasi on ollut terveyshäikkää joka hoidettu kuntoon. Mutta onkohan jotain vaivaa edelleen? 

Jos unessa hampaasi irtoaa, kiinnitä huomiota sen sijaintiin. Jos hyvin rikkinäinen hammas irtoaa kokonaan, se kuvastaa vanhaa ja sairasta ihmistä, menehtymistä.

Vierailija
17193/17547 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syökäämme perunaa omasta maasta (Suomesta). 🥔

Minäkin syön perunaa. Riisin olen korvannut ohralla, kotimaista sekin. 'Risotto' tulee maukasta siitäkin. Joskus, harvoin, jouluna saatan syödä riisipuuroa, hyväähän se on, toisten keittämänä. En edes muista, milloin olisin riisiä ostanut, en vuosikymmeniin. Nyt tulee 'Forest Gump'mainen lista perunoista: uudet perunat, kuoritut perunat, perunamuussi, uunilohkoperunat (eri maustein), perunamunakas, joskus tosi harvoin ranskalaiset perunat, perunalaatikko eri höystöin, perunavelli...

Vierailija
17194/17547 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on...

Tessalonikalaiskirjeestä. Ennustamiset, unien tulkinnat, kaikki tällainen on koeteltava.

Vierailija
17195/17547 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unessa hampaat kuvaavat sinun sukulaisia. Etuhampaat kuvaavat isää ja äitiä. Takahampaat kaukaisempia sukulaisia. Hampaiden kunto unessa kuvastaa heidän terveydentilaa.

Yleisellä tasolla tietämättä enempää voisin ajatella että vanhemmillasi on ollut terveyshäikkää joka hoidettu kuntoon. Mutta onkohan jotain vaivaa edelleen? 

Jos unessa hampaasi irtoaa, kiinnitä huomiota sen sijaintiin. Jos hyvin rikkinäinen hammas irtoaa kokonaan, se kuvastaa vanhaa ja sairasta ihmistä, menehtymistä.

Kiitän tästä ja oikein meni, kun äidilläni terveyshuolia ja on edelleenkin.

Vierailija
17196/17547 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että sain olla avuksi. Kaikkea hyvää teille joiden unia sain tänään avata. Ja tietenkin kaikille muillekin keskustelijoille kivaa päivänjatkoa :)

Vierailija
17197/17547 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavaa, että sain olla avuksi. Kaikkea hyvää teille joiden unia sain tänään avata. Ja tietenkin kaikille muillekin keskustelijoille kivaa päivänjatkoa :)

Vielä yks kyssäri, jos sallit: viime aikoina olen nähnyt tosi paljon unia vanhemmistani (jo kauan sitten siirtyneet tuonilmaisiin). Unessa he ovat nuorempia ja terveempiä. Kuitenkin tarvitsevat apua. Oikeassa elämässä sairaanhoitajasiskoni on usein unessa erikoistunut lääkäri, rikas, menestynyt. Käy vanhemmillani pitkät ajat ja ohjaa hoitoa.

Aina unen lopussa hän lähtee. Hätäännyn, kysyn, koska palaa. Aina lupaa ihan oitis palaavansa ja olen luottavaisin mielin.

Sama sisko unissani elää kaksoiselämää, hänellä on perhe, lapset molemmissa elämissä. Tämä on jotenkin julkinen salaisuus, mutta yhdessä unessa pääsin käymään hänen kakkosperheensä luona järvenrantatalossa.

Nämä samantyyppiset unet toistuu usein, vaikka herään välillä, uni jatkuu. Outoa.

Puoliso väittää, ettei koskaan näe unia :)

Yksi uni toistuu viikottain. Olen entisessä työpaikassa. Anelivat minut takaisin, vaikka lähdin jo reilu 5v sitten. Asiakkaat kääntyvät luottamuksella puoleeni, ilahtuvat, kun palasin. Eri versioita unessa. Eri työpaikatkin sekoittuvat toisinaan.

Mukavaa keskiviikoa Sinullekin :)

Vierailija
17198/17547 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin juonko tänään alkoholia, että saisin varmasti nukuttua ensi yönnä,  vaikka ei siinä mitään järkeä ole niin kun ei tässä minun elämässänikään.  Keitän nyt ekaks kahvit, onhan tässä pitkä yksinäinen ilta edessä.

Vierailija
17199/17547 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin juonko tänään alkoholia, että saisin varmasti nukuttua ensi yönnä,  vaikka ei siinä mitään järkeä ole niin kun ei tässä minun elämässänikään.  Keitän nyt ekaks kahvit, onhan tässä pitkä yksinäinen ilta edessä.

Alkoholin kanssa nukuttua yö ei ole kunnon unta.käy lenkillä,käy.uimassa.rasita itseäsi,uni tulee varmasti.t.kuntouimari

Vierailija
17200/17547 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä yks kyssäri, jos sallit: viime aikoina olen nähnyt tosi paljon unia vanhemmistani (jo kauan sitten siirtyneet tuonilmaisiin). Unessa he ovat nuorempia ja terveempiä. Kuitenkin tarvitsevat apua. Oikeassa elämässä sairaanhoitajasiskoni on usein unessa erikoistunut lääkäri, rikas, menestynyt. Käy vanhemmillani pitkät ajat ja ohjaa hoitoa.

Aina unen lopussa hän lähtee. Hätäännyn, kysyn, koska palaa. Aina lupaa ihan oitis palaavansa ja olen luottavaisin mielin.

Sama sisko unissani elää kaksoiselämää, hänellä on perhe, lapset molemmissa elämissä. Tämä on jotenkin julkinen salaisuus, mutta yhdessä unessa pääsin käymään hänen kakkosperheensä luona järvenrantatalossa.

Toistuvien unien merkitys selviää usein ihmiselle itselleen ajan kuluessa. Jokin tarkoitus toistuvilla unilla on.

Suhtautumisesi vanhempien poismenoon on terve, sen suhteen sinulla ei ole mitään surematonta tai selvittämätöntä.

Sitten tuo siskosi "ilmestyminen" uniisi. Onko hän sinua vahvempi tai oppineempi? Koska jotenkin luotat häneen kovasti. Ainakin arvostat ja ihailet häntä kuin isosiskoa. Kenties odotat ja toivot häneltä enemmän läheisyyttä, tukea - ehkä olette joskus olleet todella läheisiä ja sitä kaipaat häneltä nyt.

Tuo työuni...pidit työstäsi ja siellä saamastasi palautteesta, sellaista tunnetta kaipaat. Että voi tuntea itsensä tarpeelliseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi