Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Sahdista tuli mieleen: kuka teistä palstalaisista osaa panna? Siis sahtia? Kuka on edes maistanut? Kuka on nähnyt loistavan leffan 100 litraa sahtia?
Itse näin kaksi kertaa leffan, toisen näytöksen esitteli upea Pirjo Lonka. Häneltä sai kysellä. Puolen tunnin ajan.
Viva Sysmä, Viva Teemu Nikki
Ja Viva Sodankylä !
Kuivatamme pyykit kesät/ talvet aina ensin ulkona, loput sisällä jos on tarve. Talvellakin pyykit kuivaa ulkona, tosi on näin.
Katiskassa yksi ahven 🐠 päästimme vapaaksi
Huomaan . . . on elokuu, selittää miksi mieli on alakuloinen. Taas se aika vuodesta kun pitää luopua kesästä. Yöt pimeitä...taas se alkaa pimenee pimenee pimenee
Katselen telkasta uutisia, kohta Salkkareita. Laiska olo, avoimesta ikkunasta käy ihana viileä tuuli. Ykkösellä jatkuu Osa minusta tai joku semmoinen. Ihmettelen, miksi ihmiset kieltäytyy dna-testistä. Monelle tärkeää, kuka minä olen, onko lähisukua. Ymmärrän heitä.
Onko ketään muuta jota kesästä luopuminen masentaa?
Vierailija kirjoitti:
Katselen telkasta uutisia, kohta Salkkareita. Laiska olo, avoimesta ikkunasta käy ihana viileä tuuli. Ykkösellä jatkuu Osa minusta tai joku semmoinen. Ihmettelen, miksi ihmiset kieltäytyy dna-testistä. Monelle tärkeää, kuka minä olen, onko lähisukua. Ymmärrän heitä.
Puolet minusta - on se ykkösen ohjelma
Elokapina, mee muualle kylvämään riitaa🤬 ei meitä kiinnosta tuollainen riidankylväjänapina.
Vierailija kirjoitti:
Tommi Läntinen: Rööperin kuu kuuluu radiossa, olkoon se päivän biisi
Äsken tuli muutaman minuutin sadekuuro, eipä ollut ennusteessa moista.
Onnea matkaan sinulle, joka kirjoitit hammaslääkärireissusta. Itse olin pelkopotilas vuosikymmenet, ihania hammaslääkäreitä yksityisellä. Nyt oon käyny jo vuosia ihan random vastaanotolla kunnallisella. Tosi onnistuneita nämäkin.
Rohkeutta!
En ole pelkopotilas ja puudutuspiikkiä en tavallisesti ota, mutta nyt on ollut sen verran kivuluas toimenpide. Viimeksi tuntui puuduttaminen kuin ampiainen olisi pistänyt monta kertaa suuhun. Toimenpiteen lopussa vaikutus kuitenkin alkoi loppumaan ja sinnittelin loppuun.
Julkisella käyn ja olen palveluun melko tyytyväinen.
Kiitos sinulle tsempeistä!
Vierailija kirjoitti:
Odotan syksyä, sumuisia harmaita päiviä. Niin tasaista ja rauhallista. Ilma on raikasta ja helppoa hengittää. Syksyllä luonto varautuu seuraavaan kesään, pitämällä lepotauon. Lehdet kellastuvat koska puut vetää lehtivihreän takaisin juuristoon, seuraavaa kevättä varten. Minä herään vasta syksyllä eloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai autuutta. Pihasaunan löylyt, jäähdyttely ulkona. Jääkaappikylmä keskiolut. Nyt paistaa kuumasti, äsken tuli rapea sadekuuro vastoin ennustuksia. Raukea olo, vielä ehkä yhdet löylyt. Oivoi, tämä on parhautta... tästä hipsin kohta sisälle, pyykit lienee kuivat, nappaan ne mennessäni. Miten nautinkaan yksinolosta, eiliset pitkät puhelut siskojen kanssa ja viikonlopun vilske oli mukavaa, metsäretki mustikoineen, pihasauna omassa rauhassa on ihanaa vastapainoa.
Mites te muut, nautitteko seurasta/yksinolosta?
Kyselee Doris
Kovasti usein kirjoitat tuosta keskioluesta. Varo, ettei tule tavaksi yksin juopotella. Lääkärini kertoi, että vanhojen naisten pikkupöhnä koko päivän on oikeasti nykyään jo ongelma. Viiniä, olutta, sahtia, yksin. Paha juttu. Ole tarkkana. Ja ihan hyvällä kirjoitan. Eläkke
Olen kerran maistanut olutta, Hyi miten pahaa oli en ole sen enempää eläessäni sitä juonut enkä muitakaan alcon tuotteita. En vain koe tarvitsevani sitä mihinkään t.eri
Itseäni ei vaivaa palstan kähinät, mutta osui silmiini Rowan Atkinsonin sitaatti, " Distance is the only answer to disrespect. Dont react, dont argue. Don`t get involved in drama. Simply remove your presence". Hyvin sanottu ja tehoaa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Nuorempana oli ikävä, kaiho kesään ja murhe, kun syksy alkoi. Nytten +60v nautin syksystä, ihanista kanervakasvustoista, mustikoista ja kohta puolukoista. Maalla vuodenajat aistii selvemmin.
Ikävä on kesää, mutta nautin syksystä myös.
Kevät on taas tulossa... ajallaan
On soitto taas vaiennut, ihmiset lähteneet on yönsyliin pois...
Pien armaani mun
nuku lauleluhun.
Olen ehdottomasti myrskyihminen. Odotan kovia syysmyrskyjä. En tiedä mistä johtuu. Kunnon myrskyssä tunnen eläväni kunnolla. Kunnon tuuli, sade..ah, minun keli!
Vierailija kirjoitti:
Minä en myöskään antaisi dna-testiä itsestäni. En oikein suosittele muillekaan.
Luin Seura-lehdestä, vai oliko se Apu. Mutta mielenkiintoinen artikkeli aiheesta. Siinnä mainittiin suosituimmat geenitestiyhtiöt. Muuten ok, mutta se, minne ihmisten tiedot geeneistä saattaa päätyä, oli huolestuttavaa. Voivat olla kauppatavaraa jatkossa ja päätyä kolmansille, kuten vihamieliselle taholle, joka saattaa olla jokin valtiollinen toimija, terroristit... Tuo uhkakuva oli jotenkin kylmäävä. Mistä sitä nykyaikana voi tietää mitä nuo hullut suunnittelevat, keksivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en myöskään antaisi dna-testiä itsestäni. En oikein suosittele muillekaan.
Luin Seura-lehdestä, vai oliko se Apu. Mutta mielenkiintoinen artikkeli aiheesta. Siinnä mainittiin suosituimmat geenitestiyhtiöt. Muuten ok, mutta se, minne ihmisten tiedot geeneistä saattaa päätyä, oli huolestuttavaa. Voivat olla kauppatavaraa jatkossa ja päätyä kolmansille, kuten vihamieliselle taholle, joka saattaa olla jokin valtiollinen toimija, terroristit... Tuo uhkakuva oli jotenkin kylmäävä. Mistä sitä nykyaikana voi tietää mitä nuo hullut suunnittelevat, keksivät.
Tässä muuten linkki Seuran juttuun.
Tänään on surettanut Olga Temosen kohtalo. Vaikka (tai ehkä juuri siksi kun) olen menettänyt paljon omiakin läheisiä nuorina, esimerkiksi molemmat vanhempani, tuntuu pakahduttavan surulliselta seurata sellaisten ihmisten vaikeiden sairauksien vääjäämätöntä etenemistä, joiden elämänhalu olisi vielä kova.
Toisaalta omat tämän hetken murheet saavat perspektiiviä.
Tänään oli lämmintä sen verran että vein pyykit ulos kuivumaan.