Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Istun täällä ulkona auringonpaisteessa, niin jokin pikkuötökkä meni mun suuhun. Saman tien kakistelin sen talouspaperin päälle ja se oli siinä pari minuuttia mytyssä, aattelin että mitenhän se selviää tästä "myrkytyksestä". No, pian pikku hämis oikoi koipiaan ja lähti kirmailemaan. Se oli mun hiuksista langalla heittäytynyt mun suuhun. Laitoin hämiksen kukkapenkkiin, oli iloinen ja niin minäkin😄
Minulla oli vähän aikaa asunnossa hämähäkki joka pyydysti hyttysiä ja kärpäsiä. Sai monta hyttystä kiinni ja yhden kärpäsen ja annoin sen olla. Sitten katosi yhtäkkiä. Olisi saanut puolestani jäädä tänne pyydystämään.
Minäkin varjelen sisällä olevia hämähäkkejä, ovat hyötyeläimiä syöden pikkukärpäsiä, jäytiäisiä ym
Nyt onneksi loppui urheilukisat niin mieskin pääsi riistäytymään töllön edestä.
Kävimme lapsuudenkodissani joka on autiona. Kesäisin siellä käydään ja yritetään talkoilla pitää jonkinlaisessa kunnossa. Melkein satavuotiaat herukkapensaat tekee hyvin satoa. Punaisia poimin pari pientä ämpärillistä, mustat ei ikävä kyllä vielä kypsiä. Vadelmikko kasvanut kovasti ja hyvin saatiin siitäkin poimittua.
Uiminen taitaa jäädä tältä kesältä kun ilma viileni. Vesi olisi varmaan ollut lämmintä kuitenkin.
Minua ihan huvittaa tuo Doriksen moittija
Ihan hänen kiusakseen💐
Vierailija kirjoitti:
En voi sanoa tät kellekään ääneen, mutta pakko avautua tänne. Tämän menossa 4 vko loman jälkeen 4.työpäivä ja olen ihan hiton kypsä jo, tyyliin evvk. Olen ihan ok palkkaisessa työssä päällikkö tsolla organisaatiossa ja varmasti moni meidänkin firmasta olisi ikionnellinen jos päsisi tähän pestiin. Minä tympännyn tylsässä työssä jossa ei ole mitään muuta haastetta kun selvitellä epäkohtia, virheitä, puutteita, henkilösyöongelmia, tapella toimimattomien järjestelmien kanssa, mikään epäkohta ei etene firmassa eikä niihin tule muutosta. Vaikutusmahdollisuus muuhun kuin työaikaan on käytännössä 0.
Asioita tehdään hirvittävän epäloogisesti ja nyt näin ja seuraavalla kerralla taas toisin, tuolla tehdään sama asia näin, täällä noin, virheitä virheiden perään jopa tukiyksiköiden "pitkän linjan ammattilaisilta" sadaan virheellisiä dokumentteja ja laskelmia. Kaikki pitää itse tarkistaa. Kukaan ei puutu, johtajuus puuttuu
Ymmärrän sua. Ensimmäinen pitkäaikainen työpaikkani oli hyvin johdettu. Siellä oli hyvä kasvaa ja edetä pidemmälle. Säännöt olivat selvät ja niitä noudatettiin. Firma vaihtoi paikkakuntaa ja saatiin potkut. Seuraava työpaikka oli pieni perheyritys, suvun ulkopuolisia oli vain muutama. Vanhan isännän aikaan palkittiin hyviä työntekijöitä. Palaute oli positiivista, töissä oli innostavaa olla. Vanha isäntä kuoli, tytär tuli johtoon. Vanhat ohjeet oli mapeissa edelleen, noudattaa ei tarvinnut. Jotkut myöhästeli aina. Tietyt pelisäännöt ohitettiin, mikä aiheutti hankaluuksia joka kohdassa myöhemmin. Auktoriteetti puuttui. Samat palaverit kuukausittain, samat julkituodut epäkohdat, eikä mikään muuttunut. Motivaatio loppui minulta ja monelta muulta. Ihmiset erosi, tilalle ei palkattu ketään. Minäkin lähdin. Nyt, vuosia myöhemmin firma on konkurssissa.
Minkä ikäinen olet, katsele ihmeessä uutta työpaikkaa. Töissä ollaan kuitenkin kolmannes vuorokaudesta, iso osa elämästä. Työstä täytyy tykätä, jonkun verran ainakin. En oikein usko, että nykypaikassasi paremmaksi mikään muuttuu.
Tsemppiä!!!
Vierailija kirjoitti:
Minäkin varjelen sisällä olevia hämähäkkejä, ovat hyötyeläimiä syöden pikkukärpäsiä, jäytiäisiä ym
Kävimme lapsuudenkodissani joka on autiona. Kesäisin siellä käydään ja yritetään talkoilla pitää jonkinlaisessa kunnossa. Melkein satavuotiaat herukkapensaat tekee hyvin satoa. Punaisia poimin pari pientä ämpärillistä, mustat ei ikävä kyllä vielä kypsiä. Vadelmikko kasvanut kovasti ja hyvin saatiin siitäkin poimittua.
Uiminen taitaa jäädä tältä kesältä kun ilma viileni. Vesi olisi varmaan ollut lämmintä kuitenkin.
Ihan hänen kiusakseen💐
Jäytiäinen? Kuukletin, kun en ollut koskaan kuullutkaan. Hupaisa nimi.
Tänään on hyvä päivä! Pitkästä aikaa. Monestakin syystä. Terveys on parantunut, helteet ohi, talous paremmassa kunnossa, tarjouskauppa talosta etenee hyvin, vauva syntyy muutaman kuukauden päästä. Kaikki hyvin tänään. Mukavaa päivää kaikille lukijoille!
Vierailija kirjoitti:
Tänään on hyvä päivä! Pitkästä aikaa. Monestakin syystä. Terveys on parantunut, helteet ohi, talous paremmassa kunnossa, tarjouskauppa talosta etenee hyvin, vauva syntyy muutaman kuukauden päästä. Kaikki hyvin tänään. Mukavaa päivää kaikille lukijoille!
Kiva viesti. Hienoa, että asiat etenee haluttuun malliin, onnea odotuksen lopulle.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hänen kiusakseen💐
Heti sait kaks alapeukkua, kun mainitsit Doriksen! Voivoi :)
Ja minä saan aina kaksi alapeukkuja. No kai täälläkin pitää olla ne tyypit, jotka eivät tykkää oikein mistään viesteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hänen kiusakseen💐
Heti sait kaks alapeukkua, kun mainitsit Doriksen! Voivoi :)
Ja laitoin vielä kolme pistettä
lauseen perään mutta ne hävisi matkalla
Vierailija kirjoitti:
Doris ei kestä sitä, jos keskustelu rullaa muiden ehdoilla ja hän jää sivuun. Haluaa päättää aiheet ja keskustelun sävyn. Välillä menee ihan mukavasti, mutta hän ei saa mielestään tarpeeksi huomiota. Siksi hänen pitää sitten aloittaa kränää, keksiä hahmoja ja haastaa riitaa. Siitä aina joku ärsyyntyy ja Doris saa vuorostaan esittää kiusattua.
Ei sinullakaan oikein näytä ajatus kulkevan. Pakkomielle johonkin kirjoittajaan on aika huono homma minusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Doris ei kestä sitä, jos keskustelu rullaa muiden ehdoilla ja hän jää sivuun. Haluaa päättää aiheet ja keskustelun sävyn. Välillä menee ihan mukavasti, mutta hän ei saa mielestään tarpeeksi huomiota. Siksi hänen pitää sitten aloittaa kränää, keksiä hahmoja ja haastaa riitaa. Siitä aina joku ärsyyntyy ja Doris saa vuorostaan esittää kiusattua.
Ei sinullakaan oikein näytä ajatus kulkevan. Pakkomielle johonkin kirjoittajaan on aika huono homma minusta.
Samaa mietin. Miksiköhän käyttäytyy näin? Kateutta?
Lammas, kuis Rovaniemen reissu?
Vierailija kirjoitti:
D kirjoittelee paljon itse itselleen. Nostaa viestien lukumäärää?
Voisit välillä mennä käymään vaikka jääkaapilla 😉 sivusta ja laidasta
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se "joku", joka ärsyyntyy ole just sinä.
Ja huomaatko? Itse hänet jatkuvasti täällä mainitset ja nostat kommenteissasi aiheeksi.
Rakkaudesta se hevonenkin potkii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin. Miksiköhän käyttäytyy näin? Kateutta?
Onkohan tolla Pakkomielteellä mitään harrastuksia? Värityskirja, palapeli, pasianssi???
Mulla olisi kuulumisia, mutta tämä ketju on jotenkin muuttunut niin epämieluiseen suuntaan, että taidanpa lopettaa kirjoittamiset.
Viikonlopun ajan oli paussia tänne kirjoittamisesta.
Vierailija kirjoitti:
16 000 - hyvä me :)
Ei tuossa ole juhlimista, kun osa kommenteista on kuin tuulesta temmattuja ohi aiheen ja massapostausta.
Muisteluja
Olin oppikoulun ekaluokalla. Ensimmäinen koulupäivä jännitti. Iso koulu ja sadoittain oppilaita. Pikkuruisen kyläkoulun jälkeen oli ihan erilaista. Monessa kerroksessa oli luokkia, pelkäsin, että eksyn, enkä osaa luokkaan takaisin välitunnin jälkeen. Niinpä seurasin ystä punapaitaista Maritaa. Siitäkin selvittiin. Iso luokka oli meillä, 45 oppilasta.
Voi kun olet kiltti :)
Sain kaupasta ihanat syreeninvioletit langat, alan tänään jo kutoa. Vaude, että oon innoissani. Tulin nyt maalle, loma-asuntoon. Matkalla kaksi rankkaa kuuroa. Kesäterassilla poikkesin jäätelölle, neljä tuttua sattui samaan aikaan. Kuulumiset tuli vaihdettua. Kyllä maalla on mukavaa
Päivän biisi Tehosekoitin: Hetken tie on kevyt
U p e a
Doris