Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
15481/24139 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aatella tänne on kirjoitettu jo

15 475 kertaa

Laadulla ei voi ylpeillä, mutta monta viestiä on kirjoitettu. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun jäin pois työelämästä niin viikonpäivä pitää katsoa kalenterista. 

Kaikki päivät tuntuu samanlaisilta kun työ ei rytmitä viikkoa.

Isävainaa usein soitteli ja kysyi mikä päivä nyt on. No samalla sai juteltua kuulumiset.

Ilma on mukavan raikas monen tunnin sateen jälkeen. Pyöräilylle uskaltauduttiin iltapäivällä. Mansikoita ja kirsikoita taas ostettiin.

Jäin vuoden vaihteessa pois työstä, 42 vuotta oravanpyörässä riitti. Virallisesti eläkkeelle vasta vuoden päästä. Kuluneet 7 kk on menneet nopeasti, olen tehnyt sitä mitä suunnittelinkin;festareita, keikoilla käymistä, liikuntaa, kiireettömiä aamuja, luonnosta ja hetkestä nauttimista. Ja kyllä, viikonpäivät pitää katsoa kalenterista :) Nykyään ajoittain nousee mieleeni että pääkoppa kaipaa haasteita, visaisten asioiden ja ongelmien ratkomista. Katsotaan mitä teen asialle syk

Mulla musiikin suhteen koko elämä nuoruudestani lähtien on ollut sitä, mitä milloinkin on ollut pinnalla. Viime aikoina mulla on reelseissä tullut yhä useammin kaksi muusikkoa, joista en ollut ikinä kuullutkan eikä tämän tyyppinen musiikki ole koskaan aiemmin napannut yhtään millään tavalla. Toinen näistä on harmonikkaa soittava ukranalaistaustainen mies Accordionman ja toinen on se Diugcello. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Puolasta tms paikasta. Viime aikoina olen kuunnellut molempia aika paljonkin ja nyt sitten ihan myyty näihin heidän yhteisesityksiin. Sielu lepää näitä kuunnellessa <3

https://www.facebook.com/watch/?v=1418473505821712

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15483/24139 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aatella tänne on kirjoitettu jo

15 475 kertaa

Laadulla ei voi ylpeillä, mutta monta viestiä on kirjoitettu. 

Täällä odotetaan malttamattomina laatuviestejä sinulta ... zirzirzirzirzir ... zirzirzirzirzir ... zirzirzirzirzir ... (kaskaiden siritystä)

Vierailija
15484/24139 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle tuosta käärmeen tappamisesta hyvin ikävä olo ja tiedän etten unohda tätä kaikkea pitkään aikaan. Uskon silti, että tuo sama käärme oli esim eilen yöllä, kun kirjaa luin  siinä terassilla samassa kohtaa kuin nyt. Kuuluu ääniä sieltä uskon, että voi olla, että hyvinkin oli siellä.

Joskus toivon, että olisikin joku toinen avuksi esim käärmeiden siirtelyyn muualle. En minä yksin niitä oikein uskalla lähteä siirtämään. Tai sitten kansi aukeaisi ja käärme pääsisi vapaaksi autoon tms kun juuri lehdestä luin vastaavasta, että käärme jäi autoon ja koko auto jouduttiin sisätiloiltaan purkamaan. 

Minulla on ollut tuuria elämäni aikana, kun olen lukuisia kertoja meinannut astua käärmeen päälle. Entinen asuinpaikka oli täynnä niitä ja päivittäin monia kertoja näkyi. Olen tullut ovesta ulos ja käärme on ollut rappusilla ja minä melkein jo astumassa päälle ja niitä on ollut terassilla sekä muuten pihassa paljon. Ihme, että koirani ei ikinä pistoa saanut. Tutun koiralle kävi huonosti heidän pihassaan ja sen jälkeen pelkäsin miten omalla käy

Samalla kyllähän minä tiedän, että tein väärin ja mietin jälkeenpäin, että olisi vaan pitänyt vielä yrittää ohjata sitä pois päin. En vaan halua nyt mitään pistoa ja se olisi liikaa. Samalla jos äitini saisi piston käydessään täällä (syödään esim terassilla) niin se vasta puuttuisikin. Hänellä, kun ei ole varaa sellaiseen ja syö lääkkeitä yms niin tiedä mitä vaikutuksia tulisi. Onhan tämäkin vaan puolustelua asialle. Surullinen olo on tästä kuitenkin. 

Vierailija
15485/24139 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla musiikin suhteen koko elämä nuoruudestani lähtien on ollut sitä, mitä milloinkin on ollut pinnalla." 

Itse taas olen jämähtänyt musiikkiin ja siihen  tyyliin mitä olen jo nuorempana kuunnellut eli yleensä rock tai metalli kuuntelussa. Samoin joku aina miettii eikö surullinen musiikki tuo surullista oloa, mutta oikeastaan se vaan purkaa ajatuksia ja tunteita. Itse en näin useinkaan kuuntele kovin iloista musiikkia.

Sen vuoksi kai monet ihmiset kokevat jonkun biisin tärkeänä, kun samaistuvat siihen tai omistavat sen jollekin ajanjaksolle elämässään. Ainakin jos musiikki yleensäkin on jollekin tärkeää. Ja tietysti jokainen kokee musiikin omalla tavallaan. Itseä jopa piristää synkempi musiikki. 

Vierailija
15486/24139 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tulee uskoon,eli tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi ja katuu syntejään,Jumala antaa anteeksi ja ottaa omakseen.Syntielämähän jatkuu hamaan loppuun asti,koska ihminen on syntinen,myös kaikki pyhät kautta aikojen ovat olleet syntisiä,mutta Jumala armossaan antaa anteeksi,kun sitä sydämestämme pyydämme.Omatuntomme sitten uskoontultua karttaa syntiä ja pahaa(jota kuitenkin teemme ajatuksin,sanoin,teoin)Uskovainen ei ole yhtään parempi ihminen kuin uskomaton ihminen.Rauha on niin ihana asia uskossa ja luottamus,että Jumala kantaa,vaikka elämä koettelee myös uskovaista.

En tiedä sitten miksi jotkut uskovaiset pelottelevat muita, että he saisivat mennä helvettiin. Minullekin sanottu useasti niin. Ehkä he uskovat sitten, että heidän käytöksensä riittää välttämään sen heidän itsensä joutumisen helvetin, vaikka arvostelisivat muita ikävin sanoin. 

Vierailija
15487/24139 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei Doris voi olla koko ajan itsenään vaan pitää olla välillä Doris ja välillä nimimerkitön/eri/sivusta?

En tiedä. Mä olen rekkautuneena silloin, kun olen tietokoneella. Jos kirjoitan palstalle kännykällä, en ole rekkautuneena vaan kirjoitan kommenttini perään :

T. Reipas ja tunnollinen lammas poikkeuksellisesti vierailijana

Doriskin kirjoittaa kommenttinsa perään Doris.

Kun sitten olen taas tietokoneen ääressä, käyn katsomassa ne kommentit ja ketjut, joissa olen em tavalla kommentoinut. Toistaiseksi kukaan ei ole yrittänyt esiintyä minuna, mutta jos yrittäisi, niin mä kyllä sitten nikilläni tulen kertomaan, oliko kyseessä minä vai joku trolli. 

Suurin osa niin tässä ketjussa kuin ylipäätään koko palstalla haluaa olla "vierailija". Ihan kuten sinä i

Esimerkkiä 'Doris toista maata' tai huonosta käytöksestä on kysytty aiemminkin, vastausta ei vaan kuulu. Haluat vaan aina nimeään mainita, pakkomielteisesti. Antaisit olla :)

Vai etkö pärjää ollenkaan ilman häntä?

Vierailija
15488/24139 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Jeesus sanoi, kun hän sai sukset joululahjaksi?

Vierailija
15489/24139 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Part 3:

Huomiseksi tuli sovittua isommalla porukalla frisbeekierros. Huomenna se on automatka, sillä sorakuoppafribakierrokselle on liian pitkä matka. Voipi olla tuskaisen kuuma kierros luvassa. Viime yön sateista huolimatta tästäkin päivästä tuli hiostavan lämmin. Todella jännitysnäytelmää oli tämän päivän mm-friban seuraamiset. 

Kai lepopäiviäkin pitäisi pitää, mutta näistä liikkumisista on tullut todella mukavaa, vaikka kipeää tekee. Kunto ja mielenlaatukin on parantunut näiden liikkumisten myötä.

Täälläkin nokitellaan koko aika jotakuta, joten suosittelen sen sijaan liikkumaan. Voisi se optisempi mieli tulla pintaan, jopa toisia kohtaan. Väliäkö sillä miten ap esiintyy täällä? Ihan mukavan oloiselta ainakin itselleni hän vaikuttaa. En yhdy mieliin, jotka olettavat häntä ikäväksi.

Vierailija
15490/24139 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattelin Kalevan kisoja, yleisurheilu mun ehdoton suosikki. Olisin voinut mennä paikan päälle mutta en jaksanut. Hetki sitten ulkomittari näytti 19 astetta! Alle 20 ei ole ollut varmaan kolmeen viikkoon edes yöllä. Toivottavasti saan nukuttua ensi yönä, en edes muista milloin olisin nukkunut koko yön. Ihan hyvä päivä tuon yleisurheilun ja viilenemisen takia. 

Vierailija
15491/24139 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kukaan seuraa Jyväskylän Suurajoja?

Hyvää yötä

Vierailija
15492/24139 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iski illalla kova sipsien himo ja syön niitä normaalisti vain "joskus ja jouluna". Tänä aamuna turvotuksen sijaan onkin jotenkin todella selkeä ja virkeä olo. Ajatus on kirkas, jopa näkö! Näen selvemmin ja silmätkin tuntuu kosteilta. Olikohan mulla helteiden aiheuttama suolan puutos? Olen hikoillut töissä ihan hirveästi ja juonut paljon. Ehkä en ole saanut ruoasta tarpeeksi suolaa? 

Tällaista tänne kuuluu sunnuntaiaamuun, vai pitäisikö sanoa näkyy. Hämmentävää, ihan kuin sumea kalvo olisi otettu silmien edestä pois. En ollut edes tajunnut, että näen huonosti. 

Vierailija
15493/24139 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää yötä

Neste Oil Rally taitaa nykyisin olla.

Vierailija
15494/24139 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä joutunut päivystykseen liian vedenjuonnin takia. Tärkeää on muistaa syödä suolaista välillä.

Minä en seuraa rallikisoja- ei voisi vähempää kiinnostaa tuo saastutus!

Vierailija
15495/24139 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä joutunut päivystykseen liian vedenjuonnin takia. Tärkeää on muistaa syödä suolaista välillä.

Itse en ole juonut mitenkään ylenpalttisesti, mutta kyllähän sitä normaalia enemmän joutuu juomaan, kun hikoilee paljon. Ja olen uskonut jonkun lääkärin sanomaa, että jos syö normaalisti, niin saa kyllä tarpeeksi suolaa. Ehkä olen kuitenkin saanut liian vähän suolaa hikoiluun nähden. Noh, nyt on tilanne korjattu. En kuitenkaan aio muista terveyssyistä ottaa sipsikuuria tavaksi. ;) 

Vierailija
15496/24139 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten ihanaa istua aamukahvilla ulkona, kun on sopivan lämmintä, mutta ei kuumaa, ja raikasta. Helteitä ei tule ikävä. Toivottavasti elo- ja syyskuu pysyisi parinkympin tietämillä, niin saisi vielä nauttia kesästä. Tervapääskyt ja kurjet laulaa. 

Vierailija
15497/24139 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää yötä

Siskoni asuu siellä paikanpäällä. Pääsi kohtaamaan Rovanperän livenä. Ainakin hänen työporukkansa oli katsomassa. Tuskin palstailevat.

Vierailija
15498/24139 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole juonut mitenkään ylenpalttisesti, mutta kyllähän sitä normaalia enemmän joutuu juomaan, kun hikoilee paljon. Ja olen uskonut jonkun lääkärin sanomaa, että jos syö normaalisti, niin saa kyllä tarpeeksi suolaa. Ehkä olen kuitenkin saanut liian vähän suolaa hikoiluun nähden. Noh, nyt on tilanne korjattu. En kuitenkaan aio muista terveyssyistä ottaa sipsikuuria tavaksi. ;) 

Ota mieluummin vaikka elektrolyyttijuomaa kuin sipsejä. Vältyt siten sipsien turhilta kaloreilta. (On totta että hikoilu, liika vedenjuonti tai oluen juonti huuhtelee elimistöstä kivennäis- ja hivenaineita mm. suolat.Ja sitten tulee heikotus.)

Vierailija
15499/24139 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle tuosta käärmeen tappamisesta hyvin ikävä olo ja tiedän etten unohda tätä kaikkea pitkään aikaan. Uskon silti, että tuo sama käärme oli esim eilen yöllä, kun kirjaa luin  siinä terassilla samassa kohtaa kuin nyt. Kuuluu ääniä sieltä uskon, että voi olla, että hyvinkin oli siellä.

Joskus toivon, että olisikin joku toinen avuksi esim käärmeiden siirtelyyn muualle. En minä yksin niitä oikein uskalla lähteä siirtämään. Tai sitten kansi aukeaisi ja käärme pääsisi vapaaksi autoon tms kun juuri lehdestä luin vastaavasta, että käärme jäi autoon ja koko auto jouduttiin sisätiloiltaan purkamaan. 

Minulla on ollut tuuria elämäni aikana, kun olen lukuisia kertoja meinannut astua käärmeen päälle. Entinen asuinpaikka oli täynnä niitä ja päivittäin monia kertoja näkyi. Olen tullut ovesta ulos ja käärme on ollut rappusilla ja minä melkein jo astumassa päälle ja niitä on ollut terassilla sekä muu

Vasta pari vuotta sitten - kuuskymppisenä - näin elämäni ensimmäistä kertaa käärmeen.  Olen aina asunut maaseudulla, maalaistalossa. Liikkunut luonnossa jne. Vanha kansa sanoo ettei käärmeet kaikille näyttäydy. Luulen, että minunkin ohi niitä on luikerrellut mutta en vain ole huomannut aiemmin.

Vierailija
15500/24139 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille opetettiin lapsena, ettei käärmeitä ole alueilla, missä on paljon muurahaisia. Liekö totta? Tosin meille opetettiin myös, että punkit on lepissä ja kiinnittynyt punkki irroitettiin hieromalla voita siihen kohtaan...

Ketju on lukittu.