Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun aihe on, mitä sinulle tänään kuuluu, ja jos kuuluu esim. sek siä tai ajattelee aktiivisesti uskonnon tai politiikan asioita parvekkeella istuessaan, niin eikö sitä saisi kertoa? Saako kysyäkään mitään? Kertoa vain tekemisiä?
Otsikon alle voi kuulua myös sellainen päivä jolloin pohtii kaikenlaista, koska sellaisia päiviä on jokaisella - ja haluaa kirjoittaa siitä. Ei niistä ole kiellettyä kirjoittaa.
Mä ajattelen samalla tavalla. Tän päivän kuulumisiin voi hyvinkin joillain liittyä kuoleman jälkeisen elämän pohtiminen siinä missä suunnitelmat syysloman reissuunkin. Varsinkin, jos lähipiirissä on ollut menetyksiä hiljattain tai vaikka itse saanut jonkin vakavan diagnoosin. Mä en ole kokenut tämän ketjun uskontoon liittyvistä kommenteista vielä yhtäkään käännytysyrityksenä. Jos kokisin, hyppäisin ne kommentit yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvää, joka aamu on armo uusi, kiitos Jeesukselle hänen sovitus työstään Golgatan keskimmäisellä ristillä. Joh. 3;16
Onko se niin, että Jeesus on ristillä kärsiessään sovittanut kaikkien ihmisten synnit? Ihmiset voivat siksi tehdä syntiä vapaasti ja pelastua, koska Jeesus on heidän syntinsä jo sovittanut? Haluaisin vain ymmärtää. Tämä ei ole provo.
Ei kai se noin voi olla, koska miksi uskovaiset pelottelisivat ihmisiä, että he joutuvat sinne tuliseen paikkaan, jos kerran Jeesus on jo etukäteen heidän syntinsä sovittanut. Olet tainnut ymmärtää tuon väärin. Jospa joku viisaampi kertoo, miten se menee. Alkoi kiinnostaa.
Kohtele muita niin kuin haluat itseäsi kohdeltavan - tämä on hyvä muistaa myös ei uskovaisen, kuten minun. Jää sitten illalla vähemmän anteeksipyydettävää :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvää, joka aamu on armo uusi, kiitos Jeesukselle hänen sovitus työstään Golgatan keskimmäisellä ristillä. Joh. 3;16
Onko se niin, että Jeesus on ristillä kärsiessään sovittanut kaikkien ihmisten synnit? Ihmiset voivat siksi tehdä syntiä vapaasti ja pelastua, koska Jeesus on heidän syntinsä jo sovittanut? Haluaisin vain ymmärtää. Tämä ei ole provo.
Ehdotan, että tutustut Raamatun opetuksiin, jos aidosti haluat ymmärtää.
Olen lukenut Raamattua paljonkin, mutta en vain ymmärrä tuota, että Jeesus olisi etukäteen pelkästään sillä, että hän kärsi ja kitui ristillä,sovittanut kaikkien ihmisten tulevatkin synnit. Miten se on mahdollista? Ja jos niin on, miksi sitten ihmisiä pelotellaan, että he joutuvat tuliseen paikkaan, jos tekevät syntiä, kun Jeesushan on jo sovittanut kaikkien ihmisten synnit?
Ja tämäkään uskovainen ei osannut vastata. Niin tyypillistä. Paasataan samaa asiaa, mutta ei vastata kysymyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin uimassa aamulla ja keitin kahvit. Söimme kahvin kanssa pölynimurileivokset äitini kanssa.
😳pölynimurileivokset. En ole koskaan kuullutkaan. Nvm59
https://www.meillakotona.fi/reseptit/polynimurit
Ruotsalaisten suosikkileivoksia. Näyttävät kuulemma vanhanaikaisilta pölynimureilta. Punssirullana myös tunnetaan.
Voit lukea edelliseltä sivulta vastaukseni, edellinen kirjoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Eri asia sitten, mitä sillä vastauksella teet, kuten huomaa noista kommenteistasi. - sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan, että tutustut Raamatun opetuksiin, jos aidosti haluat ymmärtää.
Olen lukenut Raamattua paljonkin, mutta en vain ymmärrä tuota, että Jeesus olisi etukäteen pelkästään sillä, että hän kärsi ja kitui
Samoja lauseita ja kuluneita sanapareja toistellaan, mutta asiaa ei puhuta. Ei uskalleta ajatella itse.
Kiitos linkistä. En täällä satakunnassa muista nähneeni tuollaisia leivoksia, Sammakoita ja Buseeta vaan.
NVm59
Vierailija kirjoitti:
Kattelin yöllä friban mmiä kun täällä mainittiin. Kiva laji, nyt seuraan suorana yleltä, suomalaiset pärjää hyvin. Pyöräilijä-fribaajalle siis kiitos vinkistä! On sulla mahtava reipas meininki muutenkin helteellä huh! Mä en jaksa mitään. Huomisesta pitäisi sään viilentyä (nyt hki +29 ja yöllä oli +23) ja mikä parasta öiksi ennusteet näyttää jopa 16 astetta eli selvästi viileämpää. Sitten tuulettamalla saa kämpän viileämmäksi vihdoin.
Olepa hyvä vinkistäni.
Aurinko on mun motivaattori lähtee ulos liikkeeseen ja liikkeeseen. Tänäänkin lähdin fillarilla tunnin päähän kirppiksille. Löytyi niistä elokuvat:
- Red Sonja (1985) (Fantasia)
- Jason X (2002) (toiminta/kauhu)
- The Clan of the Cave Bear (1986)
- Dead Meat (2004)
Kävin tankkaamassa itseni eli syömässä siinä samalla. Pyöräily kotimatkalla muuttui hiessä uimiseksi. Nytkin täällä kotona ulkomittari näyttää 32 astetta, että aikamoisissa helteissä tulee liikuttua.
Unohdin käydä heittelemässä frisbeetä puistoradalla siellä tunnin matkan päässä. Tänään jatkuu frisbee kisojen katsomiset. Se on kiva, kun on yle areenassa katsottavissa kisat, niin niitä pystyy katsoo silloin, kuin huvittaa. Tänään vielä voisi polkea elokuviinkin katsomaan Fantastic Fouria. Itse en halua tulla lihavaksi, sen takia oon sporttinen näillä helteilläkin.
Voisi helteet jo väistyä. Nämä helteet väsyttää ja estää nukkumista. On alkanut helpottaa fillarointikin, kun tällä kertaa ei tarvinnut nousta fillarin päältä pois, kuin vain kerran.
Kylläpä olet aktiivinen, sinä fillaroija/leffojenmetsästäjä.
Ihan läkähdyttää jo lukeakin🥵
Hieno juttu että jaksat!
Minä pötkötän sängyllä lukemassa maha täynnä kalakeittoa. Pakko oli syödä se loppuun, olisi jäänyt turhan pieni annos tähteeksi.
Lapsena olin huono syömään- aikuisena olen kyllä petrannut siinä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. En tosin löytänyt vastausta seuraaviin.
1. Miksi uskovaiset uhkailevat, että ihmiset joutuvat tuliseen paikkaan (H), jos tekevät syntiä tai vaikka toimivat Raamatun ohjeiden vastaisesti? Tiedätkö siihen vastauksen? Ja miten Jeesus neuvoikaan. älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi tms.
2. Jos Jeesus on ristillä kärsiessään (valitettavasti, se oli varmasti todella hirveää ja tuskaista) sovittanut kaikkien ihmisten synnit ja armo tulee kaikille syntisille, jotka Jeesukseen uskovat, tai tarvitseeko kaikkien edes uskoa häneen, kun eihän kaikki ihmiset kautta maailman välttämättä edes tiedä hänestä) ja jos kerran ihan kaikkien ihmisten synnit sovitetaan, niin miksi kenenkään pitäisi joutua sinne H-paikkaan?
Toisaalta olen kuullut kerrottavan, että jos esim. ennen kuolemaansa pyytää Jeesuksen sydämeensä, niin saa kaikki synnit anteeksi. Jos esim. itäinen hurja hallitsija Putte hoksaisi sen tehdä, niin hänkin pääsisi paratiisiin, vaikka on aiheuttanut hirvittää kärsimystä todella isolle määrälle ihmisiä.
Mutta uskovaisten mielestä nuo ovat täysin järkeviä ehtoja. Lisäksi Isr aelin pomon aiheuttamat kärsimykset. No hätä, pyydät vain Jeesuksen sydämeesi pomo, niin paratiisi odottaa sinuakin.Ja hyi hyi niitä ikäviä pieniä lapsia, jotka kuol evat näl kään. Kehtaavatkin, vaikka toki Isr aelin pomo on aiheuttanut senkin, etteivät he ruokaa tai muutakaan apua saa.
Että tätä kuuluu tänään. Tällaisia mietteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kattelin yöllä friban mmiä kun täällä mainittiin. Kiva laji, nyt seuraan suorana yleltä, suomalaiset pärjää hyvin. Pyöräilijä-fribaajalle siis kiitos vinkistä! On sulla mahtava reipas meininki muutenkin helteellä huh! Mä en jaksa mitään. Huomisesta pitäisi sään viilentyä (nyt hki +29 ja yöllä oli +23) ja mikä parasta öiksi ennusteet näyttää jopa 16 astetta eli selvästi viileämpää. Sitten tuulettamalla saa kämpän viileämmäksi vihdoin.
Olepa hyvä vinkistäni.
Aurinko on mun motivaattori lähtee ulos liikkeeseen ja liikkeeseen. Tänäänkin lähdin fillarilla tunnin päähän kirppiksille. Löytyi niistä elokuvat:
- Red Sonja (1985) (Fantasia)
- Jason X (2002) (toiminta/kauhu)
- The Clan of the Cave Bear (1986)
- Dead Meat (2004)
Kävin tankkaamassa itseni eli syömässä siinä samalla. Pyöräily ko
Tää se jaksaa jankata leffoista. Hohhoijaa.
Sori, en sitten erehdy enää tänne kirjoittaa elokuvista tai mistään, kun noin pahasti ottaa kuulumiseni tunteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Miksi uskovaiset uhkailevat, että ihmiset joutuvat tuliseen paikkaan (H), jos tekevät syntiä tai vaikka toimivat Raamatun ohjeiden vastaisesti? Tiedätkö siihen vastauksen? Ja miten Jeesus neuvoikaan. älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi tms.
2. Jos Jeesus on ristillä kärsiessään (valitettavasti, se oli varmasti todella hirveää ja tuskaista) sovittanut kaikkien ihmisten synnit ja armo tulee kaikille syntisille, jotka Jeesukseen uskovat, tai tarvitseeko kaikkien edes uskoa häneen, kun eihän kaikki ihmiset kautta maailman välttämättä edes tiedä hänestä) ja jos kerran ihan kaikkien ihmisten synnit sovitetaan, niin miksi kenenkään pitäisi joutua sinne H-paikkaan?
Toisaalta olen kuullut kerrottavan, että jos esim. ennen kuolemaansa
Tää se jaksaa paasata. Hullumpi kuin uskovaiset?
Pyöräilijä/fribailija kiitos viestistä (en lainaa kun usein ei toimi). Olikin mm kisojen illan avoin sarja keskeytetty ukonilman takia, harmi. Odotan sadetta ja ukkosta tänään tänne Helsinkiin myös. Mäkään en jaksa enää hellettä. Sinä se taas jaksoit tänäänkin fillaroida. Mukavaa iltaa sulle!
Vierailija kirjoitti:
Sori, en sitten erehdy enää tänne kirjoittaa elokuvista tai mistään, kun noin pahasti ottaa kuulumiseni tunteisiin.
Kiitos. Ihan leffaketjujakin Vauvalta löytynee.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi. Kuulumisesi ovat hyviä. Tuo yksi nyt haluaa alapeukuttaa kaikkea ja dissata, joka ei liity hänen paasaamiseensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta olen kuullut kerrottavan, että jos esim. ennen kuolemaansa
Hyviä kysymyksiä!
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt suotta loukkaannu! Mukava on viestejäsi lukea.
Koirat haukkuu, karavaani kulkee.