Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22051)
Tarttis syödä jotain, ei oikein hotsittais. Ehkä teen lämpöisen juustoleivän kinkulla, tomaatilla. Ja iso jääkylmä vissy oheen
Mitäs te muut syötte näillä helteillä?
Kyselee Doris
Vierailija kirjoitti:
Tarttis syödä jotain, ei oikein hotsittais. Ehkä teen lämpöisen juustoleivän kinkulla, tomaatilla. Ja iso jääkylmä vissy oheen
Kyselee Doris
Puuroa pakastemarjojen kanssa, toimii minulla lounaana ja aamupalana
Vierailija kirjoitti:
Kyselee Doris
Pinaattikeittoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyselee Doris
Salaatti fetajuustolla, kurkulla, tomaatilla, avocadolla. Ihanan raikasta.
Vesimeloni myös hyvää helleayömistä, tosin ei paljon kaloreita siitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Kyselee Doris
Välillä mennään voileipälinjalla, välillä pizzaa ja salaattia, perunoita ja silliä... Eilen tein kinkkukiusauksen ja salaatin, niin sitä riittää tällekin päivälle. Iltaisin nautin aimo annoksen mansikkajäätelöä, siitä on tullut ihan tapa.
Ei tule paljon mitään syötyä päivällä, joku hedelmä , ehkä yksi juustoleipä lounaaksi. Vasta iltakahdeksalta alkaa olla sellainen olla että jotain oikeaa ruokaa voisi syödä. Lähinnä jotain keitettyä kukkakaalia , tai joku valmisannos. Inhoan näitä helteitä, toki painon putoaminen ei haittaa kun sitä on liikaa. Tämä on todella tylsää aikaa kun ulkona ei voi olla yhtään. Toivottavasti syksy saapuisi pian. Mutta hyvää kesäpäivää niille jotka siitä nauttivat.
Pakkailen lähden huomenna kesäasunnolleni maaseudulle.
siellä olisi tarkoitus kerätä omasta pihasta kirsikoita ja vadelmia talveksi pakkaseen.
Tarkoitus olisi myös käydä metsässsä mustikoita keräämässä ja sieniä jos löytyy.
Elokuussa 4päivä vasta työt alkavat. Siihen asti lomailen.
The only fears we have to fear is these fears itself.
Ulkona lenkki aamusta jo, kantiskeittoa( pari desiä)juustoa. Vettä,vissyä illalla voi syödä jotain taas.
Katsoin Areenasta kaikki jaksot sarjasta Vanhempien vaikea valinta.
Olipa hyvä!
Minulle kyllä ruoka maittaa vaikka olisi mimmoinen helle. Tänään oli ne perunat, lohipihvi ja loimulohta joista jo
mainitsinkin. Kirsikoita kipollinen jälkkäriksi.
Pyöräillessä harmiteltiin kun upeat valkoapilaniityt oli ajettu alas!
Meillä oli tavallisesta poikkeava sunnuntai; kävimme koiranäyttelyssä. Hyvin osui ajoitus; ei tarvinnut kauan odottaa, kun oma koiramme pääsi ensimmäistä kertaa kehään. Hyvin se esiintyi ja sai ihan hyvät arvostelutkin.
Etukäteen vähän pelkäsin millainen reissusta tulee, kun on niin kuumaa, mutta hyvin se meni.
Matkan varrelta otin kauniita järvimaisemakuvia.
Yksinäinen olo. Mieheni poismenosta on jo 2v, mutta nyt vasta alkaa oikeasti sellainen ikävä pukkaamaan. Ystävistä lähes kaikki muut ovat vielä parillisia, koska oma puolisoni nukkui pois suhteellisen nuorena. Toki oltiin eläkeiän kynnyksellä molemmat, mutta ei tämä eläkkeellä yksin olo mitään herkkua aina ole. Ja vaikka ystävät toki kutsuvat omiin kesäjuhliinsa, niin aina on vähän ulkopuolinen olo koska kaikki muut ovat pariskuntia. Uutta miestä en kyllä enää ota, koska edellinen oli niin hyvä, etten sellaista enää tässä iässä tietenkään löytäisi enkä varmaan muutenkaan jaksaisi . Mutta tässä nyt tällainen sunnuntain valitusvirsi, kun ulkonakin on liian kuumaa ja muutenkin sunnuntait ovat aina olleet itselleni jotenkin raskaita päiviä. Mutta te, joilla vielä puoliso on, menkää vaikka ja pussatkaa päähän että kiitos kun olet.
Nautin kerrostalossa asumisesta tänäänkin. Entinen koti oli rivarissa, jossa naapurit kyttäsivät. Sen tunsi. Olin aina silmälläpidon alla.
Vanhempi nainen, jolla ei mitään kiintopistettä enää. Kyyläsi mun tekemisiä ja menoja kaula pitkänä. Jos menin takapihalle, pian avautui hänenkin ovensa, jäi kuulostelemaan. Istui ikkunan vieressä ja seurasi liikennettä. Otti hermoon.
Kun muutin, en kertonut muutostani kenellekään enkä jättänyt isännöitsijälle uutta osoitettani. Täällä olen asunut jo muutaman vuoden, mutta en tunne ketään. Siksi että en ole halunnut tutustua. Naamatuttuja on, joiden kanssa voin vaihtaa pari sanaa.
Muitakin naapurikyttiä oli. Viereinen nuoripari, jonka mies kailotti puhelimeen kovalla äänellä. Tai soitti musiikkia pihallaan, jos ei sitten ollut saanut vieraita. Eräs näistä vieraista oli mun nimistössä Vittusaatana. Ei voinut lausettakaan puhua ilman vittusaatanaa. Usein jops kaksi vittusaatanaa yhdessä lauseessa. Kiroilen itsekin, mutta en julkisesti. Kiva kuunnella kun vittusaatanat lentelee siinä parin metrin päässä röökin säestyksellä.
Jolene
Päivän biisi. Muistuttaa nuoruudesta, kun eräs tosi kaunis nainen piti exäänsä kiinni. Ex ei olisi halunnut erota. Alettiin seukata, ja tää kaunotar aina välillä tuli väliimme. Tätä levyä mielessäni lauloin hälle.
Itse tehtyä viiliä, päälle talkkunajauhoa ja ripaus sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Yksinäinen olo. Mieheni poismenosta on jo 2v, mutta nyt vasta alkaa oikeasti sellainen ikävä pukkaamaan. Ystävistä lähes kaikki muut ovat vielä parillisia, koska oma puolisoni nukkui pois suhteellisen nuorena. Toki oltiin eläkeiän kynnyksellä molemmat, mutta ei tämä eläkkeellä yksin olo mitään herkkua aina ole. Ja vaikka ystävät toki kutsuvat omiin kesäjuhliinsa, niin aina on vähän ulkopuolinen olo koska kaikki muut ovat pariskuntia. Uutta miestä en kyllä enää ota, koska edellinen oli niin hyvä, etten sellaista enää tässä iässä tietenkään löytäisi enkä varmaan muutenkaan jaksaisi . Mutta tässä nyt tällainen sunnuntain valitusvirsi, kun ulkonakin on liian kuumaa ja muutenkin sunnuntait ovat aina olleet itselleni jotenkin raskaita päiviä. Mutta te, joilla vielä puoliso on, menkää vaikka ja pussatkaa päähän että kiitos kun olet.
Lähde yksin festareille. Mieti kenen artistin musiikista tykkäät, sitten kivat vaatteet päälle naama minttiin ja menoksi. Lavan eturiviin kun asemoidut niin siinä fanien kanssa uusia tuttavuuksia syntyy. Terv. nimimerk. vaikka ikää on - aina avoinna uusille kokemuksille. Ens vuonna olen jo sen ikäinen että pääsen provinssirockiin melkein ilmatteeks.
Iltapäivälehdessä oli uutinen/äänestystulos kauppojen parhaasta oluesta.
Sitä lukiessan mietin, etten olisi voinut osallistua äänestykseen koska en ole ikinä juonut olutta.
Haluaisinkin tietää olenko ainoa joka vielä neitsyt oluen juomisessa vaikka olen jo eläkeiän kynnyksella? Olenko harvinaisuus?
Pari kesää sitten söin heinäkuussa yhteensä 5kg mansikoita: Jostain syystä niihin oli silloin aivan mahdoton himo. Oli varmaan joku puutostauti, olisiko esi. varastorauta ollut vähissä tms. Sen jälkeen muutama rasia kesässä on riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä on hyvän mielen ketju kaikkine kuulumisineen. Ei haittaa jos joku neuvoo jotakuta kirjoittajaa, itsekin olen siihen sortunut.
Minun mies yrittää autoillessa viimeiseen asti välttää pientenkin eläinten liiskaamista. Hänellä on ilmiömäinen huomiokyky- huomaa tiellä mönkivän sammakon, koppakuoriainen ym elollisen ja tekee äkkijarrutuksia ja väistöliikkeitä. Harmitus on suuri jos pikkulintu tekeekin käännöksen pientareelta ykskaks auton eteen. Olen kyllä sanonut että joku kerta henki lähtee meistä että eläin säästyy.
Tää on oikeasti vaarallista muille autoilijoille ja tielläliikkujille. Liikenteen vaarantaminen.
Päivän ruuat: Subway Melt, grillimakkaraa ja kokista
Päivän tekeminen: Tuntitolkulla uitu
Päivän biisi: Beenie Man & Fambo - I'm Drinking Rum & Red Bull
Päivän elokuva: Robot Dreams
Päivän herkuttelut: Dumle suklaat ja kokista
Päivän eläinkohtaaminen: Pikkuiset kalat isossa parvessa uiskenteli ihan edessäni
Päivän sää: Mukavan lämmin ja aurinkoista
Kuulin hyvän ohjelman Pyörätuolipastorilta. Hän puhui siitä, kuinka Vapahtaja vapauttaa meidät myös menneisyyden taakoista ja itsesäälistä.