Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22037)
Kalassa en käynyt, kun vasta iltasella. Säteilyvaara on liian suuri keskellä päivää varsinkin järvillä. Kuha tuli ja ongelmakin tuli. Takaisin matkalla veneen paikalle oli tullut joutsenet poikasineen. Siinä sitten pähkäiltiin miten päästään rantaan veneen kanssa ja sitten ne jatkoikin matkaa. Loppu hyvin, kaikki hyvin.
Oli paljon liikennettä tänään järvellä. Veneilijöitä ja suplautailijaa. Erikoisia lintujakin kuului järvellä.
Aivan kamala päivä täällä Helsingissä. Välillä lämpömittarissa 27 astetta, ilman kosteus melkein 90. Eli migreeniä ja oksensin muutaman kerran. Ihan turha päivä. Toivottavasti tulee ukkonen ja raikkaampaa ilmaa pian.
Ulkona olen ollut koko päivän. Käärmeen näin taas pihassa. Oli pihatiellä ja heinikkoon meni. Ehkä se sama ruskea kyy minkä näin jo aiemmin. Kävelyllä ihmettelin miksi sorsa ei lähtenyt ojasta lentoon vaan hätääntyneenä äänteli. Sillä olikin kolme poikasta mukanaan. Yksi jäi jälleen ja emo jäi odottamaan sitä. Sitten vasta, kun tämä pääsi mukaan niin lähtivät kauemmas. Kesän ensimmäinen näkemäni leppäkerttu oli kädessäni ja lähti siitä lentoon. Surullinen päivä on ollut ja vaikea olo hieman. Tekeminen monesti auttaa.
Oli niin kuumaa yöllä, ettei saanut nukuttua ollenkaan. Meillä on pieni mökki ja se lämpiää kuumaksi. Ei olla nukuttu, joten ei voida lähteä ajamaan kotiinkaan yli 500 km päähän. Toivottavasti pian viilenee. Ollaan jo vanhuksia. Kyllä alkukesä olikin ihanaa!
Heräsin seitsemän aikoihin. Luulin, että joku katsoo telkkua, kun olin kuulevani wilhelm-huudon. Ei se tullutkaan tv:stä vaan kukkohan se oli toistamiseen.
Oli vaikea nukahtaa eilen. Saa nähdä tuleeko tästä ukkos-päivä mitä oltiin lupailtu, mutta nyt näyttää niin upealta. Levottomia uniakin tulee nähtyä näin lämpiminä päivinä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei nyt laululyriikkaa tunneta. DORIS- laulussa Dooris on rekkailotyttö eli rekkalutka toisenlainen, kuten Edelman laulaa. Tällä ei kommentoija varmaankaan ole APtä tarkoittanut.
Voihan ap:n nimikin olla Doris.
Kuuluisin Doris taitaa olla Doris Day, jolla oli oma ohjelma kymmeniä vuosia, Suomessakin pyöri kauan. Hän oli ensimmäistä julkilesboja tv:n historiassa.
Nimivänkäämistä porvoon mitalla.
Huono päivä taas tulossa, ei viitsi edes ulos mennä ja onneks ei tarvitse pakosti mennäkkään. Inhoan tätä seisahtunutta kuumaa ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Heräsin seitsemän aikoihin. Luulin, että joku katsoo telkkua, kun olin kuulevani wilhelm-huudon. Ei se tullutkaan tv:stä vaan kukkohan se oli toistamiseen.
Oli vaikea nukahtaa eilen. Saa nähdä tuleeko tästä ukkos-päivä mitä oltiin lupailtu, mutta nyt näyttää niin upealta. Levottomia uniakin tulee nähtyä näin lämpiminä päivinä.
Voi kun meidän naapurin kukkokin kukkuisi vasta seitsemältä. Tänään se aloitti 3.40. Illalla kukkuu vielä kymmenen jälkeen. Pitkää päivää kaula kenossa. Ei kellään ole kokemuksia kaukonukutuspiikikeistä? Tai kukkohypnoosista?
Oikein hyvää kuuluu, aamukahvin jälkeen olen menossa auttamaan anoppia hänen luokseen.
Vierailija kirjoitti:
Nimivänkäämistä porvoon mitalla.
Ei, vaan mielenkiintoisia faktoja nimistä.
Porvoo on erisnimi, kirjoitetaan isolla alkukirjaimella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun meidän naapurin kukkokin kukkuisi vasta seitsemältä. Tänään se aloitti 3.40. Illalla kukkuu vielä kymmenen jälkeen. Pitkää päivää kaula kenossa. Ei kellään ole kokemuksia kaukonukutuspiikikeistä? Tai kukkohypnoosista?
Sun pitää opetella Kukkokuiskaajaksi :)
Aurinkoista sunnuntaita! Kuulin eilen, että paljain jaloin juokseminen auttaisi jalkaterien nivelkipuihin. Joten pitihän sitä kokeilla. Nyt aamulla tuntuu, että kipuja jalkaterissä on tosiaan huomattavasti vähemmän. Olen joskus ihmetellyt niitä paljasjalkakenkiä, mutta nyt taidan tajuta niiden merkityksen. Pitäisköhän ostaa sellaiset? Onko kellään kokemusta sellaisista?
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Aurinkoista sunnuntaita! Kuulin eilen, että paljain jaloin juokseminen auttaisi jalkaterien nivelkipuihin. Joten pitihän sitä kokeilla. Nyt aamulla tuntuu, että kipuja jalkaterissä on tosiaan huomattavasti vähemmän. Olen joskus ihmetellyt niitä paljasjalkakenkiä, mutta nyt taidan tajuta niiden merkityksen. Pitäisköhän ostaa sellaiset? Onko kellään kokemusta sellaisista?
Ostin paljasjalkakengät, oudolta tuntu kävely, sitten ostin niihin laadukkaat pohjalliset, ei sovi minun lattajalkaani.
6.30, paljasjalkakengistä. Olen käyttänyt n. 15 vuotta. Aloin kärsiä varvasvaivoista ja näytti siltä, että suvun vasaravarpaat olivat periytymässä. Enää en kärsi ja kantapään aristuksetkin ovat hävinneet. Nykyään markettiketjuillakin suhteellisen hyvä valikoima, niillä voi aloitella.
Kiitos molemmille edellisille vastauksista. Mä mietinkin, että ne pitäisi osata tarkkaan valita, jotta olisivat sitten just omaan räpylään sopivat. Täytyy seuraavan kerran, kun käyn jossain kauppakeskuksessa, mennä sovittamaan. Voi kyllä olla, että mun reuman takia vääntyneet varpaat ei ihan sovi sellaisiin, mutta ehkä löytyisi sopiva malli.
Eipä ihmeitä..Täytän tänään 50 v, ei kyllä tunnu niin vanhalta..1975 oli tosi kuuma kesä, täällä kun säistä puhutaan
Hyvää yötä...