Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22037)
En yleensä kirjoita tänne aamuisin. Ehkä mietin, että pitää ensin viettää se päivä, jotta näkee mitä on tapahtunut. Joskus teen poikkeuksia.
Aamulla ajatuksena se, kuinka mietin jonkun asian muuttuneen äitini ja minun välillä. Emme tavallaan enää pääse siihen "tasolle" mitä joskus oli eli keskustelu ja tunnelma yms ei ole sama kuin ennen. Välillä tämä asia tuottaa surua ja en minäkään toisaalta äidiltäni vaadi mitään erikoista. Lähinnä mietin kuinka väkinäistä kaikki nyt on.
Aiemmin tälläisenä kauniina hellepäivänä meillä oli ihan eri fiilis ja oltiin hyvällä tuulella. Nyt äitiäni harmittaa eri asiat ja ehkä tahtomattaan purkaa minuun sen kaiken. Minä taas mietin, että tälläiset päivät ovat aivan liian "kalliita" sellaiseen ja nämä pitäisi viettää toisin. Sitten mietin ikävästi tuoko äitini kanssa vietetyt päivät minulle monestikaan energiaa ja iloa.
Onhan tämäkin ikävää jo kirjoittaa, mutta en minä monestikaan muuta kuin väsy tälläisiin päiviin. Minä yritän keskustella, keksiä ohjelmaa, laittaa ruokaa yms ja toinen on kuin jokin taakka välillä.
Hän osaa kyllä sen, että jos yksikin asia häntä ärsyttää elämässään niin sitten se näkyy. Oli se sitten kivut, uusien lääkkeiden aloitus (ei pitänyt siitä), liian kuumat päivät (ja vaihteeksi liian kylmät alkukesästä), väsymys, rahajutut jne. Aina joku syy löytyy ja minäkin mukamas pidin itseäni helposti valittavana, mutta kyllä minä yritän olla tyytyväinen. Jotenkin yritän tehdä päivistä kuitenkin hyviä ja pyrkiä hyvään oloon.
Äitini tavallaan nyt jopa vaikuttaa tähän asiaan ja vaikeaa on nyt päästä tuohon pisteeseen, että tämäkin on hyvä päivä. Äidilläni siis loma nyt ja paljon yhdessä olemme. Ja en minä tavallaan tahtoisi olla levoton ja huolissani mistään. Toinen voisi elää niin, ettei ainakaan lisäisi kuormaani.
Eikä minullakaan useinkaan ole itselläkään se paras fiilis, mutta yritän parhaani mukaan sitä peittää ja samalla mahdollistaa hyvän päivän meille. Tai niillä määritelmillä hyvän mitä nyt meidän resurssiemme mukaan voi sellaisen mahdollistaa. Ehkä olisi pitänyt päästä reissuun ja saada jotain uutta, kun ei tämä kotona oloilu nyt ainakaan paranna asiaa, mutta, ei nyt ole mahdollista. Pahoittelut valituksesta. En minäkään paljon vaadi tältä päivältä, mutta toinen voisi edes vähän yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono yö takana, epäilen että joku lääkekombo tekee öisin levottomuutta. Nyt katon aamu tv ja itkuinen olo. Koskaan ei mitään kivaa kuulu minulle.
Miksi et lue kirjaa öisin? Se rauhoittaa ja sinulle "kuuluu kivaa". On omasta asenteesta kiinni, miten suhtaudut unettomuuteen ja yleensä elämään. Tuo lause "koskaan ei mitään kivaa kuulu minulle" on viisivuotiaan märinää. Suomessa on rauha ja sinulla koti ja ruokaa. Ne on tavoittamattomia asioita niille, joille ei oikeasti kuulu mitään kivaa.
Ei levottomassa olossa kirjoihin pysty keskittymään, enkä ole vanhemmalla iällä enää muutenkaan keskittynyt kirjojen lukuun. Ei kaikki ole luku ihmisiä, niin kun ei kaikki virkkaakkaan tai kudo.
Äänikirjojen kuuntelu on helppoa ja rauhoittavaa ja huonokin lukija pääsee muihin tunnelmiin. Kokeilepa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni kävi jo ennen kukonlaulua lakkasuolla lenkkeilemässä, toi vähän saalistakin. Kypsyvät niin epätasaisesti, että on tehtävä monta eri lenkkiä, jos niitä aikoo saada.
Kävin aamulla viileän aikaan pyöräilemässä ja samalla reissulla kävin katsastamassa joko kantarelleja on noussut yhteen paikkaan.
Yhdessä kävimme läheisestä metsästä kantarelleja tavoittamassa, mutta olivat vielä niin pieniä, että jätin ne kasvamaan.
Sen verran niitä löysin, että tein kantarellivoileivät (paistoin sienet pannulla voissa ja vähän ripautin valkopippuria).
Metsämansikoita löysimme oman metsän reunasta sen verran, että mansikkamaitoa pääsimme maistelemaan. Kesän makuja!
Meille marjastus ja sienestys on mukava harrastus, eikä mitään "pakkopullaa". Niin kauan kuin jaksamme metsissä ja soilla kulkea, poimimme itse omat marjamme. Tietää ainakin mitä suuhunsa laittaa.
Olen ki
Meillä kukko lauloi jo klo 3.15! Ei se ole kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei nyt laululyriikkaa tunneta. DORIS- laulussa Dooris on rekkailotyttö eli rekkalutka toisenlainen, kuten Edelman laulaa. Tällä ei kommentoija varmaankaan ole APtä tarkoittanut.
Eikä ollut!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei nyt laululyriikkaa tunneta. DORIS- laulussa Dooris on rekkailotyttö eli rekkalutka toisenlainen, kuten Edelman laulaa. Tällä ei kommentoija varmaankaan ole APtä tarkoittanut.
Eikä ollut!!!
No ei niin. Doris oli reissunainen... eikä laula Edelman! Vaan J. Karjalainen. Sitten teki Mariska jatkoa Terveisin Doris ja vielä Matti Esko: ...onko Doris vielä hyvännäköinen?
Valaisetko Dooris vähän taustaa tuolle nimimerkillesi. Etkö tuntenut laulun sanomaa täysin ja otit vahingossa ilotyttönimen vai oletko sittenkin vähän anarkistinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ollut!!!
No ei niin. Doris oli reissunainen... eikä laula Edelman! Vaan J. Karjalainen. Sitten teki Mariska jatkoa Terveisin Doris ja vielä Matti Esko: ...onko Doris vielä hyvännäköinen?
Katsokaa sanat Doris-biisiin. Reissunainen EI ole huonomaineinen. Tsiisus teidän kaa :(
Tunnen oikeasti erään "seuralaispalveluja " tarjoavan ulkomaalaisen naisen, joka käyttää työnimenään Doorista. On romanialainen tietääkseni alunperin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoi täällä ukkostaa niin kalastamiset tänään jäi lyhyiksi. Nyt alkoi kovemmin sataa vettä. Sain semmoisen kevyeen sateen aikana yhden hauen taas pakkaseen. Mukavalta tuntuu sisällä olla kunnon sateen aikana.
Mä olen sitä ukkosta odottanut täällä lounaisrannikolla jo kaksi päivää. Tänään iltapäivällä pitäisi taas mukamas ukkostaa. Kalaa tekisi myös mieli. Sellaiset voissa paistetut ahvenet, voi ettien että😋
Mä en edes odottanut noita sateita ja ukkosta. Niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä täällä. Ahvenia harvemmin kalastetaan täällä. Kuha on se ihannekala. En ole vielä noussut tähän päivään, joten alkaisi olla nyt se hetki.
Juu, odotan ukkosia tulevaksi ja sitä myöten myös lähteväksi. Painostava ja hautova ilma kun ei tälläiselle 'ukkostutkalle' tee muuta kuin migreenin.
Kuha myös hyvää. Meri tässä lähin kalastuspaikka. Virveli tuolla odottaa, mutta ei ole lupia, täällä päin on valvojia kuitenkin. Ostin pinkin virvelin, kun sain tarjouksella pari vuotta sitten. Ostin myös sävy sävyyn pinkin vieheen silloin 😄
Vierailija kirjoitti:
Valaisetko Dooris vähän taustaa tuolle nimimerkillesi. Etkö tuntenut laulun sanomaa täysin ja otit vahingossa ilotyttönimen vai oletko sittenkin vähän anarkistinen?
Voi hyvää päivää täältä sivusta 🤦
Kreikkalaisessa mytologiassa Doriksella oli 50 tytärtä puolisonsa kanssa. Doris edusti meren rikkauksia ja anteliaisuutta.
Aikainen kukko teillä (viesti 14106). Ei mieheni ihan noin aikaisin kuitenkaan siellä lakkasuolla käynyt, aikaisin kuitenkin.
Aamulla jyrisi ukkonen ja oli rankka sadekuuro. Nyt paistaa aurinko ja tosi nihkeän kuuma ilma. Pyöräiltiin keskustassa, Alkosta pari pulloa, toinen pöpöjen torjuntaan ja toinen G&T: n tekoon.
Torilla oli vilskettä, sotilassoittokunta soitti hienoa jatsia. Taisivat tareta asuissaan!
Pitkis, minua ihan suututtaa sinun äitisuhteesi! Anteeksi vain mutta etkö ihan oikeasti voi tehdä pientä reissua yksin?! Minun on tietysti vaikea ymmärtää kun itse ja sisarukseni lähdimme omaa elämää elämään täysi- ikäistyttyämme. Toivon sinulle myös itsenäistä elämää tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Aikainen kukko teillä (viesti 14106). Ei mieheni ihan noin aikaisin kuitenkaan siellä lakkasuolla käynyt, aikaisin kuitenkin.
Sekä aikainen että koko päivän kukkuja. Ahkera on. Sais edes yöt laiskotella. Ihme, että kukon omistajat itse saa nukuttua, me ei.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla jyrisi ukkonen ja oli rankka sadekuuro. Nyt paistaa aurinko ja tosi nihkeän kuuma ilma. Pyöräiltiin keskustassa, Alkosta pari pulloa, toinen pöpöjen torjuntaan ja toinen G&T: n tekoon.
Torilla oli vilskettä, sotilassoittokunta soitti hienoa jatsia. Taisivat tareta asuissaan!
Pitkis, minua ihan suututtaa sinun äitisuhteesi! Anteeksi vain mutta etkö ihan oikeasti voi tehdä pientä reissua yksin?! Minun on tietysti vaikea ymmärtää kun itse ja sisarukseni lähdimme omaa elämää elämään täysi- ikäistyttyämme. Toivon sinulle myös itsenäistä elämää tulevaisuudessa.
Minäkin muutin kotoa jo lukioiässä 15- vuotiaana. Kävin kotona joskus, mutta elin omaa elämääni, enkä surrut vanhempieni asioita. Jokainen on vastuussa omasta elämästään, ei vanhempiensa.
"Pitkis, minua ihan suututtaa sinun äitisuhteesi! Anteeksi vain mutta etkö ihan oikeasti voi tehdä pientä reissua yksin?! Minun on tietysti vaikea ymmärtää kun itse ja sisarukseni lähdimme omaa elämää elämään täysi- ikäistyttyämme. Toivon sinulle myös itsenäistä elämää tulevaisuudessa."
Kirjoitan tänne elämästäni ja jokaisella on oma tilanteensa. En minäkään aina toivo, ett kaikki on mennyt näin. Silti elämässä ei voi tavallaan valita kaikkea. Elämäni ei useinkaan mene niin kuin toivoisi. Minäkin lähdin kotoa aikoinaan koirani kanssa. Myöhemmin äitini muutti tänne missä nyt asun. Näin olen minäkin muuttanut ja tehnyt päätöksiä elämässäni. Toivon, ettei aiheeseen jatkettaisi enää. Kirjoitin viestin siksi, että suren tätä ettei meillä ole enää yhteistä hyvää fiilistä tms en siksi, että miettisin nyt mitään muuta siihen liittyvää.
Vierailija kirjoitti:
Tangokansa on vallannut Seinäjoen. Iloinen tunnelma, jännittynytkin. Voittaako oma poika Antti Railio kuninkuuden ja oma tyttö Jonna Pirttimäki kuningattaruuden? Kutkuttava päivä. Vanhoja tuttuja näkyy vaikka kuinka paljon ja kaikki ovat hyvällä tuulella. Kivaa päivää kaikille! Nautitaan kesästä ja rakkaudesta! Erotiikastakin.
Mitämitämitä? Onks Antti Railio kilpailemassa? Yks mun suosikkejani laulajista! Halla ja etelätuuli <3 <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin muutin kotoa jo lukioiässä 15- vuotiaana. Kävin kotona joskus, mutta elin omaa elämääni, enkä surrut vanhempieni asioita. Jokainen on vastuussa omasta elämästään, ei vanhempiensa.
Sinä olet sinä ja minä olen minä. Kukaan ei voi esim luonteelleen mitään. Jos minä murehdin vanhempienkin asioita ja kaikkea muuta elämäämme liittyvää niin se on myös osa minua ja minun persoonaani. Sille en voi mitään. Olkoon se sitten huono asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ollut!!!
Katsokaa sanat Doris-biisiin. Reissunainen EI ole huonomaineinen. Tsiisus teidän kaa :(
Aivan. Reissumies kuvitteli, että Doris on kaunis nainen, jonka voi ottaa ja sitten vaan jättää. Mutta Doris ottikin ja jättikin Reissumiehen ja särki Reissumiehen sydämen.
Mieheni kävi jo ennen kukonlaulua lakkasuolla lenkkeilemässä, toi vähän saalistakin. Kypsyvät niin epätasaisesti, että on tehtävä monta eri lenkkiä, jos niitä aikoo saada.
Kävin aamulla viileän aikaan pyöräilemässä ja samalla reissulla kävin katsastamassa joko kantarelleja on noussut yhteen paikkaan.
Yhdessä kävimme läheisestä metsästä kantarelleja tavoittamassa, mutta olivat vielä niin pieniä, että jätin ne kasvamaan.
Sen verran niitä löysin, että tein kantarellivoileivät (paistoin sienet pannulla voissa ja vähän ripautin valkopippuria).
Metsämansikoita löysimme oman metsän reunasta sen verran, että mansikkamaitoa pääsimme maistelemaan. Kesän makuja!
Meille marjastus ja sienestys on mukava harrastus, eikä mitään "pakkopullaa". Niin kauan kuin jaksamme metsissä ja soilla kulkea, poimimme itse omat marjamme. Tietää ainakin mitä suuhunsa laittaa.
Olen kiitollinen äidilleni ja kummitädilleni, että opettivat meidät lapset marjastamaan ja sienestämään jo silloin, kun olimme lapsia ja nuoria. Eihän se aina olisi innostanut lähteä metsään itikoiden syötäväksi, mutta tuskin olisimme näin innokkaita marjastajia ilman noita lapsuuden marjareissuja.
Mukavaa lauantain jatkoa!