Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22001)
Vierailija kirjoitti:
Laitoinpa pihasaunan lämpiämään. Juon aamukahvia pihalla ja nautin... aurinkoista, vihreää... valkoapilat tuoksuu. Avasin radion, tulee laulu kesähäistä, souteluista, vastarannalla kokkoja poltetaan, tyynyn alle seitsemän kukkaa... ihan uusi biisi Rodeo: Kesähäät.
Doris
Ja vielä soi Yön Rakkaus on lumivalkoinen, upea biisi, kylläpä minua nyt hemmotellaan...
Ihanaa kun aurinko paistaa pitkästä aikaa! Iltapäivällä voisi käydä uimassa kunhan on meri vähän lämmennyt. Päivät vilistävät niin nopeasti vaikka mitään kummallista ei ole tullut tehtyäkään. Hyvä kun muistaa, mikä viikonpäivä on vaikka samapa kai sille.
Vielä on hodareita tällekin päivälle. Voisin laittaa lapsen keräämään metsämansikoita ja tehdä pienen täytekakun niistä. Ehkä paras maku maailmassa tuo metsämansikka. Harmi kun niitä ei voi pakastaa. Kuivattaa kai voisi, mutta ei se ole sama.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun aurinko paistaa pitkästä aikaa! Iltapäivällä voisi käydä uimassa kunhan on meri vähän lämmennyt. Päivät vilistävät niin nopeasti vaikka mitään kummallista ei ole tullut tehtyäkään. Hyvä kun muistaa, mikä viikonpäivä on vaikka samapa kai sille.
Vielä on hodareita tällekin päivälle. Voisin laittaa lapsen keräämään metsämansikoita ja tehdä pienen täytekakun niistä. Ehkä paras maku maailmassa tuo metsämansikka. Harmi kun niitä ei voi pakastaa. Kuivattaa kai voisi, mutta ei se ole sama.
Jännät nuo makuasiat, lapsena herkku, enää en välitä: Ahomansikat
Syön muutaman kesässä, oudoilta maistuu nykyään.
Saunottu on, naapuri tuli kahden pikkulapsen kanssa hiekkalaatikolle ja keinumaan. Toinen naapuri tuli kanssa juttusille, oli nähnyt karhun hiljakkoin lähistöllä. Minäkin näin muutama vuosi sitten. Mustikoita ei täällä näy, tuum8vat he myös. Punkkeja on. En vain oo nähny moneen vuoteen. Mukavaa tämä maalaiselämä. Rattoisaa kerrassaan. Sisko soitti, huomenna mennään toisen siskon synttärikaffelle karjalaismuseoon.
Mulla on kyllä elämä mallillaan, olen tosi onnellinen. Joku taas kohta kirjoittaa, että Doris kehuu itseään :) no. Tyytyväinen olen, tykkään elämästäni. Mitäpä sitä salaamaan. Omat murheensa on jokapahisella, mitäpä sitä salaamaan. Mutkien kautta on tähän päädytty.
Terveisin Doris
Minua kosketti tuo kommentti pienten lasten vanhemmuudesta, kun itsemurhan johdosta, kiitos kun jaoit
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi Lammas, on sulla nyt murhetta murheen perään. Useinhan ne huolet jotenkin tuppaa kasautumaan.
Mietin just, että muutaman kuukauden sisään kaksi minua nuorempaa ihmistä kuollut. Toinen oli läheinen ystävä lukioaikaan, toinen läheinen serkku. Kyllä vakavaksi vetää, eihän sitä elinpäiviään tiedä ennakkoon - kukaan. Yritän keskittyä hyvään ja muistaa nauttia elämästä.
Muistathan sinäkin pitää itsestäsi huolta, tuo unettomuuskin saattaa korostua huolehtiessa.
DorisKiitos <3 Joskus surut ja menetykset kasautuu. Kun mun kuopus aikoinaan syntyi, ehdin nauttia uudesta vauvasta vain 3 kk, kun mun siskoni mies (joka oli mulle kuin isoveli) sairastui syöpään. Mä olin heille silloin tukena ja hoidin kaikki päivät myös heidän poikaansakin. Mulla oli silloin hyvä ystävä, joka ta
Mikä oli tekotapa? Olitteko kaikki kotona?
Päätä särkee, niskat aivan jumissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi Lammas, on sulla nyt murhetta murheen perään. Useinhan ne huolet jotenkin tuppaa kasautumaan.
Mietin just, että muutaman kuukauden sisään kaksi minua nuorempaa ihmistä kuollut. Toinen oli läheinen ystävä lukioaikaan, toinen läheinen serkku. Kyllä vakavaksi vetää, eihän sitä elinpäiviään tiedä ennakkoon - kukaan. Yritän keskittyä hyvään ja muistaa nauttia elämästä.
Muistathan sinäkin pitää itsestäsi huolta, tuo unettomuuskin saattaa korostua huolehtiessa.
DorisKiitos <3 Joskus surut ja menetykset kasautuu. Kun mun kuopus aikoinaan syntyi, ehdin nauttia uudesta vauvasta vain 3 kk, kun mun siskoni mies (joka oli mulle kuin isoveli) sairastui syöpään. Mä olin heille silloin tukena ja hoidin kaikki päivät myös heidän poi
Törkeää utelemista, oletko täysin tunteeton???
Luoja paratkoon
Vierailija kirjoitti:
Itselläni myös. Ja eilen illalla oli 2 auramigreeniä peräjälkeen. Ensin vipatti oikealla puolella ja sen jälkeen vasemmalla. Väsynyt ja höntti olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni myös. Ja eilen illalla oli 2 auramigreeniä peräjälkeen. Ensin vipatti oikealla puolella ja sen jälkeen vasemmalla. Väsynyt ja höntti olo.
Migreeni on kyllä pir:llinen. Vuosikausia oli pois, kun elämä tasaantui. Nykyään yksikin kirkas auringonsäde, ilman aurinkolaseja, saa sahanlaidat, sumean näön, ei särkyä edes. Oon kassalla töissä, respana. En näe numeroita. Yksi tavan särkylääke auttaa, 15min. Oireet pois. Outoa, vaikkei särkyä, oireet poistuu lääkkeellä.
Toivoa teille kaikille
Kauniin sään kunniaksi lähdetään kesäteatteriesitystä katsomaan. Pitäisikin alkaa vähän tälläytymään sitä varten. Muuten tuleekin melkoisena metsänpeikkona möngittyä mökillä niin kiva välillä vähän meikkailla ja laittaa hiuksia sekä etsiä nätit vaatteet päälle.
Aamulla piti käydä asioilla keskustassa, ihana että autossa on viilennin. Palatessa postilaatikko oli tyhjä. Pesin koneellisen pyykkiä ulos kuivumaan ja nyt kupponen kahvia viileällä verannalla, nautin kun tuuli vilvoittaa. Pioneja odotan avaamaan nuppunsa joita onkin paljon kolmessa puskassa, kohta aurinko ja lämpö siinä auttaa.
Piti lähteä äitiä katsomaan mutta molemmilla sen verran flunssainen olo ettei jaksa mennä, autolla parin tunnin ajo. Onneksi lähempänä asuva sisko kävi. Eipä äitiparka enää ymmärrä käykö siellä vai ei.
Kaupassa oli pakko käydä, poikkeuksellisesti autolla.
Lakanat vaihdettiin. Nyt sitten lukemista loppupäivä.
Onneksi tuli hieno ilma, jospa kolea vesisade riittäisi jo vähäksi aikaa.
Olipa rankkoja kokemuksia joillakin edellä kirjoittaneilla! Ihminen kestää paljon kun on pakko vaan rämpiä eteenpäin elämässä.
Oltiin viikko pois mökiltä sateen ajan ja nyt jopa järven vesi on noussut. On satanut niin paljon. Lähtiessä kukko saatteli kieunnallaan, vielä ei ole kuulunut. Olisko kuollut.... Kauheaa toivoa, että olis....
Muistelua. Olin nuorena koirani kanssa monia kertoja eräällä vuokramökillä. Olimme käyneet siellä jo perheeni kanssa, kun asuin vielä kotona. Myöhemmin olin äitini ja koirani kanssa tuolla eräs kesä. Siinä lähellä oli sillon eräs pienehkö festaritapahtuma ja musiikkia kuului.
Aamulla oli vielä hiljaista ja lähdimme kolmestaan lenkille. Kiersimme tuon alueen ohi ja takaisin oli tarkoitus mennä samaa reittiä. Tietyistä syistä johtuen emme voineet mennä samaa reittiä kuitenkaan takaisin vaan jouduimme menemään tuon festarialueen läpi. Näin kävelimme koirani kanssa ihmisten telttojen ja autojen sekä matkailuvaunujen läpi. Moni onneksi nukkui vielä. Jotkut tulivat katsomaan.
Eräs sanoi siinä ns festariportin lähellä, että onpa hieno koira. Järjestyksenvalvoja hieman katsoi meitä, mutta mietti varmaan, että ollaan ns alueen sisältä lenkille lähdössä. Näin mentiin sitten vain ulos ilman kyselyitä. Tuo kaikki jäi mieleen ja onneksi musiikit eivät tuolloin soineet. Tuonne sai viedä koiria ja joillakin oli sellainen mukana (tietysti väärin koska meteliä), niin ehkä sen vuoksi meihin ei sen enempää kiinnitetty huomiota.
Olipa mukava päivä, ystävä ja kummityttö vierailulla.
No miettikääs tätä. Puoliso meni isolle kirkolle, parin päivän jälkeen. Kerrostalossa, lukitun alaoven jälkeen, ulko-ovestamme oli varastettu musta taottu ovikoriste. Törkeää. Sai olla paikoillaan kymmenisen vuotta. Surettaa toella.
Doris
Nro 13971: En osaa edes kuvitella, millaisessa tilanteessa olet kahden pienen lapsen kanssa joutunut olemaan :( Ja miten on ollut vaan pakko jaksaa, vaikka ei jaksaisikaan,. Koska mitään muutakaan vaihtoehtoa ei ole ollut kuin jaksaa. Jos ei muuten, niin lasten vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinäkin ystäväsi lapsen kummi? Minä olen.
Vierailija kirjoitti:
Vietitkö synttäreitä?
Tänä aamuna sain puhelinsoiton. Kun näin soittajan nimen, tiesin jo, mitä on tapahtunut. Yksi Karjalasta pikkulapsena evakuoitu on siirtynyt ajasta ikuisuuteen.
Laitoinpa pihasaunan lämpiämään. Juon aamukahvia pihalla ja nautin... aurinkoista, vihreää... valkoapilat tuoksuu. Avasin radion, tulee laulu kesähäistä, souteluista, vastarannalla kokkoja poltetaan, tyynyn alle seitsemän kukkaa... ihan uusi biisi Rodeo: Kesähäät.
Doris