Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (21935)

Vierailija
13721/21935 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkasin nurmikon, kun oli jo niin pitkä. Trimmerillä vielä puiden ja pensaiden reunoja siistin sekä lupiinit postin. Niitä on onneksi vielä täällä hyvin vähän. Akkukäyttöinen vaan vie akun jo puolessa tunnissa.

Täällä saisi kyllä tehdä trimmerillä töitä tunteja, että saisi tuon ns ryteikön tuosta talon vierestä  pois. Tässä talon ympärillä siistiä, mutta tonttiin kuuluu pieni niitty myös ja siinä pitkät heinät. Annan olla, koska mitä haittaa niistä on.

Jos istutan sinne jotain vielä niin sitten niiden puiden edustat yms pidän auki heinästä ja muista kasveista. Sama juttu ruusupensaiden kanssa. Selvisit hyvin talvessa ja kaikissa kukkia. Teresanruusu on levinnyt kauheasti. Tuhansia kukkia ja kimalaisia paljon. Eivät linnunpoikaset paljon häiriintyneet, kun viserrys kuuluu pesästä taas.

Ei uskalla istuttaa uusia taimia, kun myrsky voi huomenna iskea. Parempi odottaa niiden kanssa. Kiva, että sain toisesta ketjusta vinkkejä puutarhan hoitoon ja istutuksiin.

Hevosia kävin eilen pitkästä aikaa katsomassa. Paljon ns uusia, jotka eivät ennen ole tulleet katsomaan. Moni parempi ja vain yksi antoi silittää. Sitten yksi vanha tuttu joka aina hirnuu, kun näkee minun tulevan. Hieno hevonen ja antaa nykyisin silittää jo enemmän. Joskus mietin olisipa se omani, mutta en se varmaan ikinä ole minulle mahdollista minkään hevosen osalta. No, hyväksyn sen ja arvokkaita ovat ostaa ja varsinkin ylläpitää. Toisten tallissa vasta kallista onkin.  Ihan hyvä päivä ollut. 

Vierailija
13722/21935 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä näin auringon jo laskiessa on kiva istua mökillä terassilla kirjan kanssa, kylmä juoma käden ulottuvilla. Piti käydä mökkipaikkakunnan kirjastokortti kun täällä vietämme niin paljon aikaa, ja lukemista pitää aina olla saatavilla. Kirja päivässä, kaksi parhaassa, tosin välillä lehtipino korvaa osan kirjoista. 

Hauska katsella kun erilaisia veneitä lipuu merellä tästä ohi. Purjeveneet erityisen kauniita. Me tosin soudamme vain perinteisellä puuveneellä muutaman kerran kesässä. Oma maailmansa tuo purjehdus, luulen.

Kimakka sirkutus jollakin linnulla tässä. Viime kesänä kävi helleputken jälkeen hullusti, kun löysimme mökin edustalta linnunpesän, joka oli täynnä melkein valmiin näköisiä, kuolleita poikasia. Oliko kuumuus syynä vai mikä, mutta silloinkin kuului muutamana päivänä kovaa, jatkuvaa sirkutusta. Tuli surullinen olo lintuemon puolesta, joka kesän käyttänyt pesän rakentamiseen ja pesueestaan huolehtimiseen; kaikki se vaiva ihan turhaan. Mutta sitähän tämä elämä lopulta kai on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13723/21935 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Vierailija
13724/21935 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kyselet? 

Vierailija
13725/21935 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää päivänjatkoa

Vierailija
13726/21935 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska päivä on illassa. Kävin metsässä, mustikat on ihan vihreitä vielä. Herkku tonnikalasalaatti, lasillinen viileää valkoviiniä.

Loistava päivä...

Doris

Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on hyvä päivä :) Ystäväni laittoi viestiä, että oli istunut 2 tuntia yhtäjaksoisesti ja 3 kertaa seissyt yli 10 sekuntia omilla jaloillaan. Hän oli niin onnellinen ja mä niin iloinen hänen puolestaan. Ei pidä luovuttaa, vaikka joskus siltä tuntuisikin. Tiedän ystävästäni, että jos tilanteemme olisi toisinpäin, ei hänkään luovuttaisi. Hän kiskoisi mut ylös vaikka minkälaisesta suosta. Mutta sitähän tosiystävyys on <3

Huomenna töiden jälkeen vanhan lukioaikaisen ystäväni kanssa stadiin syömään. Ei olla nähty about 40:een vuoteen. Lämmintä on ja pistin nyt hetkeksi aikaa viilentimen päälle. Ruuanlaitto ei napannut yhtään, joten kävin hakemassa tosta paikallisesta chicken sizzlerin. Vielä koiran kanssa jossain vaiheessa iltalenkille. Sitten suihkuun ja peiton alle katselemaan true crimeä.

Vierailija
13728/21935 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää päivänjatkoa

Kiitos samoin. Mukavaa,  kun käyt nostamassa ketjua 😊

https://www.vauva.fi/keskustelu/5894282/ravakat-kuulumiset?page=2

Vierailija
13729/21935 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsiisus

Vierailija
13730/21935 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritämme välttää kiinalaisten tuotteitten ostamista ja onpa vaikeaa!

On käytetty suomalaista Oxygenol- hammastahnaa ja nyt ajateltiin kokeilla jotakin muuta. Ostettiin Colgatea. Kotona huomattiin että on tehty- Kiinassa! Kaikkea sieltä tuodaankin!

Olisin ostanut myös kertakäyttöhanskoja- Kiinasta nekin.

Vierailija
13731/21935 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvää. Oletko psykologi? 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritämme välttää kiinalaisten tuotteitten ostamista ja onpa vaikeaa!

On käytetty suomalaista Oxygenol- hammastahnaa ja nyt ajateltiin kokeilla jotakin muuta. Ostettiin Colgatea. Kotona huomattiin että on tehty- Kiinassa! Kaikkea sieltä tuodaankin!

Olisin ostanut myös kertakäyttöhanskoja- Kiinasta nekin.

Mun poika sai joitain vuosia sitten USAsta tuliaisiksi MAGA-lippiksen ja siinä lukee sisäpuolella Made in China :D :D 

Vierailija
13733/21935 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsiisus

Jep  😂

Vierailija
13734/21935 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskotellut nukuin parit päikkäritkin kun valvoin viime yönä muutaman tunnin. Lämmin ilma mutta asunto varjon puolella, ei ole liian kuuma.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskotellut nukuin parit päikkäritkin kun valvoin viime yönä muutaman tunnin. Lämmin ilma mutta asunto varjon puolella, ei ole liian kuuma.

Mullakin asunto varjon puolella, mutta koko päivän on ollut parvekkeen ovi auki. Kissa ja koira näyttää vuorottelevan naapurikyyläjän hommissa :D Aina välillä toinen tulee sisälle ja toinen menee parvekkeelle vahtimaan. Sitten vuoronvaihto. Koskahan se luvattu myrsky alkaa?

Vierailija
13736/21935 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin asunto varjon puolella, mutta koko päivän on ollut parvekkeen ovi auki. Kissa ja koira näyttää vuorottelevan naapurikyyläjän hommissa :D Aina välillä toinen tulee sisälle ja toinen menee parvekkeelle vahtimaan. Sitten vuoronvaihto. Koskahan se luvattu myrsky alkaa?

Katselin säätiedotteista, että täällä alkaisi vasta huomenna illalla ja yön to-pe yön aikana kovempi tuuli. Toivon, että omenapuun taimet pysyvät pystyssä. Tukikepit ja narut on ja niitä parantelin. Sääli olisi jos kaatuisivat. 

Vierailija
13737/21935 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos hyvää. Oletko psykologi? 

Ihan tavallinen oman hännän nostaja

Vierailija
13738/21935 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen järkyttynyt Valviran toiminnasta. He uhkaavat Lääketieteen lisensiaatti Maija Kajania, että voivat viedä häneltä oikeudet kirjoittaa reseptejä hormonikorvaushoitoihin, kun hän on joillekin potilaille kirjoittanut heidän mielestään liian isoja annoksia.

Minä olen yksi, jonka terveyden, elämän, avioliiton, työn ja ihmisuhteet erittäin hurjat ja monipuolisesti järkyttävät vaihdevuosioireet pilasi - melkein lopullisesti - sillä 10 vuoden kärsimyksen, kipujen ja unettomuuden jälkeen löysin lääkärin, joka suostui vihdoin määräämään minulle enemmän estrogeenia, jolloin terveyteni alkoi kohentua tasaisesti ja tehokkaasti. Vihdoin sain myös nukuttua kunnolla. Sain myös perua polvien tähystysleikkauksen, sillä kovat polvikiput, kuten sorminivelkivutkin, johtuivat liian vähäisestä estrogeenistä (2 annoslastallista estrogeelia/pv ei todellakaan riittänyt). 

Ehdin menettää työni, muutaman ystävän, mutta onneksi mieheni jaksoi pysyä vierelläni, vaikka välillä näytti, ettei hän jaksa enää.  Hän joutui saattamaan minut vessaan, suihkuun, syömään jne. Olin täysin invalidi.

Jouduin ennenaikaiselle eläkkeelle, työkyvyttömyyseläkkeelle, minä, entinen urheilullinen ja terveitä elämäntapoja toteuttanut nainen. Ja kaikki se kärsimys ja työn menetys ihan turhaan. Nyt olen 66-vuotias ja mietin, mitä töitä voisin alkaa tekemään.

Lämmin kiitos sinulle oma gynekoloni, joka Maija Kajanin tavoin olet rohkeasti uskaltanut pitää potilaittesi puolta ja määrännyt isompia estrogeeni-annoksia heille, jotka eivät todellakaan niillä pienemmillä annoksilla pärjää. Ja olet myös määrännyt verikokeet, joilla on tutkittu terveys mutta myös estrogeenin riittävyys. 

Valvira tekee valtavan virheen ja pilaa monen ihmisen ja monen perheen elämän toiminnallaan. Toivon heille jokaiselle kyseisen päätöksen takana oleville sitä, että he joutuisivat tavalla tai toisella kokemaan yhden kuukauden elämässään vastaavia oireita, mitä erittäin vaikeita vaihdevuosia kärsivä voi kokea. Ehkä se lisäisi heidän empatiakykyään antaisi heille myös viisautta ja laaja-alaista ajattelukykyä. Toivon tietysti, että he sitten saavat taas elää terveenä.

Noin puolet Suomen väestöstä on naisia, mutta naisten hyvin- tai pahoinvointi vaikuttaa kaikkiin mujihinkin. 

Hui, luin tuon ja se kyllä herätti huomaamaan, kuinka helpot voi vaihtarit olla toisilla ja kuinka kamalat toisilla.

Onhan se todella väärin, jos Valvira tekee päätökset noin vähällä ymmärryksellä ja tutkimuksella. Sitä paitsi, jos Maija Kajanilla on ollut vuosikausien aikana satoja naispotilaita, joilta on todettu mm. verikokein, ettei heille se pienempi annos estrogeeniä riitä, nii eikö se jo osoita, että me olemme yksilöitä eikä kaikille voi riittää tai sopia samat hoidot kuin toisille. 

Toivon paljon voimia kaikille naisille, joilla on vaikeat vaihdevuodet, ja heidän läheisilleen myös!  

Vierailija
13739/21935 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä oo koskaan ollut missään kaapissa. Kuulostaa enempi joltain itseensä masentuneiden heteroiden ja uskovaisten jutulta.

-winner-

Vierailija
13740/21935 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi huonoa yötä takana, viime yönä jo säikähdin että ottaako pumpusta ja mitä teen kun yksin olen?

Olen niin stressaantunut ja henkisesti loppu, että ei ihmekään jos uni ei enää tule, tällaista tänään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi