Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (21935)

Vierailija
13641/21935 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krapula, taidan mennä petiin takaisin.

Vierailija
13642/21935 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heräsin aikaisin, lyhyet yöunet. Äsken laitoin tiskikoneen päälle, pesi hetken, sammutin virran mutta kone jatkoi hurinaa, otin töpselistä irti, kokeilin uudelleen niin sama hurina jatkui. Ottaa aivoon jos hajosi. 

Miksi sammutit virran kesken? Sekoaa kone

Piippasi ohjelman loppumisen merkiksi. Äsken putsasin pohjan ja suodattimen ja laitoin eri ohjelman, vaikuttaa toimivan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13643/21935 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kuu on jo elokuu!  Ihanaa! Minä ja koulun aloittava lapsenlapseni odotamme syksyä. "Montako saunapäivää vielä?"

Eikä auta, vaikka lämmittäisimme joka päivä, ei se tulee aikaisemmin.

Vierailija
13644/21935 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heräsin aikaisin, lyhyet yöunet. Äsken laitoin tiskikoneen päälle, pesi hetken, sammutin virran mutta kone jatkoi hurinaa, otin töpselistä irti, kokeilin uudelleen niin sama hurina jatkui. Ottaa aivoon jos hajosi. 

Miksi sammutit virran kesken? Sekoaa kone

Piippasi ohjelman loppumisen merkiksi. Äsken putsasin pohjan ja suodattimen ja laitoin eri ohjelman, vaikuttaa toimivan. 

Ok, kirjoitit: pesi hetken...

Vierailija
13645/21935 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäkuuluu, mitäkuuluu kukkuluuruu?

Päivänjatkot, päivänjatkot, päivänjatkot

https://www.vauva.fi/keskustelu/5894282/ravakat-kuulumiset?page=2

Vierailija
13646/21935 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana herätä auringonpaisteeseen, vielä kun tiedossa on, että pitkän odotuksen jälkeen  hellepäivä tulossa. Ei tarvitse kokkaillakaan,  kun eilen tein ison kattilallisen nakkikeittoa, siitä saa itse kukin lämmitellä annoksensa kun nälkä iskee. 

Tulin juuri suihkusta ja lähden kohta pyyhe päällä kuivattelemaan itseäni terassille aurinkoon. Mukavasti paistaa aina aamulla ja päivällä mökin etuterassille ja illalla takaterassille aurinko. Tuonne taakse tulee palju jossakin vaiheessa, kun on suora yhteys saunaosastolta siihen. Ihana iltaisin sitten lojua paljussa. 

Aurinkoista päivää kaikille!

Vierailija
13647/21935 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätty 6.30. Taas tämä aamu pääsi venähtämään. Pitäisi taas tehdä perussiivousta. Huomenna tulee kesälomareissulla olevia sukulaisia pistäytymään iltasella. Hieman harmittaa, kun huominen päivä menee tuntiaikatauluksi muutenkin, en haluaisi olla ihan rättiväsynyt vieraita vastaanottaessa. Tämä on joka kesäinen perinne, sukulaiset tulevat muutamaksi päiväksi kotiseuduille ja vierailevat meidät läpi per ilta, nyt vain oli liian lyhyt varoitusaika. Onneksi on jäätelöä pakkasessa kun ei nyt hienoja tarjoiluja ehdi järjestää.

Vierailija
13648/21935 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiki

Grillikatoksen siivousta, uusia pöytälevyjä yms. Onneksi tuulee. Linnut tsirkuttaa, kimalaiset surisee. En ole päiväkausiin nähnyt ainuttakaan perhosta, ootteko te?

Yks päivä tuli mielenkiintoinen ohjelma korppikotkista, noista luonnon jätehuoltajista. Päätä käytetään lääketeollisuuteen, kanta hupenee vauhdilla...

Nyt istun tauolla, jääkylmää vissyä. Nautin :)

Doris

Vierailija
13649/21935 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiki

Grillikatoksen siivousta, uusia pöytälevyjä yms. Onneksi tuulee. Linnut tsirkuttaa, kimalaiset surisee. En ole päiväkausiin nähnyt ainuttakaan perhosta, ootteko te?

Yks päivä tuli mielenkiintoinen ohjelma korppikotkista, noista luonnon jätehuoltajista. Päätä käytetään lääketeollisuuteen, kanta hupenee vauhdilla...

Nyt istun tauolla, jääkylmää vissyä. Nautin :)

Doris

Haa  just kun olin kirjoittanut tän, lehahti nokkosperhonen polvelleni :)

D.

Vierailija
13650/21935 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lomalla ja käyn tänään kampaajalla. Eli ihan hyvää kuuluu.

Näytä aiemmat lainaukset

Doris: Hyvä muistutus tuo liitosta eroaminen. Tai no en kuulu liittoon vaan kassaan, mutta pitää muistaa erota siitäkin. 

Aurinko paistaa ja mua väsyttää. Aamupäivän olen vain katsellut Maxista sarjoja. Eilen oli palstalla ketju, jossa kyseltiin, ovatko omat vanhemmat alkaneet puhua jatkuvasti kuolemasta. Mähän olen omille lapsilleni puhunut ainoastaan hoitotahdostani sekä miten mut tulee haudata tai siis mihin tuhkani ripotellaan. Myös siitä, mistä löytyy kaikki tärkeät paperit, joita sitten aikanaan perunkirjoituksessa tarvitaan. Illalla sain ajatuksen, että mähän voin hommata tuhkauurnan valmiiksi jo nyt. Joskus aikoinaan on ollut - liekö vielä nykyisinkin - sellaisia kursseja, missä voi nikkaroida itselleen uurnan. Ennenkuin aloin etsimään em kursseja, googletin, mitä uurna maksaisi valmiina. Olin yllättynyt, miten ihmiselle tarkoitettu uurna maksoi vain noin 20 €  enemmän kuin mitä 15 vuotta sitten maksoi isokokoisen koiran uurna. Tilauksen siis pystyi tekemään netistä, mutta soittavat ensin ennenkuin lähettävät laskun. Äsken soittivat, lasku tuli sähköpostiin ja nyt sse on maksettu. 

Vierailija
13652/21935 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Doris: Hyvä muistutus tuo liitosta eroaminen. Tai no en kuulu liittoon vaan kassaan, mutta pitää muistaa erota siitäkin. 

Aurinko paistaa ja mua väsyttää. Aamupäivän olen vain katsellut Maxista sarjoja. Eilen oli palstalla ketju, jossa kyseltiin, ovatko omat vanhemmat alkaneet puhua jatkuvasti kuolemasta. Mähän olen omille lapsilleni puhunut ainoastaan hoitotahdostani sekä miten mut tulee haudata tai siis mihin tuhkani ripotellaan. Myös siitä, mistä löytyy kaikki tärkeät paperit, joita sitten aikanaan perunkirjoituksessa tarvitaan. Illalla sain ajatuksen, että mähän voin hommata tuhkauurnan valmiiksi jo nyt. Joskus aikoinaan on ollut - liekö vielä nykyisinkin - sellaisia kursseja, missä voi nikkaroida itselleen uurnan. Ennenkuin aloin etsimään em kursseja, googletin, mitä uurna maksaisi valmiina. Olin yllättynyt, miten ihmiselle tarkoitettu uurna maksoi vain noin 20 €  enemmän kuin mitä 15 vuotta sitten maksoi isokokoisen koiran uurna

Veli teki arkun itselleen kansalaisopistossa, toivoin itsellekin... polttohautaus, ei uurnaa tartte

Vierailija
13653/21935 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea ilma pitkästä aikaa! Tarkeni kevyemmässä vaatetuksessa pyöräillä keskustaan. Ensin kampaaja, sitten kiinalaiseen syömään ja kaupan kautta kotiin. Rannassa hanhi- ja sorsapoikueita. 

Ei tukasta taaskaan ihan mieleistä tullut vaikka aina selitän mitä haluan. No onhan tämä lyhyt polkka siisti.

Minä en eronnut liitosta eläkkeelle jäätyä kun saan lomapaikkoihin vähän alennusta. Vaikka liekö sillä merkitystä kun harvoin käymme lomalla niissä.

Eikös uurnaa tarvitse polttohautaukseenkin tuhkille? 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Upea ilma pitkästä aikaa! Tarkeni kevyemmässä vaatetuksessa pyöräillä keskustaan. Ensin kampaaja, sitten kiinalaiseen syömään ja kaupan kautta kotiin. Rannassa hanhi- ja sorsapoikueita. 

Ei tukasta taaskaan ihan mieleistä tullut vaikka aina selitän mitä haluan. No onhan tämä lyhyt polkka siisti.

Minä en eronnut liitosta eläkkeelle jäätyä kun saan lomapaikkoihin vähän alennusta. Vaikka liekö sillä merkitystä kun harvoin käymme lomalla niissä.

Uurna ei ole tuhkauksessa välttämätön. Tuhkat voidaan krematoriolta laittaa myös paperipussiin ja siitä sitten vaikka ripotella muistolehtoon tai jonnekin. Mä tilasin tuon uurnan sitä varten, että aikanaan sitten on "samaa sarjaa" purkit muiden tuhkien (eli mun lemmikit) kanssa eli omaiset vie ne kaikki paikka,a jossa purkit avataan ja ripotellaan metsään. Menisihän toki paperipussissakin, mutta halusin ton uurnan kuitenkin. 

Vierailija
13655/21935 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uurna ei ole tuhkauksessa välttämätön. Tuhkat voidaan krematoriolta laittaa myös paperipussiin ja siitä sitten vaikka ripotella muistolehtoon tai jonnekin. Mä tilasin tuon uurnan sitä varten, että aikanaan sitten on "samaa sarjaa" purkit muiden tuhkien (eli mun lemmikit) kanssa eli omaiset vie ne kaikki paikka,a jossa purkit avataan ja ripotell

Joo, isällä ja äitillä oli pahvinen uurna, mikä poltettiin kotisaunassa, tuhkat levitettiin heidän mailleen ison männyn juureen...

Vierailija
13656/21935 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kampaajalla raidat ja leikkaus.Ruokakaupassa myös kävin ja nyt pyykit pyörii.Hyvä kirja odottaa lukijaa. 213

Vierailija
13657/21935 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin eilen Sach Bischoffin Suloinen raivo - kirjan. Se ei ollut kovin hyvä.

Tänään aloitin Ann-Christin Antellin Valkean liljan. Saas nähdä imaiseeko pyörteisiinsä!

Luen öisinkin, kun uneni ovat karkuteillä usein.

Vierailija
13658/21935 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän, illan, yön, kuunjatkoa

Vierailija
13659/21935 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonpaisteinen ja tuulinen päivä, aamulla kävin pyöräilemässä jo tutuksi tulleen "lenkin".

Järjestin kirjahyllyni,kirjojakin olen jo jonkin verran karsinut.

Sitten palasin muistoissani nuoruuteeni; luin sveitsiläisen kirjeystäväni kirjeitä vuosilta 1978-1979. Kirjeissään hän kertoi hauskoja tapahtumia, minua nauratti niistä lukiessani. Jostain syystä kirjeenvaihtomme päättyi muutaman vuoden kuluttua.

Olispa kiva tietää mitä hänelle kuuluu tällä hetkellä... googlasin, mutta en tunnistanut kuvista. Voipi olla eri sukunimikin nykyään ja siks toisekseen, en ole esim. FB:ssakaan, joten unohdan.   

Mukavia hetkiä heinäkuulle!   

Vierailija
13660/21935 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis muistot, kortit, kirjeet, päiväkirjat on niin tärkeitä. Nehän muovasi sinusta Sinut. Laitoin nuorempana saamani kortit seinälle, jonain vuonna olin saanut yli yhden kortin  /  vk  siis seinällä oli reilusti yli 50 korttia ja paljon tekstiä kussakin. Siis aika ennen lankapuhelinta/ vakituisempaa osoitetta. Korteilla/kirjeillä sovittiin ystävien kanssa reissut, tapaamiset. Ja hyvin onnistui. Nyt hiukan hymyilyttää...