Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (21899)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kuuluu sulle.
Ketjun voi myös ohittaa kommentoimatta... :)
Tänne ovat kaikki tervetulleita! : )
Kokeile Pitkis joskus tätä, "kiitos, hyvä idea".
Vierailija kirjoitti:
Kokeile Pitkis joskus tätä, "kiitos, hyvä idea".
Sinäkin saat kokeilla ;)
"kiitos, mielelläni, kokeilen heti huomenna!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kuuluu sulle.
Älä jaksa nillittää. Ohita itse.
Höpsö, minähän kirjoitan kuulumisiani, niinkuin otsikossa kysytään. Epäkohtelias ei tarvi olla :)
Poutapäivä, istutin perennoja. Ahomansikat alkaa kypsyä. Luin sanomalehden ulkona, lannoitin kukkia. Kiva päivä ollut tämä...
Nyt mulla korvien välissä ihan oikeasti kiehuu. Odottelen ystävältäni viestiä, että pitääkö mun nyt ottaa taksi alle ja mennä tekemään sellaiset hoidolliset toimenpiteet, jotka kuuluisi siellä sairaalassa hoitajille. Ymmärrän sen, että noihin perusterveydenhuollon sairaaloihin ei ole henkilökunnan osalta tunkua ja nekin, jotka sinne saadaan rekrytoitua, on jotain hoonosoomihoitajia. Ystäväni on ihan hitonmoisissa kivuissa ja joka ainoa lähihoitajan koulutuksen saanutkin osaisi tehdä sen, mitä pitäisi tehdä. Ei tarvita sairaanhoitajan koulutusta eikä edes lääkelupiakaan. Mutta ei. Mitään ei tapahdu. Joten nyt vaan odottelen, tilaanko taksin vai en. Ihan tolkuttoman alas on vajonnut suomalainen terveydenhuolto, jos potilaalla pitää olla joku sairaanhoitajatuttu tai -omainen, joka käy hoitamassa. . ÄRRRRRR, PURRRR ja MURRRR!!!!
Eikös se ole hyvä, että on edes ulkomaalaisia hoitajia? Omaisen ollessa sairaalassa ulkomaalainen oli usein inhimillisempi kuin leipääntynyt kantaväestö.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole hyvä, että on edes ulkomaalaisia hoitajia? Omaisen ollessa sairaalassa ulkomaalainen oli usein inhimillisempi kuin leipääntynyt kantaväestö.
Ei ole, jos siellä ei hoideta. 2018 mun isä (silloin 89v) meinattiin siirtää Meilahdesta tonne samaan paikkaan "kuntoutettavaksi" ja yksi niitä harvoja kertoja, kun olen korottanut ääntäni lääkärille. Haettiin siskoni kanssa isä kotiin, koska tiesin, että jos isä tuonne joutuu, ei tule ikinä enää kotin. Tän mun ystäväni mieskin siirrettin vakltimorepeämän jälkeen Meilahdesta tuonne ja luojan kiitos ystäväni haki miehensä mun kehoituksestani kotiin. Samana iltana, kun tuli kotiin, sai keuhkoveritulpan. Miksi? Koska tuolla "kuntoutuksessa" oli lopetettu Meilahden sairaalan lääkärin määräämä verenohennuslääke. Mun muistisairas äitinikin reilu vuosi sitten oli siirfretty tonne, mutta sieltä joku ihana sairaanhoitaja soitti mulle ja kysyi, voisinko hakea äidin pois sieltä, koska ei heillä okle resursseja hoitaa äitiä. Joten mä kävin hakemassa ja äiti sai kuolla rauhallisesti kotona omassa sängyssään. Mun ystäväni on maannut siellä kuntoutusosastolla jo 6 viikkoa. Koko tänä aikana fyssari on käynyt 3 kertaa ja niistäkin 2 kertaa kurkkaamassa ovelta ja ne toiset kaksi kertaa on ollut alle 5 minuuttia pällistelemässä sängyn vieressä. Mä sitten selvitin, miten saan ystävälleni ihan oikeasti sinne kuntoutusta ja kun ystäväni kertoi asiasta siellä hoitajille, niin kummasti se fyssari tuli paikalle ja oli jopa 10 minuuttia. Mutta mitään oikeaa kuntoutusta ei tehty. Mä oon oikeasti NIIIIIN vihainen, että jo kyselinkin mun pojalta, että tulisko tarvittaessa apuun, jos mä ottaisinkin ystäväni sieltä sairaalasta tänne mun kotiini. Ja mun poika sanoi, että kyllä hän tulee.
Leipääntynyt kantaväestö on sata kertaa parempi, jos kuitenkin tekee hommansaa. Mikään ystävällinen lepertely ei riitä, jos oikeasti pitäisikin tehdä jotain, mutta ei tee. Huomenna alan selvittää, mitä edellyttää, että ystäväni siirtyy sairaalasta mun olohuoneeseeni. Sen sairaalan fyssari oli sanonut, että no ehkäö jouluksi kotiin, mutta ei välttämättä silloinkaan. No ei varmaan silloinkaan, jos mitään kuntouutustakaan ole tarjolla. Jsa mun ystäväni on ihan täysjärkinen ihminen, mua nuorempikin. Mikään hoonosoomi "ota pilimehu" ja tapuptaputapu pään päälle ei ole se, mitä mun ystäväni kotiin päästäkseen tarvitsee.
Ystävien kohtaaminen oli taasen kerran kohokohta.8822 askelta. Kyllä kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Muiden nimittely höpsöttelijöiksi ja hupsuttelijoiksi Dorkiksen tavaramerkki. Et nyt jaksais enää.
Mutta kuitenkin jaksat. Outo olet.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat masentuneelta jaatyasi eläkkeelle.
Lienee työ orjentuneille kova paikka.
Mutta virheet voi saada anteeksi.
Anteeksi pyyntö vapauttaa.
Myös Taivaallinen anteeksi antamus on tarjolla Jeesukselta.
Ja matka jatkuu.
Lapsesi tarvitsevat sinua kuitenkin, vaikka eivät sitä sanoisikaan.
Kiitos näistä viisaista sanoistasi ja siitä, että halusit lohduttaa. 🌹
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muiden nimittely höpsöttelijöiksi ja hupsuttelijoiksi Dorkiksen tavaramerkki. Et nyt jaksais enää.
Täällä on joku, joka nauttii vääntämisestä :D
Ihan hauska seurata, kuinka kauan taas jaksat haastaa.
Vierailija kirjoitti:
Sinun olisi hyvä myös kerrata keskustelun säännöt..
1) Muista aihe ja asia. Pysy keskustelupalstan aiheessa ja kirjoita asioista omasta näkökulmastasi, älä keskity muiden kirjoittajien arvosteluun.
2) Ole kiinnostava. Kirjoita napakasti ja mielenkiintoisesti, älä jää inttämään tai jaarittelemaan.
Järjestelmän toiminnallisuutta haittaavia voivat olla esimerkiksi seuraavanlaiset viestit:
viestien monistamista
massapostitusta tai
Trollausta eli esimerkiksi tahallista yliärsyttämistä ja provosointia sisältävät viestit.
Kuulumisia, kiitos
Ei toisten mollausta
Torstaiko toivoa täynnä? Päivä lyhenee... ketokukkia keräsin maljakkoon, savukalaa ruokana. Ystävältä viestiä sain ja siskolta myös. Onneksi on lomaa, katson Wallanderia Subilta...
Hyvää yötä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun vääntämiset, nimittelyt ja spämmit on taas ilmoitettu ylläpitoon. Senkun jatkat. Se mitä täällä ihmisiä olet nimitellyt ja vihjaillut, menee sanoman tietoon. Lampaan asia tekeekö rikosilmoituksen siitä mitä viimeksi vihjailit hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Kuulumisia, kiitos
Ei toisten mollausta
Torstaiko toivoa täynnä? Päivä lyhenee... ketokukkia keräsin maljakkoon, savukalaa ruokana. Ystävältä viestiä sain ja siskolta myös. Onneksi on lomaa, katson Wallanderia Subilta...
Hyvää yötä
Hyvät yöt sinne myös. Nyt on puutarhassa mukava katsoa, kun näkee viljelyksien tulevan esiin mullasta; perunaa, porkkanaa, sipulia. Kesäkurpitsan taimetkin ovat selvinneet kylmästä kesästä. Ehkä ovat jo karaistuneet.
Nyt on ollut kummallinen kesä, ruusu täynnä kirvoja, sisällä viherkasveissakin sitkeitä tuholaisia, mustarastaat syöneet punaherukat raakoina.. en yleensä linnuille vihoittele, mutta nyt on hermo koetuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun vääntämiset, nimittelyt ja spämmit on taas ilmoitettu ylläpitoon. Senkun jatkat. Se mitä täällä ihmisiä olet nimitellyt ja vihjaillut, menee sanoman tietoon. Lampaan asia tekeekö rikosilmoituksen siitä mitä viimeksi vihjailit hänelle.
Mulla meni nyt ihan totaalisen ohi, mitä joku oli vihjaillut. On ollut tässä kaikenlaista muuta tohinaa koko ilta. Mutta kuten ehkä jo vähän aiemmin kerroinkin, mua ei kiinnosta jonkun tuntemattoman mitäänsanomattoman ja mulle täysin tarpeettoman ja yhdentekevän yksilön mielipiteet tippaakaan. Ei vaikuta mun elämääni yhtään millään tavalla. Vähän sama kuin kesäiltana läimäyttäsi kämmenellään sääreen istahtaneen hyttysen kuoliaaksi.
Päivä alkoi nihkeästi, mutta parani loppua kohden. Tapahtui odotettuja, isoja asioita, joihin oli usko alkanut loppua.
Oli kova ikävä kaikkia läheisiä ja soittelin heille, vaikken yleensä paljon soittele.