Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (21932)
Vierailija kirjoitti:
Voi.💔 Tityy löytyi aamulla kuolleena polulta. 🐦
Voi murhe :( Oliko miehesi(kin) kovin suruissaan? Luonto on välillä julma, joskus ohjelmia katsoessa ei tiedä, kumman puolella olisi: saalistajan vai saalistettavan.
Nyt on matot kasassa, vien ulos tuulettumaan. Imurointi, lattioiden pesu... viikonloppu voi alkaa
Terveisin Doris - reissunainen
Mutta aamukohvit ensin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi murhe :( Oliko miehesi(kin) kovin suruissaan? Luonto on välillä julma, joskus ohjelmia katsoessa ei tiedä, kumman puolella olisi: saalistajan vai saalistettavan.
Nyt on matot kasassa, vien ulos tuulettumaan. Imurointi, lattioiden pesu... viikonloppu voi alkaa
Kyllä hän surullisena kantoi Tityyn metsään ja jutteli sille. Me ajamme ampiaiset ja muut ötökät ulos mökistä, emme tapa niitä koskaan. Nytkin on kimalaisilla pesä mökin nukkumanurkan välikatossa, surisevat yöllä niin kovaa, että me muutimme muualle nukkumaan. Mutta annoimme kimalaisten pesän olla. Ei meillä ole oikeutta tappaa niitä.
Herätty 6.30. Toinen kuppi kahvia menossa, pienen siivoushetken jälkeen. Avasin terassipuolen oven haistellakseni päivän säätä, niin eiköhän kissat vilahtaneet ulos jalkojen välistä. Seniorin päästänkin joskus, koska ei mene terassin laitaa kauemmaksi, mutta juniorihan painuu ilman valjaita metsään. Onneksi se on niin "tyhmä" että kun vetelen kissanlelua pitkin nurmikkoa, voittaa uteliaisuus ja saan sen kiinni.
Nyt lähden vanhuksen luo opettamaan uuden kahvinkeittimen käyttöä. Hän ei siis keitä kahvia itse, koska purut eivät enää osu oikeaan kohteeseen, joten minä lataan sen valmiiksi ja hän laittaa virran päälle. Vanha keitin vaan ei ollut standardien mukainen ja jouduin iltaisin soittamaan, että otitko virran pois päältä? Nyt helpottaa tältä osin.
Lapsenlapseni soitti, hän oli saanut elämänsä ensimmäisen rannepuhelimen, höpöteltiin tunnin verran. Sitten hän lopetti. Hetken päästä hän soitti uudestaan, koska: - Mä en muistanut sanoa heippa! HEIPPA! Ja lopetti puhelun. 💕
Vierailija kirjoitti:
Lapsenlapseni soitti, hän oli saanut elämänsä ensimmäisen rannepuhelimen, höpöteltiin tunnin verran. Sitten hän lopetti. Hetken päästä hän soitti uudestaan, koska: - Mä en muistanut sanoa heippa! HEIPPA! Ja lopetti puhelun. 💕
Ihana :) lapset on niin aitoja. Usein halaavat läheisiään spontaanisti ja sanovat tykkäävänsä... miksihän se on vanhempana joskus niin vaikeaa ?
Aloin miettiä, kun katson lääketieteen kandeista kertovaa sarjaa ja siellä eräs kandi sanoi, että hänen täytyy kymmenien tuhansien edestä ostaa tarvikkeita kesää varten töihinsä liittyen sekä vielä autokin. Autokaan ei ollut mikään halpa. Näin mietin onko se todellakin niin. Miten sitten ne joilla ei rahaa tuollaiseen. Eivät kaikki tuonkaan alan ihmiset nyt rrikkaita varmaan ole. Ainakaan uransa alussa. Jos minäkin alaa opiskelisin niin ei minulla olisi varaa tuollaiseen. Samalla en ole kateellinen, mutta ihmettelen.
Vierailija kirjoitti:
Ihana.
Heräsin vasta äsken, vieläkin kamala lääkepöhnä päällä, no menee tääkin päivä sit näin.
Piti olla täällä kakkoskodissa tiistaihin asti mutta katsottuani säätiedotuksia niin lähdetäänkin jo huomenna.
Tänään ei ehkä ehdi saderintamien välissä pyörällä kauppaan joten autolla on mentävä.
En kaipaa kovia helteitä mutta ehkä tämäkään ei kovin mukavaa ole. D- vitamiini jätetään yleensä kesäksi tauolle mutta nyt on joka päivä otettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hän surullisena kantoi Tityyn metsään ja jutteli sille. Me ajamme ampiaiset ja muut ötökät ulos mökistä, emme tapa niitä koskaan. Nytkin on kimalaisilla pesä mökin nukkumanurkan välikatossa, surisevat yöllä niin kovaa, että me muutimme muualle nukkumaan. Mutta annoimme kimalaisten pesän olla. Ei meillä ole oikeutta tappaa niitä.
Voi Tityytä :( Mulla on aika samanlainen ajatusmalli luonnonvaraisiin eläimiin. Muutama päivä sitten olin laittamassa takapihaa kuntoon ja ihmettelin, kun iso painovoimaa vastustava kimalainen pörräsi ympärilläni. Mulla on ollut ulkovaraston ovi raollaan jo kohta 10 vuotta ja nyt olin sitten laittanut oven kiinni. Avasin oven ja pörriäinen lensi ovenraosta sisään. Joten joo, ensi keväänä olisi tarkoitus siivota ulkovarastotkin, mutta nythän homma mutkistuu, kun se onkin jonkun koti. Yhtenä talvena meillä majaili sisällä pitkäjalkainen hämähäkki. Annoin sille nimeksi Antero. En kyllä oikein tajua, mitä Antero kuvitteli niillä verkoillaan pyydystävänsä, kun oli kuitenkin talvi. Aikoinaan mun tytär siirsi varovasti huoneestaan löytyneen hämppiksen parvekkeelle ja hetken päästä parahti ääneen ja kävi hakemassa hämppiksen takaisin sisälle. Ulkona oli 20 astetta pakkasta :D
Vierailija kirjoitti:
Piti olla täällä kakkoskodissa tiistaihin asti mutta katsottuani säätiedotuksia niin lähdetäänkin jo huomenna.
Tänään ei ehkä ehdi saderintamien välissä pyörällä kauppaan joten autolla on mentävä.
En kaipaa kovia helteitä mutta ehkä tämäkään ei kovin mukavaa ole. D- vitamiini jätetään yleensä kesäksi tauolle mutta nyt on joka päivä otettu.
Mäkään en kaipaa kovia helteitä, mutta olisi kiva, jos olisi vähän lämpimämpää. Mulla tällainen sää saa nivelet särkemään vaan entistä enemmän. Nyt vielä tuon reumalääkityksen kanssa en voi käyttää sitä ainoaa mulle muuten sopivaa tulehduskipulääkettä, niin pitää vaan kärvistellä ja vedellä hevoslinimenttiä niveliin.
Saatiin mattoja pestyä.painepesurilla.Käytiin kaupassa. Metsämansikat kohta kerään ettei räksät kerkee.Hyvää päivänjatkoa.
Vierailija kirjoitti:
Piti olla täällä kakkoskodissa tiistaihin asti mutta katsottuani säätiedotuksia niin
lähdetäänkin
jo huomenna.
Ketkä te? Kirjottaa monikossa itsestään.
Tää on jonkun 15-vuotiaan juttua.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Innokas muurahainen on meillä saanut nimekseen Elisabeth. Hän on kuulema niin rakastunut, ettei malta jättää miestäni rauhaan. Aina puremassa.
Nro 13474: "Innokas muurahainen on meillä saanut nimekseen Elisabeth. Hän on kuulema niin rakastunut, ettei malta jättää miestäni rauhaan. Aina puremassa. "
Mulle tulee joka vuosi keittiöön sokerimuurahaisia. En voi edes ajatella käyttäväni sisätiloissa mitään myrkkyjä, koska mulla on kissa ja koira. Nuo murkut ei onneksi pure, mutta täytyy vaan pitää keittiössä pinnat puhtaina ja käydä viemässä biojäteroskis tarpeeksi usein ulos. Tän vuoden ensimmäisille murkuille annoin nimeksi Kalevi ja Sinikka. Kaikki elintarvikkeet mulla on aina tiiviskantisissa rasioissa. Paitsi tietty ne, mitkä on jääkaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti olla täällä kakkoskodissa tiistaihin asti mutta katsottuani säätiedotuksia niin
lähdetäänkin
jo huomenna.
Ketkä te? Kirjottaa monikossa itsestään.
Tää on jonkun 15-vuotiaan juttua.
Kun mieheni kanssa eletään ja toimitaan niin tottahan monikossa kirjoitan.
Mekin varjelemme hämähäkkiä sisällä, hyötyeläin on. Siivoojillekin sanoin että jos näkee sen niin ei saa tappaa.
Ampparit kuljetamme ulos. Täytyy myöntää että satunnaiset sokeritoukat ja tunnistamattomat pienet ötökät yleensä mies tappaa.
Taas kirjoitan monikossa, anteeksi jos jotakuta häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
Mekin varjelemme hämähäkkiä sisällä, hyötyeläin on. Siivoojillekin sanoin että jos näkee sen niin ei saa tappaa.
Ampparit kuljetamme ulos. Täytyy myöntää että satunnaiset sokeritoukat ja tunnistamattomat pienet ötökät yleensä mies tappaa.
Taas kirjoitan monikossa, anteeksi jos jotakuta häiritsee.
Mä just mietin tuota monikkoa. Itsekin kirjoitan, esim kuinka meillä (= minä, kissa ja koira) sattui vesivahinko. Toisaalta jos sanoisin, että minulla sattui vesivahinko, ekana tulisi kyllä mieleen, että tuli pissat housuun :D :D
Masentaa vähän, kun naisystävä on alkanut jarruttelemaan. Välillä on täysin hurmiossa ja haluaa enemmän, mutta sitten alkaa taas himmailemaan. Jokin suhteessamme ahdistaa tai sitten menneisyyden traumat puskevat välillä pintaan. Tätä ailahtelevuutta on siis ollut koko suhteemme ajan. Annan tietenkin hänelle kaiken sen tilan mitä tarvitsee, mutta pelottaa silti, että tulen ennen pitkää jätetyksi.