Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (21895)
Vierailija kirjoitti:
Hyvää iltaa. Kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa, vaikka olen lukenut muiden kuulumisia jo yli vuoden. Eipä oikeastaan mitään kuulu. Yksinäinen olen ja mietin ja murehdin liikaa. Tunnen itseni arvottomaksi ihmiseksi, kun en enää ole vaativassa työssäni. Olen kahden pojan äiti, epäonnistunut, huono ihminen. Olen tehnyt pahoja virheitä elämäni aikana, en voi edes itse antaa itselleni anteeksi. Ei ole mitään keinoa hyvittää tekojani.
Anteeksi, kun olen olemassa.
Tänne on minusta kiva viestiä vaikka arkinen päivä , tervetuloa joukkoon.
Hyvää huomenta kaikille. Täällä on kaunis aamu ja aivan tyyntä, tuntuu ihmeelliseltä eilisen tuulispäivän jälkeen.
Radiossa soi nuorena edesmenneen tangokuninkaan Sauli Lehtosen laulu Mun aika mennä on. Vähän meni mulla roska silmään.
Pitkis: En hoksannutkaan, että kommentoinkin sun viestiäsi. Ymmärrän hyvin tuon, mitä olet jo aieminkin kertonut kiusatuksi joutumisesta. Sellainen kyllä jättää niin syvät jäljet, että tilanteesi on tottakai ihan erilainen kuin oma tilanteeni oli nuorena.
Meidän adoptiolintu on muuttanut kotoa! Kakat jätti ruukun taakse yöpaikkaan, muuten ei lintua näy. Nehän oppii tosi nopeasti lentämään, tämä Tityy räpisteli jo kovasti eilen ja pääsikin jo metri pari ilmaan. Hyvää elämää Tityy, ole varovainen!
Aurinko paistaa täälläkin pitkästä aikaa. Olen nyt aamupäivän kirjoitellut erilaisia ohjeita Kela-korvausten yms hakemiseen. Mä olen ollut firman työterveysasioista vastaava ja syyskuun alusta lähtien sitten sekin homma siirtyy työkaverille. Omalta koneelta löytyy kaikenlaisia Notepadilla tehtyjä ohjeita, joita olen siis tehnyt ihan vain itseäni varten eikä niistä sellaisenaan kukaan muu saa mitään tolkkua, jos ei tiedä, mihin asiaan mikäkin muistiinpano liittyy. Pitää ennen lähtöä muistaa varmistaa, että työkaverilla on Suomi.fi:ssä oikeudet hoitaa firman asioita ja samalla ottaa multa ne oikeudet pois. Muussa tapauksessa voi käydä niin, että mun puhelimeni soi jo heti ekana oloneuvospäivänä :D
Mietin, tuovatko hevoset ym. eläimet todellista tuloa.
Vai onko ne pelkkää rahan menoa?
Ymmärrän todella ilon hevosista ja koirista, mutta paljonko niiden pito esim. vuodessa maksaa?
Tai 10 vuodessa?
Tuovatko muut eläimet ansio/ yritys tulon?
Vai onko ne +-0?
Opiskelet... Jos eläimistä luopuisit, sujuisiko opiskelut paremmin vai huonommin?
Myös kuoleman halu kuulostaa oikeasti masennukselta.
Siihen on hyvia lääkkeitä.
Itse käytän masennukseen laakkeita ja hyödynnän SOTEn ilmaiset keskusteluhoidot sairaanhoitajan kanssa.
Ne yhdessä auttaa jaksamaan asioita joita ei välttämättä pysty muuttamaan.
Voimia arkeesi, toivottaa kohtalo toverisi
Ei sinun ainakaan kannata kateellinen olla niille jotka "menestyvät" parisuhde markkinoilla...
Monet pettyy kun metsästää pelkkää seksia.
Sitten vaihdetaan puolisoa kuin eläimet...
Sinussa on ainesta parempaan, koko elämän ihmis suhteeseen.
Onko joku joka kaipaa vaikka sinun tukeasi?
Mietin nyt mitä tehdä. Eipä meillä rahaa reissuun olisi ja minäkin eilen suutuin ja mietin, että olkoon. Jos tilanne on tämä niin sitten ei voi mitään. Ärsytti niin kovasti, kun enhän minä paljon muutenkaan reissussa ole. Sen pari yötä vuodessa ja näin alkaa ahdistaa jo nämä samat maisemat. Toisaalta en haluaisi luopua reissusta. Samalla en oikein ajattele, että on hyvä tuhlata majoitukseen. Samalla ei ainakaan äitini suostuisi ns huonontamaan majoitusta ja toisaalta arvostamme esim sitä, että majoituspaikassa voi laittaa ruokaa. Säästää näin kuluissa.
Toisaalta mietin eilen, ettei tuo reissu varmastikaan paljon mitään uutta toisi. Vähän keksimällä keksitty kohde ja ajatuksella, että edes jotain olisi. En minä näin tiedä, että onko tuo kaikki sitten maksun arvoista. Äitini hyvin totesikin, että jos meillä olisi enemmän rahaa niin voitaisiin vaan mennä ja katsoa ja sitten ehkä todeta, ettei ollut mikään paras paikka. Nyt kun rahaa ei paljon ole niin en haluaisi maksaa ns turhasta kuitenkaan. Tätä minä myös korostan, että jos rahat on vähissä niin ei sovi tehdä virheitä ja maksaa turhasta.
Samalla pitkät välimatkat ja paljon ajoa ja kestääkö edes äitini auto. Siinäpä kysymys.Muistuu mieleen, kun pari vuotta sitten reissussa kolinaa kuului ja ihmeteltiin. Kotiin päästiin ja korjaamolle, kun auto vietiin niin pakoputki oli melkein irti. Korjaaja ihmetteli miten oltiin takaisin päästy. Seuraavana vuonna taas auto kulutti renkaita nopeasti. Yksi reissu kulutti renkaat loppuun ja laakerivika ilmeni. Tuo sama laakerivika on nyt omassa autossani. Niin pääteltiin.
Eräs reissu kauan aikaa sitten ja koirani mukana niin auton renkaissa jarrusatulat tms jumittivat ja renkaiden vanteet kuumenivat. Korjaamolla käytiin siellä paikassa ja korjaaja sanoi, että mihin tällä autolla on tarkoitus ajaa. Sanottiin mistä tulimme ja korjaaja sanoi, ettemme takaisin enää pääse ja hänellä ei ollut mitään varaosia heti korjausta varten. Pakko se oli päästä takaisin ja päästiin, mutta onhan tuo vaarallista jo.
Täytyy nyt vielä miettiä mitä tehdään. Eihän se hinta 90 euroa per vrk ole paljon jos on kokkausmahdollisuuskin. Välillä vaan mietin, ettei mikään auta. Jos yritän säästä ja sitten kulutan kaikki lyhyeen reissuun. Nämä lähiseudut on ikävästi jo käyty aikoja sitten läpi. Ja kauempaakin. Samalla olen väsähtänyt jotenkin ja kyllästynyt juuri nyt elämääni.
Päivän hyvä asia. Talitiaiset jatkavat pesintää terassin laudoituksen sisällä olevassa kolossa. Orava ei saanut aikaan vahinkoa juhannuksen aikaan. Toivon, ettei saanut napattua edes yhtä poikasta ja pesästä kuuluva viserrys kertoo ainakin, että poikasia on ja, että ovat kunnossa. Entisessä asuinpaikassa oli linnunpönttö missä pesi monena vuonna kirjosieppoja ja sitten sinitiaisia. Silloinkin, kun muutin niin oli vielä pesintä. Kirjoitustauon seuraus on ylipitkä viesti.
Ghost Atlas - Lost year
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän todella ilon hevosista ja koirista, mutta paljonko niiden pito esim. vuodessa maksaa?
Tai 10 vuodessa?
Vai onko ne +-0?
Opiskelet... Jos eläimistä luopuisit, sujuisiko opiskelut paremmin vai huonommin?
Itse käytän masennukseen laakkeita ja hyödynnän SOTEn ilmaiset keskusteluhoidot sairaanhoitajan kanssa.
En tiedä, kelle kommentoit...
mutta: keskusteluapu psykiatrisen hoitajan kanssa on todella hyödyllistä, varsinkin jos osuu sopiva kohdalle, kuten minulle kävi. Lääkeresistentti vaikea masennus parani vasta ect hoidolla, nyt viisi tervettä vuotta estolääkityksellä :)
Siksikin olen niin tyytyväinen tavalliseen (tylsään) arkeen, kun miltei menetin sen kokonaan
Elämälle kiitos, sain siltä paljon
Vierailija kirjoitti:
Meidän adoptiolintu on muuttanut kotoa! Kakat jätti ruukun taakse yöpaikkaan, muuten ei lintua näy. Nehän oppii tosi nopeasti lentämään, tämä Tityy räpisteli jo kovasti eilen ja pääsikin jo metri pari ilmaan. Hyvää elämää Tityy, ole varovainen!
Tää oli niin kiva tarina, toivottavasti tämä pätee:
Kohoa siivillesi, elämä kantaa
Kuulostat masentuneelta jaatyasi eläkkeelle.
Lienee työ orjentuneille kova paikka.
Mutta virheet voi saada anteeksi.
Anteeksi pyyntö vapauttaa.
Myös Taivaallinen anteeksi antamus on tarjolla Jeesukselta.
Ja matka jatkuu.
Lapsesi tarvitsevat sinua kuitenkin, vaikka eivät sitä sanoisikaan.
Eilen minäkin kilpailutin 1 yön majoituksia pääkaupunki seudulla.
Booking. Com... Yksityisiltä löysin yllättävän hyviä ja edullisia majoituksia.
Kuitenkin kannattaa lukea niistä annetut arvostelut ennen maksamista.
Miten maistuisi teltta leirintä alueella? Hostelli?
Vierailija kirjoitti:
Tai 10 vuodessa?
Vai onko ne +-0?
Jos tarkoitat minun viestiäni niin eihän minulla ikinä ole omia hevosia ollut. Jos hevosista kirjoitan niin tarkoitan erään tutun hevosia mitä käyn välillä laitumella katsomassa. En mitään muuta. En edes ratsasta nykyisin. Joskus nuoruudessa kauan aikaa sitten viimeksi. Koirani oli taas minulle yksi syy, että pystyin kunnossa kaikin tavoin. Hyvin tärkeä minulle aikoinaan. Nythän minulla ei enää koiraa ole, enkä ota koska koira sitoo kuitenkin ja tiedän ettei minulla ole oikein hoitajia sille. Näin ihmettelen hieman, että kirjoitat eläimistä kun ei minulla ole niitä yhtään. Toki minä mainitsen eläimet monesti, mutta muistelua ne asiat ovat.
Niin opiskelen kyllä. Etänä paljolti ainakin vielä. Kun lukiossa opiskelin niin koirani oli minulle tärkein asia mikä auttoi jaksamaan opiskeluja joten vaikutus oli paras mahdollinen. Mutta minulla ei nyt siis lemmikkejä ole.
En muistaakseni ole kirjoittanut nyt viime aikoina, että haluan kuolla. En edes muista olenko ikinä ketjuun sellaisia asioita kertonut. Enkä minä kuolla hakua. Jos kirjoitan, että olen väsynyt ja kyllästynyt elämääni niin se tarkoittaa tylsistymistä tähän samaan arkeen ja väsymistä siihen. Yleensä sitä. En voi oikeastaan huonosti kuitenkaan. Samalla en oikeastaan koe olevani masentunut.
Ikinä en ole lääkityksellä ollut ja samalla oikeastaan jos pärjään elämässäni niin miksi lähtisin lääkityksen tielle kuitenkaan. Ei se monestikaan mitään juhlaa tuo. Joskus päinvastoin. Niin minulla kokemukseni vaikuttavat ja ovat taakkana. Paljolti niin, mutta minä en niiden vuoksi ala lääkkeitä syömään. Ei se ole sen arvoista ja jos miettii elämääni niin on ok välillä kokea surua tästä kaikesta.
Nyt on täydellinen Suomalainen kesäpäivä täällä mökillä. Aurinko paistaa, mutta ei liian kuumasti. Linnut laulaa, pieni tuulenvire käy. Riippukeinussa olen istunut ja ihmetellyt kohta toista tuntia. Eilistä pizzaa lämmitin perheelle ruuaksi, kävin kasvimaalta salaattiaineksia. Jälkkäriksi raparperikiisseliä.
Ristikoiden täyttelyä vai päikkärit? Ehkä molemmat.
Pitkis: Mä ymmärrän hyvin, että kaipaisit arkeesi jotain vaihtelua, mutta kun rahaa ei ole ylenmäärin, mietit, onko se vaihtelu sitten kuitenkaan sen arvoista. Ja sitten harmittaisi rahanmeno, jos ei ollutkaan. Mietin, että riittäisikö nyt alussa vaihteluksi vaikka se, että menisit äitisi kanssa johonkin ravintolaan syömään? Googlettaisit jonkun budjetillenne sopivan paikan? Edes parin tunnin irtiotto kotiympyröistä?
Masennuslääkkeistä. Erään ihmisen tarina meni niin, että hän söi vuosikausia masennuslääkkeitä ja nämä lääkkeet veivät häneltä kyvyn tuntea mitään ja koki jatkuvaa aivosumua. Lopulta lääkitys ajettiin alas ja se oli aluksi helpotus. Sitten lopputuloksena kuitenkin se, että hän päätti elämänsä, ehkä kestänyt niitä tunteita mitä lääkitys piti poissa. Näin mikä on hyvä lopputulos. Sitä noi miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on täydellinen Suomalainen kesäpäivä täällä mökillä. Aurinko paistaa, mutta ei liian kuumasti. Linnut laulaa, pieni tuulenvire käy. Riippukeinussa olen istunut ja ihmetellyt kohta toista tuntia. Eilistä pizzaa lämmitin perheelle ruuaksi, kävin kasvimaalta salaattiaineksia. Jälkkäriksi raparperikiisseliä.
Kiva kuvaus. Kävin suihkussa, kunhan hiukset (pitkät) kuivuu, lähden ulos tutkimaan, mitä uutta kukkii pihassa. Upeat pari oranssia siperianunikkoa pitkässä varressa matelee pitkin maata, kastelukannulla kohotan ylemmäs. Tarttis paremman tuennan. Akileijoissa reilut, korkeat varret ja runsaasti kukkia. Kauniita ovat. Ketoneilikka aloittelee kukintaa. Päivänkakkarat, harakanlellot. Kyllä luonto on kauneimmillaan
Doris - reissunainen
Täytin pyöreitä eilen. Sain lahjakortteja lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kuvaus. Kävin suihkussa, kunhan hiukset (pitkät) kuivuu, lähden ulos tutkimaan, mitä uutta kukkii pihassa. Upeat pari oranssia siperianunikkoa pitkässä varressa matelee pitkin maata, kastelukannulla kohotan ylemmäs. Tarttis paremman tuennan. Akileijoissa reilut, korkeat varret ja runsaasti kukkia. Kauniita ovat. Ketoneilikka aloittelee kukintaa. Päivänkakkarat, harakanlellot. Kyllä luonto on kauneimmillaan
Doris - reissunainen
Käytkö töissä, ootko lomalla, missä reissaat, onko sinulla työ?
Ihanan pehmeän kevyt olo, mikään ei rassaa ja tulevaisuuden suunnitelmiakin on, otin aamusta muutaman uninapin ja
elämä hymyilee nyt ainakin vähän aikaa.