Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (21895)
Sinä kirjoittaja, klo 13:33. Kirjoitustapasi on mainio. Tekstiäsi on ilo lukea. Kuinka osaatkaan hienosti kuvata asioita kirjaimilla. Minä kiitän.
Täällä toinen, joka ei pidä viinin mausta. En minkään. Yritetty on, mutta pahoja kaikki. Samoin olut, sahti ja väkevät maistuvat pahoilta. Samppanja myös. En siis juo niitä. Kahvi ja vesi menee ja niillä pärjään juhlapäivätkin.
Maksan kunto ja paino ihanteellinen. Vähän vahingossa tulleet nekin.
Vierailija kirjoitti:
Kiirehdittiin kävelylle ennen sadetta. Metsälenkillä tuoksui ihanasti kostea mäntymetsä- muutama hyttynen kiusasi ja pääsi pistämään päänahkaan. Oli täydellinen ajoitus, just kun päästiin kotipihaan alkoi sade.
Kevyt ateria tänään, keitetyt perunat+ kananmunat, silliä ja lohta.
Illalla erehdyin syömään lihapiirakan kahdella nakilla. Yöllä valvoin sydän jumputtaen vatsaväänteissä. Milloinkahan muistan ettei mulle sovi noin tuhti iltapala!
Mulle ei sovi mikään iltapala! Syön klo 16 ja sitten vasta aamulla. Jos syön myöhemmin, närästää enkä saa nukuttua, kun vatsa on täynnä. Olen tottunut tähän, eikä illalla ole yhtään nälkä.
Syömisistä. Syön itse noin neljä kertaa päivässä. Niin sanottu aamupala joskus kello 11. Sitten ehkä pieni välipala kello 13. Kello 17 päivän ainoa lämmin ruoka. Iltapala taas kello 23 jälkeen. Hyvin samankaltaiset syömiset joka päivä. Aamulla kaksi juustoleipää ja teetä. Välipala jokin hedelmäpatukka tms joskus pieni annos puuroa. Välillä tämä jää kokonaan väliin. Sitten päivällinen on mitä on. Kasvis- tai kalaruokaa. Iltapala on aina sama eli kaksi juustoleipää, ehkä vihannesta päälle ja marjarahkaa sekä jotain hedelmää lisäksi. En syö ehkä tarpeeksi, mutta pärjään näin. Munkit eivät enää itselleni sovi. Ostin alesta ja söin neljä peräkkäisinä päivinä ja totesin, että huono olo tuli jo.
Vierailija kirjoitti:
Isäni lähtee huomenna. Onneksi otti asian itse puheeksi. Näin on parempi. Toisaalta en minä isääni inhoa kuitenkaan. Luonteensa puolesta vaan kovin rasittava ihminen. Hänen käynnillään on hyväkin vaikutus, kun keskityin sittenkin tekemään tehtäviä opintoihin liittyen. Eräästä kurssistakin puolet tehtynä ja jatkan tänään taas, kun on huono ilmakin sateineen. Lenkillä kävin ennen kovempaa sadetta. Kuoritakit käytettynä kirppikseltä ostettu joten laatu ei enää ole paras. Onneksi kuorihousut sentään hyvät uutena ostetut ja kolme kuoritakkia eli aina on jokin päälle laittaa.
Lintu joka pesii terassilaudoituksen sisällä on talitiainen. Samalla ikävä havainto tänään, kun terassilla istuin niin kuului ensin kopinaa katolta ja sitten huomasin kuinka orava tuli sieltä linnun pesäpaikasta ulos jotain suussaan. Ajoin sen pois ja luulin, että linnunpoikanen suussa, mutta olikin jotain eristevillaa eli jos ei sittenkään ehtinyt vielä poikas
Juu, täällä kanssa oli stressi, kun naapurin kissa kuljeksi pihalla ja linnuilla poikaset hyppivät pesältä. Nyt ei onneksi kissaa olekaan vähään aikaan näkynyt. Selvisi, että kissan oli ottanut toinen naapuri kotiinsa. Ihan naapurit keskenään sopineet olivat. Mahtaako sisäkissaksi opettaa.
Mukava lukea, että opintosi edistyvät. Se opiskelu on varmaan sinulle eräänlainen henkireikä. Itse tilanteessasi varmasti kokisin näin. Saat muuta ajateltavaa kuin kotiasiat.
Itse päätin ottaa lomaa "nurkista". Lähden viikoksi tai kahdeksi " taidepaussille". Eli maalaamista vesiväreillä, akryyleillä, piirtämistä ja kännykameralla kuvaamista. Ajankohta ei vielä ole selvillä, mutta tässä kuukauden sisällä.
Rauhallinen Juhannus avomiehen kanssa.Ei edes grillattu kun on niin kylmää.Levätty ja katsottu elokuvia.Rantasaunan lämmitin eilen ja kävin uimassa.Asutaan rannalla.Huomenna jos kävisi pizzan ja saunoisi taas.Hyvää Juhannuksen jatkoa.
Oiettäs, nähtiin kyläkaupalla kymmenittäin tuttuja, olipa mukavia kohtaamisia:) nyt keitän makaronia ja kananmunia savulohisalaattiin, siemailen valkoviiniä...
Onpa ollut ihana juhannus :)
Terveisin
Doris - reissunainen
Ihana juhannus ollut. Eilen kyläiltiin ja tänään sateinen lepopäivä, satanut melkein yhtäjaksoisesti klo 8. asti.
Kylmä sadepäivä ja laitettiin tuli takkaan.
Täällä ollaan juotu ja käyty kalassa. Eipä saatu kummoisia saaliita. Räyhäämistäkin oli nimittäin koirien kesken ja sain hampaasta käteeni. Sadetta tullut kovasti ennen puoltapäivää. Hyvää säätä nyt. Saunaa lämpeämään illemmalla.
28 v tyttökaverin kanssa ollaan kahden.
Lasta ollaan työstetty tulolleen...
M48
Rauhallinen päivä, töitä tehdessä mennyt päivä rattoisasti. 4880 askeleen lenkki tuli äsken tehtyä, ja kastuttua oikein kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
M48
Onnea yritykselle! 🥰
Tunnen olevani kummajainen, sillä en koskaan vietä juhannusta, pääsiäistä tai vappuakaan. Joulua sentään. Tänään olen siivonnut, leiponut, pyykännyt, tehnyt ruokaa, silittänyt, etsinyt netistä uutta autoa. Vielä olisi tarkoitus vähän nostella painoja, jos jaksan ja venyttelyt päälle.
Olen paljon yksin, vaikka minulla on puoliso. Hän on hyvin aktiivinen ja harrastaa monenlaista. Hänen työnsä on koodaamista, joten hän on usein väsynyt eikä jaksa enää työpäivän jälkeen juurikaan jutella kanssani, koska ei tarkan aivotyön jälkeen jaksa enää ajatella. Hän on viime aikoina ollut jotenkin entistä väsyneempi ja usein käsittää väärin jonkun asian, minkä mielestäni sanon hänelle hyvinkin tarkasti ja harkitusti. Tällaista tämä elämä nyt on. Meinaa vähän masentaakin tämä yksinäisyys.
Vierailija kirjoitti:
M48
Kirves sängyn alla auttaa poikalapsen tekoon ja suuret rakastajat saa tyttöjä! Tsemppiä! Kerkeette vielä monta saamaan. Tv vain kolmen isä, mutta kuuden pappa.🤭
Ostin itselleni mansikoita vaikka kalliita olivatkin, hemmottelin itseäni surumieliseen olooni.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sulle kuuluu!
Höpsö, ohita ketjut, mitkä ei kiinnosta. Ei tartte välttis avata olleskaan, saati kommentoida...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sulle kuuluu!
Höpsö, ohita ketjut, mitkä ei kiinnosta. Ei tartte välttis avata olleskaan, saati kommentoida...
Moralisoija on näemmä palannut.
Ilma tuoksuu sateelle. Siinä on ripaus viileyttä suolaisuutta matkassa, ensimmäisten sadepisaroiden tippumisen odotusta. Rakastan vesisadetta. Aamun auringonsäteet ovat karanneet tasaisenpainavan pilvikaton taakse. Lehtikään ei värähdä puissa, pensaissa. Kylän raitti on hiljainen. Odottava.
Harakanpoikaset käkättävät pihalla. Hiukan ovat räjähtäneen näköisinä, rintahöyhenet sojottavat hassusti ja lentäminen on räpiköintiä, hellyttävää koheltamista. Kuin heillä olisi aivan liian suuret siivet ja ohjekirja hyvin hukassa.
Vietän yksinäistä juhannusta.
Tai oikeastaan en kuitenkaan, nuorisoni tulee ja menee omineen. Heillä omat elämät ja seikkailunsa, kokemusretkeilyt ja oppimiset. Kannustankin siihen, häätelen pois näistä nurkista kohti oman näköistä elämää. Ja samalla itse opin taas uutta. Elämästä, itsestäni. Luopumisesta ja uuteen uskaltamisesta. Hetken kun vain pieniä ovat/olivat, nyt maailman omia. Oman elämänsä pääroolissa.
Itse lienen puolestaan kohta lähes tipahtanut oman elämänkirjani sivulta. Hyvin huomaamaton mikälie sivuroolitus, haparoiva ilmestys sekailaisessa juonessa. Tai siltä se tuntuu. Että elämä vilahti ohi, iski silmää virnuillen mennessään ja jätti jälkeensä onttouden. Toki niin moni asia siihen vaikuttaen, arvonnassa osunut turhan monta tummansävyistä kokemusta kivuliasta osumaa mitkä raahautuvat mukana painolastina. Mutta tekevät minusta minun tähänkin hetkeen.
Elämä tarjoilee jokaiselle omat polkunsa ja valintojensa risteykset. Keveät askelmerkit kuin myös rankat loppumattomat ylämäet. Ei kait sen helppoa ole tarkoitus ollakaan. Kunhan vain ymmärtää löytää ja huomata edes jotain iloa, mihin tarttua ja mistä pitää kiinni.
Lähden tiskaamaan. Sitten teen ruokaisan salaatin. Tyylilleni uskollisena siitä tulee aivan liian runsas ja suurikokoinen, teen komppanian kokoisia annoksia vaikka läsnäolevien syömäsuiden määrä on pienentynyt. En usko että koskaan osaankaan tehdä ruokaa vain itselleni.
Huulillani asuu vieno hymy ja mielenpäälläni äskettäinen ohimenevän kepeä tuttavan kohtaaminen lenkillä. Katsekontakti, toisen ihmisen hymy ja käden heilautus. Tunnistaminen. Huomaamisen tärkeys.
Ihanaa juhannuspäivää juuri Sinulle 🌷🌻