Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (21895)

Vierailija
12841/21895 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhannus.kokko,uudet perunat,savustettu lohi,salaatti ja rantasauna myös uimaan.

Malta vielä viikko!  Vaikka aloitetaanhan joulunviettokin jo marraskuussa. 

No yritän.Mitä se sulle kuuluu vaikka oisin tätä tehnyt jo aiemmin.

Vierailija
12842/21895 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhana ei kannata laihduttaa överisti. Naamasta ja käsistä lähtee rasva muutenkin vanhetessa ja sitten näyttää vanhemmalta.

Toki nyt nuo ozempicluurangot ovat maailmalla se tämänhetkinen kauneusihanne.

Ei 55-kiloinen ole luuranko, pituutta 165 cm. Ihan normaalipaino. Olin 82 kiloa ja todella tuntui nivelissä ja väsymyksenä. Lihava näyttää vanhemmalta kehon vuoksi, naamaa voi rasvata ja hoitaa, ei se ole vaikeaa. Käsissä ei ole mitään muuttunut, toki teen käsiliikkeitä.

Kun ihonalainen rasvakudos vanhemmiten ohenee, ei sitä millään voiteilla enää täyteläisemmäksi saa. Ei kyllä ilman juurikin niitä hoitoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12843/21895 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävimme Tokmannissa koska siellä piti Juhla mokan olla tarjouksessa. MUTTA kävi niin kuin useasti Tokmannissa käy. 😡 tuote oli loppunut ja uutta ei tule, vaikka on vasta torstai ja tarjouksen piti olla voimassa sunnuntaihin saakka. Kyllä suututtaa. En pidä Tokmannista. 

Huomasin myös tämän Tokmannin juhlamokkatarjouksen, mutta vasta eilen, niin päättelin, etten taida keretä sinne ostoryntäykseen. Näillä kahvin hinnoilla meillä keitetään nyt kultakatriinaa ja lantraan sekaan maitoa ja sokeria sitten enemmän 🤓

Kultakatriina maksaa 9€

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, pelkkää hyvää vaan! Suoli on toiminut ihan reippaasti. jalkakipu on hellittänyt, joten pystyn taas kävelemään. Uhkaavat sadepilvet painuvat itään ja juhannushelteetkin ovat kohta takana päin syksyn tullessa. 20.  päivänä saan taas eläkkeen ja handelikin on vielä silloin auki. Voiko ihanampaa elämää olla kuin on tää!

Mikä on handeli?

Handeli on Alko. Siitä on muuten aika hiton kauan, kun olen viimeksi kuullut kenenkään käyttävän Alkosta sanaa handeli.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti aamusta sateli vettä, mutta se ei minua haitannut.

Kello 7 aloitin siivoamaan kylppäriä.  Ensin tein inventaarion ja järjestelyn kaapissa, paljon sieltä jouti pois, tuli tilaa.

Siivous lattiasta kattoon ja samanaikaisesti pesin koneellisen pyykkiä. Kyllä siivous kävi eräänlaisesta jumpasta, sain ainakin hien pintaan.

Palkitsin "ahkeruuteni" päiväkahvilla, mustikkapiirakalla ja minttujäätelöllä.

Nyt odottelen, että postinjakaja tuo lukemista, laiskottelen lopun päivää.

Laitanpa minäkin tähän loppuun yhden helpon lohiruokaohjeen:

Lohifileen päälle hiukan sitruunapippuria, kuutioitua maustekurkkua, hunajaa,  päälle ruokakermaa ja sitten uuniin.

Kiitos myös tästä lohivinkistä <3 Otin tämänkin talteen. 

Vierailija
12846/21895 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävimme Tokmannissa koska siellä piti Juhla mokan olla tarjouksessa. MUTTA kävi niin kuin useasti Tokmannissa käy. 😡 tuote oli loppunut ja uutta ei tule, vaikka on vasta torstai ja tarjouksen piti olla voimassa sunnuntaihin saakka. Kyllä suututtaa. En pidä Tokmannista. 

Huomasin myös tämän Tokmannin juhlamokkatarjouksen, mutta vasta eilen, niin päättelin, etten taida keretä sinne ostoryntäykseen. Näillä kahvin hinnoilla meillä keitetään nyt kultakatriinaa ja lantraan sekaan maitoa ja sokeria sitten enemmän 🤓

Kultakatriina maksaa 9€

Täällä ollut nyt tarjouksessa alle 6 euroa. Ja reilusti oli kahvia kaupassa, kun kaikille ei ilmeisesti tämä merkki maistu. Muistan, kuinka työpaikallekaan ei saanut tuoda, kun kahvinjuojat toivat vuorollaan kahvipaketit, piti olla vähintään juhlamokkaa.

Näytä aiemmat lainaukset

Ilta menikin taas puhelimessa puhuessa. Sitten siskoni kanssa käytiin viemässä mun koiravanhus ulos. Minkähän takia nykyisin kaikki nämä nk ekologiset kodinkoneet kestää hoitaa hommansa paljon kauemmin kuin ne vähemmän ekologiset? Tiskikone pesee eco-ohjelmalla noin 3 tuntia ja pyykinpesukone eco-ohjelmalla 2,5 tuntia. Vanhassa pesukoneessa kesti vain 1,5 tuntia. En jätä näitä koneita päälle silloin, kun en ole kotona, niin pitää sitten kaikki aikatauluttaa sen mukaan, milloin pesee astioita tai pyykkiä. Ehkä kannattaisi ruveta tiskaamaan käsin? Hoituisi homma varttissa. Nyrkkipyykkiin en kyllä enää rupea. Joskus aikoinaan olen joutunut pesemään niin lakanat kuin farkutkin lavuaarissa ja kiitos ei enää. Ei kestäisi sorminivelet. 

Tiistaina olisi sitten firman yhtiökokous. Tietty just samaan aikaan kuin pitäisi mennä isän luokse kahville. Pitää siis siirtää sitä kahvittelua. Mutta yhtiökokouksessa varmaan selviää, mikä on se mun "kultainen kädenpuristus", jonka tulen saamaan. Veikkaan, että se on ne vajaan kymppitonnin bonukset, mitkä muille maksetaan joulukuussa. 

Huomiseksi luvattu aurinkoista säätä ja lauantaina lähdetään siskoni kanssa vähän ostoksille. Pitää ostaa lisää lohta ja lisäksi pullo valkoviiniä. Roseeta, punaviiniä ja kuohuviiniä löytyisi, mutta se valkoviini puuttuu :D 

Vierailija
12848/21895 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista nykypesukoneiden eco-ohjelmista: pesevät ilmeisesti vähemmällä vesimäärällä, niin siksi kestää kauan ohjelmat.

Käytän itse aina pikaohjelmia sekä pyykinpesussa että astianpesukoneessa. Kun laitan astiat huuhdottuina koneeseen, 60 astetta 1h riittää. Pyykinpesussa pisin käytössä oleva 60 asteen ohjelma pikana 1h 20min. En myöskään jätä koneita päälle, jos en ole kotona. Kerran pyykinpesukone alkoi haista sähköpalolle, onneks huomattiin, kun oltiin kotona. Uusi kone piti ostaa.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista nykypesukoneiden eco-ohjelmista: pesevät ilmeisesti vähemmällä vesimäärällä, niin siksi kestää kauan ohjelmat.

Käytän itse aina pikaohjelmia sekä pyykinpesussa että astianpesukoneessa. Kun laitan astiat huuhdottuina koneeseen, 60 astetta 1h riittää. Pyykinpesussa pisin käytössä oleva 60 asteen ohjelma pikana 1h 20min. En myöskään jätä koneita päälle, jos en ole kotona. Kerran pyykinpesukone alkoi haista sähköpalolle, onneks huomattiin, kun oltiin kotona. Uusi kone piti ostaa.

Kiitos vinkistä! Pitääpä kokeilla pikaohjelmia. 

Vierailija
12850/21895 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttohommissa ollut. Rankkaa on, joka paikassa kehoa tuntuu. Mutta toivottavasti ei enää vähään aikaan tartte muuttaa mihinkään. 

Vierailija
12851/21895 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on vahvasti jääty koukkuun keramiikkakisan katsomiseen. Todellinen hyvän mielen ohjelma ja sopii mainiosti sateisen mökkeilyn viihdykkeeksi, punaviinilasillisen höystämänä.

Hyvää, ellei erinomaista mieltä tarjoili myös eilinen musiikkitalon tapahtuma, jossa kirjailija Juha Itkonen kertoi uusimmasta kirjastaan Kirsi Pihan haastattelemana. Välispiikkeinä kuultiin otteita kirjasta äänikirjan versiona sekä kirjassa mainittua musiikkia loistavien  kamarimuusikkojen esittämänä.

Ihan mahtavaa konsepti kokonsisuudessaan jonne tuli lähdettyä sattumalta ja itse kirjakin, Huomenna kerron kaiken, tuli jo ahmaistua melkein kertapuraisulla. Hyvin vetävää tekstiä, josta teki mieli alleviivata melkein joka kolmas virke tai ilmaisu. Oli herkkua siis, vaikka Hesarin arvion perusteella ajattelin ensin että ei ehkä olisi mun pala kakkua.

Vierailija
12852/21895 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhannus.kokko,uudet perunat,savustettu lohi,salaatti ja rantasauna myös uimaan.

Malta vielä viikko!  Vaikka aloitetaanhan joulunviettokin jo marraskuussa. 

No yritän.Mitä se sulle kuuluu vaikka oisin tätä tehnyt jo aiemmin

Maastopalovaroitus on voimassa osassa Suomea, ensi viikollakin näemmä. Että kyllä se kuuluu, jos kokkoa ajattelit polttaa. Mutta hyvää juhannusta sinulle! 

Vierailija
12853/21895 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäkö kuuluu. Ei yhtään mitään. Kello tulee 11 ja makaan vielä sängyssä. Ei pysty nousemaan kun masentaa. Katson ikkunasta ohikulkevia ihmisiä. Mietin mitä kerron miehelleni tekemisistä kun hän palaa töistä. Ehkä valehtelen olleeni niin kiireinen etten ole ehtinyt laittaa ruokaa. En jaksa tätä enää..

Vierailija
12854/21895 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut ihan hyviä päiviä. Olen ulkoillut paljon. Eilenkin illalla kävelin kauniin suomaiseman  vieressä kulkevaa tietä ja olin melko tyytyväinen siihen hetkeen.

Eilen kaaduin kyllä ikävästi pyörällä. Ajoin pientä hyvin kuoppaista metsätietä ja pysähdyin. Sitten käännyin takaisin ja en saanut millään vauhtia pyörään liikkeelle lähtiessä ja päässyt ns kuoppien yli. On raskas pyörä ja näin se ajautui liian laitaan ja keikkasin kumoon toisen jalan jäädessä pyörän tangon alle ja toisen sarven iskiessä reiteeni. Molemmat polvet löin pyörän tankoon. Sattui kyllä melko paljon ja hieman pelästyin miten kävi. Vammat jäivät pieniksi ja särkyä vaan on. Nyt tämä aamuna jo melko kivuton olen. 

Opinnoista yksi pidempiaikainen koe (saa tehdä pari päivää) on tuottanut vaikeuksia, vaikka siihen saa käyttää kirjaakin. Jotenkin niin laajoja kysymyksiä ja asioista mitkä eivät minua kiinnosta. Esim lakien tulkintaa. Nyt tänään palautan tuon kokeen ja viimein pääsen sen kurssiin pariin mikä minua taas kiinnostaa paljon..

Äitini on ollut paremmassa kunnossa ja kävelimme yhdessä lenkin mitä ei oltu yli puoleen vuoteen menty. Eilen illalla taas pahempaa kipua. Näin se kipu vaihtelee paljon ja ei oikein edes mene noiden käbelyiden yms kanssa yhteen. Välillä kävely auttaakin ja vetreyttää jalkoja. Hän kävi eilen magneetissa. Tutkimus meni hyvin, mutta oli kuulemma kuulokkeista yms huolimatta kova ääni laitteessa. Lääkäri soittaa sitten vasta myöhään ensi viikolla tuloksista. 

Yritän nyt nämä tämän viikon päivät ehtiä olemaan ulkona opinnoista huolimatta, kun on luvattu hyvää säätä. Mietin, että kun nyt nämä opinnot jaksan tehdä niin pitäisi lainata pari tavallista kirjaa (ei oppikirjat) ja lukea niitä vaihteeksi. On vuosia siitä, kun kunnolla luin tälläisiä kirjoja.

Syksyllä istuttamaani ruusuihin on jo pariin tullut nuppuja. Myös syreenin taimessa on pari kukan alkua. Purppuraomenapuu kukkii myös. Tässä pihassa on ollut jo ennestään iso Teresanruusu pensas johon tulee kohta satoja kukkia. 

Erääseen aiempaan viestiin, jossa kirjoittaja kirjoitti minun olevan kuin oma tytär hänelle niin kiitän niistä sanoista. Harvoin kukaan on mitään tuon "arvoista" minulle kirjoittanut tai sanonut. Mitään noin tärkeitä sanoja. Näin aloin oikein miettiä sitä kaikkea ja kiitän. 

APTV sessions: I Prevail - Scars (acoustic) 

Vierailija
12855/21895 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että sinulle kuuluu nyt hyvää. Minulla on oikeakin tytär, mutta sinua usein ajattelen ja toivon sinun pärjäävän. Kunpa voisin tehdä enemmänkin puolestasi. 

Vierailija
12856/21895 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai ja 13 päivä. Hu hu. No en ole taikauskoinen.. ainakaan paljon.

Vierailija
12857/21895 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen yötä myöten tehty töitä ja tänään mua sätitään. Mikään ei ole hyvin mitä mä teen. Ei voisi olla paskempi olo. Tekisi mieli itkeä.

Vierailija
12858/21895 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvitse itkeä, kun lähdin menemään töistä. Sanoin vaan pomolle, että täällä on niin ikävä ilmapiiri, että saisinko lähteä kotiin ja pomo hyväksyi pyyntöni. Kaikenlaiseksi mua haukuttiinkin.

Nyt voin olla hymyissä suin, kun viikonloppu edessä. Ai että kun toiset itkee nyt töissä.

Vierailija
12859/21895 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tarvitse itkeä, kun lähdin menemään töistä. Sanoin vaan pomolle, että täällä on niin ikävä ilmapiiri, että saisinko lähteä kotiin ja pomo hyväksyi pyyntöni. Kaikenlaiseksi mua haukuttiinkin.

Nyt voin olla hymyissä suin, kun viikonloppu edessä. Ai että kun toiset itkee nyt töissä.

No onpa sulla ikävä työpaikka! Mutta onneks ymmärtäväinen pomo? Mitenkäs työterveyshuolto, tekeekö asioille mitään? Hyvää viikonloppua sulle.

Vierailija
12860/21895 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpa sulla ikävä työpaikka! Mutta onneks ymmärtäväinen pomo? Mitenkäs työterveyshuolto, tekeekö asioille mitään? Hyvää viikonloppua sulle.

Kiitos ja samoin. 

Asiahan ei kuulu mulle miten töissä hoidetaan asiat. Pomolle vaan puhumaan niin asiat koitetaan järjestää. Pomon tehtävä on varmistaa hyvät työolot.