Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (21885)

Vierailija
12781/21885 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi voit hypätä vänkäämiset yli. Täällä oppii tekemään valintoja : )

Tämä ei ole mikään vänkäämisketju. Anna jo olla. Vänkäämiset aiheuttaa toisille pahaa oloa, esimerkiksi pitkikselle. Jos ei ole parempaa tekemistä, kuin haastaa riitaa niin menepäs niihin toisiin ketjuihin, joissa on muita kaltaisiasi. Tämän ketjun piti pysyä mukavana ja kuulumisten vaihdoissa ja niistä keskusteleminen.

Lähes jokaisella työpaikallakin on yksi tai useampi pahanilmanlintu,  jotka ei siedä, jos jollain muilla on mukavaa. Pitkiksen kirjoituksia on ihan kiva lukea. 

- eri

Vierailija
12782/21885 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä mä olin unenpöpperössä pudottanut kaukosäätimen lattialle. Mä olin kuvitellut, että sohvan takana on pöytä, ja kuulin kuinka kaukosäätimestä lähti vyörimään patterit. Aamulla nukuin pommiin, mutta en pahasti.

Aivotoiminta ei ole mulla tänään ollut kovin terävää. Kotiin päästyäni etsin kaikki kaukosäätimen palat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12783/21885 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi voit hypätä vänkäämiset yli. Täällä oppii tekemään valintoja : )

Tämä ei ole mikään vänkäämisketju. Anna jo olla. Vänkäämiset aiheuttaa toisille pahaa oloa, esimerkiksi pitkikselle. Jos ei ole parempaa tekemistä, kuin haastaa riitaa niin menepäs niihin toisiin ketjuihin, joissa on muita kaltaisiasi. Tämän ketjun piti pysyä mukavana ja kuulumisten vaihdoissa ja niistä keskusteleminen.

Piti pysyä mukavana?

Vierailija
12784/21885 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää huomenta 🌼 tsirp tsirp tsirp tityyyyyyy siinä tervehdyksiä hyvän ilman linnuilta.

Meillä päin paistaa aurinko, sateet mahdollisesti kiertävät tämän seudun lähipäivinä. Eilen autoillessa näin vielä voikukkapeltoja ja tänään aattelin käydä niitä katsomassa kävellen tai pyöräillen.

Vierailija
12785/21885 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykätä ei tartte, toimeen pitää tulla.

Pätee työpaikkoihin, samoin tänne.

Vierailija
12786/21885 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietityttää myös millaisia palstalla jotkut ihmiset on livenä.

Ties vaikka joku tuttukin täällä kirjoittelisi. Ehkä naapurin mummo? 

Juuri siksi onkin hyvä kirjoittaa ympäripyöreästi. Mielenkiinnon pitää yllä tässä ketjussa välillä kommentoijien toisille antamien neuvojen ja omien tilitysten ristiriitaisuus. 

12787/21885 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemi -> matkalla pohjoiseen...

Lyhyestä virsi kaunis :)

Näytä aiemmat lainaukset

Sadepäivä. Ylen aamulähetys loppui just, joten voisi keittää vielä toisen mukillisen kahvia ja mennä sen jälkeen imuroimaan. Mukavaa päivää!

Vierailija
12789/21885 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsena ja teininä olin ärripurripäällä, isäni kutitti minua kunnes en voinut olla nauramatta. Voi kun voisi kaukokutittaa näitä ärriäisiä. Nauru auttaa aina.

Vierailija
12790/21885 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ystäväni kanssa tapana kävellessä kaataa kaikki marmatukset toisen niskaan ja sitten on  vuorostaan toisen vuoro. Oikein ylikamalaa. Sitten nauretaan yhdessä kuinka hirrrveää kaikki on ja niinpä tuli taas hyvä mieli. Loppumatka käkätetään ja nautitaan elämästä. Muita ei rasiteta ainaisella valittamisella.

Vierailija
12791/21885 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätty 6.30. Toinen kuppi kahvia menossa ja mitään ei ole vielä saatu aikaiseksi. Olen vain tehnyt laskukaavioita mikä meni meni pieleen topin kavennusten kanssa, ei kai auta kuin purkaa hieman. Kissat ovat käyneet syömässä jo ainakin neljä kertaa ihmettelen miten ne raasut pärjäsivät silloin kuin talo oli tyhjä aamuvarhaisesta myöhäiseen iltapäivään. Täytyy myöntää, että näyttävät ehkä vähän hyvin syöneiltä nykyään.

Puutarhahommat alkavat olla puolittain hanskassa. Eilen tuli haettua sinne kääpiöpuu. Olisin halunnut toisen lajikkeen, mutta sen hinta oli todella suolainen. Tätä oli puutarhamyymälässä vain yksi kappale jäljellä. Ihastelimme puolison kanssa puuta toisen pariskunnan seisoessa lähistöllä. Kun eilen sitten päätimme lähteä sitä hakemaan, niin samainen pariskunta kantoi puuta autoonsa. Huvittava reality-tilanne, no mukaan tuli tuo vaihtoehto B.

Vierailija
12792/21885 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy luvata sitten jatkossa etten enää kirjoita paljon. En muista kuin itsestäni. En samoja asioita yms. Kun pitäisi olla vaatimusten mukaan  mielenkiintoista ja kun elämäni ei sitä ole niin sitten en voi enää kirjoittaa. Jollakin on varmaan helppo elämä jos jaksaa vielä palstalla arvostella muita. 

Ei sinun tarvitse yhdelle huonolle trollille luvata yhtään mitään. Et kai halua antaa tälle yhdentekevälle periksi? Pitkis, muut kyllä jaksavat lukevat kirjoituksiasi.

Vierailija
12793/21885 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkis, sinä olet vähän kuin oma tytär minulle. Haluan kuulla mitä sinulle kuuluu. Ja toivon sinulle kaikkea hyvää.

Vierailija
12794/21885 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ahkeroitu! Petivaatteet vaihdettu, täkit, tyynyt, patjansuojat ja päiväpeitot ravisteltu ja tuuletettu. Mies  imuroi lattiat, minä pyyhin pölyt, lattiat nihkeällä. Kuuma tuli! Matot vielä ulkona. Luvattiin tänne sadetta mutta ei ainakaan vielä sada.

Pitkis hyvä, suurin osa meistä lukee mielenkiinnolla ja myötätunnolla kuulumisiasi. Älä välitä ikävistä kommenteista!

Kohta lounaan aika- lihakaalilaatikon loppu puolukkahillon kanssa, alkuun salaatti.

💐

Vierailija
12795/21885 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin aamulla vessan lattiasta kattoon ja pesin kaksi pyöreätä pientä mattoa.

Nyt arvon lähdenkö pyöräilemään vai mitä teen seuraavaksi.

Vierailija
12796/21885 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkin menneitä vanhempiani kunnes päätin keittää pullakahvit. Kuuntelin samalla radiota ja nyt selaan puhelinta.

Vierailija
12797/21885 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itkin menneitä vanhempiani kunnes päätin keittää pullakahvit. Kuuntelin samalla radiota ja nyt selaan puhelinta.

Pullakahvit auttaa moneen suruun.

Vierailija
12798/21885 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuuluu You Tubesta tää video: 

Kalabachatama, Sampsa Kares

Salsaa nyt opettelemaan, ja bachataa myös.

Kukahan tää laulaja on,  onpa hyvä ääni laulajalla, ja pääsee tosi korkealle vaikka mies ääni.

Näytä aiemmat lainaukset

Siivoiltu on, viety pahviroskia, metalliroskia ja kaikenlaisia roskia, koiraa käytetty ulkona ja kastuttu sateessa aika monta kertaa litimäräksi. Mietin, mihin olen mahtanut laittaa sadetakkini. Kävin myös lähikaupassa ja nyt pitäisi alkaa vähän suunnitella lähipäivien sapuskoita. Tuoreita herneitä ei tuolla ollut vieläkään, mutta kuulemma jossain vaiheessa tulee. Ei kyllä ollut reilu viikko sitten vielä Citymarketissakaan, mutta kauppakeskuksen käytävllä olleessa myyntikojussa oli. Kotimaisia mansikoita oli. Lähikauppani on siis pieni K-Market. 

Siskon kanssa viestiteltiin. Ei ollut kovin ilahtunut, kun kerroin, että isällä on ollut ongelmia Nordean uuden tunnuslukulaitteen kanssa. Oli yrittänyt tilata jotain ulkomailta, mutta vanha laite -  joka siis edelleen toimii kotimaan maksuliikenteessä - ei kuulemma kelvannut. En osaa sanoa, sohlasiko isä itse jotain vai onko tosiaan niin, että pitää olla se uusi laite. Koska mulla ei ole Nordean tiliä, johon olisi verkkopankkitunnukset, olen nostanut kädet pystyyn tämän asian kanssa. Siskollani on, joten saapi opettaa isälle sen härvelin käytön. Siskollani ei itselläänkään sitä vielä ole, mutta "that's not my problem". Siinähän sitten opettelee härvelin käytön yhdessä isän kanssa. Toivottavavasti paketin onnistuu saamaan kotiinkuljetuksella, ettei taas käy niin, että paketti menee jonnekin, mistä sen hakeakseen pitää olla auto. Nimittäin sitten siskoni mökillä olot riippuu siitä, milloin se paketti tulee. Tai voihan sitä ajaa 300 km yhteen suuntaan vain tullakseen hakemaan isälle sen paketin. 

Jonkin verran säälittää mun sisko, kun hän oli kuvitellut, että eläkkeelle jäätyään voisi olla pitkiäkin aikoja rakastamallaan mökillä. Nyt kuitenkin isä on keksinyt, että autoileva tytärhän ei ole enää lainkaan töissä, joten sitäkin voi hyppyyttää miten mieli tekee. Itseasiassa isäni hyppyyttää mun siskoani nyt paljon enemmän kuin mua. Äidin eläessä tilanne oli vielä toisinpäin. 

Oiskos ketjulaisilla jotain idoeita tuoreen lohen suhteen? Siis kyseessä vain yhdelle hengelle pieni pala. Viimeks paistoin vain pannulla, laitoin teryaki-kastikkeen ja päälle paahdettuja sesaminsiemeniä. Nuudelit lisäksi. Mulla lyö pää ihan tyhjää, kun toiseksi vaihtoehdoksi keksin vain paistetun lohipalan, kermaviilikastikkeen ja uudet perunat. Keksiikö joku jotain muuta? Siis varmasti lohta syödään muuallakin kuin Aasiassa ja Suomessa, mutta mä en nyt keksi, millä muulla "twistillä" lohen ovisi valmistaa. 

Vierailija
12800/21885 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin mitä järkeä tässä elämässä on, ainaista yksinäistä pakertamista, itsemurha on alkanut pyörimään mielessä eikä ole ketään omaista kelle kertoa sìitä.

Valoa-vertaischatti on Mielenterveysseuran ilmainen keskusteluapu. Ota sinne yhteyttä, siellä olevat ymmärtävät varmasti kun ovat itse käyneet läpi samaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan